Ga naar inhoud
GENEGEERD

Even het bos in, en ik neem mee ...


Gast Peerke

Aanbevolen berichten

@Geert ik heb het probleem al gevonden. De pakking is licht ingescheurd.

Van het weekend zijn mijn ouders terug van vakantie. Mijn vader zal nog wel genoeg in zijn schuur hebben liggen wat wel werkt.

 

Ah dat lees ik nu pas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gaaf verslag met leuke foto's.

 

Met betrekking tot de veldfles, als iedereen daar problemen mee heeft is het dan niet verstandig om voor beter materiaal te gaan?

 

Greener

 

Dank je @Greener.

 

Ik ga proberen de pakking te vervangen door een andere. Tot die tijd stap ik over op mijn SIGG flessen (0,6 en 1 liter).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met inspiratie van @Peerke vandaag dus ook even het bos ingeweest ook om er even uit te zijn maar ook om mijn nieuwe DD hammock te testen van de tarpshop.nl

eigenlijk een heerlijke dag gehad ondanks de hitte wat erg meeviel in de schaduw van het bladerdek. eerst dus even de nieuwe hangmat testen en sjongejonge wat ligt dat ding lekker viel perongeluk heel even in slaap maar dat is een goed teken denk ik dan maar weer. Wel kwam ik een probleem tegen mijn tarp is net iets te kort maar had het touw voor de tarp ook niet helemaal strak dus misschien nog geen nood en anders zijn er altijd andere oplossingen.

[ATTACH=CONFIG]11302[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]11303[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]11304[/ATTACH]

 

hierna even heerlijk geknabbelt op wat hard tack met gedroogde groentes uit eigen tuin erin met dank aan @Heksenboot.

 

Ook gelijk een nieuwe techniek voor vuur geprobeerd om een groot kolenbed te maken wat de hele nacht kan blijven branden en na een moeilijk begin een prachtig sterk vuur waar erg veel warmte vanaf kwam en als ik het niet had uitgemaakt nu waarschijnlijk nog steeds aan het smolderen was.

 

hierna nog even rondlopen met de BOB om te wennen aan het gewicht en toen ineens keken 2 haasjes mij hartstikke verbaasd aan, toen ik mijn mobiel pakte om een foto te maken waren ze in een flits weg maar erg leuk om mee te maken, volgende keer ga ik ook de adventure kit meenemen om proberen mijn mobiel op te laden in het bos maar eerst uitzoeken hoe die goed in mijn rugtas past of eraan hangt.

 

al met al een erg leuk dagje als iemand trouwens tips heeft hoor ik ze graag:)

 

mvg, MP

 

PS: excuses voor de laatste onscherpe foto, ik zie het nu pas.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met inspiratie van @Peerke vandaag dus ook even het bos ingeweest ook om er even uit te zijn maar ook om mijn nieuwe DD hammock te testen van de tarpshop.nl

eigenlijk een heerlijke dag gehad ondanks de hitte wat erg meeviel in de schaduw van het bladerdek. eerst dus even de nieuwe hangmat testen en sjongejonge wat ligt dat ding lekker viel perongeluk heel even in slaap maar dat is een goed teken denk ik dan maar weer. Wel kwam ik een probleem tegen mijn tarp is net iets te kort maar had het touw voor de tarp ook niet helemaal strak dus misschien nog geen nood en anders zijn er altijd andere oplossingen.

[ATTACH=CONFIG]11302[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]11303[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]11304[/ATTACH]

 

hierna even heerlijk geknabbelt op wat hard tack met gedroogde groentes uit eigen tuin erin met dank aan @Heksenboot.

 

Ook gelijk een nieuwe techniek voor vuur geprobeerd om een groot kolenbed te maken wat de hele nacht kan blijven branden en na een moeilijk begin een prachtig sterk vuur waar erg veel warmte vanaf kwam en als ik het niet had uitgemaakt nu waarschijnlijk nog steeds aan het smolderen was.

 

hierna nog even rondlopen met de BOB om te wennen aan het gewicht en toen ineens keken 2 haasjes mij hartstikke verbaasd aan, toen ik mijn mobiel pakte om een foto te maken waren ze in een flits weg maar erg leuk om mee te maken, volgende keer ga ik ook de adventure kit meenemen om proberen mijn mobiel op te laden in het bos maar eerst uitzoeken hoe die goed in mijn rugtas past of eraan hangt.

 

al met al een erg leuk dagje als iemand trouwens tips heeft hoor ik ze graag:)

 

mvg, MP

 

PS: excuses voor de laatste onscherpe foto, ik zie het nu pas.

