Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Communicator

Een islamitisch kalifaat, hoe gevaarlijk is dat?

Recommended Posts

De soennitische terreurgroep de Islamitische Staat in Irak en al-Sham (ISIS), die delen van Irak en Syrië beheerst, heeft een 'islamitisch kalifaat' uitgeroepen. Wat betekent dat? En hoe gevaarlijk is dit? Het uitroepen van het kalifaat is nu nog vooral een publiciteitsstunt van ISIS, dat nog maar eens wil tonen hoe sterk het is op dit moment. Het gevaar van een kalifaat is dat in een olierijk gebied, een soort staat ontstaat waar extremisten vrijelijk hun gang kunnen gaan. Bron:RTLNieuws

Zo ziet ISIS het nieuwe kalifaat voor zich:

ISIS.png

Hier nog wat verontrustende links:

Ik heb zomaar een vermoeden dat dit de grote trigger kan zijn die een wereldwijde SHTF kan veroorzaken.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tja, dit heeft niemand aan zien komen toch? De VS en hun bondgenoten hebben zowel Afghanistan als Irak compleet vernietigd en vervolgens zijn ze weggegaan en laten de bevolking aan hun lot over, zoek het maar uit. Niet zo gek dus dat dit uit de klauwen loopt daar.

Uiteindelijk zal dit weer uitdraaien op een inmenging van het westen met alle gevolgen van dien. Je kunt een oorlog tegen dit soort mensen niet winnen. Je kunt alles vernietigen maar gedachten en geloof niet.

Het gevaar zit hem in het feit dat dit soort mensen totaal geen begrip en respect kunnen opbrengen voor mensen die anders denken/geloven.

• Leuk 1

Deze post delen

M.i. zit een groot gedeelte van wat nu zwart is al onder de plak van kaliefs en sultans, en functioneren ze feitelijk als Islamitische staten. Behalve de Europese landen en Israël worden deze regio's al gedomineerd door de islam en staan de overheden onder invloed van geestelijken.

Ook in Aziatische landen gaat de islamisering door. Brunei heeft vorige maand nog de sharia ingevoerd. 'Dat een korte broek als duivels wordt bestempeld en een glaasje wijn je je handen kan kosten, is in Brunei eigenlijk niets nieuws.' meldt Trouw er fijntjes bij.

Zelfs in West Europa is 2/3 deel van de moslims voor de invoering van de sharia binnen de drie dimensies (recht, politiek en religie) - al snel 4-6% van de bevolking. Ik verwacht niet dat het in West Europa zo'n vaart zal lopen, maar helemaal gerust ben ik er zeker niet op.

Deze post delen

Het oh zo verstandige westen heeft zijn verantwoordelijkheid niet genomen in Syrië en wat andere boevenstaten in de wereld. Ook Irak wordt nauwelijks verder meer geholpen. Hierdoor zagen extremisten kans erin te duiken en met veel succes. Je ziet nu legertjes die behoorlijk professioneel bezig zijn stukken land in te lijven. Het voorspeld niet veel goeds, want iedere vorm van extremisme is bij voorbaat al fout. Of ze gaan daar terug naar de Middeleeuwen of we gaan ons er toch mee bemoeien, wat tot een grote oorlog kan lijden.

In het westen leven ook veel moslims maarde meesten zijn gematigd en proberen met de tijd mee te gaan. Toch ligt extremisme erg op de loer binnen deze geloofsovertuiging en binnen de cultuur van veel van deze mensen. Wat er gaat gebeuren zou ik echt niet weten, maar het zou zomaar kunnen dat wij straks ook keuzes moeten maken de wapens op de pakken. Ik hoop van niet.

Deze post delen

Leider Abu Bakr al-Baghdadi van de Islamitische Staat van Irak en al-Sham (ISIS) heeft moslims wereldwijd opgeroepen te migreren naar het kalifaat dat zondag is uitgeroepen in Syrië en Irak.

http://www.nu.nl/buitenland/3817104/isis-leider-roept-alle-moslims-migreren-kalifaat.html

Wat een BRILJANT idee. Ik zeg: vooruit met dat kalifaat. Als dan iedereen ook nog in zijn of haar zone wil blijven, hebben we ook geen gezeik meer. Hun de sharia, wij de vrijheid. Prrrrrima.

