Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zeep in je BOB ?


survivallaar

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

opzich is dit een goede vraag, en er is een redelijk antwoord wat ik @survivallaar wel wil geven ;)

 

zeep/shampoo en al dat soort dingen zijn meestal geparfumeerd, echter zijn deze ook ongeparfumeerd te krijgen

misschien niet bij iedere supermarkt maar zaken zoals bv DA etc hebben deze zeker

er zijn namelijk mensen die allergies zijn voor parfum (of bestanddelen ervan)

 

zonder zeep wassen is echter ook goed mogelijk (veel water gebruiken en schrobben)

 

ondanks ongeparfumeerde zeep zullen beesten je altijd ruiken/horen houd daarom de wind in de gaten

de richting waar de wind uit komt => (beest)=> (persoon die het beest zoekt) => richting waar de wind heen gaat moet de volgorde zijn

dit zal kleine foutjes in geluidsdiscipline ook maskeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

opzich is dit een goede vraag, en er is een redelijk antwoord wat ik @survivallaar wel wil geven ;)

 

zeep/shampoo en al dat soort dingen zijn meestal geparfumeerd, echter zijn deze ook ongeparfumeerd te krijgen

misschien niet bij iedere supermarkt maar zaken zoals bv DA etc hebben deze zeker

er zijn namelijk mensen die allergies zijn voor parfum (of bestanddelen ervan)

 

zonder zeep wassen is echter ook goed mogelijk (veel water gebruiken en schrobben)

 

ondanks ongeparfumeerde zeep zullen beesten je altijd ruiken/horen houd daarom de wind in de gaten

de richting waar de wind uit komt => (beest)=> (persoon die het beest zoekt) => richting waar de wind heen gaat moet de volgorde zijn

dit zal kleine foutjes in geluidsdiscipline ook maskeren

Bedankt voor u mening en ik denk dat ik wat ongeparfumereert zeep in me BOB doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goed afgesloten flesje met zelfgemaakte zeep (marseille vlokken) bij me (meestal dan). Ik heb niet zoveel verstand van wild maar ik denk dat als je je twee dagen niet gewassen hebt en door het bos gelopen hebt je ook wel een bepaalde geur bij je hebt die dieren van kilometers kunnen ruiken. Aan de andere kant ben ik eens in slaap gevallen tegen een boom en toen ik wakker werd stond er op rond de 50-60 meter een hertje te grazen. Dus dat was een dom hert (ik zat onder de DEET) of hij gaf gewoon geen ruk :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin waarschijnlijk was het hertje goed verkouden ;) (sorry kon het niet laten :o :rolleyes: maar als de plek waar jij kwam en dat hertje was

door meer mensen wordt bezocht is de kans groot geweest dat het hertje gewent was aan een menselijke geur en dan zal het het niet direct als bedreiging aanvoelen

maar veel dieren merken mensen niet op zolang je maar niet beweegt

op het moment dat je maar iets beweegt is het over . of ze je nu wel of niet ruiken . ook de contouren van een mens , als je die verandert zien ze je ook een stuk slechter

 

Als je je menselijke geur wilt verbergen zul je een poosje in de rook moeten gaan staan .dit maskeert je menselijke geur (ook voor speurhonden ) ook worden er aan zeep wel olieen toegevoegd net als den en anijs ed (of dat werkt weet ik niet maar van den heb ik wel vaker gelezen dat het aan zeep wordt toegevoegd

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@survivallaar,

 

In een ander draadje konden we inschrijven op een partij olijfzeep met lichte beschadiging maar verder prima.

 

http://preppers.nl/forum/threads/9429-Inkoop-actie-Interesse-in-Olijfzeep-blokken-a-300-gram?highlight=olijfzeep

 

Lees maar ff eerst het draadje. Ik heb 10 blokken en ze zijn heerlijk en goed voor lijf en leden. Ik woon in de buurt van je maatje @homerun en als jullie willen doe ik ergens 4 blokken (want 1 per persoon = geen) in de brievenbus van de week. Dat regelen we dan via een PM dan.;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin waarschijnlijk was het hertje goed verkouden ;) (sorry kon het niet laten :o :rolleyes: maar als de plek waar jij kwam en dat hertje was

door meer mensen wordt bezocht is de kans groot geweest dat het hertje gewent was aan een menselijke geur en dan zal het het niet direct als bedreiging aanvoelen

maar veel dieren merken mensen niet op zolang je maar niet beweegt

op het moment dat je maar iets beweegt is het over . of ze je nu wel of niet ruiken . ook de contouren van een mens , als je die verandert zien ze je ook een stuk slechter

 

Als je je menselijke geur wilt verbergen zul je een poosje in de rook moeten gaan staan .dit maskeert je menselijke geur (ook voor speurhonden ) ook worden er aan zeep wel olieen toegevoegd net als den en anijs ed (of dat werkt weet ik niet maar van den heb ik wel vaker gelezen dat het aan zeep wordt toegevoegd

gr will

Ik was wel is aan het hiken op de veluwe en het was 30º c en er liep een wild hert ongeveer op 30m afstand zo langs me heen en merkte niets van me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het voor wild niets uitmaakt hoe je ruikt, de meeste mensen zijnzo lomp dat ze je horen voor ruiken of zien.

Voorts is het een bob. Dan is het wel lekker dat als je in een opvang centrum niet een uur in de wind stinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@survivallaar,

 

In een ander draadje konden we inschrijven op een partij olijfzeep met lichte beschadiging maar verder prima.

 

http://preppers.nl/forum/threads/9429-Inkoop-actie-Interesse-in-Olijfzeep-blokken-a-300-gram?highlight=olijfzeep

 

Lees maar ff eerst het draadje. Ik heb 10 blokken en ze zijn heerlijk en goed voor lijf en leden. Ik woon in de buurt van je maatje @homerun en als jullie willen doe ik ergens 4 blokken (want 1 per persoon = geen) in de brievenbus van de week. Dat regelen we dan via een PM dan.;)

Ja ik heb ook gehoort van @homerun dat je bij ons in de groep wouw

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste zeep is schadelijk voor de natuur . Er bestaat ook zeep die heel snel in de natuur afbreekt dus veel minder schadelijk .

Wild gaat normaal niet op de vlucht voor menslijke geuren . Of je moet een uur in de wind stinken . Het slaat wel op de vlucht door lawaai en onverwachte bewegingen . Maar zoal hier al gezegt de windrichting speelt een belangrijke rol , want ook geluid wordt door de wind verder gedragen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...