Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Communicator

Een islamitisch kalifaat, hoe gevaarlijk is dat?

Recommended Posts

En Erdogan stuurt aan op nieuwe verkiezingen waarvan hij hoopt dat die gunstiger voor hem uitvallen. Daarom is het voor hem ook interessant om de Koerden aan te vallen.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De hele Westerse mainstream media staan bol van de dreigingen van (de door Amerika gecreëerde terroristengroepering) ISIS en de vreselijke rampen die ons lot zullen zijn.

Om voor eens en altijd een einde te maken aan die “dreiging” komt de Russische president Poetin met een simpel en effectief plan waardoor Amerika met de mond vol tanden staat.

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=9635:poetin-heeft-een-oplossing-voor-isis&catid=37:wereld&Itemid=50

Deze post delen

De 64ste Syriëstrijder uit België is gesneuveld. Watchers konden 502 strijders uit België identificeren. Zorgwekkend want daarmee ligt het percentage moslims dat radicaliseert veel hoger dan algemeen aangenomen. Zelf ging ik uit van volgende feiten :

Er zijn in België ongeveer 1.000.000 allochtonen van islamitische afkomst. Een groot deel integreert zich, zeker in de tweede en derde generatie.

Daarvan vermoedde ik dat 1% radicaal was. Ongeveer 10.000 dus. Wellicht zijn het er meer.

Ik ging er van uit dat 1% van de radialen ook de wapens zou opnemen. Ongeveer 100 dus. Nu zijn er in Syrië alleen al 502 gesignaleerd.

Dit betekent ofwel dat er meer radicale moslims zijn (waarmee we onrecht aandoen aan de gematigden). Of dat het aantal geradicaliseerden dat de wapens wil opnemen hoger ligt. Ik hou het voor mezelf daar op. Ik vermoed dat de inschatting met een factor 10 te klein is en misschien wel 10% de wapens wil opnemen. Daarmee komen we op ongeveer 1000 personen uit België. Officiële cijfers zijn er bij mijn weten niet beschikbaar. Dat zou me erg interesseren om het risico beter te kunnen inschatten. Dat blijkt véél hoger dan ik zelf verwachtte.

http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islamitische-Staat/article/detail/2428086/2015/08/19/Opnieuw-Belgische-IS-strijder-omgekomen-in-Syrie.dhtml

Deze post delen

Nieuwe en concrete(re) dreiging tegen België. IS dreigt scholen en ziekenhuizen te laten ontploffen. Voorlopig blijft het bij woorden. Tot de in België achter gebleven radicalen in actie komen. Dit wordt stilaan de nieuwe realiteit waarmee we mogen leren leven.

http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islamitische-Staat/article/detail/2429233/2015/08/20/IS-In-Belgie-gaat-alles-de-lucht-in.dhtml

Deze post delen

De 64ste Syriëstrijder uit België is gesneuveld. Watchers konden 502 strijders uit België identificeren. Zorgwekkend want daarmee ligt het percentage moslims dat radicaliseert veel hoger dan algemeen aangenomen. Zelf ging ik uit van volgende feiten :

Er zijn in België ongeveer 1.000.000 allochtonen van islamitische afkomst. Een groot deel integreert zich, zeker in de tweede en derde generatie.

Daarvan vermoedde ik dat 1% radicaal was. Ongeveer 10.000 dus. Wellicht zijn het er meer.

Ik ging er van uit dat 1% van de radialen ook de wapens zou opnemen. Ongeveer 100 dus. Nu zijn er in Syrië alleen al 502 gesignaleerd.

Dit betekent ofwel dat er meer radicale moslims zijn (waarmee we onrecht aandoen aan de gematigden). Of dat het aantal geradicaliseerden dat de wapens wil opnemen hoger ligt. Ik hou het voor mezelf daar op. Ik vermoed dat de inschatting met een factor 10 te klein is en misschien wel 10% de wapens wil opnemen. Daarmee komen we op ongeveer 1000 personen uit België. Officiële cijfers zijn er bij mijn weten niet beschikbaar. Dat zou me erg interesseren om het risico beter te kunnen inschatten. Dat blijkt véél hoger dan ik zelf verwachtte.

http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islamitische-Staat/article/detail/2428086/2015/08/19/Opnieuw-Belgische-IS-strijder-omgekomen-in-Syrie.dhtml

Het is maar hoe je redeneert natuurlijk.

