Ga naar inhoud
GENEGEERD

Sociaal minimum alleenstaande ouders omlaag

Lindaja
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Er zijn al mensen die geen huisdier kunnen betalen...met deze verandering komen er ook mensen die niet meer hun kinderen kunnen betalen, vrees ik.

Voor mensen die hier van afhankelijk zijn lijkt mij het nemen van een huisdier ook een hele slechte optie (of verkeerde keuze, hoe je het wilt noemen). Laten we hopen dat dit echt wordt gecompenseerd door een hoger kindgebonden budget anders krijgt weer een hele groep mensen het weer een stuk moeilijker.

Link naar reactie

Ik vind het altijd moeilijk deze discussie en dat de bijstand anders ingeregeld zou moeten worden. Er zijn behoorlijke regionale verschillen en tig regels als je ziek bent of je kinderen. Eigenlijk zou de bijstand alle normale kosten van de mensen moeten betalen, zoals huur, ziektekosten, gas en elektra, schoolgeld, bijdragen voor de kids, standaard verzekeringen etc. Dan zou je daarnaast geld moeten krijgen afhankelijk van hoe groot je gezin is om te kunnen eten en drinken.

Wij hebben zelf nooit in de bijstand gezeten, want dat wil ik niet maar zeker wel onder het minimum geleefd en dat ging gewoon door iedere cent 3x om te draaien en slim met geld om te gaan.

Niet om te generaliseren maar ik heb genoeg mensen in de bijstand gezien die wel geld hebben voor de laatste mobiele abonnementen, roken, drank en drugs maar die klagen dat ze het niet redden. Daarom beter alle normale zaken uit een fonds betalen en leefgeld geven, desnoods per week. Maar dat is mijn mening.

Helaas is het zo dat we allemaal achteruit gaan. Mijn vader zat de laatste jaren in de WIA en werd 65. Dan ga je behoorlijk achteruit, zeker als je weinig of geen pensioen ontvangt. Mijn moeder werkt vanaf haar 14e en kreeg net een brief van dezelfde belastingdienst dat ze gewoon nog even door moet werken tot haar 67e. Ook een forse tegenvaller dus als je al 50 jaar hebt bijgedragen en op je eind loopt. Ik heb haar gezegd zich niet druk te maken, we komen er wel niet goedschiks dan wel kwaadschiks.

De Roverheid pakt momenteel zonder verder na te denken overal geld vandaan waar ze het kunnen m.u.v. de echte rijken.:mad:

Link naar reactie

Voor mensen die hier van afhankelijk zijn lijkt mij het nemen van een huisdier ook een hele slechte optie (of verkeerde keuze, hoe je het wilt noemen). Laten we hopen dat dit echt wordt gecompenseerd door een hoger kindgebonden budget anders krijgt weer een hele groep mensen het weer een stuk moeilijker.

Er is al een voedselbank voor huisdieren .... gekker moet het niet worden.

Link naar reactie

ik zit ook in de wia/wga en wordt ook aangevuld tot het sociaal bestaansniveau. Dat is zelfs lager dan de bijstand hier in Enschede, dat werd gisteren nogmaals bevestigd voor mij bij de woning corporatie. Daardoor heb ik een negatief huuradvies gekregen voor mijn nieuwe woning, maar kreeg hem gelukkig toch. Volgend jaar vervalt ook de jaarlijkse WTCG van het UWV, dat is weer een mindering van ruim 300 euro die we krijgen. En allemaal onder het mum van bezuinigingen en overheveling van zorg naar de gemeenten. Volgend jaar gaat het er niet makkelijker op worden, laten we hopen dat ze inderdaad via de toeslagen aanpassen.

