Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

In aanvulling op het draadje Actieve vulkanen nu ook een apart topic over de Yellowstonecaldera, de supervulkaan in Wyoming, USA.

Yellowstone_Caldera.svg

Wat Wikipedia over Yellowstonecaldera meldt is "De Yellowstonecaldera bevindt zich in het Nationaal park Yellowstone in de Verenigde Staten. Het is een onder de oppervlakte liggende complexe vulkaan die ongeveer om de 600.000 jaar volledig uitbarst (Vulkanische-explosiviteitsindex 8). De laatste eruptie is circa 640.000 jaar geleden. Als de supervulkaan uitbarst zal er misschien een nieuwe ijstijd volgen als gevolg van de grote hoeveelheid stof die vrijkomt (meer dan 2500 km³)."

De vulkaan is dus al 40.000 jaar over tijd ...

Omdat deze vulkaan regelmatig in het (alternatieve) nieuws is, leek het me zinvol hier een apart draadje van te maken, voor alle nieuwe updates.

Nog even een recap van de laatste posts over de Yellowstone vulkaan in het eerder genoemde draadje:

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Yellowstone Update: More Quakes and Uplift caught on NPS Webcam

http://madtownpreppers.blogspot.nl/2014/06/yellowstone-update-more-quakes-and.html

30 juni 2014

Het verhaal hierbij is dat de live webcam een soort bewegingen in het landschap vertoond, dat het lijkt of de aarde 'in en uit ademt'. Je denkt direct dat het gewoon uit de hand is gefilmd door iemand, wat die beweging verklaard. Maar bij nader inzien drong het tot me door dat het een vaste webcam betreft op http://www.nps.gov/features/yell/webcam/oldFaithfulStreaming.html en het is dus niet door een mens gefilmd! Of heeft er iemand zitten #hoaxen en ben ik er gewoon keihard in ge #1aprilt?

Recent #Earthquakes in the Inter Mountain West have sparked new concerns of the possible eruption of the #Yellowstone Super Volcano.

In a recent Webcam video courtesy of Mary Greeley, the mountain range behind the geysers look to be moving, much like breathing. View the video in full screen mode on a desktop for best results.

This may be an indication of Massive uplift.

- See more at: http://madtownpreppers.blogspot.nl/2014/06/yellowstone-update-more-quakes-and.html

[video=youtube_share;sYp82lkljqM]http://youtu.be/sYp82lkljqM

Deze post delen

je bent snoeihard ge-1 aprilt ... als die berg werkelijk zo zou ademen, zouden al die mensen die er lopen overduidelijk ook last van moeten hebben, maar die geven geen enkele reactie waaruit blijkt dat die berg beweegt.

Deze post delen

Eens met @Communicator. Het hele filmpje ademt, met tektonische zuchten welteverstaan, "HOAX!" Don''t get me wrong, het ding zal vast een keer gaan uitbarsten hoor. Maar dit filmpje is daar geen bewijs van in mijn optiek.

Deze post delen

Kan ook gevolg zijn van het soort gebruikte compressie software, aangezien een goot deel van de beelden vrij statisch is...

Deze post delen

Kan ook gevolg zijn van het soort gebruikte compressie software, aangezien een goot deel van de beelden vrij statisch is...

dat vermoed ik ook ja. het beeld is vrij grof zeg maar.

Deze post delen

Yellowstone Update: More Quakes and Uplift caught on NPS Webcam

http://madtownpreppers.blogspot.nl/2014/06/yellowstone-update-more-quakes-and.html

30 juni 2014

Het verhaal hierbij is dat de live webcam een soort bewegingen in het landschap vertoond, dat het lijkt of de aarde 'in en uit ademt'. Je denkt direct dat het gewoon uit de hand is gefilmd door iemand, wat die beweging verklaard. Maar bij nader inzien drong het tot me door dat het een vaste webcam betreft op http://www.nps.gov/features/yell/webcam/oldFaithfulStreaming.html en het is dus niet door een mens gefilmd! Of heeft er iemand zitten #hoaxen en ben ik er gewoon keihard in ge #1aprilt?

Een tijd terug was er (weer eens) een hoop heisa over Yellowstone, toen met die "vluchtende bisons" o.a. Via een ander forum heb ik toen ook een hele tijd die cam gevolgd, maar hoewel hij inderdaad niet door iemand wordt vastgehouden blijkt hij aan een hoge boom/paal (weet niet meer welke van de 2) vast te zitten. De bewegingen van het beeld komen door de wind, omdat de paal/boom heen en weer deint.

Wel leek het er toen ook op dat de bewegingen van de camera ook samen gingen met seismische activiteit in de regio (dat de camera ging trillen), maar of dat verband er daadwerkelijk was weet ik niet.

Hoe dan ook blijft Yellowstone in mijn ogen interessant om in de gaten te houden. Niet dat ik er wat aan kan doen als hij besluit een showtje weg te geven, maar ik denk wel dat een Yellowstone-SHTF een heel andere manier van preppen nodig heeft dan bijv een ineenstorting van het (financiele) systeem.

Als Yellowstone "boem doet" zal er een enorm voedseltekort dreigen, en heb je niks aan je eigen moestuin of groentezaden omdat de zon over de hele wereld heel lang verstopt zal zitten achter een dikke aswolk. Ik ga er van uit dat ik nu niks nieuws zeg voor jullie, maar voor mij is dit wel een van de redenen om voedsel op te slaan dat langdurig bewaard kan worden met een hoge dosis aan bijv vit. C. Nou heb ik hier nog meer redenen voor, maar het is wel iets dat ik in mijn achterhoofd hou bij het preppen.

