Ga naar inhoud
GENEGEERD

Steeds moeilijker aan cash te komen

Gast ghostwhiper
 Share

Recommended Posts

Gast ghostwhiper

Ik moest vandaag even geld pinnen en kwam bij de laatste pinautomaat op de route en blijkt dat ook die is verdwenen :eek:

Op die route (10 km door 2 dorpen) zaten er voorheen 2 waarvan 1 in een rabobank kantoor.

Het kantoor is een jaar geleden al gesloten en de pinautomaat is een maand geleden vervangen door nieuw metselwerk.

Nu is de andere ook al verdwenen dus nu moet ik een pokke eind om gaan rijden.

Had nog een poging gedaan bij een tankstation maar dat doen we niet meer meneer.

Iedere 3 maand verdwijnt er weer een in de buurt en ik kan nu alleen nog bij de banken zelf terecht in het centrum.

Natuurlijk moet ik daar dan weer speciaal een half uur voor uittrekken omdat er weinig parkeerplaats is en ik een stuk moet lopen .

Vraag me af hoe lang het nog duurt dat je helemaal geen geld meer kunt pinnen :confused:

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik moest vandaag even geld pinnen en kwam bij de laatste pinautomaat op de route en blijkt dat ook die is verdwenen :eek:

Op die route (10 km door 2 dorpen) zaten er voorheen 2 waarvan 1 in een rabobank kantoor.

Het kantoor is een jaar geleden al gesloten en de pinautomaat is een maand geleden vervangen door nieuw metselwerk.

Nu is de andere ook al verdwenen dus nu moet ik een pokke eind om gaan rijden.

Had nog een poging gedaan bij een tankstation maar dat doen we niet meer meneer.

Iedere 3 maand verdwijnt er weer een in de buurt en ik kan nu alleen nog bij de banken zelf terecht in het centrum.

Natuurlijk moet ik daar dan weer speciaal een half uur voor uittrekken omdat er weinig parkeerplaats is en ik een stuk moet lopen .

Vraag me af hoe lang het nog duurt dat je helemaal geen geld meer kunt pinnen :confused:

Ik had van de week hetzelfde. Bij ons in de buurt al 2 automaten weggehaald (van één wist ik het). Banken laten je meer betalen voor minder service en de Roverheid wil het liefst al het contante geld afschaffen want dan kunnen ze iedereen in de gaten blijven houden. Wat je consumeert, waar en hoeveel je tankt, waar je op vakantie gaat en hoe vaak etc.

Straks krijgen alle hoeren in NL allemaal een mobiel pinapparaat omdat men niet meer in contanten kan betalen.:p

Link naar reactie

Gast ghostwhiper
Geld kun je volgens mij nergens pinnen :confused:

Fiat wc papier nog wel her en der :cool:

Zilver en goud dat is geld...:p

Prep ze,

K a n s

Je kan natuurlijk muntgeld per rol pinnen in de bank :p

Maar dat is ook oud ijzer met een laagje nikkel.

In de supermarkten kan je nog prima bij pin automaten van particuliere firma's pinnen 2,50€ per transactie maar aangezien die dingen door Amerikaanse en chinese bedrijven gemaakt worden hoeft dat voor mij dus ook niet echt

Link naar reactie

Gast ghostwhiper

Er is hier ook nog bij de kantoren van de banken (al worden dat er ook minder) nog steeds geld te pinnen.

Sns in de hema kantoor is weg (centrum)

Rabobank (centrum en andere kant van het dorp kwartier heen kwartier terug)

Abn amro totaal geen parkeergelegenheid (centrum)

ING in de AH (centrum en altijd wachtrij)

Een jaar geleden zaten er nog een automaat of 12 her en der verspreid

Het is ook maar de vraag of er nog iets anders dan 50 euro in zit en al helemaal of ze het überhaupt wel doen.

Link naar reactie

Dat is allemaal onderdeel van het plan, geen cash meer en je hebt meteen totale controle over wie wat en waar uitgeeft.

Straks nog wat negatieve rente op je spaargeld en dan kun je alleen nog maar spullen in de winkel kopen met je pinpas en een beetje snel want anders gaat sparen geld kosten.

