Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Een islamitisch kalifaat, hoe gevaarlijk is dat?

Recommended Posts

Ik lees net dat er 49 jihadgangers zijn tegengehouden op schiphol, tegen 30 mensen is een strafrechtelijk onderzoek ingesteld. Die andere 19 gaan wat doen?

140 mensen uitgereisd en 8 paspoorten afgepakt, dus 132 mensen straks terug? Tenzij er wat doodgaan.

Ik snap het niet, erheen laten gaan en niet mer terug laten komen is het makkelijkst.

Wat gebeurt met die mensen die terug zijn, niet weg mogen? iemand daar antwoord op?

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 879
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik lees net dat er 49 jihadgangers zijn tegengehouden op schiphol, tegen 30 mensen is een strafrechtelijk onderzoek ingesteld. Die andere 19 gaan wat doen?

140 mensen uitgereisd en 8 paspoorten afgepakt, dus 132 mensen straks terug? Tenzij er wat doodgaan.

Ik snap het niet, erheen laten gaan en niet mer terug laten komen is het makkelijkst.

Wat gebeurt met die mensen die terug zijn, niet weg mogen? iemand daar antwoord op?

Ik zou zeggen; Iedereen die wil gaan gewoon laten gaan. Iedereen mag die keuze maken dus een strafrechtelijk onderzoek is niet nodig.

Maar als je gaat, daar blijven en niet meer terug laten komen. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.

Het blijft grappig, maar ik zie dat ISIS jou redelijk in zijn greep heeft. Verder zie ik dat je redelijk dingen afkeurt wat me dan benieuwd maakt wat jij nou als oplossing ziet.

in de greep niet, maar ik zie ISIS wel als een serieuze bedreiging. Iets waar de meeste preppers in oogje op houden. Ik weet echt niet wat de oplossing is en of er daadwerkelijk een oplossing voor bestaat.

Wat ik wel weet is dat het provoceren van een terroristisch organisatie dat angst verspreid door het aanvallen van "soft targets" (Burgers) nooit een goed idee is. Omdat ze hun wraak op de onschuldigen zullen halen. Met deze propaganda actie is het net zo, de Piloot zal nergens meer heen kunnen zonder beveiliging en dankzij alle media aandacht is haar familie een doelwit geworden. Het verschil tussen de piloot en haar familie? Zij zal worden beschermd, maar haar familie en vrienden niet.

Dat is net als de Nederlandse regering die zat te smeken om in die coalitie te komen, Nederland gaat ISIS aanvallen in Irak! Welk effect heeft het voor de Nederlandse bevolking? De kans op aanslagen wordt stukken groter en mensen voelen zich met de dag minder veilig. Ik mag dan wel een prepper zijn, maar dat betekend niet dat ik zit te wachten op een terreur aanslag om te bewijzen dat ik niet gek ben.

Tja als je het mij vraagt is de vraag waarom zij erheen wilden, gingen er heen om te leven in het kalifaat of gingen ze erheen om te strijden? Gingen ze erheen om te strijden, dan is de kans groot dat ze verder gaan met de strijd hier in ons land, ondanks het feit dat men ze in de gaten houd. Als iemand iets in het hoofd heeft dan laten ze het zelden los.

in de greep niet, maar ik zie ISIS wel als een serieuze bedreiging. Iets waar de meeste preppers in oogje op houden. Ik weet echt niet wat de oplossing is en of er daadwerkelijk een oplossing voor bestaat.

Wat ik wel weet is dat het provoceren van een terroristisch organisatie dat angst verspreid door het aanvallen van "soft targets" (Burgers) nooit een goed idee is. Omdat ze hun wraak op de onschuldigen zullen halen. Met deze propaganda actie is het net zo, de Piloot zal nergens meer heen kunnen zonder beveiliging en dankzij alle media aandacht is haar familie een doelwit geworden. Het verschil tussen de piloot en haar familie? Zij zal worden beschermd, maar haar familie en vrienden niet.

Dat is net als de Nederlandse regering die zat te smeken om in die coalitie te komen, Nederland gaat ISIS aanvallen in Irak! Welk effect heeft het voor de Nederlandse bevolking? De kans op aanslagen wordt stukken groter en mensen voelen zich met de dag minder veilig. Ik mag dan wel een prepper zijn, maar dat betekend niet dat ik zit te wachten op een terreur aanslag om te bewijzen dat ik niet gek ben.