Ziet er goed uit. Ik ga morgen met @survivallaar het bos in. Dan ga ik mijn nieuwe spullen testen zoals een hangmat een klamboe en een tarp.

Ben benieuwd maar die foto,s zien er erg goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit. Ik ga morgen met @survivallaar het bos in. Dan ga ik mijn nieuwe spullen testen zoals een hangmat een klamboe en een tarp.

Ben benieuwd maar die foto,s zien er erg goed uit.

 

ik ben erg blij met deze hangmat ik kan mezelf ook in een soort cocon sluiten tegen de muggen maar ben erg benieuwd hoe je je klamboe gaat opstellen:) dus kom maar op met de foto's!

@Peerke je hebt mij in ieder geval geinspireerd en misschien @homerun ook wel een beetje haha:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben erg blij met deze hangmat ik kan mezelf ook in een soort cocon sluiten tegen de muggen maar ben erg benieuwd hoe je je klamboe gaat opstellen:) dus kom maar op met de foto's!

@Peerke je hebt mij in ieder geval geinspireerd en misschien @homerun ook wel een beetje haha:)

Ja dat heeft hij zeker en een tarp is een stuk lichter dan een tent.

Maar het enige waar ik me wel zorgen om maak is voor wilde dieren

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun blijf je in nederland of ga je ergens anders heen? en waar maak je je precies zorgen om?

Voor mij zou het best belgie zijn. Vanaf daar naar het oosten richting zuid-Duitsland.

En ik maak me om meerdere dingen zorgen zoals: WO3, economische instorting, Solar Flares.

 

Ps waar prept u voor

 

Mvg homerun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij zou het best belgie zijn. Vanaf daar naar het oosten richting zuid-Duitsland.

En ik maak me om meerdere dingen zorgen zoals: WO3, economische instorting, Solar Flares.

 

Ps waar prept u voor

 

Mvg homerun

 

Jij hoort achter de meiden aan te lopen zodat er kids zijn die nà de apocalyps alles opnieuw kunnen opbouwen. WO3 kan je niets aan veranderen, economische instorting gaat geleidelijk aan en niet in één klap dus terug naar de jaren '80 - geloof me, zo erg was het niet en we waren gelukkiger. Tegen solar flares kan je nog altijd een alu hoedje vouwen. Maak plezier, organiseer een feestje. Hoe oud ben jij ? En uitwijken naar België ? Serieus ? Je hebt een 4x4 nodig om over onze wegen te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hoort achter de meiden aan te lopen zodat er kids zijn die nà de apocalyps alles opnieuw kunnen opbouwen. WO3 kan je niets aan veranderen, economische instorting gaat geleidelijk aan en niet in één klap dus terug naar de jaren '80 - geloof me, zo erg was het niet en we waren gelukkiger. Tegen solar flares kan je nog altijd een alu hoedje vouwen. Maak plezier, organiseer een feestje. Hoe oud ben jij ? En uitwijken naar België ? Serieus ? Je hebt een 4x4 nodig om over onze wegen te rijden.

U moet wel weten dat wat u ook zegt over mijn leeftijd niks veranderd dat ik van survival hou. En het gewoon geweldig vind als ik naar de legerdump gaat. Ik heb al vriendinnetjes gehad en ben nu niet opzoek.

En als ik direct naar Duitsland moet dan moet ik eer NL in de breete over en dan ben ik bij ergens in het oosten van duitsland. Dus Belgie is wel de beste keus om daar als eerst naar toe te gaan.

 

Mvg homerun

Link naar reactie
Delen op andere sites

U moet wel weten dat wat u ook zegt over mijn leeftijd niks veranderd dat ik van survival hou. En het gewoon geweldig vind als ik naar de legerdump gaat. Ik heb al vriendinnetjes gehad en ben nu niet opzoek.

En als ik direct naar Duitsland moet dan moet ik eer NL in de breete over en dan ben ik bij ergens in het oosten van duitsland. Dus Belgie is wel de beste keus om daar als eerst naar toe te gaan.