• Leuk 1

Deze post delen

http://www.nu.nl/buitenland/3817104/isis-leider-roept-alle-moslims-migreren-kalifaat.html

Wat een BRILJANT idee. Ik zeg: vooruit met dat kalifaat. Als dan iedereen ook nog in zijn of haar zone wil blijven, hebben we ook geen gezeik meer. Hun de sharia, wij de vrijheid. Prrrrrima.

Volgens de berichtgeving willen ze het niet laten bij Syrie en Irak: http://www.mirror.co.uk/news/world-news/isis-militants-iraq-proclaim-new-3790221

Spanje ligt wel heel dichtbij...

Deze post delen

Als dan iedereen ook nog in zijn of haar zone wil blijven, hebben we ook geen gezeik meer. Hun de sharia, wij de vrijheid. Prrrrrima.

Dat zou inderdaad geweldig zijn, maar dat is nu juist het punt waarop Al-Bagdadi c.s. het met je oneens is. Islam is een godsdienstige ideologie met een missiedrang waar de honden geen brood van lusten. Als de wereld is onderverdeeld in Dar-al-Islam en Dar-al-Harb (huis van de oorlog) kan een jihadist pas tevreden achterover leunen als iedere knie op deze aarde zich buigt en iedere ongelovige kuffar de suprematie van maangod Allah erkent.

Dit is mijns inziens het moeilijke aan het vraagstuk van islamitisch geinspireerd terrorisme. Mijn natuurlijke non-interventionisme (en dat van grote delen van de westerse wereldbevolking, want laten we wel wezen, we zijn vooral geinteresseerd in de olie en het lot van de gemiddelde Irakees zal ons aan den aars corroderen) komt hevig in conflict met het feit dat clubjes als ISIS, Al Qaida, Hezbollah en in Indonesie bijvoorbeeld Jamaat Islamiyya niet tevreden zijn als de sharia in hun lokale zandbak is ingevoerd. Vrede sluiten met andersdenkenden zou het verzaken van hun islamitische plicht betekenen, daarom zijn opportunistische wapenstilstanden het hoogst haalbare. Een goeie buur heb je er dan ook nooit aan, getuige bijvoorbeeld de drie Israelische tieners die ontvoerd en vermoord zijn door Hamastuig uit de Gazastrook. Altijd, op elk moment kan de religie van de vrede haar werkelijke gezicht laten zien en er is geen enkele remedie om van de gevolgen daarvan verschoond te blijven. Dit onder ogen te zien is voor velen vandaag een brug te ver: zij menen dat westerse bemoeienis somewhere along the line er wel iets mee te maken zal hebben. De jihadisten zelf, alsmede hun supporters in westerse landen, krijsen om het hardst om deze drogreden te bevestigen. Dat de bomaanslagen in Bali of de voortdurende gewapende opstanden onderin Thailand of op de Filippijnen met geen mogelijkheid te linken zijn aan westers optreden, wordt vanzelfsprekend verzwegen.

Daar komt bij dat het westen zich gebonden weet aan zekere standaarden van proportionaleit en subsidiariteit, of het nu gemeend is of slechts vanwege kritische pers en Amnesty International. Zo niet de islamitische terrorist. In zijn heilige oorlog is alles geoorloofd en hoe meer bloed hij vergiet, hoe meer hij zijn hemelse meester meent te behagen. Aanzien en bewondering zijn zijn deel na massa-executies, terwijl iedere onschuldige burgerdode eventueel verder Westers (militair) ingrijpen bemoeilijkt en op den duur onmogelijk maakt.

Tot slot, en dit is het belangrijkste mijns inziens, wil het westen leven. De moslimsterrorist niet. Waar de westerling de droom heeft een lang en ongestoord te kunnen leiden, droomt de jihadist ervan te mogen sterven voor zijn god. Dat maakt de strijd tegen islamitisch terrorisme extra moeilijk: dood je ze niet, dan blijven ze proberen jou te doden. Dood je ze wel, dan doe je ze een lol en werf je 10 nieuwe gehersenspoelde malloten op de koop toe.