Ik begrijp de gedachtegang, maar er niets aan doen omdat je bang bent dat het gevolgen kan hebben is voor mij ook geen optie. Als je dat toe staat hebben ze al voor 50% gewonnen, er is een reden waarom we niet toegeven aan terrorisme.

Ik begrijp de gedachtegang, maar er niets aan doen omdat je bang bent dat het gevolgen kan hebben is voor mij ook geen optie. Als je dat toe staat hebben ze al voor 50% gewonnen, er is een reden waarom we niet toegeven aan terrorisme.

Ik zeg niet dat er niets aan gedaan moet worden, ik weet alleen niet wat er aan gedaan kan worden. Wat ik wel weet is dat het onbegonnen werk is om een geloof uit te roeien met geweld, dat is iets wat de geschiedenis ons toch wel heeft geleerd. Eveneens ben ik er echt niet blij mee dat regeringen spelletjes zitten te spelen en dat de bevolking waarschijnlijk de prijs moet betalen. De hoge heren die hebben makkelijk praten zij beschermen zichzelf wel... Geloof je me niet?

weet je nog een een paar dagen geleden dat de Belgen met de mededeling kwamen dat de Jihadverdachten uit Den Haag plannen hadden om een aanslag op een EU gebouw te doen?

"Explosieven gevonden in woning Nederlands jihad-stel"

Een Haags stel dat volgens justitie een aanslag wilde plegen op het gebouw van de Europese Commissie in België, had de explosieven daarvoor al in huis. Dat melden bronnen aan het AD. Adil U. (33) en Zeyneb K. (28) zouden ook andere jihadisten hebben geleerd bommen in elkaar te knutselen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3752266/2014/09/22/Explosieven-gevonden-in-woning-Nederlands-jihad-stel.dhtml

Wat was het resultaat van die melding:

"Extra beveiliging rond woning van Frans Timmermans"

Minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken, PvdA) heeft extra beveiliging rond zijn woning in Heerlen gekregen. Zijn huis is omheind met een hoog metalen hekwerk en extra beveiligingscamera’s. De maatregelen zijn genomen vanwege een “verhoogde dreiging” richting de minister, zeggen bronnen in Den Haag tegen NRC Handelsblad.

Die dreiging zou met zijn nieuwe functie als eurocommissaris in Brussel te maken hebben. Het ministerie van Veiligheid en Justitie kan niet zeggen uit welke hoek de dreiging komt.

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/09/22/extra-beveiliging-rond-woning-van-frans-timmermans/

Kortom als ik dergelijke propaganda zie van bepaalde regeringen dan denk ik niet: Goh wat grappig,

Nee ik denk: Arme vrouw, ze wordt verstoten door haar familie, ze kan niet meer zonder beveiliging rondlopen, ze kan niet meer met haar vrienden omgaan, ze heeft alleen nog haar carriere en zelfs dat kan haar afgenomen worden als er iets gebeurd wat niet goed gekeurd wordt door haar regering. En als je wat meer over haar leven en carriere zou nalezen dan zou je zien dat haar hele carriere een propaganda stunt is.

Zonet tegen gekomen:

School schorst 'gewapende' ISIS-sympathisant

HENGELO -

Politie en schoolleiding doen het af als een ‘misplaatste actie’, maar de leerlingen van vmbo-school De Spindel in Hengelo (Overijssel) zijn momenteel in de ban van een vermeend ISIS-filmpje.

Daarin dreigt de 14-jarige scholier Ilhan M. met onthoofdingen van Joden en schoffeert op uiterst grove wijze Joodse vrouwen. ,,De grote vraag is nu: hoe serieus moeten we hem nemen?”, zegt een doodsbange leerling. Ilhan is intussen geschorst.

Het filmpje zorgt vooral voor commotie omdat Ilhan M. in het verleden al vaker problemen op school veroorzaakte; onder meer met illegaal vuurwerk. Deze week was het opnieuw raak. Nadat de schoolleiding verhalen opving dat hij een vuurwapen zou hebben, bleek dat het ging om een alarmpistool. Daarop werd M. door de politie op de bon geslingerd wegens verboden vuurwapenbezit.

