Ga naar inhoud
GENEGEERD

Uitleg voor een eigenwijze

homerun
 Share

Recommended Posts

sorry voor als dit hier niet goed staat.

maar ik ken iemand @survivallaar

die wil niet naar mij luisteren van wat er allemaal aan de hand is in de wereld.

want ik probeer hem te pushen maar hij komt niet voor uit.

want hij denkt dat hij na een SHTF geen voedsel voorraad nodig heet. en ga zo maar door.

willen jullie A.U.B er voor zorgen dat hij hier leest dat hij tenminste een kleine voedsel voorraad aan moet leggen.

hij had wel een reden van waarom hij geen voedsel voorraad wil aanleggen hij is bang dat er niks gaat gebeuren dat hij dan alles voor niks heeft gekocht.

maar A.U.B help me nou hem te overtuigen

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@homerun

Al je moeite die je doet om je vriend te overtuigen is tevergeefs. Stop met hem te pushen, dat werkt averrechts. Laat hem even een tijdje alleen. Laat berusten.

Gebruik je energie voor jezelf, en gebruik deze wanneer nodig. Gebruik je energie wijs. Ga jezelf niet voor je maat opofferen. Dingen werken van 2 kanten.

Ik zou hem laten vallen. Sorry. Klinkt hard. Maar je zal er weinig aan hebben. Hoop dat je er eerder achterkomt dan te laat.

Link naar reactie

@homerun

Al je moeite die je doet om je vriend te overtuigen is tevergeefs. Stop met hem te pushen, dat werkt averrechts. Laat hem even een tijdje alleen. Laat berusten.

Gebruik je energie voor jezelf, en gebruik deze wanneer nodig. Ga jezelf niet voor je maat opofferen. Dingen werken van 2 kanten.

dus ik begrijp dat u zegt dat ik er geen moeite meer voor hoeft te doen om hem te overtuigen

mvg homerun

Link naar reactie

dus ik begrijp dat u zegt dat ik er geen moeite meer voor hoeft te doen om hem te overtuigen

mvg homerun

Precies. Laat hem gaan. Laat hem zijn eigen weg bewandelen. Elkaar even een tijdje met rust laten kan geen kwaad.

Link naar reactie

Pushen is nooit een goed idee. Niet met preppen, niet met vrienden, niet met meisjes. Gewoon op zijn beloop laten, je relaxed opstellen. En af en toe een tipje van de sluier lichten. Zo krijgt de andere partij misschien een beetje interesse. Dàt is jouw moment om te scoren. En jawel hoor, ook bij de meisjes.

Link naar reactie

Precies. Laat hem gaan. Laat hem zijn eigen weg bewandelen. Elkaar even een tijdje met rust laten kan geen kwaad.

ja maar hij is wel mijn beste vriend. dat gaat een beetje moeilijk als je elkaar 5 dagen per week ziet. terwijl we nog nooit 1 ruzie hebben gehad.

alleen discussies

Link naar reactie

Tja er is helaas enorm veel vervuiling...

Maar een uitreksel van de goede posts gaat ook niet in dit draadje passen..

Het komt er denk toch op neer dat je maar moeilijk iemand kan dwingen iets te geloven of te zien.

Hoeveel energie jij erin, overtuigen van je vriend, wilt stoppen is ook zoiets waar ik jou niet bij kan helpen?

K a n s

Link naar reactie

Pushen helpt niet, mensen hebben nou eenmaal verschillende meningen.

Informeren helpt misschien wel.. Wanneer het woord SHTF en het 'Preppen' hem tegenstaat, probeer het dan eens zo:

http://www.life-supply.com/info-2/noodvoorraad/

http://www.overbeterleven.nl/overleven/voedsel/noodvoorraad/

http://bespaarmama.blogspot.nl/2011/09/een-voedselvoorraad-aanleggen-voor-je.html

Link naar reactie

@homerun als hij echt een goede vriend is dan is hij vast wel bereid, om voor jou, op papier te zetten hoe hij denkt te gaan overleven als er, om welke reden dan ook, vier weken lang geen voedsel in de supermarkt ligt. Je kunt dan puntsgewijs zijn antwoorden ontkrachten. Of, je zet zijn antwoorden hier op het forum zodat wij de antwoorden kunnen ontkrachten. We gaan denk ik de discussie graag aan met @survivallaar (waarom heeft hij die naam eigenlijk?), tenzij hij het type is die zegt "het zal allemaal wel, ik wil er gewoon niet over nadenken want ik vind het allemaal onzin". Dan is er voor ons, en voor jou (!) sowieso geen eer te behalen. Ik ben het met de anderen eens dat je inzicht niet kunt forceren, dat moet een beetje natuurlijk komen en is afhankelijk van persoonlijkheid, intelligentie, omgeving en omstandigheden.

Link naar reactie

Voor niets gekocht is natuurlijk een non-argument, mijn voedsel voorraad komt echt wel op hoor ook al is het maar omdat mijn geld niet altijd mee gaat tot het einde van de maand. Verder hoop ik natuurlijk ook dat het nooit zover komt maar de dingen die je kan aanschaffen zijn ook nog eens heel leuk en dat is ook gewoon een argument om het te doen.

