Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bondige samenvatting EHBO Materialen.


Aanbevolen berichten

Ik heb even een paar topics doorgespit om alles wat genoemd werd samen te voegen.

Kunnen jullie kijken of het compleet is of dat er meer informatie bij sommige producten moet ?

 

Versie 1

 

 

 

Samen vatting van genoemde E.H.B.O Materialen op het preppers forum

 

Oranje kruis boekje en/of een cursus E.H.B.O.

Enkele van de genoemde materialen kun je alleen gebruiken als je de kennis in huis hebt.

Let wel een goede gevulde E.H.B.O kist mag ook zaken bevatten waar je zelf geen kennis van hebt.

Immers kan iemand anders je ook behandelen die er wel kennis van heeft.

 

 

 

• Verbandgaas/kompressen

• Verbandwindsel

• Verbandwatten

• Snelverband

• Hechtpleisters

• Wondpleisters

• Driekante doek

• Ontsmettingsdoekjes

• Pincet

• Verbandschaar

• Handschoenen

• beademings masker

• instant coldpacks

• handverarmers

•reddingsdeken

• vergrootglas

• hoofdlamp

• paracetamol

• ibuprofen

• hot-coldrex

•imodium ( Diaree )

•waterzuivering tabletten

•flesje alcohol 90% of 70 % meningen zijn verdeeld

• fluitje

• condooms

• rennie

•alcholdoekje

• betadine

• sporttape

•Otrivin Neusspray ( tegen bloedneuzen

•ether ( ontsmetten en verdoving ) zeer gevaarlijk !

• ORS ( tegen uitdroging )

•norrit ( vergiftiging )

•veiligheidsspelden

•tekentang/lasso ( ligt aan de grote van de teek )

• hechtset

• seconden lijm ( als je niet kunt hechten )

• ducktape

•nestosyl ( schaafwonden ,insektenbeten , brandnetels )

• spiegel ( om op plekken te kijken die je anders niet kunt zien )

• desinfectiegel

• Naproxen ( pijnstilling )

• snoepjes ( afleiding beloning )

• tatoe plaatjes vrolijke stickers ( voor kinderen )

• Sunblock

• Zout

•Bleekwater/tabletten voor desinfectie materiaal /oppervlak. en waterzuivering ( bleekwater beperkt houdbaar )

•Tand herstel set . ( inclusief gebruiksaanwijzing )

•Brandwonden zalf

 

 

Unieke multifunctionele spalk, te gebruiken voor armen, benen vingers en zelf als nekkraag. De SAM Splint is goedgekeurd door het Amerikaanse Rode Kruis.

Latjes om te spalken of metalen gaas

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

70% alcohol i.p.v. 90%

 

http://www.jstor.org/stable/10.1086/501784

 

Ik zou bleekwater toevoegen om materiaal/oppervlakken te ontsmetten en om gemorste lichaamsvochten (bv. bloed) mee te desinfecteren vooraleer ze op te kuisen. Bleekwater is aan te raden boven alle meer bekende ontsmettingsmiddelen (zoals detol). Het heeft een groot werkingsgebied (tegen virussen, bacteriën, schimmels en parasieten). Bleekwater wordt bijvoorbeeld in labo's gebruikt om oppervlakken en materialen te desinfecteren. Voor ziekenhuizen in ontwikkelingslanden wordt bleekwater aangeraden tegen H5N1 (1), ebola (2), chagas (3), en om water te decontamineren tijdens cholera epidemieën (4). Maar bleekwater is slechts beperkt houdbaar. Daarom is het beter om bleekwater tabletten te kopen die natrium dichloroisocyanuraat bevatten. Ik heb een heel potje hiervan in mijn BOB, genoeg om 100 liter ofzo bleekwater te maken... Deze tabletten zijn veel langer houdbaar dan gewoon bleekwater (zolang ze als tablet blijven, eens opgelost moet je de oplossing niet te lang houden).