Tegelijk circuleert er dezer dagen een filmpje van hem dat de leerlingen via de sociale media met elkaar delen. Ilhan M., afkomstig van de Balkan en moslim, zegt vol herkenbaar in beeld dat hij ISIS-aanhanger is en dat hij ,,het liefst Joodse koppen zou afhakken”, gevolgd door uiterst grove beledigingen over Joodse vrouwen.

De schoolleiding meent echter dat het zo’n vaart niet loopt. Woordvoerster namens de directie, Loes Koop: ,,De politie heeft het filmpje bekeken en zegt dat er geen serieuze dreiging vanuit gaat. Een grap? De politie noemt het een misplaatste actie. En zij zijn tenslotte de professionals.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23132625/__School_schorst_ISIS-sympathisant__.html

Hoezo kop in het zand steken?? Hengelo... damn komt wel steeds dichterbij.

Gewapende ISIS-scholier geschorst door school

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/09/gewapende-isis-scholier-geschorst-door-school

Dit lijkt mij de betere instelling.

Schorsen van school vermindert de invloed van die school op gedrag.

Is er contact met de ouders? (of is het daar al te laat voor?)

Als ik zo lees dat die jongen al eens illegaal vuurwerk heeft meegenomen naar school en ermee is betrapt, een gas alarmpistool heeft meegenomen naar school en daarmee is opgepakt en al bekend stond als een probleemgeval dan zou ik denken dat de ouders wel op de hoogte zijn, maar er gewoon geen vat op kunnen krijgen. Dat deze dingen allemaal al op school gebeuren op die jonge leeftijd zegt mij al dat hij ook geen lieverdje buiten de school is, want zeg nu zelf waar haalt een jongen van die leeftijd het geld vandaan om iets dergelijks te kopen. Eveneens moet hij toch wel in een bepaalde kring rondhangen om dergelijke dingen te kunnen krijgen, want zelfs in Duitsland verkopen ze geen gas/alarm pistolen aan kinderen. Voor diegenen die nu denken een gas alarmpistool dat knalt alleen maar, die wil ik even erop wijzen dat er diverse soorten munitie verkrijgbaar is.

Dit boek is het klassieke voorbeeld van wat je hierboven beschrijft; het bespelen van de massa en het afpakken van vrijheid zonder dat het volk er erg in heeft:

image.jpg.e9a99a8ed3bc6ac10527172e5f00aa7d.jpg

Ik zal niet zeggen dat je ongeljk hebt maar de Nederlandse regering en de rest van het Westen met Amerika voorop doen hard hun best het volk te manipuleren met angst en haat en dat was mijn boodschap. ;)

Zo hebben ze weer mooi een reden om ons een stuk veiligheid te bieden in ruil voor wat vrijheid...

Zoals deze?

image.jpg.6bba28dd1a2e82ee01411901ea5e82a5.jpg

Of deze?

image.jpg.a663257a942325593cd8ab3916760154.jpg

Uhhh nee dat zijn zeker geen grootheden zelfs niet in de negatieve vorm van het woord...

En begrijp me niet verkeerd want IS moet kapot, ik heb daar geen goed woord voor over maar het liefst moeten zeniet stoppen bij hun met bommen gooien maar doorgaan naar de CIA en Mossad.

Maar goed ik denk dat je plaat blijft hangen op Hitler, hij was groot in propaganda en wist hoe het volk te bespelen dat ze vrijwillig vrijheid inruilden voor "veiligheid" en dit zien we nu weer terug in ons land.

ik heb even een WTF?! moment. Ik kwam namelijke deze opmerkelijke video tegen van een persconferentie:

http://www.zie.nl/video/nsmzpi5fyb1p

Topambtenaar: IS is niet islamitisch

Islamitische Staat (IS) is niet islamitisch en ook geen staat, hoewel de letters dat wel zouden veronderstellen. Dat stelde Wim Geerts, directeur-generaal politieke zaken op het ministerie van Buitenlandse Zaken, maandag tegen Tweede Kamerleden tijdens een briefing over de komende Nederlandse militaire missie in Irak

Kijk dat noem ik nog eens kop in het zand steken en hun eigen hachje proberen te redden voor het geval dat, ISIS is niet Islamitisch.... Nou dan hebben de hebben we ook geen rellen als Nederland de boel gaat bombarderen? Ik vraag me dan echt af wat die gasten van ISIS hebben gedacht toen ze die naam bedachten.

