Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Rust (voor de storm?)

Recommended Posts

Het is nog rustig.

Een soort stilte.

We zien donkere wolken, maar ze kunnen net zo goed langs ons heen gaan en over een uur is er weer een mooi zonnetje..

Amerika heeft zojuist gemeld dat Q1 2014 GDP maar liefst 2,9 % gegroeid is........ Uhhmmm sorrie na al dat gemanipuleer van de afgelopen jaren had zelfs ik moeite te geloven dat ze toch echt 2,9% KRIMP moesten melden.

Let wel dit is dus ondanks de absurde bedragen die het afgelopen maanden, jaren, in de economie is gepomt en nu nog steeds, alhoewel momenteel iets minder kuchofficieelkuch, gebeurt.

En ook nog eens met bijna alle truckjes die ze kunnen verzinnen om dat getal maar zo goed mogelijk te maken....

Zal wel goed komen denk?

http://www.zerohedge.com/news/2014-06-25/gdp-disaster-final-q1-gdp-crashes-29-worst-2009-far-below-worst-expectations

De rest van de wereld is openlijk afscheid aan het nemen van de Dollar als wereld handels munt.

Steeds meer internationale deals worden in andere, niet Dollars, valuta gedaan.

Als de terugstroom van de decenia lange Dollar bevloeing van de internationale markten echt op gang komt dan is er geen houden meer aan en wil niemand als laatste die waardeloze Dollars in bezit hebben, inclusief de Amerikanen zelf......

Het hele midden oosten zit tegen een nieuwe oorlog aan te hicken, en laat daar nou net, wat een toeval !, bijna alle olie producerende grootmachten zitten.

http://www.zerohedge.com/news/2014-06-11/mapping-al-qaedas-grand-ambitions-iraq-and-syria

Of

http://www.silverbearcafe.com/private/06.14/isis.html

In de Oekraine heeft het westen een oorlogje willen uitlokken.

Helaas heeft Putin deze poging tot schaak ingezien en dreigt nu door slim beleid dit westen mooi te pareren en volgens mij zit een schaakmat van het westen er nog aan te komen.

Voor het gemak is de enorme puinhoop die nu in Oekraine is ontstaan en zich nog steeds verder ontwikkeld maar even compleet uit de berichtgeving in het westen verdwenen, wel zo makkelijk wat niet ziet wat niet deert.

Verder ziter in de financiele wereld niks verkeerd, er zijn alleen toevallig wat veel hooggeplaatsten die spijt hebben van hun leven en er maar een einde aan maken. Dat is heel normaal, mensen die het helemaal 'gemaakt' hebben en blijkbaar zonder dat er echt aanleiding voor lijkt uit het leven stappen.

Het is wat minder handig uit te leggen als het zo duidelijk geen zelfmoord is dat men al openlijk over vermoorden spreekt:

http://www.zerohedge.com/news/2014-06-26/head-fourth-largest-albanian-bank-assassinated-broad-daylight

Maar de all time favoriet is blijkbaar het springen van hoge gebouwen, wat ik maar voor het gemak de "gekke bankiers ziekte" heb genoemd, hier weer een uit China, maar je mag van mij aannemen dat de grote golf daar nog echt moet gaan komen.

http://www.zerohedge.com/news/2014-06-25/chairman-chinas-largest-copper-producer-commits-suicide-jumping-hotel

De banken wereld is ook weer kalm na de gebeurtenissen vanaf 2008.

Te rustig.., durf ik heel rustig hardop te beweren, want er is maar een ding veranderd sinds 2008 en dat is dat de situatie nog VEEL SLECHTER is geworden.

Als hoog geplaatste official van een van de meest stabiele banken ter wereld de aanbeveling doet om de fundamenten nog verder te versterken omdat er een financiele ineenstorting zit aan te komen dan is dat natuurlijk niet het vermelden waard in de rest van de wereld die zo high is van het gratis geld dat ze niet eens het verschil tussen oudpapier zien en de fiat troep die ze zo aanbidden.

http://www.silverdoctors.com/singapore-official-discusses-uneasy-calm-tells-banks-to-prepare-for-financial-collapase/

Overal worden wetten gemaakt om de banken met het geld van de burgers te kunnen beschermen.

Overal denkt de overheid het verrotte systeem in leven te kunnen houden door geld te lenen, in de economie te pompen en vervolgens heel hard te roepen "kijk eens hoe gaat het gaat, kijk naar die beurzen, SPENDEREN, INSTAPPEN, LENEN, het kan niet op.

Eeuwige groei is blijkbaar een concept dat in sommige hoofden wel kan bestaan.

In China komen steeds meer financiele problemen aan het licht.

En zoals alles in Chine groot is zo blijken ook die problemen echt GROTE problemen te zijn.

Het verstrekken van meerdere leningen op bv koper is recentelijk aan het licht gekomen en nog steeds is totaal niet duidelijk hoe groot die zaak gaat worden en wat de fallout zal zijn.

En zoals te verwachten komen nu ook de al lang verdachte zaken aan het licht zoals de leningen op wellicht niet bestaand Goud

http://www.zerohedge.com/news/2014-06-26/80-billion-gold-backed-loans-are-falsified-chinese-auditor-warns

De PM markt is bewust onpopulair gemaakt bij het grote publiek om de onzin van de huidige financiele systemen maar niet zichtbaar te laten worden. Maar als die poppenkast uiteindelijk duidelijk wordt dan zal de klap zo hard zijn dat het spreekwoordelijke gedonder in Keulen, verwijzing naar het Duitse Goud dat ze niet terug krijgen van Amerika, straks niet meer dan geruis op de achtergrond zal zijn.

