Ga naar inhoud
GENEGEERD

UPDATE: EMAS (EMergency Alert System)


Communicator

Aanbevolen berichten

logo.png

Hoi allemaal,

 

Status-Update

We hebben vorige week de eerste presentatie gehad van het EMAS systeem wat wij aan het ontwikkelen zijn. Het programma verkeerd nog in ALFA fase, maar we hopen binnen korte tijd naar de BETA fase te schakelen zodat we de software met realtime data kunnen voeren :) De aanwezigen bij deze presentatie waren onder de indruk van de huidige status en de innovativiteit van het geheel. (ik laat de betreffende en betrokken personen zelf kiezen of zij openbaar willen treden of niet).

De kern van het programma is bijna compleet! en tijdens de presentatie hebben we ook de nodige suggesties ontvangen waarvan er een aantal doorgang zullen vinden in de ontwikkeling.

 

Doel van Programma

EMAS zal internet afstruinen op zoek naar een reeks (heel veel!) kernwoorden en bijbehorende sub-kernwoorden (nog veul meer!) Al deze data komt in een bak terecht. Elke gebruiker kan vervolgens via een configuratiescherm aangeven van welke berichten hij op de hoogte gehouden wilt worden. Door middel van een slim filter systeem komen er straks echt alleen maar interessante meldingen in deze bak terecht. EMAS zal ook aankomende trends monitoren.

 

De lijst met kernwoorden wordt actief bijgehouden en meermaals per dag up to date gehouden door een groep vrijwilligers en door de software zelf. Denk hierbij aan woorden als: MERS EBOLA VOLKSGEZONDHEID GEVAAR EXPLOSIE BOMMELDING PANDEMIE JIHAD GRIP 4... en nog veel, veel meer....

 

Een extra filter zorgt er straks voor dat alle onzinberichten, re-tweets en oefeningen niet als melding worden geplaatst door EMAS. En als kers op de taart laten we straks het systeem volledig los in een beruchte hack-club om er zeker van te zijn dat niemand kan inbreken om valse meldingen te plaatsen! @SMSP en ondergetekende hebben er inmiddels al de nodige uurtjes ingestoken, en als straks de BETA versie goed word gekeurd dan besteden wij de front end uit aan mensen die daar weer meer verstand van hebben dan wij. (de voorkant van het systeem, het uiterlijk zeg maar).

 

Wij hopen EMAS dit jaar nog te lanceren!

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nee @jan1 de liveblog staat los van EMAS.

 

de Liveblog word tijdens een calamiteit gevoed door een team die het nieuws van dat moment bij elkaar scharrelt en direct in de blog plaatst.

 

EMAS doet dit 24/7 automatisch en geeft daar alerts over via email, twitter en pushberichten. In een later stadium wellicht zelfs met SMS berichten of gesproken telefoonberichten...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Complimenten, @Communicator en misschien net wat ik zoek. Ik vraag me al langer af of en hoe ik signalen krijg dat er ernstig foute dingen staan te gebeuren. Door onbetrouwbaarheid van sites en forums die pretenderen zich hiermee bezig te houden zit ik met de handen in het weinige haar dat me nog rest. Hoe kom ik aan info? Dit zou wel eens een uitkomst kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel als je ict technisch goed onderlegd bent kun je door allerlei technieken jezelf voorzien van recente data. Voor de meesten onder ons is dit dus niet weggelegd. Wij hopen daar met EMAS een einde aan te brengen en iedereen te voorzien van actuele informatie omtrent gebeurtenissen die er toe doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de maatschappij volledig aan elkaar hangt is dit systeem uitermate handig voor zolang het duurt. Het geeft ons wel dat voorsprongetje dat het verschil tussen bewegen of blijven kan betekenen.

 

Support van deze kant.

 

Ik weet niet hoe groot de ruimte voor dat systeem is, maar mocht ik er onderpand voor kunnen vinden binnen mijn eigen territorium overweeg ik een aanbod om het systeem daar te huisvesten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Emergency
Onze eigen Prepper-NSA....

 

Nou... niet dus. Volgens mij moet je nog even lezen wat er met EMAS bedoeld wordt. Dat heeft op geen enkele manier iets met NSA activiteiten te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpelijk, je kunt jouw opmerking op twee manieren opvatten. Ik snap de 'grap' er achter, maar anderen misschien niet en krijgen door jouw opmerking wellicht een verkeerd beeld van EMAS.

 

Wij steken erg veel tijd in de ontwikkeling, en het zou zonde zijn als het door zulke opmerkingen teniet gedaan zou worden ;) Dan is een kleine verklaring wel op z'n plaats... toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Zojuist een bespreking gehad met @SMSP omtrent de voortgang van het EMAS systeem. We hebben alle onderdelen eens tegen het licht gehouden om te kijken wat de status is. Conclusie is dat we nu echt richting het eindpunt gaan...

 

We zijn zo ver dat we nu met de gebruikers module aan de slag kunnen! Dat houd in dat we straks de gebruikers aan verschillende modules kunnen hangen. Zo kan voor elke gebruiker het systeem andere taken uitvoeren of verschillende privileges hebben.

De volgende opties zijn inmiddels 'theoretisch' werkend;

 

- categorie beheer

- keyword manager

- rss-feeds crawler

- p2000 filter

 

Nu wordt er momenteel hard gewerkt aan de gebruikers module...

Nog volgend zijn;

 

Connection manager: visueel opschonen en kleine bugs verhelpen

Message Centre: bruikbaarheid en presentatie van berichten opnieuw uit werken.

Email Configuration: easy peasy

Twitter Module: haalbaar? betaalbaar? verdere research nodig.

Settings: vanzelfsprekend...

 

Ondertussen houdt ik me bezig met het schrijven van de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

twitter module dat op tags werkt moet doenbaar zijn toch?

Er zijn API's genoeg dat hiervoor zouden werken.

 

en twitter is best een goede bron om instant-updates te vinden.

Ik gebruik nu zelf TweetDeck met een sloot aan tags en lijsten en een hoop interessante vriendjes:)

 

Twitter is mijn Nr. 1 bron bij calamiteiten... mits internet blijft werken natuurlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...