Jij gaat ervan uit dat het aantal Belgische gewapende strijders in Syrië een maat is voor het aantal radicalen dat nog in België is en de wapens wil opnemen, ik betwijfel dat.

Je zou ook kunnen redeneren dat van alle radicalen die de wapens willen opnemen, er al 500 uit België zijn weg gegaan naar Syrië. Jou schatting lag/ligt tussen de 100 en 1000 van die gekken, laten we er tussen in gaan zitten, zo'n 550. Daarvan zijn er al 503 naar Syrië verkast, blijven er slechts 47 over. :p

Deze post delen

Tijd om varkens te gaan preppen... misschien houdt een horde varkens in de tuin die haatbaarden nog op afstand...

Deze post delen

Het is maar hoe je redeneert natuurlijk.

Jij gaat ervan uit dat het aantal Belgische gewapende strijders in Syrië een maat is voor het aantal radicalen dat nog in België is en de wapens wil opnemen, ik betwijfel dat.

Je zou ook kunnen redeneren dat van alle radicalen die de wapens willen opnemen, er al 500 uit België zijn weg gegaan naar Syrië. Jou schatting lag/ligt tussen de 100 en 1000 van die gekken, laten we er tussen in gaan zitten, zo'n 550. Daarvan zijn er al 503 naar Syrië verkast, blijven er slechts 47 over. :p

Wishful thinking. Maar weet je wat, we wijzen ze uit naar Nederland.

Deze post delen

Wishful thinking. Maar weet je wat, we wijzen ze uit naar Nederland.

Valt me van je tegen, geen inhoudelijk antwoord?!

Desondanks, het zegt me zo weinig, 100, 1000 of 10.000 radicalen die de wapens zouden willen opnemen. Hoeveel compleet kansloze 14 - 25 jarigen zonder middelen zitten daarbij? Ze halen Syrië geeneens en thuis zijn ze zelfs nutteloos voor serieus gevaarlijke lieden die manschappen voor hun vuile plannetjes zoeken.

Deze post delen

Desondanks, het zegt me zo weinig, 100, 1000 of 10.000 radicalen die de wapens zouden willen opnemen. Hoeveel compleet kansloze 14 - 25 jarigen zonder middelen zitten daarbij? Ze halen Syrië geeneens en thuis zijn ze zelfs nutteloos voor serieus gevaarlijke lieden die manschappen voor hun vuile plannetjes zoeken.

Al is het er maar 1. Ik vrees alleen dat er veel meer geradicaliseerd zijn dan we denken. Je wil als vader, burger, je gezin, buurt, straat, wijk, ... veilig zien. En wat kansloos betreft, ze halen Syrië misschien niet maar een AK kopen ze wel. In Vlaanderen. Het is niet op eenvoudige wijze te bepalen hoeveel er zijn. Het punt is dat wij er rekening mee MOETEN houden. Omdat er veel te verliezen in. En nu heb ik het niet over geld maar over je gezin. Ze bedreigen scholen, ziekenhuizen. Dat is een no-go. Zelfs voor soldaten in oorlog.

• Leuk 1

Deze post delen

Al is het er maar 1. Ik vrees alleen dat er veel meer geradicaliseerd zijn dan we denken. Je wil als vader, burger, je gezin, buurt, straat, wijk, ... veilig zien. En wat kansloos betreft, ze halen Syrië misschien niet maar een AK kopen ze wel. In Vlaanderen. Het is niet op eenvoudige wijze te bepalen hoeveel er zijn. Het punt is dat wij er rekening mee MOETEN houden. Omdat er veel te verliezen in. En nu heb ik het niet over geld maar over je gezin. Ze bedreigen scholen, ziekenhuizen. Dat is een no-go. Zelfs voor soldaten in oorlog.

