Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

prepper053

Japan maakt zich op voor extreme tyfoon

Recommended Posts

Japan zet zich schrap voor tyfoon Neoguri. Volgens het Japanse meteorologisch centrum is de superstorm er één uit een categorie die slechts eens in de tientallen jaren voorkomt.

Nu al produceert de storm, die koerst richting het zuidelijke eiland Okinawa en vervolgens vermoedelijk de eilanden Kyushu en Shikoku aandoet, windstoten van 250 kilometer per uur.

Mogelijk wordt hij nog krachtiger en groeit hij dinsdag uit tot een ''extreem intense'' storm, waarschuwen meteorologen.

Mensen op Okinawa krijgen het advies in een vroeg stadium een veilig heenkomen te zoeken. Op het eiland staan geen kerncentrales. Op Kyushu en Shikoko staan wel twee nucleaire installaties. Beiden zijn in verband met Neoguri stilgelegd. Bewoners van de stad Amakusa niet ver van Nagasaki op het eiland Kyushu, zijn al opgeroepen zich in veiligheid te brengen.

Meteorologen waarschuwen niet alleen voor de harde wind van Neoguri, met aanhoudende snelheden tot 180 kilometer per uur, maar ook voor hevige regenval. Er bestaat gevaar voor aardverschuivingen en overstromingen.

http://www.nu.nl/buitenland/3821302/japan-maakt-zich-extreme-tyfoon.html

Op RSOE is te zien dat de tyfoon ook richting Fukushima gaat, het is maar te hopen dat de tyfoon voor aankomst afzwakt of opgelost is, want ik den niet dat de kerncetrale van Fukushima bestand is tegen een super storm.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Deze Tyfoon is zo groot, het lijkt me sterk dat hij Fukushima zonder kleerscheuren voorbij gaat, zou dit de genadeslag zijn voor wat over is van de beschadigde kerncentrales, we zullen het zien. (als ze dit keer dan wel openheid van zaken geven dan....)

Deze post delen

Op zijn minst staan de reactoren al uit...

Ik hoop dat dit beter afloopt dan de vorige keer, die mensen hebben al genoeg s**t over zich heen gehad.

Deze post delen

pff , dit vind ik zeer dubbel Fukushima zal een zeer groot probleem worden

maar langst de andere kant kan dit hun walvisvaart stoppen en .... ergens beschouw ik dit als een wraak van de natuur

kijkende naar de dingen die japan heeft gedaan

mvg Bjorn

Deze post delen

Al snap ik je gevoelens, dit is wel een bijzonder slechte post.

De bevolking heeft bijzonder weinig met het beleid van de overheid/rijken te maken.

Die overheid/rijken zijn al lang veilig ver weg en zitten nu hooguit op tv de storm te volgen.

Het is weer gewoon de bevolking, die ook maar gewoon het beste ervan proberen te maken, die de klos zijn.

Dit mag je die bevolking nooit 'toewensen'.

Prep ze,

K a n s

pff , dit vind ik zeer dubbel Fukushima zal een zeer groot probleem worden

maar langst de andere kant kan dit hun walvisvaart stoppen en .... ergens beschouw ik dit als een wraak van de natuur

kijkende naar de dingen die japan heeft gedaan

mvg Bjorn

Deze post delen

Al snap ik je gevoelens, dit is wel een bijzonder slechte post.

De bevolking heeft bijzonder weinig met het beleid van de overheid/rijken te maken.

Die overheid/rijken zijn al lang veilig ver weg en zitten nu hooguit op tv de storm te volgen.

Het is weer gewoon de bevolking, die ook maar gewoon het beste ervan proberen te maken, die de klos zijn.

Dit mag je die bevolking nooit 'toewensen'.

Prep ze,

K a n s

de bevolking heeft er veel te verduren gehad en dit hun toewensen heeft ook voor ons gevolgen

gezien Fukushima enz ik denk dat het voor ons ook beter zou zijn als de tyfoon niet veel schade toebrengt maar

het zou goed zijn als die walvisvaarders naar god weet waar worden geblazen

ik heb niet veel sympathie voor Japan maar toewensen is overdreven

mvg Bjorn

Deze post delen

Zelf heb ik enkele jaren geleden een maand door Japan gereisd en ben mijn hart verloren aan dat land en de mensen. Dit als een wraak voor de walvisjacht beschouwen vind ik dan ook zeer laag bij de gronds. Soit, dit terzijde.

Hopelijk kan iedereen tijdig een veilig onderkomen vinden en blijft Fukushima gespaard. Ze hebben daar al meer dan genoeg afgezien. Recent nog documentaire gezien van boeren die alles hebben moeten achterlaten, ook hun dieren. Sommige zijn teruggekeerd om toch voor de beesten te zorgen, ondanks de radioactiviteit. En inderdaad, gezien de geschiedenis heeft Okinawa al genoeg meegemaakt. Ook qua typhoons krijgen zij elk jaar wel wat te verduren.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...