Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Pjotr

Impact van TTIP

Recommended Posts

Kipkadaver in chloor laten zwemmen ivm doden bacteriën. 1 Kippen die besmet zijn met xyz zijn kennelijk normaal. 2 chloor is niet veilig voor de mens om binnen te krijgen.

Het lijkt een strikvraag en het is er een. ;)

Kijk in ben zeer tegen TTIP laat daar geen misverstand over bestaan, maar hierbij vind ik bv. de manier waarop geschillen worden beslist in achterkamertjes veel ernstiger dan het gelijk trekken van bepaalde normen voor bv. de voedselindustrie. (Niet dat ik blij ben met genetisch gemanipuleerde gewassen)

1: Kippen zijn inderdaad nagenoeg zonder uitzondering besmet met salmonella. (net als reptielen)

2: Zo'n filet gaat idd door een badje met lichte chloor oplossing en wordt daarna weer afgespoeld. De hoeveelheid chloor die je dan als mens binnen krijgt is minimaal. Chloor wordt bovendien makkelijk weer uitgescheiden door het menselijk lichaam, alleen als je er veel van inslikt wordt het giftig. Neem bv. die drie druppels dunne bleek op een liter water om het te zuiveren, of het gechloreerde leidingwater wat nog vrij algemeen is, zowel in NL als andere landen, je krijgt er meer chloor mee binnen dan met een 'chloorkip'.

Omdat ik zo tegen TTIP ben, erger ik me aan een argument van tegenstanders als de 'chloorkip', wat voornamelijk gebruikt wordt om het gewone volk te manipuleren. Chloor + Kip, dat klinkt toch vreselijk?

De echt valide tegenargumenten raken hierdoor ondergesneeuwd. :o

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Amerika heeft eigenlijk geen voedselveiligheidswetten. Worden allemaal door lobby tegen gehouden. Als er iets besmet/giftig/oid blijkt moet de overheid bij het bedrijf op de knietjes of die please een terugroepactie wil doen. Ga er maar rustig van uit dat de minst strenge wet leidend wordt voor de gehele nieuwe markt. En dat wordt dan op zo'n manier aan de consument verkocht dat die nog dank je wel en ja graag zegt ook.

Je krijgt de gewone consument niet in actie door uit te leggen dat de grote bedrijven de regels al/gaan maken. Die zijn in hun ogen lief, groen en hebben het welzijn van de klant voorop staan (hebben ze ook, maar klant = aandeelhouder, niet de consument die de producten koopt). Dus breng je het op een simpel niveau dat een automatische nee! reactie oplevert.

(Gaat schuur op ruimen en ernstig nadenken over eigen klein vee.)

Deze post delen

Amerika heeft eigenlijk geen voedselveiligheidswetten. Worden allemaal door lobby tegen gehouden. Als er iets besmet/giftig/oid blijkt moet de overheid bij het bedrijf op de knietjes of die please een terugroepactie wil doen. Ga er maar rustig van uit dat de minst strenge wet leidend wordt voor de gehele nieuwe markt. En dat wordt dan op zo'n manier aan de consument verkocht dat die nog dank je wel en ja graag zegt ook.

Je krijgt de gewone consument niet in actie door uit te leggen dat de grote bedrijven de regels al/gaan maken. Die zijn in hun ogen lief, groen en hebben het welzijn van de klant voorop staan (hebben ze ook, maar klant = aandeelhouder, niet de consument die de producten koopt). Dus breng je het op een simpel niveau dat een automatische nee! reactie oplevert.

(Gaat schuur op ruimen en ernstig nadenken over eigen klein vee.)

Ik ben net als jij eerder voor strengere voedselveiligheidswetten dan dat wij de Amerikaanse gaan overnemen. :)

Laten we echter wel TTIP bestrijden met de juiste argumenten ipv het zwakke argument de chloorkip.

Je loopt namelijk het risico dat je morgen hoort dat TTIP doorgaat, met als compromis voor de Amerikanen dat de chloorkip de EU niet binnen komt. Is het volk dan weer tevreden?!

Deze post delen

@drent: precies, goed uitgelegd Drent. Amerikanen zijn zo bang voor bacterien en de ziektes die ze veroorzaken, dat ze het kippenvlees in een chloorbad en rundvlees in een bad met een ammoniakoplossing leggen! Als dat verdrag werkelijkheid wordt, dan mogen we niet eens ziek worden omdat het juist geld kost terwijl je het vaak niet kunt voorkomen, je hebt soms pech. In Amerika betaal je als je ziek wordt duizenden dollars aan het ziek zijn omdat je dokters en de medicijnen moet betalen. In Cuba betaal je een schijntje aan de gezondheidszorg en de Cubanen hoeven zelf zelfs niets te betalen. Daarnaast is de gezondheidszorg in Cuba gericht op preventie en als je ziek wordt, op het draaglijk maken van de aandoening, op een manier die de gezondheidszorg minder geld kost.