 

Zie hier voor veel meer info: http://www.cdc.gov/hicpac/disinfection_sterilization/6_0disinfection.html

 

(1) http://www.who.int/csr/resources/publications/surveillance/Annex7.pdf

(2) http://www.who.int/csr/resources/publications/ebola/whoemcesr982sec5-6.pdf

(3) http://www.cdc.gov/parasites/chagas/gen_info/vectors/

(4) http://www.cdc.gov/cholera/prevention.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

•Bleekwater/tabletten voor desinfectie materiaal /oppervlak. en waterzuivering ( bleekwater beperkt houdbaar )

 

De meningen zijn verdeeld over het alcohol % . dat zal ik eraan toe voegen

 

misschien ook wel een goed idee om ook dit soort linken toe te voegen idd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks gevonden, wat doe je met al die naalden? En het zou fijner zijn als er nog een tweetal tubes hadden bijgezet, heb je die ergens los besteld?

 

Ik heb het setje gekocht aan een mede prepper . Weet natuurlijk niet als ik zijn naam mag vernoemen .

De naalden zijn voor eventuele verdoving . Om een holle tand schoon te maken om hem daar na terug te kunnen vullen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede draad, alles nog een keer samenvoegen en een sticky van maken.

Een van de dingen die ik altijd op het forum gemist heb.

 

ORS moet je altijd ook zelf kunnen maken, diaree zal veel voorkomen en dan is ORS redelijk banaal en noodzakelijk.

1 liter water, betrouwbaar dus via filter of gekookt enz, anders wordt het alleen nog erger!

6 theelepels suiker, halve theelepel zout.

 

Je kunt ook slappe thee of fruitsap gebruiken enz.

Wat vruchtensap of geplette banaan toevoegen is ook altijd goed, extra potassium.

 

Nou ja zo kun je doorgaan, extra melk, moedermelk bij zuigeling, rijstwater, wat bouillon, enz.

 

 

Verbandmiddelen kun je zelf maken door katoen uit te koken.

 

KuchcolloidalKuch

 

Ik vind dat het hoofdstuk medicijnen groter zou moeten maar ga als niet arts daar mijn vingers niet aan branden en heb ontdekt dat wel artsen nog minder hun vingers daar aan willen branden, dus helaas zelf zoeken...:(

 

Een aantal goede boeken zou ook niet mogen ontbreken.

En oefening :(

 

Er zijn heel wat engelstalige sites die hier veel info over geven, het wordt al snel een studie..

 

Laat maar komen die aanvullingen..

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede draad, alles nog een keer samenvoegen en een sticky van maken.

Een van de dingen die ik altijd op het forum gemist heb.

 

ORS moet je altijd ook zelf kunnen maken, diaree zal veel voorkomen en dan is ORS redelijk banaal en noodzakelijk.

1 liter water, betrouwbaar dus via filter of gekookt enz, anders wordt het alleen nog erger!

6 theelepels suiker, halve theelepel zout.

 

Je kunt ook slappe thee of fruitsap gebruiken enz.

Wat vruchtensap of geplette banaan toevoegen is ook altijd goed, extra potassium.

 

Nou ja zo kun je doorgaan, extra melk, moedermelk bij zuigeling, rijstwater, wat bouillon, enz.

 

 

Verbandmiddelen kun je zelf maken door katoen uit te koken.

 

KuchcolloidalKuch

 

Ik vind dat het hoofdstuk medicijnen groter zou moeten maar ga als niet arts daar mijn vingers niet aan branden en heb ontdekt dat wel artsen nog minder hun vingers daar aan willen branden, dus helaas zelf zoeken...:(

 

Een aantal goede boeken zou ook niet mogen ontbreken.

En oefening :(

 

Er zijn heel wat engelstalige sites die hier veel info over geven, het wordt al snel een studie..

 

Laat maar komen die aanvullingen..