Link naar reactie

ik zit ook in de wia/wga en wordt ook aangevuld tot het sociaal bestaansniveau. Dat is zelfs lager dan de bijstand hier in Enschede, dat werd gisteren nogmaals bevestigd voor mij bij de woning corporatie. Daardoor heb ik een negatief huuradvies gekregen voor mijn nieuwe woning, maar kreeg hem gelukkig toch. Volgend jaar vervalt ook de jaarlijkse WTCG van het UWV, dat is weer een mindering van ruim 300 euro die we krijgen. En allemaal onder het mum van bezuinigingen en overheveling van zorg naar de gemeenten. Volgend jaar gaat het er niet makkelijker op worden, laten we hopen dat ze inderdaad via de toeslagen aanpassen.

Ik denk dat voor het statement elders op het forum dat hier alleen maar mensen zitten met een boven modaal inkomen wel het tegendeel bewezen is.

Link naar reactie

Als het aan de VVD en D66 ligt niet want die willen juist alle toeslagen afschaffen.

Maar goed, ik vindt het erg laag bij de grond om mensen die onder of op het sociaal minimum leven zo keihard aan te pakken maar vervolgens mensen met een inkomen van 500.000 en hoger, een extra/tje toe te bedelen en bovendien het heel normaal vinden dat de top van de staatsbank ABN-AMRO er 20% salaris bij krijgt omdat ze hun bonussen moeten missen. Onbegrijpelijk dat het politieke pleps in Den Haag zoiets in zijn hoofd durft te halen.

Link naar reactie

Als het aan de VVD en D66 ligt niet want die willen juist alle toeslagen afschaffen.

Maar goed, ik vindt het erg laag bij de grond om mensen die onder of op het sociaal minimum leven zo keihard aan te pakken maar vervolgens mensen met een inkomen van 500.000 en hoger, een extra/tje toe te bedelen en bovendien het heel normaal vinden dat de top van de staatsbank ABN-AMRO er 20% salaris bij krijgt omdat ze hun bonussen moeten missen. Onbegrijpelijk dat het politieke pleps in Den Haag zoiets in zijn hoofd durft te halen.

Komen we weer op hetzelfde punt terug op andere onderwerpen :-) Wie gaat er wat aan doen dan, waar zijn de mensen die opkomen voor deze mensen onder of op het sociaal minimum? De laatste keer dat ik keek heeft weer iedereen netjes op bijvoorbeeld de PVDA en dat soort partijen gestemd hoor..

Link naar reactie

Komen we weer op hetzelfde punt terug op andere onderwerpen :-) Wie gaat er wat aan doen dan, waar zijn de mensen die opkomen voor deze mensen onder of op het sociaal minimum? De laatste keer dat ik keek heeft weer iedereen netjes op bijvoorbeeld de PVDA en dat soort partijen gestemd hoor..

HET probleem in Nederland is gewoon dat mensen bezuinigingen prima vinden zolang het hun zelf niet treft. Dat deze mensen, die onder aan de ladder bungelen een zetje krijgen van het kabinet én de gedoog judas partijen D66, CU, GL en SGP zodat ze van die ladder af donderen, kan (bijna) niemand boeien zolang ze zelf maar minimaal 2x per jaar op vakantie kunnen. De solidariteit is ver te zoeken. Ik walg ervan maar helaas, mijn stem is niet voldoende om iets te veranderen maar ik blijf het wel proberen. Blijf ook hopen dat de ogen een keer open gaan en dan het liefst voordat het te laat is................

Link naar reactie

HET probleem in Nederland is gewoon dat mensen bezuinigingen prima vinden zolang het hun zelf niet treft. Dat deze mensen, die onder aan de ladder bungelen een zetje krijgen van het kabinet én de gedoog judas partijen D66, CU, GL en SGP zodat ze van die ladder af donderen, kan (bijna) niemand boeien zolang ze zelf maar minimaal 2x per jaar op vakantie kunnen. De solidariteit is ver te zoeken. Ik walg ervan maar helaas, mijn stem is niet voldoende om iets te veranderen maar ik blijf het wel proberen. Blijf ook hopen dat de ogen een keer open gaan en dan het liefst voordat het te laat is................

Ik heb oog voor de problemen van een ander. Wil daarin niet afstompen. Je hebt ook de morele verplichting om te helpen. Zelf ga ik er niet vanuit dat anderen mij helpen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...