Het meest gekke is dat Amerikanen door de lange werkdagen die ze hebben, na een dag werken te moe zijn om nog in de keuken te koken. Groente is duur, en een hamburger vanwege massaveeteelt goedkoop, doordat de runderen geen sprietje gras, maar mais eten, komen er gevaarlijke darmbacterien in het vlees. Naast het gevaar om ziek te worden door de bacterien, hebben de meeste Amerikanen door de (supergrote) fastfoodafhaalmaaltijden ook nog het risico groot te worden in gewicht, tel daarbij het gebrek aan lichaamsbeweging bij op, en een arts kan je het wel vertellen wat het resultaat kan zijn

Als je naar Amerika kijkt, zijn ook de kosten in de gezondheidszorg en de sociale stelsel daar medeverantwoordelijk voor de in onze ogen absurde claims. In onze ogen absurd, maar het gaat ook hier werkelijkheid worden. Door het hameren op een zo hoog mogelijk niveau van zelfredzaamheid, zijn de Amerikaanse Doomsday Preppers op een andere level met het voorbereiden op een ramp.

Kijk de volgende films maar eens:

Sicko.

Capitalism, a love story

The shock doctrine.

Food inc.

No Impact man.

Ik zou de film No impact man nog willen bekijken, de andere boven genoemde films heb ik zelf al gezien.

Ik ben van mening dat de Amerikanen een heleboel dingen goed geregeld hebben, maar ze kunnen ook kijken naar de landen die sommige dingen beter dan zij hebben geregeld en van daaruit iets leren.

Als we allemaal gaan kijken naar dingen die we als mensheid goed geregeld hebben, plus naar zaken kijken die misschien in het verleden goed geregeld waren, maar dat we vergeten zijn en weer tot leven brengen. Dan zal de wereld een heel stuk mooier uitzien, daarnaast moeten we ook kijken wat vandaag de dag goed geregeld is in vergelijking met vroeger.

Japio

Deze post delen

Ik zou de film No impact man nog willen bekijken, de andere boven genoemde films heb ik zelf al gezien.
Hier te zien.

Als je bang bent voor vlees uit chloor of amoniakbadjes, kan je toch beter gewoon vegan worden? Sowieso beter, voor de aarde, jezelf, én de beestjes.

Deze post delen

Films ga ik eens kijken.

Qua zelfredzaamheid en duurzaamheid zijn zaken als zonnepanelen en andere moderne eco energie opties net zo min duurzaam als het er echt op aan komt en erg kostbaar om aan te schaffen.

Deze schrijver kijkt en leeft (grotendeels) een stap verder (1e 9 hoofdstukken, voor het hele boek zie smashwords) :

http://www.off-grid.net/off-off-grid-by-michael-bunker

Kijk door het religieuze sausje heen, want die ligt er redelijk dik op, maar hij heeft wel gelijk en het is zeker iets om over na te denken. Het is ook een manier an denken waar de preppers hier nogal eens last van hebben. Veel focus op hoe kan ik zoals nu blijven leven ipv hoe kan ik zonder (dure) technische machientjes comfortabel en gezond leven. Is in een modern huis trouwens een behoorlijke uitdaging (bv gebrek aan kelder maakt een koele plek voor opslag van groentes, zuivel, etc. moeilijk zonder koelkast.

Hier te zien.

Als je bang bent voor vlees uit chloor of amoniakbadjes, kan je toch beter gewoon vegan worden? Sowieso beter, voor de aarde, jezelf, én de beestjes.

http://www.westonaprice.org/translations/principles-of-healthy-diets-dutch-translation/#Wat

Bio-industrie daar gelaten, nee niet gezonder voor jezelf.

Deze post delen

http://www.westonaprice.org/translations/principles-of-healthy-diets-dutch-translation/#Wat

Bio-industrie daar gelaten, nee niet gezonder voor jezelf.

Het gaat hier om wilde vis, dieren die op weide lopen...niks mis mee.

Wel wat mis met bio-indutrie vlees of bewerkt vlees. Dat kan je beter laten staan, voor je eigen gezondheid.

Helemaal met je eens dus.