Zonder cash ook geen bankruns meer dus kunnen ze op hun gemak je geld confisceren. Je spaargeld staat meestal op een aparte rekening waarbij je het spaargeld eerst naar je gewone rekening moet zetten voordat je het er af kunt halen en dat blokkeren ze dan gewoon.

Helaas kun je niet aan je pensioen komen, dus dat is bij voorbaat al weg als de boel comvalt.

Link naar reactie

Omdat steeds meer automaten verdwijnen ben ik het zelf maar gaan printen.

Ik weet nu waar HP voor staat: Hoop Poen.

Bij ons in het dorp verdwijnen ook steeds meer automaten. Supermarkten (AH) gaan uit verdriet zelf automaten plaatsen (ING) omdat anders klanten wegblijven.

Deze automaten hebben helaas niet de capaciteit van een echte woordoor je vaker grotere bedragen op moet nemen.

Het is jammer, het komt de klantgerichtheid zeker niet ten goede. Ze zijn meer "portemonnee van de klant gericht".

Contactloos betalen gaat niet via WiFi trouwens, maar via RFID (NFC). Het heeft een veel kortere range en kan veel minder data verzenden/ontvangen.

Mijn nieuwe bankpas heeft ook de RFID chip erop zitten. Ik heb het direct uit gezet. Levensgevaarlijk. Nog erger dan chippen omdat een NFC bankpas draadloos te kopieren is.

Link naar reactie

Vertel mij wat. Ik ben een voorraadje kleine coupures aan het bij elkaar sparen en voor biljetten van 5 euro zou ik 40 km moeten rijden. Ik doe het nu dus maar met het wegleggen van wisselgeld, gaat wel niet zo snel maar dat heeft als voordeel dat ik het niet zo erg merk in het budget.

Ik hoop dat we nog een flinke blackout krijgen in het betalingsverkeer voordat we helemaal in het elektronisch betalen gedwongen worden.

Link naar reactie

Vorige week wilde ik 'een leuk bedrag' pinnen bij de geldautomaat in de plaatselijke AH. Het bedrag kon echter bij lange niet door de automaat gegeven worden. Het opgenomen bedrag werd uitgekeerd in briefjes van 20, in plaats van 50.

Waren er meer pinners voor mij die hun geld op hebben genomen ?

Overigens liep ik gister door de plaatselijke Jumbo, en het viel me op dat er lege vakken in de schappen waren. Overigens heeft deze Jumbo een probleem met zijn logistiek, dus daar kan het ook aan liggen.

Ervaren jullie deze trent ook, of 'ligt het aan mij' ?:confused:

Link naar reactie

Vorige week wilde ik 'een leuk bedrag' pinnen bij de geldautomaat in de plaatselijke AH. Het bedrag kon echter bij lange niet door de automaat gegeven worden. Het opgenomen bedrag werd uitgekeerd in briefjes van 20, in plaats van 50.

Waren er meer pinners voor mij die hun geld op hebben genomen ?

Overigens liep ik gister door de plaatselijke Jumbo, en het viel me op dat er lege vakken in de schappen waren. Overigens heeft deze Jumbo een probleem met zijn logistiek, dus daar kan het ook aan liggen.

Ervaren jullie deze trent ook, of 'ligt het aan mij' ?:confused:

Hier in Vlaanderen is alles 'business as usual'. Onze gewone supermarkten staan afgeladen vol,de versheidsdata zijn nog lang niet overschreden wat wijst op normale verkoopvolumes zonder terugval. Ook geld afhalen aan bankautomaten, internetbankieren, tanken, ... is geen probleem. Je bent te gevoelig geworden voor sommige prikkels die bij jou alarmbellen laten afgaan. Het is natuurlijk wel mogelijk dat jouw favoriete supermarkt een probleem heeft met zijn businessmodel, leveranciers of logistiek. Als er elders geen problemen zijn, dan is het alleen die ene keten. De marges zijn relatief laag, de loonkosten hoog, dus het kan dat ze misschien in de knoei raken.