My two cents. Mijn oplossing plaats ik hier maar niet.

• Leuk 1

Deze post delen

Volgens de berichtgeving willen ze het niet laten bij Syrie en Irak: http://www.mirror.co.uk/news/world-news/isis-militants-iraq-proclaim-new-3790221

Spanje ligt wel heel dichtbij...

Ik denk dat veel mensen (zoals @Dick Berts ook al duidelijk probeerde te maken) de problemen die zijn ontstaan onderschatten of het nu gaat om dreigingen of de minima:

- De situaties die ontstaan in deze wereld komen heel dichtbij, ik weet niet of iemand het eerder geposte YouTube filmpje hebben gezien van de ISIS maar die mensen komen gezellig terug naar nederland en dan gaat de AIVD ze in gaten houden (Yep right). Zoals ik al zei is de laatste in mijn wijk opgenomen of in ieder geval dichtbij, maar ik maak me geen zorgen ik ben een prepper.

- Het door de overheid ingezette steelbeleid van de zwakkeren van deze samenleving begint mij (ook al heb ik er nog geen last van, maar wij blijven echt niet buiten schot) al redelijk te irriteren,, gooi maar geld over de balk en probeer het maar met de meest achterlijke regels bij de burgers te stelen en zet vooral de verschillende groepen in nl tegen elkaar op. Best knap dat de meeste hierin trappen..

Op het moment dat wij de zwakkeren van de samenleving (lees moeder met kinderen) op straat gooien is het toch echt tijd dat de rest eens op gaan staan in plaats van de See No Evil, Hear No Evil houding aan te nemen, meestal loop ik wel te geinen maar ik ben nu toch echt serieus..

Deze post delen

Een mooi pleonasme...

Hoe gevaarlijk (dodelijk) is leven?

Een kalifaat is net zo gevaarlijk als een obummerfaat, een putinfaat, een polpotfaat, een hitlerfaat, een kansfaat, enz

Teveel macht bij een persoon, of iemand die handeld uit naam van een geloof, of groep enz is gevaarlijk.

Het is wachten totdat er een genoeg extreem persoon op zo'n plek komt en het is shtf.

De naam doet er niet toe, de smoes ook niet, de daden tellen.

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Een mooi pleonasme...

Hoe gevaarlijk (dodelijk) is leven?

Een kalifaat is net zo gevaarlijk als een obummerfaat, een putinfaat, een polpotfaat, een hitlerfaat, een kansfaat, enz

Teveel macht bij een persoon, of iemand die handeld uit naam van een geloof, of groep enz is gevaarlijk.

Het is wachten totdat er een genoeg extreem persoon op zo'n plek komt en het is shtf.

De naam doet er niet toe, de daden tellen.

Prep ze,

K a n s

De pleonasme in je vraag geeft eigenlijk al het antwoord op dezelfde vraag. Helemaal eens met het vervolg dat alle macht bij een persoon altijd verkeerd gaat omdat mensen nu eenmaal mensen zijn en de slechte eigenschappen nooit gaan verdwijnen. Het moment dat een dergelijk persoon of groep aan de macht komt is echter redelijk dichtbij, misschien toch tijd voor daden?

Hmmm, nog even en dan ga ik @Vladimir gelijk geven dat preppers ook extremisten zijn ;-) Kan op zich geen kwaad omdat wij meer solidair zijn dan andere groepen ...

Deze post delen

Tja, het lijkt inmiddels onvermijdelijk dat er uiteindelijk oorlog komt tussen "het westen" en "de moslims". Wiens schuld het is en wie er begonnen is is inmiddels niet meer relevant, de mensen met de macht om er echt iets aan te doen lijken die oorlog te willen. Daarnaast is het hele multi-culti gelul gewoon heel duidelijk niet realistisch. De westerse en islamitische culturen zijn dusdanig tegenstrijdig dat die nooit op een gezonde manier samen kunnen leven op hetzelfde gebied.