In België is het idd veel eenvoudiger dan in NL om aan een illegaal vuurwapen te komen. Als producent van vuurwapens zijn de regels pas de laatste jaren wat aangescherpt heb ik begrepen, toen ik er zelf woonde (alweer 13 jaar terug) kon ik na twee weken de vreemdste modellen ophalen in de lokale winkel geheel legaal, want ik was ingeschreven bij de gemeente.

Maar toch, ik laat mij niet verleiden tot draconische maatregelen of gedachten bij de zoveelste terroristische dreiging. Je hebt gelijk, ze zijn lastig om in te schatten, hoe serieus is deze, dan wel die andere dreiging? En als de ene partij incrementeel de wapens grijpt, gaat de tegenover gestelde partij dit dan ook niet doen? (Escalatie). De laatste 70 jaar na de laatste oorlog zijn er heel veel partijen en terroristische aanslagen geweest. Baader Meinhof, Lockerbie, de kaping bij de punt door Molukkers, meerdere vliegtuigkapingen en hoe heet dat olympische drama ook alweer?

Blijf nadenken, maar ook nuanceren. Negeer niet, maar beschouw met begrip van heden en verleden.

• Leuk 1

Deze post delen

Wel, het spijtige is dat er zulke idioten zijn en erger nog, dat wij ze eigenlijk naar hier hebben gehaald... En ja, een deel is niet bij machte om wat dan ook uit te spoken, maar deze die dat wel zijn,

DAAR is deze jongen wel voor bevreesd. Als je een land wil destabiliseren (om nadien een ultra rechts bestuur aan de macht te kunnen brengen, zie De Bende van Nijvel bvb) dan zijn wat aanslagen,

overvallen enz op publiekelijke plaatsen al genoeg. Ik wil niemand op gedachten brengen, maar het kan nog veel simpeler. Dat is terroriseren...

En de goede huisvader die met een blik tomaten zo een pipo met een AK zou uitschakelen door dat naar die pipo zijn hoofd te gooien, heeft nadien nog problemen erbij...

Deze post delen

In België is het idd veel eenvoudiger dan in NL om aan een illegaal vuurwapen te komen. Als producent van vuurwapens zijn de regels pas de laatste jaren wat aangescherpt heb ik begrepen, toen ik er zelf woonde (alweer 13 jaar terug) kon ik na twee weken de vreemdste modellen ophalen in de lokale winkel geheel legaal, want ik was ingeschreven bij de gemeente.

Maar toch, ik laat mij niet verleiden tot draconische maatregelen of gedachten bij de zoveelste terroristische dreiging. Je hebt gelijk, ze zijn lastig om in te schatten, hoe serieus is deze, dan wel die andere dreiging? En als de ene partij incrementeel de wapens grijpt, gaat de tegenover gestelde partij dit dan ook niet doen? (Escalatie). De laatste 70 jaar na de laatste oorlog zijn er heel veel partijen en terroristische aanslagen geweest. Baader Meinhof, Lockerbie, de kaping bij de punt door Molukkers, meerdere vliegtuigkapingen en hoe heet dat olympische drama ook alweer?

Blijf nadenken, maar ook nuanceren. Negeer niet, maar beschouw met begrip van heden en verleden.

Download TOR en zoek wat in het Darkweb ,het aan vuurwapens komen is angstaanjagend eenvoudig.

en een gefrustreerde geradicaliseerde kan enorm veel kwaad doen maar in de EU hebben we een heel bende

Deze post delen

Natuurlijk komt het dichterbij, het heeft nog lang geduurd.

Burgerslachtoffers horen er nu eenmaal bij als het land in oorlog is.

Dus we moeten niet zeuren.

Deze post delen

Natuurlijk komt het dichterbij, het heeft nog lang geduurd.

Burgerslachtoffers horen er nu eenmaal bij als het land in oorlog is.

Dus we moeten niet zeuren.

waarschijnlijk is het onze schuld wat de dader zal "een moeilijke jeugd " gehad hebben of " geen kansen gekregen" hebben en welke sociale zever er nog gaat komen om dit incident uiteindelijk met de mantel der liefde te bedekken. Een oorlogsverklaring aan IS zou nog niet slecht zijn als dat betekend dat IS'ers ( of andere terroristen ) de kogel krijgen.