Islamitische Staat (IS) is niet islamitisch en ook geen staat, hoewel de letters dat wel zouden veronderstellen. Dat stelde Wim Geerts, directeur-generaal politieke zaken op het ministerie van Buitenlandse Zaken, maandag tegen Tweede Kamerleden tijdens een briefing over de komende Nederlandse militaire missie in Irak[/i]

Ik denk dat hij bedoelt dat IS niet Islamitisch is, omdat ze zich niet aan de Koran houden. Volgens de Koran mag je bijvoorbeeld niemand vermoorden en IS-strijders doen dat wel. Blijft echter zoals je zegt een beetje een vreemde opmerking dat IS niet Islamitisch is. Misschien vind hij ook wel dat de paus niet katholiek is:p

schijnbaar was ik niet de enigste die verbaast was over die conclusie:

http://www.zie.nl/video/ir7znvcfgr2m

Maar het is dus zo: de Islamitische Staat is niet Islamitisch, omdat veel Moslims zeggen dat ze het geloof gekaapt hebben en in de Koran zou staan dat moorden van Moslims niet toegestaan is en het is geen Staat, omdat wij ze niet erkennen als een Staat. Maar wat is het dan wel? Het is een Terreur Organisatie.

Nou even mijn mening: Het is dus een Hij zegt Zij zegt situatie. Dat het westen hen niet erkent als Staat dat maakt eigenlijk helemaal niets uit, Want IS/ISIS is een naam van een terreur organisatie. Toch? Ik kan Jan Smit heten en dat betekend nog niet automatisch dat ik een Smit ben.

Ze zijn niet Islamitisch? Wat zijn ze dan? Wij kunnen niet zeggen wat voor een geloof iemand heeft, dat kan alleen de persoon in kwestie doen. In dit geval zeggen ze Islamitisch te zijn, nou wie zijn wij om te zeggen dat ze dat niet zijn?

Moslims beweren dat ISIS hun geloof heeft gekaapt, onder andere omdat het doden van moslims volgens de Koran een zonde is... Nou misschien in de moderne versie, maar ISIS gebruikt de oudere versie en we weten allemaal dat bij elke herschrijving wel iets veranderd. Maar hoe dan ook, ergens in de Koran staat volgens mij wel een stukje over afvalligen (dat zijn Moslims die van het pad van de Koran zijn gedwaald) en over hoe daar mee moet worden afgehandeld namelijk op dezelfde wijze als de ongelovigen.

Maar daar ga ik niet te ver op in, ik kan citaten opzoeken en plaatsen maar dan zou ik te ver de kant van geloof en religie opgaan en dat is tegen de Forum regels.

Kortom als het puntje bij het paaltje komt, de regering is bang voor rellen/demonstraties en die dingen als de bombardementen door Nederland op ISIS bolwerken beginnen, want daar zullen burger slachtoffers bij vallen en dat zal heel wat kwade mensen maken.

Wij vallen niet het Islamitische geloof aan maar een Terreur Organisatie!

Misschien wordt het tijd voor een extra onderwerp op het forum in het Binnenland gedeelte: ISIS acties in Nederland

Antisemitische leuzen op basisschool Voorburg geklad: 'Alle jode gaan dood'

VOORBURG - Op basisschool De Driemaster in Voorburg, aan de Spinozalaan, zijn zondag antisemitische leuzen geklad. Dat bevestigt directrice Patty Roos, naar aanleiding van een tip van een ouder.