Ik hoop dat ik 't fout heb en dat die oorlog nog te voorkomen is, maar steeds als er een stapje in de goede richting gedaan wordt, mept de andere partij zo hard dat die stap in de goede richting verandert in 5 stappen de verkeerde kant op. Er wordt van hogeraf gewoon aangestuurd op oorlog.

Het westerse volk in Europa begint de moslims ook steeds meer zat te worden; partijen als de PVV, hier in Zweden de Sverige Demokraterna en gelijkwaardige partijen in andere EU landen krijgen niet voor niets steeds meer stemmen. Is dat wenselijk? Een paar jaar terug zei ik nog keihard nee, maar ik weet het niet meer, als die oorlog er echt moet komen, dan lijkt 't me vrij duidelijk aan welke kant ik als westerling zal staan... en hoe zeer ik ook een hekel aan legers en vechten heb, m'n hekel aan opdringerige religies is groter.

Zit ik er op te wachten? Nee, totaal niet, maar ik het wordt onderhand wel een zeer serieuze reden om nog meer te preppen en om de beveiliging van m'n huis en grond er omheen te verhogen...

• Leuk 1

Deze post delen

Tja, het lijkt inmiddels onvermijdelijk dat er uiteindelijk oorlog komt tussen "het westen" en "de moslims". Wiens schuld het is en wie er begonnen is is inmiddels niet meer relevant, de mensen met de macht om er echt iets aan te doen lijken die oorlog te willen. Daarnaast is het hele multi-culti gelul gewoon heel duidelijk niet realistisch. De westerse en islamitische culturen zijn dusdanig tegenstrijdig dat die nooit op een gezonde manier samen kunnen leven op hetzelfde gebied.

Ik hoop dat ik 't fout heb en dat die oorlog nog te voorkomen is, maar steeds als er een stapje in de goede richting gedaan wordt, mept de andere partij zo hard dat die stap in de goede richting verandert in 5 stappen de verkeerde kant op. Er wordt van hogeraf gewoon aangestuurd op oorlog.

Het westerse volk in Europa begint de moslims ook steeds meer zat te worden; partijen als de PVV, hier in Zweden de Sverige Demokraterna en gelijkwaardige partijen in andere EU landen krijgen niet voor niets steeds meer stemmen. Is dat wenselijk? Een paar jaar terug zei ik nog keihard nee, maar ik weet het niet meer, als die oorlog er echt moet komen, dan lijkt 't me vrij duidelijk aan welke kant ik als westerling zal staan... en hoe zeer ik ook een hekel aan legers en vechten heb, m'n hekel aan opdringerige religies is groter.

Zit ik er op te wachten? Nee, totaal niet, maar ik het wordt onderhand wel een zeer serieuze reden om nog meer te preppen en om de beveiliging van m'n huis en grond er omheen te verhogen...

De oorlog is allang begonnen, we zijn nogal langzaam.... ik weet het..

Deze post delen

Als ik zie dat er wijken in Londen zijn waar de sharia eigenlijk al is ingevoerd vraag ik me ook echt af hoe erg de overheden zitten te slapen.

Deze post delen

Als ik zie dat er wijken in Londen zijn waar de sharia eigenlijk al is ingevoerd vraag ik me ook echt af hoe erg de overheden zitten te slapen.

Vind ik ook, doe er over nadenken wat de overheid voor je doet...

Deze post delen

[modbreak] Jammer jongens en meiden, het is een lastige en zeer dunne scheidslijn, maar discussies over religie staan we niet toe op dit forum. Omdat deze altijd escaleren en discrimineren. Prima, dat mag jij anders zien, maar niet hier op dit preppers forum, dan zoek je maar een reliforum om te rellen. En geloof me, modereren vind ik ook een kutklus want ik had nu ook de liefde kunnen bedrijven met mijn vrouw, maar duty called :D Wees kritisch in je woordkeuze en onhoud dat je reactie openbaar staat op een forum dat over preppen gaat. Lukt dat niet (lees: gaat het de mods teveel tijd kosten) dan gaat slotje erop en/of rm -rf.

Deze post delen

Ze moeten met hun poten van Spanje af blijven ! Anders kom ik die dan kant op !