Veel beter wat mij betreft ipv lekker troepen binnen te laten en van onderdak plus riant leefloon te voorzien

Deze post delen

Ik heb de indruk dat "we" vandaag door een combinatie van toeval en geluk aan een ramp zijn ontsnapt.

Deze persoon had makkelijk 150 tot 200 doden kunnen "scoren".

Ik hoop dat de 2 helden die deze hufter hebben weten tegen te houden het allebei gaan redden. Niets dan respect voor mensen die op een moment als deze handelen ipv filmen.

Deze post delen

Shit wat haat ik het om gelijk te krijgen. En nog veel sneller dan ik dacht. Bang afwachten tot de volgende aanslag. De bladzijde is omgeslagen, er is geen weg meer terug. Het veilige Europa van gisteren bestaat niet meer.

@Raycoupe Genoeg als inhoudelijk antwoord? Hoeveel nog te gaan? 46 of 499? Ik hoop geen een meer. Maar ik hou mijn hart vast.

Deze post delen

French media said the passengers who overpowered the suspect were US Marines who had heard the man loading a weapon in a toilet cubicle and confronted him when he came out.

(BBC.com)

Volgens RT.com waren het een Britse en een Amerikaanse militair.

Wat is de kans dat twee militairen net langs de deur lopen als er een wapen word doorgeladen.

Is het echt toeval?

Zou het bekend geweest zijn dat er iets zou kunnen gebeuren , en liepen er daarom militairen, heen en weer, in de trein

Of zat dat treingedeelte vol met militairen en was een aanval tegen militairen gericht.

Of is het een opgezette actie voor het manipuleren van het anti terrorisme beleid

of is het een combinatie van bovenstaande punten.

Deze post delen

Het herladen van een AK heeft een heel typisch geluid. Een militair die uit oorlogsgebied komt, herkent dat onmiddellijk.

Anderzijds is het toch wel 'toeval' dat er net een paar mannen klaarstonden, het zou kunnen maar het lijkt me inderdaad te veel toeval. De dader was al gekend door de inlichtingendiensten. Mijn inziens ligt het er een beetje dik op. Wordt de publieke opinie gemanipuleerd om meer controle en verlies van vrijheden te aanvaarden? Zijn er beelden te zien van de gewonde 'helden'? Zijn de wondes geloofwaardig? Zijn er getuigen die de vechtpartij zagen? Dan zullen we misschien te weten komen of het in scène werd gezet.

Deze post delen

De bladzijde is omgeslagen, er is geen weg meer terug. Het veilige Europa van gisteren bestaat niet meer.

Ja, daar lijkt het wel op

ISIL is only the beginning and has acquired advanced Intelligence capability -ECIPS

http://www.veteranstoday.com/2015/08/21/isil-is-only-the-beginning-and-have-acquired-advanced-inelegance-capability/

I will return to Britain to continue cutting heads: Jihadi John

http://www.presstv.ir/Detail/2015/08/23/425926/Jihadi-John-UK-cutting-heads-

---------------------------------------------------

Ziek, ziek, ziek en nog eens ziek

Peuter onthoofdt teddybeer

http://www.telegraaf.nl/buitenland/24405789/__Peuter_onthoofdt_teddybeer__.html

Deze post delen

Het herladen van een AK heeft een heel typisch geluid. Een militair die uit oorlogsgebied komt, herkent dat onmiddellijk.

Anderzijds is het toch wel 'toeval' dat er net een paar mannen klaarstonden, het zou kunnen maar het lijkt me inderdaad te veel toeval. De dader was al gekend door de inlichtingendiensten. Mijn inziens ligt het er een beetje dik op. Wordt de publieke opinie gemanipuleerd om meer controle en verlies van vrijheden te aanvaarden? Zijn er beelden te zien van de gewonde 'helden'? Zijn de wondes geloofwaardig? Zijn er getuigen die de vechtpartij zagen? Dan zullen we misschien te weten komen of het in scène werd gezet.

De mariniers waren met verlof/vakantie. Vanaf station Brussel hadden ze de man.al in het oog gehouden ivm raar gedrag. Toen hij de wc in dook, zijn ze er achter aan gegaan en luisterden bij de wc. Toen hoorden ze het geluid van het laden van de ak. Ze hebben gewacht tot hij weer de wc uit kwam en hebben hem toen besprongen.