'Alle jode gaan dood' (sic), zou er op de muur hebben gestaan. Ook zouden er pro-IS-leuzen op de muren zijn gekalkt.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/29-09-2014/antisemitische-leuzen-op-basisschool-voorburg-geklad-alle-jode-gaan-dood

Nog meer anti-Joodse leuzen op muren in Voorburg

VOORBURG - Nog meer muren in Voorburg zijn met anti-Joodse leuzen beklad. Op een hoekhuis aan de Nicolaas Beetslaan staat sinds zondagavond 'ISIS alle joden gaan dood'.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/29-09-2014/nog-meer-anti-joodse-leuzen-op-muren-voorburg

Burgemeester Voorburg: Anti-Joodse leuzen buitengewoon onaangenaam

De politie onderzoekt de zaak, maar gaat uit van baldadigheid. 'Het heeft de schijn van een kwajongensstreek. Maar als het kwajongens zijn hebben ze niet begrepen wat ze met deze leuzen aanrichten. Dit mag niet gebeuren, zeker niet in deze lading', aldus de burgemeester.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/29-09-2014/burgemeester-voorburg-anti-joodse-leuzen-buitengewoon-onaangenaam

Politie: Anti-Joodse leuzen Voorburg baldadigheid

VOORBURG - De antisemitische leuzen die zondag in Voorburg op ten minste vier plekken op muren en voertuigen zijn geklad, zijn volgens de politie een daad van baldadigheid. De buurtagent vraagt in de wijk rond of mensen iets opvallends hebben gezien.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/29-09-2014/politie-anti-joodse-leuzen-voorburg-baldadigheid

[ATTACH=CONFIG]13367[/ATTACH]

Als je de foto's bekijkt kan je zien dat dit niet door een kind is gedaan, de hoogte van de teksten laat duidelijk zien dat het hier om een volwassen persoon gaat. Dus baldadigheid en kwajongensstreek gaat in mijn boekje niet op.

Dit is een artikel over 1 van de slachtoffers van deze "kwajongensstreek":

Eigenaar bekladde bus Voorburg: 'Leus bedreigend'

"Burgemeester Hans van der Sluijs van Voorburg noemde de opschriften in zijn gemeente 'buitengewoon onaangenaam'. 'Ik voelde het meer als bedreigend. Mensen die naast je staan te wachten bij een verkeerslicht schudden hun hoofd of kijken je heel boos aan. Het wachten was op een deuk in mijn auto of mijn bus in de fik zou steken. Gelukkig is dat niet gebeurd', zegt Rinus."

http://www.omroepwest.nl/nieuws/29-09-2014/eigenaar-bekladde-bus-voorburg-leus-bedreigend

Wederom een winnend bericht tegen gekomen:

Geld ingezameld om families jihadisten te helpen

DEN HAAG - De jihadistische beweging in Nederland en België onderhoudt de gezinnen van jihadisten die in Syrië, Irak of in de gevangenis zitten. Dat blijkt uit informatie die dagblad Trouw heeft achterhaald via sociale media.

Echtgenoten en kinderen worden geholpen met contant geld en boodschappen. De steun is volgens de jihadisten hard nodig omdat uitkeringen worden stopgezet, tegoeden bevroren en omdat advocatenkosten hoog zijn. De overheid probeert jihadisten aan te pakken door hun inkomsten af te knijpen.

Hulp gaat bijvoorbeeld naar Oussama C. (alias Abou Yazeed) en het gezin van Azzedine C. (alias Abou Moussa) uit Den Haag. Beiden zitten vast voor het ronselen van strijders. Azzedine C. werd samen met zijn vrouw opgepakt, zij is inmiddels weer vrij. Oussama C. moet vandaag voor een pro-formazitting voor de rechter verschijnen.

Het geld komt uit inzamelingen, maar er kan ook moreel ondersteuning worden geboden. Zo kunnen kaarten worden bezorgd aan gedetineerden. Hoeveel geld wordt ingezameld is niet duidelijk, maar er worden gezinnen van onderhouden.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/29-09-2014/geld-ingezameld-om-families-jihadisten-te-helpen

Ik ben en blijf aan het posten vandaag over ISIS:

Nijmeegs gezin vertrokken naar Syrië

Een Nijmeegs gezin is vertrokken naar Syrië, waarschijnlijk met het doel zich aan te sluiten bij de strijd van de terroristische organisatie IS.

http://www.nu.nl/binnenland/3890505/nijmeegs-gezin-vertrokken-syrie.html

Nou dat geeft me echt een gevoel van vertrouwen in onze inlichtingen dienst, ik zou zeggen, bevries de uitkeringen en pak hun Nederlands burgerschap af.