Link naar reactie

Geld kun je volgens mij nergens pinnen :confused:

Fiat wc papier nog wel her en der :cool:

Zilver en goud dat is geld...:p

Prep ze,

K a n s

Probeer jij dan maar eens een brood te kopen bij de Jumbo en te betalen met zilver of goud ;-)

Hier in ons dorp zitten er gelukkig nog 4 geldautomaten. Daarnaast kun je bij de hema en de jumbo ook geld pinnen. Maar ja, wij zijn dan ook een toeristisch dorpje waar in vakantietijd heel veel toeristen langs komen. Misschien dat we daar 'mazzel' mee hebben.

Link naar reactie

Contactloos betalen gaat niet via WiFi trouwens, maar via RFID (NFC). Het heeft een veel kortere range en kan veel minder data verzenden/ontvangen.

Mijn nieuwe bankpas heeft ook de RFID chip erop zitten. Ik heb het direct uit gezet. Levensgevaarlijk. Nog erger dan chippen omdat een NFC bankpas draadloos te kopieren is.

Uitgezet? Heb je de RFID chip met een scherp voorwerp stukgemaakt? Of metaaltape erover geplakt? Of gewoon een RFID-proof portemonnee aangeschaft?

Link naar reactie

Uitgezet? Heb je de RFID chip met een scherp voorwerp stukgemaakt? Of metaaltape erover geplakt? Of gewoon een RFID-proof portemonnee aangeschaft?

Ik denk dat hij bedoeld dat je via je bank het contactloos betalen uit kunt schakelen. De chip blijft gewoon intact maar je kunt niet meer contactloos betalen. Inderdaad een goed idee. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom ze dat systeem hebben ingevoerd. Zijn we voor een groot gedeelte van het skimmen af doordat de magneetstrip van je pas niet meer gebruikt wordt, gaan ze zoiets invoeren.

Uitschakelen van contactloos betalen kun je bij mijn bank via internet bankieren regelen of even langs gaan bij een filiaal.

Link naar reactie

Niet aan cash kunnen komen? Ik kom er juist steeds moeilijker vanaf! Bij mij in de stad geen gebrek aan geldautomaten, honderden moeten het zijn, vast zelfs meer dan het aantal coffeeshops. Het probleem is juist dat er steeds meer winkels zijn (Brood, Marqt, 't Vlaamsch Broodhuis, Pizzabakkers, vul aan svp...) die hun neus ophalen voor mijn cash. En ze komen ermee weg omdat er te weinig zijn zoals ik, die dan naar een andere winkel gaan waar ze wel blij zijn met een beetje extra omzet. Jongens, boycot die shit. http://preppers.nl/forum/threads/2059-Boycot-de-cashless-society

Link naar reactie

Ja, straks hebben we geen keus meer, dan moeten we wel een smart phone aanschaffen om nog te kunnen betalen her en der. Dan zullen de banken zeggen: Er wordt nog maar zo weinig met cash betaald, we kunnen het net zo goed afschaffen.

Ja, er wordt minder met cash betaald, alleen tegen welke periode zetten ze dat af in de grafieken. De laatste jaren zal het cash betalen wel stabiel zijn geworden, de ouderen en wij als gebruikers van het forum zullen nog veel zo betalen. Maar met “goede” statistiek kun je alles mooi in grafieken krijgen.

Link naar reactie

Niet aan cash kunnen komen? Ik kom er juist steeds moeilijker vanaf! Bij mij in de stad geen gebrek aan geldautomaten, honderden moeten het zijn, vast zelfs meer dan het aantal coffeeshops. Het probleem is juist dat er steeds meer winkels zijn (Brood, Marqt, 't Vlaamsch Broodhuis, Pizzabakkers, vul aan svp...) die hun neus ophalen voor mijn cash. En ze komen ermee weg omdat er te weinig zijn zoals ik, die dan naar een andere winkel gaan waar ze wel blij zijn met een beetje extra omzet. Jongens, boycot die shit. http://preppers.nl/forum/threads/2059-Boycot-de-cashless-society

Volgens mij is het wettelijk niet toegestaan om geldig cash geld te weigeren omdat het een wettelijk betaalmiddel is

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...