• Leuk 1

Deze post delen

Ze moeten met hun poten van Spanje af blijven ! Anders kom ik die dan kant op !

Ze moeten met hun poten van cultureel erfgoed afblijven!:mad:

Mgoe, ze hebben zoals gebruikelijk een grote bebaarde waffel. Daarnaast is intelligentie soms ver te zoeken:(.

CtM

Deze post delen

[modbreak] Jammer jongens en meiden, het is een lastige en zeer dunne scheidslijn, maar discussies over religie staan we niet toe op dit forum. Omdat deze altijd escaleren en discrimineren. Prima, dat mag jij anders zien, maar niet hier op dit preppers forum, dan zoek je maar een reliforum om te rellen. En geloof me, modereren vind ik ook een kutklus want ik had nu ook de liefde kunnen bedrijven met mijn vrouw, maar duty called :D Wees kritisch in je woordkeuze en onhoud dat je reactie openbaar staat op een forum dat over preppen gaat. Lukt dat niet (lees: gaat het de mods teveel tijd kosten) dan gaat slotje erop en/of rm -rf.

Ik kan wel tegen kritiek hoor;). De pap moet geroerd worden, anders brand het nu eenmaal aan.:)

Deze post delen

Het positieve aan je verhaal is dat je nu even niet in de buurt bent en een ander nu de kans krijgt om de liefde te bedrijven met je vrouw. :-)

• Leuk 1

Deze post delen

Zelfs in West Europa is 2/3 deel van de moslims voor de invoering van de sharia binnen de drie dimensies (recht, politiek en religie) - al snel 4-6% van de bevolking. Ik verwacht niet dat het in West Europa zo'n vaart zal lopen, maar helemaal gerust ben ik er zeker niet op.

In de jaren '30 dacht men ook zo in het Westen... dat het niet zo'n vaart zou lopen met de radicalisering in Duitsland. Blijf alert, blijf kritisch, stel vragen, ga niet zomaar ergens in mee omdat 'iedereen' dat doet.

• Leuk 1

Deze post delen

De pleonasme in je vraag geeft eigenlijk al het antwoord op dezelfde vraag. Helemaal eens met het vervolg dat alle macht bij een persoon altijd verkeerd gaat omdat mensen nu eenmaal mensen zijn en de slechte eigenschappen nooit gaan verdwijnen. Het moment dat een dergelijk persoon of groep aan de macht komt is echter redelijk dichtbij, misschien toch tijd voor daden?

Hmmm, nog even en dan ga ik @Vladimir gelijk geven dat preppers ook extremisten zijn ;-) Kan op zich geen kwaad omdat wij meer solidair zijn dan andere groepen ...

Fight fire with nuclear weapons enzo.

Verder zal ik niets over dit onderwerp zeggen omdat ik dan zowel de forumregels als de Nederlandse wet overtreed.

Daarnaast zit ik op open wifi in een islamitisch land...

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

Deze post delen

Gisteren hier over iets op de radio gehoord maar helaas niet onthouden.

Het was iets dergelijks als; Democratie hebben ze geprobeerd en heeft in hun ogen gefaalt. Daarom grijpen ze terug op hun oude wetten en regels uit hun religie.

Daar zijn ze mee eens, die zorgen er voor dat iedereen ''netjes'' leeft en het werkt snel in tegenstelling tot democratie

Deze post delen

Power corrupts en might makes right. En voor die verdrietige waarheden maakt de bestuursvorm 0, niks uit. Het te besturen gebied (en dus de hoeveelheid macht) is te groot en de status van die mensen in de ogen van de bevolking te hoog.

Het hele ISIS gebeuren heeft ook deze manco's. Alles wat niet onze moslimstroming aanhangt is geen moslim en dus vogelvrij. Er is geen/niet genoeg controle om machtsmisbruik de kop in te drukken, de rest wordt goedgepraat ivm de omstandigheden. Afgezien van het sausje is het net zo corrupt/slecht/etc. als wat wij hier democratie noemen. Het slechte zelfbeeld van de burgers en het niet stimuleren van kritisch nadenken is daar een mede oorzaak van.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...