The Real Name for ISIS Should Be KIL: “The Kharijites of Iraq and the Levant”

What’s more, the Prophet’s cousin and son-in-law, Ali, talked about the Kharijites as well:

When you see the black flags, remain where you are and do not move your hands or your feet. Thereafter there shall appear a feeble, insignificant folk. Their hearts will be like fragments of iron. They will have the state. They will fulfill neither covenant nor agreement. They will call to the truth, but they will not be people of the truth. Their names will be parental attributions, and their aliases will be derived from towns. Their hair will be free-flowing, like that of women. This situation will remain until they differ among themselves. Thereafter, God will bring forth the Truth through whomever He wills.

Read more: http://www.beliefnet.com/columnists/commonwordcommonlord/2014/09/the-real-name-for-isis-should-be-kil-the-kharijites-of-iraq-and-the-levant.html#ixzz3Ek88jX2Q

Read more at http://www.beliefnet.com/columnists/commonwordcommonlord/2014/09/the-real-name-for-isis-should-be-kil-the-kharijites-of-iraq-and-the-levant.html#xZZHwXRlOxYRm4o0.99

Read more: http://www.beliefnet.com/columnists/commonwordcommonlord/2014/09/the-real-name-for-isis-should-be-kil-the-kharijites-of-iraq-and-the-levant.html#ixzz3Ek7A8Qon

Read more at http://www.beliefnet.com/columnists/commonwordcommonlord/2014/09/the-real-name-for-isis-should-be-kil-the-kharijites-of-iraq-and-the-levant.html#ZvoTSSBRIED1IG3M.99

Geen_geld_voor_strijd_tegen_ISIS

Twee quotes uit dit nieuwsbericht:

Nederland heeft voor het aanvallen van ISIS in Irak eigenlijk geen geld. Om de inzet van F-16’s en militaire trainers te kunnen betalen, spreekt het kabinet budgetten aan die zijn bedoeld voor 2017 tot en met 2019. Dat bleek tijdens een briefing over de Nederlandse deelname aan de strijd tegen ISIS.

Volgens Rob Swartbol, directeur internationale samenwerking bij Buitenlandse Zaken, zijn de middelen nu eenmaal beperkt. Door de militaire uitzendingen naar Mali en voor de Somalische kust is de ’missiepot’ voor dit en komend jaar zo goed als leeg. Dat geldt ook voor andere fondsen, behalve dan voor de post ’onvoorzien’ 2017 tot en met 2019. „Deze missie kwam ook tamelijk onverwacht”, verdedigde hij de noodgreep.

(maar ja,meneer Rutte moest zo nodig tegen de Amerikanen zeggen dat hij ook mee wilde doen...domdomdom...)

Geen_geld_voor_strijd_tegen_ISIS

Twee quotes uit dit nieuwsbericht:

Nederland heeft voor het aanvallen van ISIS in Irak eigenlijk geen geld. Om de inzet van F-16’s en militaire trainers te kunnen betalen, spreekt het kabinet budgetten aan die zijn bedoeld voor 2017 tot en met 2019. Dat bleek tijdens een briefing over de Nederlandse deelname aan de strijd tegen ISIS.

Volgens Rob Swartbol, directeur internationale samenwerking bij Buitenlandse Zaken, zijn de middelen nu eenmaal beperkt. Door de militaire uitzendingen naar Mali en voor de Somalische kust is de ’missiepot’ voor dit en komend jaar zo goed als leeg. Dat geldt ook voor andere fondsen, behalve dan voor de post ’onvoorzien’ 2017 tot en met 2019. „Deze missie kwam ook tamelijk onverwacht”, verdedigde hij de noodgreep.

(maar ja,meneer Rutte moest zo nodig tegen de Amerikanen zeggen dat hij ook mee wilde doen...domdomdom...)

verbaast me helemaal niets, ik heb het vaker gezegd Nederland zit in de schulden en geeft nog steeds te veel geld uit aan zinloze dingen. Was Nederland gewoon een persoon geweest dan had Nederland allang bij de stadsbank moeten zitten en een les in Budgetbeheer moeten hebben. Maar feit is de Nederlandse regering is koppig en weigert toe te geven dat ze financieel in de problemen zit en probeert met man en macht aan anderen te laten zien dat alles in orde is. Ik weet niet of het dan gaat om de trots van de regering, ignorantie of dat ze gewoon simpelweg te stom zijn om te begrijpen dat ze een financieel probleem hebben.