Hoe dan ook. Ik ben blij dat ze m gepakt hebben voordat hij nog meer ellende kon veroorzaken.

Hierbij een link naar een krantenbericht, hierin staan beelden gemaakt door een van de mariniers na vastbinden van de terrorist.

http://m.telegraaf.nl/article/24403063/helden-verijdelen-bloedbad-in-thalys

Deze post delen

Gast Peerke

De onderstaande video is niet gemaakt in het midden oosten, maar in Hongarije, waar een horde illegalen protesteren, rellen, en Allah Hakbar schreeuwen.

https://www.youtube.com/watch?v=lKVMlmC1HSM&feature=youtu.be

In Macedonië weigeren 'vluchtelingen' hulp- en voedselpakketten, want 'niet halal'.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6677330/fe03cbeb/hongerige_vluchtelingen_weigeren_voedselpakketten.html

Honderden vluchtelingen de straat op en rellen in Milaan, omdat ze papieren willen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/4128496/2015/08/24/Boze-migranten-de-straat-op-in-Milaan.dhtml

Wie nu nog niet inziet dat met die hordes het paard van Troje is binnengehaald, die is blind.

Deze post delen

en Allah Hakbar schreeuwen.

Als zij dat vinden, dan is daar op zich niks mis mee.

Het ligt ook aan de context waarin dingen geroepen worden: bij een demonstratie roepen dat Allah de grootste is vind ik niet echt schokkend,

ik heb wel ergere dingen gehoord (hetgeen er in stadions geroepen wordt naar de andere kant over de Joodse medemens, bijvoorbeeld).

Maar even alle gekheid op een stokje: wat heeft het kalifaat in directe zin te maken met de mensen die zich hier als vluchteling melden?

Als militante/militaire organisatie (IS) zou ik het sturen van duizenden ouderen, vrouwen en kinderen niet echt een goed middel vinden om

ongemerkt een honderdtal (duizendtal?) jonge mannelijke extremistische moslims Europa binnen te smokkelen, daar zijn veel makkelijkere

manieren voor te bedenken, naast het feit dat er genoeg IS-aanhangers reeds om ons heen zitten (oa. geboren en getogen Nederlanders

van Noord-Afrikaanse oorsprong bijvoorbeeld). :rolleyes:

Als je het mij vraag pleeg je hier pure stemmingmakerij of probeer je het reeds (terecht?) ter ziele gegane topic omtrent migranten, illegalen,

asielzoekers en gelukzoekers nieuw leven in te blazen... :eek:

• Leuk 1

Deze post delen

Het kalifaat is al binnengehaald, wat anderen ook willen wegdromen is helaas een feit.

Het islamitisch kalifaat bestaat nu niet meer alleen in Irak/Syrie en Afghanistan....het druppelt gestaag elke dag binnen via de zuid en oostgrenzen van Europa.

Echte vluchtelingen(!) zijn dankbaar en blij als de voedsel en drinken krijgen tijdens hun vlucht, onderdak en medische zorg.

Wat we helaas steeds duidelijker via de sociale medianetwerken zien en horen is een invasie van anti-westerse sentimenten.

Wie dat niet wenst te zien heeft een andere agenda dan de realiteit.

De onderstaande video is niet gemaakt in het midden oosten, maar in Hongarije, waar een horde illegalen protesteren, rellen, en Allah Hakbar schreeuwen.

https://www.youtube.com/watch?v=lKVMlmC1HSM&feature=youtu.be

In Macedonië weigeren 'vluchtelingen' hulp- en voedselpakketten, want 'niet halal'.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6677330/fe03cbeb/hongerige_vluchtelingen_weigeren_voedselpakketten.html

Honderden vluchtelingen de straat op en rellen in Milaan, omdat ze papieren willen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/4128496/2015/08/24/Boze-migranten-de-straat-op-in-Milaan.dhtml

Wie nu nog niet inziet dat met die hordes het paard van Troje is binnengehaald, die is blind.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...