Link naar reactie

Dat is helemaal een fraaie. Zeg hem nog één ding: Als het mis gaat, weet jij waar je niet moet komen vragen om hulp!

heb ik gedaan. ik zij "als je honger hebt dan is dat niet mijn schuld en dan moet je niet om spullen te vragen want die krijg je niet{

Link naar reactie

@homerun als hij echt een goede vriend is dan is hij vast wel bereid, om voor jou, op papier te zetten hoe hij denkt te gaan overleven als er, om welke reden dan ook, vier weken lang geen voedsel in de supermarkt ligt. Je kunt dan puntsgewijs zijn antwoorden ontkrachten. Of, je zet zijn antwoorden hier op het forum zodat wij de antwoorden kunnen ontkrachten. We gaan denk ik de discussie graag aan met @survivallaar (waarom heeft hij die naam eigenlijk?), tenzij hij het type is die zegt "het zal allemaal wel, ik wil er gewoon niet over nadenken want ik vind het allemaal onzin". Dan is er voor ons, en voor jou (!) sowieso geen eer te behalen. Ik ben het met de anderen eens dat je inzicht niet kunt forceren, dat moet een beetje natuurlijk komen en is afhankelijk van persoonlijkheid, intelligentie, omgeving en omstandigheden.

hij zij tegen mij ja dan ga ik wel jagen en toen dacht ik echt van nee toch dat meen je niet hoe stom kun je zijn. iemand die wil gaan jagen zonder enige ervaring.

Link naar reactie

Voor niets gekocht is natuurlijk een non-argument, mijn voedsel voorraad komt echt wel op hoor ook al is het maar omdat mijn geld niet altijd mee gaat tot het einde van de maand. Verder hoop ik natuurlijk ook dat het nooit zover komt maar de dingen die je kan aanschaffen zijn ook nog eens heel leuk en dat is ook gewoon een argument om het te doen.

hij heeft wel de basis survival spullen zoals.

messen

fire steel

kook bakjes

veldfles

enz

Link naar reactie

Je kan het toch ook omdraaien? Als jij zo'n goede vriend bent, dan kan je toch ook voor hem preppen? Je vergroot er ook je eigen kansen mee, met z'n tweeën sta je immers sterker dan alleen. Daarnaast, als hij ziet dat je zijn mening respecteert, maar hem wel op de hoogte houdt van wat je voor hem prept, ziet hij niet alleen dat jij hem blijkbaar genoeg respecteert maar ook waardeert om in hem te investeren, maar misschien dat hij dan langzaamaan ook meer interesse krijgt in het preppen omdat hij benieuwd is wat jij nou eigenlijk voor hem doet.

Je kan een ander niet veranderen, maar je kan wel veranderen hoe je er zelf mee omgaat.

• Leuk 1
Link naar reactie

hij zij tegen mij ja dan ga ik wel jagen en toen dacht ik echt van nee toch dat meen je niet hoe stom kun je zijn. iemand die wil gaan jagen zonder enige ervaring.

Dan zeg je... ik heb er over nagedacht... prima idee.... laten we volgende week samen gaan jagen en de beesten bereiden en opeten.... dan kijken hoe hij reageert. Als hij ja zegt... mooie oefening.

Jij neemt lekker wat te eten mee als nood... en hij heeft niets te nassen. Gaat ie vanzelf nadenken

Link naar reactie

hij heeft wel de basis survival spullen zoals.

messen

fire steel

kook bakjes

veldfles

enz

Dat is al een heel begin dus het gaat de goede kant op. Met voedsel etc. zou je hem niet te hoeven overtuigen, ik heb altijd een voorraad in huis gewoon omdat je maar nooit weet wanneer het handig is en het kan gaan kwaad omdat het altijd op gaat. Als hier zonder dat ik het weet morgen tien man komt eten dan heb ik genoeg, komen ze niet dan kan ik weken / maanden vooruit. Als ik een maand, door bijv. een onverwachte rekening, geen geld meer heb, dan heb ik altijd te eten dus door gewoon voorbereid te zijn is het leven een stuk makkelijker en hoef je jezelf een stuk minder zorgen te maken.

Ik weet niet of het bij mij iets met preppen te maken heeft omdat ik het ergens van mijn oma/opa heb, de voorraad kast was daar altijd een feest! :rolleyes:

Link naar reactie

Dan zeg je... ik heb er over nagedacht... prima idee.... laten we volgende week samen gaan jagen en de beesten bereiden en opeten.... dan kijken hoe hij reageert. Als hij ja zegt... mooie oefening.

Jij neemt lekker wat te eten mee als nood... en hij heeft niets te nassen. Gaat ie vanzelf nadenken

zal ik zeker doen

Link naar reactie

Dat is al een heel begin dus het gaat de goede kant op. Met voedsel etc. zou je hem niet te hoeven overtuigen, ik heb altijd een voorraad in huis gewoon omdat je maar nooit weet wanneer het handig is en het kan gaan kwaad omdat het altijd op gaat. Als hier zonder dat ik het weet morgen tien man komt eten dan heb ik genoeg, komen ze niet dan kan ik weken / maanden vooruit. Als ik een maand, door bijv. een onverwachte rekening, geen geld meer heb, dan heb ik altijd te eten dus door gewoon voorbereid te zijn is het leven een stuk makkelijker en hoef je jezelf een stuk minder zorgen te maken.

Ik weet niet of het bij mij iets met preppen te maken heeft omdat ik het ergens van mijn oma/opa heb, de voorraad kast was daar altijd een feest! :rolleyes:

ja maar hij wilt gewoon geen eten in zijn BOB stoppen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...