 

K a n s

 

Mooie aanvulling @Kans, de 'lepel' in de prepshop, is die handig of overbodige luxe ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert deze lijkt me meer iets dat je onderweg kan vinden ( Latjes om te spalken of metalen gaas .) dus zet ik hem niet in de lijst

 

Dat heb ik in mijn omgeving ook, dus ook deze laat ik aan mij voorbij gaan. Toch goed om in deze lijst op te nemen zodat mensen er wel bewust van zijn. Gezien de bovenstaande lijst ben ik nu wel onderhand voorbereid op de meeste situaties (roep maar Medic ;-) ) en mijn set is natuurlijk niet voor iedereen haalbaar.. Dus misschien een must-have, want-to-have etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

must have

would be smart to have

what if it is gone

 

zo,n soort onderverdeling ;-)

nu nog pakkende nederlandse titels

 

love imput zet hem er bij en later komt de onderverdeling wel

 

Dat heet de MoSCoW-methode (http://nl.wikipedia.org/wiki/MoSCoW-methode), best handig om het zo onder te verdelen. Wat mij voornamelijk helpt is als mensen hun inventaris tonen zodat ik kan zien of ik wat vergeten ben ;-)

 

Als iemand anders nou de wiki doet, leveren wij wel de input (De meeste zijn mannen heh, dan komt het er nooit van haha).

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou deze is een begin

Er zijn nog genoeg zaken die een samenvatting verdienen

BV reviews van allerlei zaken die hier gegeven zijn goede en slechte en waarom

En er zijn verschillende Inhoud van.( GHB, bob,voorraadkast.enz ). topics

Je zou je niet snel hoeven te vervelen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben voor onszelf en voor onze honden altijd bloedafnamebuizen in onze EHBO-kit zitten om in geval van vergiftiging vast te kunnen stellen om welk vergift het gaat. Sommige middelen zijn bijv. al zeer snel de bloedbaan weer uit; hierdoor kan dikwijls niet meer worden vastgesteld waaraan het dier is overleden. Normaal gesproken zijn ze redelijk duur omdat ze alleen in grote aantallen worden verkocht, vooral voor ziekenhuizen eigenlijk.

 

De belangrijkste buis die je kunt hebben bij vergiftigingen is die met een rode dop (serum-buis). Zelf kan ik er nu aankomen via een een betrouwbaar adres (iemand die in de farmacie werkt doet ze weg voor 5 euro per 4 stuks = inclusief verzendkosten). Vervolgens bewaar ik ik ze bij 4 graden Celsius en voor transport gebruik ik een dood normale koelbox.

 

Misschien overdreven, maar in mijn EBHO kit is dit zeker een vast item!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben voor onszelf en voor onze honden altijd bloedafnamebuizen in onze EHBO-kit zitten om in geval van vergiftiging vast te kunnen stellen om welk vergift het gaat. Sommige middelen zijn bijv. al zeer snel de bloedbaan weer uit; hierdoor kan dikwijls niet meer worden vastgesteld waaraan het dier is overleden. Normaal gesproken zijn ze redelijk duur omdat ze alleen in grote aantallen worden verkocht, vooral voor ziekenhuizen eigenlijk.

 

De belangrijkste buis die je kunt hebben bij vergiftigingen is die met een rode dop (serum-buis). Zelf kan ik er nu aankomen via een een betrouwbaar adres (iemand die in de farmacie werkt doet ze weg voor 5 euro per 4 stuks = inclusief verzendkosten). Vervolgens bewaar ik ik ze bij 4 graden Celsius en voor transport gebruik ik een dood normale koelbox.

 

Misschien overdreven, maar in mijn EBHO kit is dit zeker een vast item!

 

ik zou dan ook zeker actieve kool (norrit) meenemen

hoe ben je er eigenlijk opgekomen om dat mee te nemen aangezien k het ook een extreme vind

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...