Deze post delen

@drent: Ik woon zelf in een groot dorp met een stadsachtige kern. Als 'stadsmens' heb ik niks te zeggen over hoe je je (klein)vee houdt. Als je de dieren volgens je eigen goed behandeld, dan is dit in mijn 'stadsogen' ook goed. In mijn provincie kwamen er stemmen op om megastallen te bouwen, daar zou ik meer moeite mee hebben. De gewone boer heeft in mijn ogen meer verstand van levende have dan een stadsmens die zijn leven grotendeels binnen vier muren met een raam met zicht naar buiten werkt en woont.

Het idee dat doordat een mens in de stad goedkoop eten wil, en dat boeren daarin mee moeten gaan, dat is iets waar we over moeten denken. Mijn zusje heeft in haar tuin een klein moestuintje, ze kweekt zeer kleinschalig haar groente en fruit. Het tuintje produceert dan ook niet veel, maar het geeft haar en haar man de voldoening dat ze iets van zaadje tot oogst iets zien groeien en kunnen eten. Daarnaast laat ze haar kinderen ook zien dat ons eten van planten en dieren komt, en niet zo als de meeste kinderen nu denken, uit de supermarkt. Mijn neefjes zijn nu nog te klein om tegen ze te zeggen dat ze eten niet moeten verspillen, maar het tuintje is al een mogelijkheid om dit aan hen te leren. Toen ik medio mei met mijn zusje in haar tuin zat te schoffelen, zag ik dat het zeer droog was. Omdat de temperaturen normaal of daaronder zaten, viel de droogte me niet op. Als mijn medebewoners in de woonvorm zeggen dat het de hele tijd slecht weer was, dan vertel ik hen over de droogte, plus de lage temperaturen, maar ja, ze blijven dan nog volhouden dat het slecht weer was.

Deze post delen

@Pr3pper Ik heb een moestuin; een groot deel hiervan word of gedroogd (kruiden, knoflook en meer van dat soort zaken) of ingevroren. Hoop dit jaar voor het eerst ook wat spulletjes te gaan wecken. Veel meer dan wat zelfvoorzienend worden en absoluut geen roundup gebruiken kun je niet doen. Wat doe jij hier tegen, dan?

Edit: spelling

Deze post delen

Wat doen jullie hier tegen of preppen jullie hier nou voor?

Gewoon niets kopen of zo min mogelijk van die gemanipuleerde spullen en zoveel mogelijk zelfvoorzienend worden op alle vlakken.

Ik hoorde van een vriend van mij een verhaal over de werkzame stof die ook in Round Up zit, glyfosaat. Dat wordt net voor de oogst over de maisvelden gesprayd zodat de planten min of meer dood dreigen te gaan dus sneller afbloeien. Dan oogsten ze het snel en zetten ze een tweede oogst neer. Dus ze gebruiken het spul om sneller met de oogst klaar te zijn, zodat ze nog een extra oogst per jaar kunnen binnenhalen. voorlopig is de stof in California al in het drinkwater gevonden, dus eet smakelijk van die mais.:mad:

Deze post delen

Gewoon niets kopen of zo min mogelijk van die gemanipuleerde spullen en zoveel mogelijk zelfvoorzienend worden op alle vlakken.

Ik hoorde van een vriend van mij een verhaal over de werkzame stof die ook in Round Up zit, glyfosaat. Dat wordt net voor de oogst over de maisvelden gesprayd zodat de planten min of meer dood dreigen te gaan dus sneller afbloeien. Dan oogsten ze het snel en zetten ze een tweede oogst neer. Dus ze gebruiken het spul om sneller met de oogst klaar te zijn, zodat ze nog een extra oogst per jaar kunnen binnenhalen. voorlopig is de stof in California al in het drinkwater gevonden, dus eet smakelijk van die mais.:mad:

:mad::mad::mad:

Deze post delen

Het Europees Parlement in Straatsburg blijkt uiterst verdeeld over het geplande vrijhandelsverdrag tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten (TTIP).

Een krappe meerderheid besloot woensdag tijdens een rumoerige zitting om een debat over TTIP niet door te laten gaan.

http://www.nu.nl/economie/4065869/felle-ruzie-eu-parlement-vrijhandel-vs.html

Deze post delen

Het Europees Parlement in Straatsburg blijkt uiterst verdeeld over het geplande vrijhandelsverdrag tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten (TTIP).