Deze post delen

De uitbarsting mag uiterlijk binnen 20.000 jaar verwacht worden. De vulkaan barst 'ongeveer' om de 600.000 jaar uit. Intussen is het 640.000 jaar geleden. Vooral de 'ongeveer' is hier belangrijk. Dat mag rustig 30% verschil maken, dan nog is de voorspelling redelijk correct. Binnen 160.000 jaar is de mensheid er niet meer. Als we nu eens zouden proberen 2014 te overleven ? Lijkt dat wat ?

Deze post delen

Hoe ruim de aanduiding 'ongeveer om de 600.000 jaar' te nemen is, mag blijken uit de cyclus van uitbarstingen tot nu toe. Volgens onderstaande bron kwam de eerste uitbarsting 2 miljoen jaar geleden (andere bronnen zeggen 2,1 of zelfs 2,2 miljoen, dus kun je nagaan wat een enorme afronding daar nog in zit), tweede uitbarsting 1,3 miljoen jaar geleden en derde uitbarsting 640.000 jaar geleden (volgens andere bron 600.000).

Dus de tijd tussen de eerste en de tweede wordt dan: 700.000 tot 900.000 jaar, de tijd tussen de tweede en de derde: 660.000 tot 700.000 jaar. Niettemin lijkt hij wakker te worden, dat dan weer wel.

http://www.kennislink.nl/publicaties/supervulkaan-yellowstone-trilt

Deze post delen

Wat zouden de directe klimaat- en gezondheidseffecten zijn in NL, bereikt het as bij zo'n uitbarsting Europa??

Deze post delen

@jd1109 Het directe gevolg voor ons zou een nucleaire winter zijn. Bij een uitbarsting zou er zo veel as in de atmosfeer komen dat het zonlicht er niet door kan komen. Als gevolg hiervan zou een mini-ijstijd ontstaan, of "een jaar zonder zomer".

Dit houdt dan weer in dat de temperatuur veel lager zal zijn, maar ook bijvoorbeeld dat er een voedseltekort zal ontstaan doordat oogsten mislukken. Dit zijn dan nog maar puur de geografische gevolgen, ik denk dat de economische gevolgen ook niet te overzien zullen zijn.

Deze post delen

Nou even een serieuzer antwoord: als Yellowstone daadwerkelijk uit zou barsten, dan zijn de gevolgen echt haast niet te overzien. Wat je kan doen is zorgen dat je veel, heel veel voedsel in huis hebt, want aan zaden voor een moestuin heb je dan niets. Stofmaskers lijken me ook niet overbodig, en alles om de kou door te komen naast alle "standaard" prep-benodigdheden natuurlijk. Maar dan nog zijn er zo veel andere dingen die dan zullen spelen, zoals grote hoeveelheden zwavelzuur en fluor die voor grote problemen zullen/kunnen zorgen.

Deze post delen

Dichterbij hebben we ook zo'n dingetje, in de golf van Napels : de Campi Flegrei als die poef zegt , dan gaan we ook wat meemaken :-) Daar is echt niet tegenaan te preppen , tegen dat soort natuurgeweld.

Voor de rest gewoon vrolijk doorgaan met leven en preppen elke dag kan je laatste zijn !!!

Deze post delen

Het heeft het weinig zijn je druk te maken over zaken waartegen je niet kunt preppen. Dunkt me.

Ja, wat dat betreft kan ik me dan ook wel vinden in de Stoa.

Je hebt dingen waar je iets aan kan doen, dus daar moet je dan wat aan doen, en je hebt dingen waar je niets aan kan doen, daar moet je je dan ook niet druk om maken.

Maar ik ben het er niet mee eens dat je er niet voor kan preppen. Je kan het niet tegenhouden, en voor een groot deel is het geluk of pech hebben. Maar in mijn ogen kan je je overlevingskansen wel vergróten. Mét een voorraad voedsel lijkt me dat je kansen allicht een stuk groter zullen zijn dan zonder voedsel.

Deze post delen

Mét een voorraad voedsel lijkt me dat je kansen allicht een stuk groter zullen zijn dan zonder voedsel.

Klopt. Maar heb je zin in kort rekken van dat wat onvermijdelijk is?

Deze post delen

Persoonlijk geloof ik niet dat een Yellowstone-SHTF het einde van de mensheid in zijn geheel zou betekenen. Voor veel mensen zou het wel het einde betekenen, en ik denk ook dat het voor de overlevenden een aantal jaar zeer zwaar zal zijn, maar ik geloof ook dat op een gegeven moment het leven weer beter zou worden. Dus STEL mijn kids en ik zouden bij de mogelijke overlevenden zitten, dan zou ik best een behoorlijk lange tijd in de ellende willen zitten met het geloof dat mijn kinderen nog een kans op een "lang en gelukkig leven" hebben ja.

Maar dat zou heel goed heel naief van me kunnen zijn. Ik denk dat het onmogelijk is om te weten wat het daadwerkelijk inhoudt totdat je het zelf meemaakt. Dus wie weet denk ik er dan heel anders over. Of wie weet maken we het geen van allen mee dat Yellowstone uit barst. Wie weet zitten we over tig jaar achter de geraniums te lachen om al die dingen die we hier schreven...

Maar wie weet kom ik ooit in een situatie waarin ik heel erg blij ben met m'n voedselvoorraadje.

Deze post delen

Klopt. Maar heb je zin in kort rekken van dat wat onvermijdelijk is?

Dood ga je uiteindelijk toch, dus we proberen het nu ook elke dag te rekken uiteraard!

Deze post delen

Gewoon leren de dood aanvaarden.

Het is een onderdeel van ons leven.

Dan zou het leven een stuk makkelijker zijn.

Maar probeer maar is dat overlevingsinstinct uit te schakelen.

Er zijn ons al 600miljard mensen voorgegaan.

Dus zo byzonder is het dus niet.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...