Er zijn genoeg dingen waarop ze kunnen bezuinigen zonder dat ze hoeven te bezuinigen op de noodzakelijke dingen zoals zorg, pensioenen, justitie, onderwijs, defensie enzovoort.

Het eerste wat ze moesten doen is dingen schrappen zoals een aantal Minister posten, daar hebben ze enkele jaren geleden zelfs nog een paar van bij gemaakt, dat zou al miljoenen verschil maken.

Ten tweede, bezuinigen op ontwikkelingslanden en de Donaties aan landen waar "rampen" gebeuren. WIJ zijn NIET verantwoordelijk voor het falen van regeringen in het buitenland. Zorg eerst voor jezelf, voor je denkt een ander te gaan helpen.

Ten derde, waarom beschermt onze Marine koopvaartschepen?? Dat kost ons land Miljoenen! Die schepen varen echt niet gratis en dan nog de duizenden manschappen die erop zitten, die moeten ook betaald worden en eten. Natuurlijk moeten de koopvaartschepen beschermd worden tegen piraten, maar dat kan ook door een kleine groep gewapende mariniers/soldaten te stationeren op elk Nederlands schip wat door gevaarlijke wateren vaart. Ze hoeven dan alleen te verdedigen, het is niet alsof ze honderden bloeddorstige piraten hoeven af te vechten. Het gaat om kleine vissersbootjes met hooguit 8 personen erop, is daar een oorlogsschip voor nodig??

Ten vierde, waarom sturen wij onze troepen naar landen waar we niet eens gewenst zijn en die niet eens aangesloten zijn bij de EU? Onze "krijgsmacht / defensie" is er om Nederland te verdedigen, daar ben ik het volkomen mee eens. Maar wat doet het dan in Mali, Afghanistan, Irak, Turkije en Oekraine?? Ik kan me vergissen, maar wat hebben wij daar mee te maken? Zijn het Lidstaten van de Europese Unie? Is het een stuk Nederlands grondgebied?? NEE, dat is het allemaal niet. Onze krijgsmacht/defensie is als een keeper op het middenveld, er zit mogelijk wel een idee of plan achter maar het is niet zijn plek of taak om daar te zijn. En omdat hij niet op de plaats is waar hij hoort te zijn geeft dat onze tegenstanders de kans om te scoren... En als onze tegenstanders scoren zijn wij nooit blij.

Tja zo kan ik nog wel even doorgaan.

@prepper053 Even over jouw derde punt: het lukte die kleine 8-persoons bootjes toch vaak om die grote tankschepen te kapen. Sinds die maatregelen van oa de marine is het aantal kapingen wel gehalveerd.

Probleem is dat de schepen vanwege wetgeving van sommige landen zelf niet bewapend mogen zijn. De schepen die dat wel mogen worden ook minder vaak gekaapt.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_ships_attacked_by_Somali_pirates

Maar gewapende privebeveiliging zou idd goedkoper zijn. http://warontherocks.com/2014/09/maritime-mercenaries-or-innovative-defense-private-security-the-evolving-piracy-threat/#_

@prepper053 Even over jouw derde punt: het lukte die kleine 8-persoons bootjes toch vaak om die grote tankschepen te kapen. Sinds die maatregelen van oa de marine is het aantal kapingen wel gehalveerd.

Probleem is dat de schepen vanwege wetgeving van sommige landen zelf niet bewapend mogen zijn. De schepen die dat wel mogen worden ook minder vaak gekaapt.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_ships_attacked_by_Somali_pirates

Maar gewapende privebeveiliging zou idd goedkoper zijn. http://warontherocks.com/2014/09/maritime-mercenaries-or-innovative-defense-private-security-the-evolving-piracy-threat/#_

en dat bedoel ik nu maar net ermee, zolang de schepen in internationale wateren varen is het toegestaan om bewapend personeel aan boord te hebben. Dat het bij bepaalde landen niet mag dat lijkt mij met de betreffende regeringen op te lossen te zijn. Ik zou denken dat die regeringen het echt niet erg vinden dat er een beveiligingsteam op een schip zit, dat lijkt me namelijk minder erg dan diverse oorlogsschepen in je wateren te hebben. Shit 1 persoon met een sniper geweer zou al voldoende zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...