Een krappe meerderheid besloot woensdag tijdens een rumoerige zitting om een debat over TTIP niet door te laten gaan.

http://www.nu.nl/economie/4065869/felle-ruzie-eu-parlement-vrijhandel-vs.html

Ik zag het bij Nieuwsuur (laatste item op woensdag 10-6-2015). Maar het verhaal gaat verder. Het struikelblok in het Europees Parlement blijkt de clausule te zijn, die een multinational het recht geeft een land aan te klagen als ze iets in de weg gelegd wordt.

Nu blijkt dat Nederland zelf op die manier al jaren haar handelsbelangen in het buitenland beschermt.

Kennen jullie het verhaal van het drinkwater bedrjf in Bolivia? Bolivia had haar drinkwater voorziening uitbesteed aan een Brits-Amerikaans bedrijf. Zij verhoogde direct de waterprijs, met als gevolg dat de bevolking in opstand kwam. Rellen en onrust volgde. Tenslotte bond de Boliviaanse overheid in en ontbond het contract. Een rechtzaak volgde, het bedrijf claimde miljoenen.

Nu blijkt dat dat bedrijf in Nederland zetelt. Brits-Amerikaans met een Nederlandse vlag, zodat ze gebruik kunnen maken van onze manier van handelsbelangen verdediging.

Nog niet actief, maar dit is de link naar de uitzending.

Charlie

Deze post delen

"mooi" filmpje over de TTIP/TPP en over de gevolgen daarvan (bedrijven zijn de baas, niet u en ik)

Deze post delen

Dat is ook mijn grootste vraag...tot we definitief in onze bol kunnen gaan wonen (halve hectare tuin) hebben we slechts een klein stadstuintje. Volgena mij is de enige mogelijkheid om eten te kopwn bij winkels die je vertrouwd en waarvan je weet dat ze geen rotzooi verkopen (bye bye supermarkt) Dus vooral lokaal en kleinschalig. Het is alleen wel een stuk duurder, dus zullen we meer bewuste keuzes moeten maken

Deze post delen

Wat doen jullie hier tegen of preppen jullie hier nou voor?

Hierboven dus mijn antwoord op deze vraag;-)

Deze post delen

Goldman Sachs, JP Morgan en de grote bedrijven zoals Monsanto hebben wederom een heel belangrijke overwinning geboekt die een einde maakt aan de vrijheid van de Amerikanen.

De taak van de Amerikaanse president Obama is duidelijk. Hij moet ervoor zorgen dat de landen van "de beschaafde wereld" worden onderworpen aan de megabedrijven.

Dit gebeurt door de verschillende handelsverdragen die nu in het leven worden geroepen.

De verdragen sluiten Rusland en China uit omdat het doel is om deze twee landen te vernietigen in een poging de Amerikaanse hegemonie uit te laten groeien tot wereldwijde controle.

In plaats van een fysieke oorlog worden landen zoals die van ons onderworpen door de verschillende handelsverdragen die nu worden opgezet.

In de praktijk betekent dit min of meer dat de president gewoon zijn gang kan gaan en dat je nu ook in Amerika een situatie hebt waarbij Goldman Sachs, JP Morgan en de andere grote bedrijven samen met de president kunnen heersen over het land als een soort dictator en werkelijk ieder individueel deel van het leven van de burger kunnen beheersen en controleren.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hCGsUTQBx-c

Deze post delen

Hmm interessant,wist niet dat china en rusland uitgesloten waren. Misschien is het ook wel een kwestie van niet willen.

Als het echt het doel is china en rusland te vernietigen dan zijn ze aan de late kant. De laatste jaren zijn rusland en met name china veel krachtiger geworden.

In het geval van china met hulp van de amerikaanse financiele sector bij het transformeren van hun economie.

Misschien is het doel een wereldregering met china included. Denk niet dat china daar in mee zal gaan uiteindelijk,dat zit niet echt in hun 5000 jaar oude cultuur. Men wil eigelijk niks van het westen weten. Ik vermoed dat ze het spel meespelen

tot het moment dat ze er geen voordeel meer van hebben of tot het moment dat ze zichzelf sterk genoeg achten om een confrontatie aan te gaan. China is rucksichtloss en doet wat het wil,je kan dat duidelijk zien in de cyber crime afkomstig uit china.

Ergens lijkt rusland me een logisher target voor china dan amerika of Europa. Het is een buurland en het heeft veel grondstoffen. Rusland dan ook maar richting het westen en dan word Europa het kanaal in gedrukt. Maar goed,dat zal wel iets te vergezocht zijn als scenario voor de komende decennia. MAD (mutually assured destruction) maakt een oorlog op het eerste gezicht niet echt aantrekkelijk voor welk land dan ook.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...