Ga naar inhoud
GENEGEERD

Italie aan de pin......

nanna
 Share

Recommended Posts

Het komt steeds dichterbij....

Vanaf morgen mogen bedragen boven 30 euro niet meer contant worden betaald in Italië.

Het artikel is uit 'n Italiaans krant dus google translate voor de genen die het Italiaans niet beheersen. Niet dat het geweldig is maar de strekking van het verhaal is dan wel duidelijk.

http://www.ilmattino.it/PRIMOPIANO/CRONACA/bancomat-pagamento-obbligatorio/notizie/771737.shtml

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De vertaling is nogal gebrekkig maar het gaat er volgens mij meer om dat (kleine) zelfstandigen binnenkort electronische betalingen moeten accepteren als de klant meer dan € 30 af te rekenen heeft. Monteurs e.d. moeten dan een POS (draagbaar pinapparaat?) meenemen om dat mogelijk te maken, wat bedrijven weer opzadelt met extra kosten (en minder zwart geld, dus meer belastingen..)

Link naar reactie

Hier spraken ze al over in 2010 (ook voor Nederland).

Cash geld binnen vijf jaar verleden tijd

Over vijf jaar zal contant geld overal verdwenen zijn, zo voorspelt de Consumentenbond.

https://www.security.nl/posting/27594/%22Contant+geld+over+vijf+jaar+verleden+tijd%22

http://hosting.ber-art.nl/geen-contant-geld-meer/

http://www.retailnews.nl/nieuws/FLJgs4T7EeOSgiIACiAWJg-0/8216cash-geld-binnen-vijf-jaar-verleden-tijd.html

Link naar reactie

Ja @Cyberbeer , dat zit inderdaad al langer in de planning om cash af te schaffen en dat moment komt natuurlijk steeds dichterbij.

Heb het artikel vanochtend nog eens rustiger doorgelezen en is toch iets anders dan ik in 1e instantie dacht, dat is waar @f150 wat jij schrijft.

Dat ze cash willen laten verdwijnen in de nabije toekomst is 'n gegeven.

En in het heden laten ze het geld evengoed verdwijnen....zij het op 'n andere manier :(

Link naar reactie

Ja @Cyberbeer , dat zit inderdaad al langer in de planning om cash af te schaffen en dat moment komt natuurlijk steeds dichterbij.

Heb het artikel vanochtend nog eens rustiger doorgelezen en is toch iets anders dan ik in 1e instantie dacht, dat is waar @f150 wat jij schrijft.

Dat ze cash willen laten verdwijnen in de nabije toekomst is 'n gegeven.

En in het heden laten ze het geld evengoed verdwijnen....zij het op 'n andere manier :(

Ja, ik moet er ook niet aan denken als het cash geld verdwijnt. Dit omdat de ICT(datasystemen) van banken en bedrijven(pinsystemen) niet altijd 100% functioneren. Het is mij een paar keer overkomen dat ik voor de kassa stond en dat ik niet kon afrekenen, omdat er weer een storing was. Als je dan geen cash geld bij je hebt, dan sta je daar met al je spullen (en de rest van de mensen).

Link naar reactie

De vertaling is nogal gebrekkig maar het gaat er volgens mij meer om dat (kleine) zelfstandigen binnenkort electronische betalingen moeten accepteren als de klant meer dan € 30 af te rekenen heeft. Monteurs e.d. moeten dan een POS (draagbaar pinapparaat?) meenemen om dat mogelijk te maken, wat bedrijven weer opzadelt met extra kosten (en minder zwart geld, dus meer belastingen..)

Hier is dus maar één oplossing voor: een lokale eigen munt uitgeven. Daar zijn al genoeg voorbeelden van en het lijkt me heel moeilijk dat te verbieden.

Link naar reactie

Het einde van cash, betekent meer ruilhandel, en hand-en-span diensten. Zonder tussenkomst van geld.

Of zoals hierboven beschreven, meer eigen munten.

Ik ken er genoeg die niet zonder cash willen. Zowel burgers als bedrijven.

Vanwege elektra uitval. Of storingen op het netwerk, of bij banken.

Link naar reactie

Het einde van cash, betekent meer ruilhandel, en hand-en-span diensten. Zonder tussenkomst van geld.

Of zoals hierboven beschreven, meer eigen munten.

Ik ken er genoeg die niet zonder cash willen. Zowel burgers als bedrijven.

Vanwege elektra uitval. Of storingen op het netwerk, of bij banken.

Ik heb wel eens dames ontmoet die anders dan met geld wilden betalen. Het probleem is dat daarmee geen brood op de plank komt.

Link naar reactie

Hier spraken ze al over in 2010 (ook voor Nederland).

Cash geld binnen vijf jaar verleden tijd

Over vijf jaar zal contant geld overal verdwenen zijn, zo voorspelt de Consumentenbond.

Fiat binnen vijf jaar verleden tijd.

Over vijf jaar zal het huidige fiat geld overal verdwenen zijn, zo voorspelt K a n s.

Zo even aangepast voor je :cool:

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...