 

Mvg homerun

 

En je bent ? 14 ? 15 ? Weet je wat, als je naar SC komt, breng ik mijn dochter van 14 mee, kan ze je gelijk wat judogrepen leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hoort achter de meiden aan te lopen zodat er kids zijn die nà de apocalyps alles opnieuw kunnen opbouwen. WO3 kan je niets aan veranderen, economische instorting gaat geleidelijk aan en niet in één klap dus terug naar de jaren '80 - geloof me, zo erg was het niet en we waren gelukkiger. Tegen solar flares kan je nog altijd een alu hoedje vouwen. Maak plezier, organiseer een feestje. Hoe oud ben jij ? En uitwijken naar België ? Serieus ? Je hebt een 4x4 nodig om over onze wegen te rijden.

Ojaven ik maak me ook erg zorgen over ISIS.

Die was ik vergeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ojaven ik maak me ook erg zorgen over ISIS.

Die was ik vergeten

 

Die zitten in Syrië en Irak. En een paar maar in Nederland. Maar als je de drukke plekken zoals winkelcentra, ziekenhuizen, luchthavens, treinstations, ... kan mijden dan overleef je een aanslag wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat vat ik een beetje raar op maar ik vind het ook wel lollig dat haar moeder het dan aanbied

 

Haar MOEDER ? Een boom van een vent, één blok spieren met een woeste vikingkop. Ik bied je overigens niets aan buiten een gezellig praatje. Dat van die judogrepen was een grapje (al heeft ze wel een oranje gordel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zitten in Syrië en Irak. En een paar maar in Nederland. Maar als je de drukke plekken zoals winkelcentra, ziekenhuizen, luchthavens, treinstations, ... kan mijden dan overleef je een aanslag wel.

Ja ik vertrouw hun nog steets niet.

Terroristen die hun eigen land hebben? Wat klinkt daar nou niet goed aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar MOEDER ? Een boom van een vent, één blok spieren met een woeste vikingkop. Ik bied je overigens niets aan buiten een gezellig praatje. Dat van die judogrepen was een grapje (al heeft ze wel een oranje gordel).

Oohh sorry. Ik schaam.me nu best erg van dat ik u moeder noemde.

En dat gezellig praatje is altijd goed. Haha

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag laat ik jullie een paar kleine aanpassingen zien.

 

De veldfles lekte via de rubber ring. Mijn vader kwam nog een neopreen schijf van een oude monsterfles tegen. Diameter was perfect, alleen was de schijf te dik waardoor de dop er niet op paste.

Van dun pakking materiaal is een schijf op maat geknipt. Deze schijf in de dop geplaatst. De fles gevuld met water, dop erop. Hij lekt niet ! @Simurgh

 

IMG_0275.jpg.31281ac497fbbdf6c9edd51304a47690.jpg

 

Om de tarp beter af te kunnen spannen, heb ik door de ogen stukken paracord van 2 meter door de eigen lus gehaald. Er zitten nu stukjes op van 2x1 meter, wat naar behoefte kan worden veranderd naar b.v. 1x 2 meter.

 

IMG_0276.jpg.d48df3e13733dc8883128290e9147560.jpg

 

IMG_0277.jpg.be002bd048314c3ffb47e868db58051c.jpg

 

Dit zijn de verbeteringen/modificaties. Nu nog uitproberen. Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even met de fiets en de rugtas naar het plaatselijke bos, om wat te proberen.

 

IMG_0279.jpg.8494b922824d31c95d50fb497ab88f64.jpg

 

IMG_0280.jpg.01531e0299007681da27878bbdc7eae1.jpg

 

IMG_0281.jpg.4fc1a639b1f5f3d45bc20b9342bfdb99.jpg

 

IMG_0282.jpg.f21a00eb327b4a4bb5ecdc089dd66707.jpg

 

IMG_0283.jpg.cbef246611ec339ef8e7586f1dc057bf.jpg

 

IMG_0284.jpg.c17ffccee3d0a2e916055bb381429b52.jpg

 

IMG_0286.jpg.3b6a28dc9316ba92860ebded69ba3582.jpg

 

Mijn conclusie. De extra koorden paracord zijn handig om de tarp beter af te spannen, maar bomen staan in een bos niet in een keurige lijn. Er zijn altijd wel obstakels. Ik heb diverse varianten geprobeerd.

Leuk, heel erg leuk voor erbij.

En tent of tarp in de BOB ? Voor mij een tentje. Overal en makkelijk te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar MOEDER ? Een boom van een vent, één blok spieren met een woeste vikingkop. Ik bied je overigens niets aan buiten een gezellig praatje. Dat van die judogrepen was een grapje (al heeft ze wel een oranje gordel).

 

eh, eigenlijk is het geen oranje GORDEL te noemen, ik heb een flink aantal jaar op judo gezeten en ik denk dat je de oranje BAND bedoelt;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...