Ga naar inhoud
GENEGEERD

ABN Amro: goud is geen veilige haven

Kans
 Share

Recommended Posts

Analyse van ABN Amro:

image.jpg.4b79fe488f7fcc90d880c90929d4ce74.jpg

Goud moet dus herzien worden als veilige haven....

Je weet wel dezelfde bank die in 2013 technisch de goud rekeningen liet omvallen door te stellen dat er geen goud meer kon worden uitgekeerd maar enkel fiat.....

Met dank aan Koos:

http://www.ingoldwetrust.ch/abn-amro-golds-safe-haven-status-revised

Ik herhaal dat ik graag iedereen, zonder bijkomende kosten voor de houder, van hun PM af wil helpen.

Dit aanbod zal slechts tijdelijk geldig zijn en kan op elk moment eenzijdig worden ingetrokken.

Door de hoge brandstofprijzen hou ik het recht om minimum hoeveelheden te stellen bij grotere afstanden.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Is dit slimme advies van diezelfde bank die zoveel verstand heeft van geld dat ze met overheidssteun en belastinggeld omhoog gehouden moest worden? En die de salarissen van de top 100 managers met 20% verhoogde?

Klinkt als een beveiligingsadvies van een inbreker die jouw mooie spullen op het oog heeft.

Edit: 6636 Nog 30

Link naar reactie

De ABN Amro, zit daar niet die voormalige minister van financiën die meer verstand van flipperen heeft dan van geld? Ik meen me te herinneren dat deze vrolijke vent in de jaren negentig met een grote glimlach goede sier maakte door begrotingsoverschotten te boeken door ons goud te dumpen.. In elk geval wel consistent.

Opvallend vind ik ook dat de ABN veronderstelt dat vanaf 2016 de goudprijs gaat aantrekken.. Waarom niet roepen dat we voor minstens twintig jaar in een bearmarket blijven? Eigenlijk vind ik ABN tussen de regels door opmerkelijk bullish.

• Leuk 1
Link naar reactie

Gelukkig heeft de bank het beste voor met ons geld. Vandaar dat alle managers 20% opslag hebben gehad.

Klein citaat uit de steengoeie column van Bas Heijne in het NRC:

Een paar jaar geleden al riep de Franse voetballer/acteur Eric Cantona de Fransen op en masse hun geld van de bank te halen, omdat de sector zo gruwelijk hardleers bleek. Dat liep op niks uit, weer zo’n loze populistische actie. De week daarna ging het alweer over iets anders. Maar wanneer een bank als ABN Amro zo onbeschaamd een minister uitlacht, zo openlijk haar billen afveegt met haar maatschappelijke verantwoordelijkheid, dan zit er eigenlijk niets anders op. Als de politiek machteloos is, moet de consument in actie komen.

Link naar reactie

Gelukkig heeft de bank het beste voor met ons geld. Vandaar dat alle managers 20% opslag hebben gehad.

Klein citaat uit de steengoeie column van Bas Heijne in het NRC:

Een paar jaar geleden al riep de Franse voetballer/acteur Eric Cantona de Fransen op en masse hun geld van de bank te halen, omdat de sector zo gruwelijk hardleers bleek. Dat liep op niks uit, weer zo’n loze populistische actie. De week daarna ging het alweer over iets anders. Maar wanneer een bank als ABN Amro zo onbeschaamd een minister uitlacht, zo openlijk haar billen afveegt met haar maatschappelijke verantwoordelijkheid, dan zit er eigenlijk niets anders op. Als de politiek machteloos is, moet de consument in actie komen.

Dat is ook wat er gaat gebeuren. Veel mensen hebben het nog niet door, maar wel steeds meer (ook door social media hypes). Grote bedrijven worden straks afgestraft. Niet door de overheid, niet door de concurrent maar door de consumenten Zo wordt ik ondertussen krank jorem van mijn bank. Ik heb al besloten naar een andere bank te gaan, ik wacht alleen het juiste moment nog even af.

Link naar reactie

Ik herhaal dat ik graag iedereen, zonder bijkomende kosten voor de houder, van hun PM af wil helpen.

Dit aanbod zal slechts tijdelijk geldig zijn en kan op elk moment eenzijdig worden ingetrokken.

Door de hoge brandstofprijzen hou ik het recht om minimum hoeveelheden te stellen bij grotere afstanden.

Prep ze,

K a n s

Nou Kans, wanneer schikt het je?

:o

Link naar reactie

Nou Kans, wanneer schikt het je?

:o

Bij sommige kom ik al langs als je enkel koffie aanbied Charlie :)

En tijdens het genot van dat lekkere bakje zal ik je binnen tien minuten weer overtuigen dat je zelfs tegen de dubbele waarde van de huidige spot nog geen afscheid van je PM moet nemen :cool:

De samenvatting van dat betoog, ik zie de huidige economische/monetaire situatie als volgt:

Je komt je straat ingereden en wordt door een mannetje van je brandverzekering staande gehouden..

" beste Charlie, ik mag je een ongeloofelijk mooi en eenmalig aanbod doen, je moet wel snel beslissen....

Ik mag je aanbieden dat ik je nu, hier terplekke, contant het dubbele bedrag van al je betaalde premies terug betaal, natuurlijk wordt dan de verzekering ter plekke ongedaan gemaakt...."

Je ziet uit je ooghoeken een enorme rookpluim uit de richting van je huis komen, op de achtergrond hoor je sirenes aankomen......

"Snel beslissen Charlie" hoor je nog dringend in je oor....

Grt

K a n s

• Leuk 2
Link naar reactie

Bij sommige kom ik al langs als je enkel koffie aanbied Charlie :)

En tijdens het genot van dat lekkere bakje zal ik je binnen tien minuten weer overtuigen dat je zelfs tegen de dubbele waarde van de huidige spot nog geen afscheid van je PM moet nemen :cool:

De samenvatting van dat betoog, ik zie de huidige economische/monetaire situatie als volgt:

Je komt je straat ingereden en wordt door een mannetje van je brandverzekering staande gehouden..

" beste Charlie, ik mag je een ongeloofelijk mooi en eenmalig aanbod doen, je moet wel snel beslissen....

Ik mag je aanbieden dat ik je nu, hier terplekke, contant het dubbele bedrag van al je betaalde premies terug betaal, natuurlijk wordt dan de verzekering ter plekke ongedaan gemaakt...."

Je ziet uit je ooghoeken een enorme rookpluim uit de richting van je huis komen, op de achtergrond hoor je sirenes aankomen......

"Snel beslissen Charlie" hoor je nog dringend in je oor....

Grt

K a n s

Je hoeft me niet te overtuigen, Kans, maar een bakkie koffie en/of een potje bier, daarvoor kun je altijd langs komen.

Link naar reactie

Het is weer een reden om je ABN rekening op te zeggen. Banken die hun klanten niet serieus nemen en min of meer adviezen geven waar ze alleen zelf beter van worden moeten worden geboycot.

Helemaal mee eens.

Helaas blijft er dan geen enkele bank over....

En zonder bank is het nog steeds heel lastig.....

Tijd voor de preppersbank !

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...