Ga naar inhoud
GENEGEERD

Arrestaties Bulgarije om run op banken (Bankrun)

Lekker
 Share

Recommended Posts

Gaat niet goed in bulgarije, 400 miljieon in een paar uur opgenomen!

"In Bulgarije is gisteren onrust ontstaan door geruchten over een mogelijke bankencrisis. Op de beurs in Sofia kwamen financiële aandelen in een vrije val terecht"

Lees hele verslag hier:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3680796/2014/06/28/Arrestaties-Bulgarije-om-run-op-banken.dhtml

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Welkom bij de EU, kom er maar bij.:mad:

Overigens ben ik vaak in Bulgarije geweest als vakantieland en dat is helemaal top. Echter heel veel corruptie, criminaliteit tot in de hoogste regionen. Mijn vrouw moest bij Justitie wekelijks vluchten en hotels reserveren voor verschillende officieren van Justitie wegens internationale zaken en dat zijn hele grote zaken. Het land is tot het bot verrot. Al kunnen de meeste mensen daar niets aan doen. Die proberen ook gewoon hun hoofd boven water te houden.

Dat het hier mis gaat verbaasd me dan ook niets. Hoe mooi het land ook is, mijn BOL zou ik er nooit willen hebben. Mogelijk vallen er wat banken om of gaat de munt onderuit, maar toch verwacht ik niet dat het een heel groot probleem gaat worden.

Link naar reactie

Mocht de munt onderuit gaan biedt dat wel mogelijkheden om voor weinig een gezamenlijk prepperdorpje te kopen :)

(Ieder voordeel heb ze nadeel enzo)

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

Ja dat wel en de prijzen liggen al erg laag voor onroerend goed daar. Het is echter een erg onbetrouwbaar land en ze hebben daar ook graag Euro's en Roebels momenteel. Mijn schoonouders zijn 2 dagen geleden terug gekomen van Bulgarije en mijn moeder en ook vorige week. Een slof Marlboro kost ongeveer omgerekend 25€ en een liter Vodka 5-6€, maar dat laatste betaal ik ook in Spanje.

Link naar reactie

Heb er net na toetreding wel eens over nagedacht maar het werd me door Bulgaarse kennisen afgeraden.

Zelfs al staat de grond in het kadaster op jouw naam kan het zomaar zijn dat het morgenochtend op naam van iemand anders staat.

Wat dat betreft is het net als investeren in ieder ander derde wereld land, investeer alleen wat je bereid bent te verliezen.

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

Link naar reactie

Gast DickBerts

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3680912/2014/06/29/Meer-arrestaties-in-bankenzaak-Bulgarije.dhtml

Nog meer arrestaties in Bulgarije nav de bankrun. De brengers van het slechte nieuws worden opgepakt. Zo reageert een systeem in doodsnood. In Nederland gebeurde iets vergelijkbaars toen Pieter Lakeman waarschuwde voor het omvallen van de DSB bank. Lakeman dorsten ze niet te arresteren, maar hij kreeg wel de strontkar over zich heen. Bovendien kwam de regering met allerlei onzin over het strafbaar stellen van het oproepen tot een bankrun. Zoals ik destijds al voorspelde, hoor je daar niets meer van, omdat je juridisch totaal verstrikt raakt met de in onze Grondwet en in diverse internationale verdragen gewaarborgde vrijheid van meningsuiting, bij een strafbaarstelling van het uiten van je zorgen over de stabiliteit van een bank.

Onduidelijk wat er precies aan de hand is, maar mogelijk beging het systeem nu toch echt in te storten......

Link naar reactie

Mooie toelichting @DickBerts

Het is maar wat je verstaat onder 'echt instorten' ?

Voor mij is het al jaren bezig, alleen zijn de gevolgen nog niet zo goed zichtbaar en voelbaar en dus nog makkelijk weg te redeneren of rationaliseren voor de meesten.

En daar zal het kantelpunt ook liggen, zodra een te groot deel dat niet meer kan is het echt gedaan.

En eerlijk gezegt ik geloof niet dat het nog te stoppen is, we zijn al veel te ver, er veranderd helemaal niks, we gaan gewoon bergaf recht het ravijn in.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...