De situatie in het grootEuropa zien er ook geweldig uit.

Griekenland is door de hulp gered, en ook alle andere probleem landen zijn gelukkig compleet herstelt.

De werkeloosheid is weer op een minimum aangekomen.

De salarissen stijgen weer en de inkomenstoename is ver boven de inflatie.

Het pensioen systeem is weer helemaal op de rit en we kunnen met vertoruwen melden dat iedereen weer gecompensserd wordt voor inflatie en dat je volgens de laatste berekeningen ruim 10 broden per maand van je pensioen kunt kopen in de toekomst.

De goedkope energie zal altijd goedkoop blijven maar waarschijnlijker nog veel goedkoper worden.

Het zijn zomaar wat zaken die de laatste tijd voorbij zijn gekomen.

Het is dan ook mijn bescheiden mening dat we moeten stoppen met ons zorgen te maken en dat preppen eigenlijk onzin is geworden.

Ik stel me dan ook graag beschikbaar om de overtollige PM die U nog onverhoopt in bezit blijkt te hebben, zonder bijkomende kosten voor U, op te komen ophalen en natuurlijk garandeer ik absolute anonimiteit, wie zou zich daar nu niet voor schamen?

Met vriendelijk groet,

K a n s

• Leuk 3

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het is inderdaad verdacht stil, Zelfs Russische bronnen melden niets meer over de Ukraïne. Maar Barack Hussein Obama MOET iets doen voordat zijn termijn afloopt om aan de macht te blijven. Een 'false flag' attack en Martial Law in de USA? Een 'Impeachment' van Obama dreigt bovendien. En de petrodollar is op sterven na dood.

Zou WOIII toch in het oosten ontstaan zoals voorzegd? ISIS (ISIL) pikt alle olievelden in Irak in. Israel test reeds het Russische raketschild van Assad.

Inderdaad, de stilte voor de storm.

Deze post delen

Het is inderdaad verdacht stil, Zelfs Russische bronnen melden niets meer over de Ukraïne. Maar Barack Hussein Obama MOET iets doen voordat zijn termijn afloopt om aan de macht te blijven. Een 'false flag' attack en Martial Law in de USA? En de petrodollar is op sterven na dood.

Zou WOIII toch in het oosten ontstaan zoals voorzegd? ISIS (ISIL) pikt alle olievelden in Irak in. Israel test reeds het Russische raketschild van Assad.

Inderdaad, de stilte voor de storm.

En nu de belangrijke vraag : Hoe beschermen we ons bij de mogelijke scenario's ? Wat ik eigenlijk verwacht is deflatie. Door de mogelijk stijgende olieprijs daalt de consumptie, waardoor er minder productie is, de economie een versnelling lager gaat, de werkloosheid stijgt, de concurrentie verhoogt, veel ondernemeningen failliet gaan en de prijzen dalen. Daarnaast is er het terugdringen van de particuliere en bedrijfsschulden wat ook een deflatoir effect heeft. Hoe beschermen we ons daartegen ? Ik heb ook niet het volledige antwoord en wat nog zorgwekkender is, de vorige grote deflatoire periodes eindigden in WOII.

Wat ik al deed :

- PM kopen

- stockeerbare brandstof kopen (5ton steenkool !)

- Investeren in energiebesparing

- Spaardeposito verkleinen door schulden terug te betalen

- Schulden vervroegd terugbetalen.

- Aandelen kopen

Wat kan er nog meer ?

Deze post delen

Morgen gelijk keihard preppen. Water inslaan enz

Het idee van preppen is om juist vooraf de zaken op orde te hebben.

Deze post delen

En nu de belangrijke vraag : Hoe beschermen we ons bij de mogelijke scenario's ? Wat ik eigenlijk verwacht is deflatie. Door de mogelijk stijgende olieprijs daalt de consumptie, waardoor er minder productie is, de economie een versnelling lager gaat, de werkloosheid stijgt, de concurrentie verhoogt, veel ondernemeningen failliet gaan en de prijzen dalen. Daarnaast is er het terugdringen van de particuliere en bedrijfsschulden wat ook een deflatoir effect heeft. Hoe beschermen we ons daartegen ? Ik heb ook niet het volledige antwoord en wat nog zorgwekkender is, de vorige grote deflatoire periodes eindigden in WOII.

Wat ik al deed :

- PM kopen

- Aandelen kopen

Wat kan er nog meer ?

Je kan nog zoveel maar, de vraag is waar voor jezelf de grens is tussen wenselijk en realistisch.

Wat verhelderend kan werken is het toepassen van een risicoanalyse

http://nl.wikipedia.org/wiki/Risicoanalyse

En dan uitwerken wat de grootste escalatie kan zijn bij een mogelijke SHTF situatie

3 maanden voedsel moet naar mijn idee in het lijstje voorkomen.

Alternatieve watervoorziening ook.

Een vorm van bescherming in geval van chaos.

(mogen we niet over praten, maar je snap wel waar ik op doel)

Ik ga overigens niet mee in je prognose van deflatie.

Dat de werkeloosheid stijgt is een feit.

Ik denk dat de klap die iedereen hier verwacht veel genuanceerder zal verlopen.

Dus niet een klap, maar een ballon die heel langzaam leegloopt.

En dat je ineens beseft dat je midden in een SHTF situatie zit terwijl dit heel geleidelijk is ontstaan.

Ook denk ik dat het relatief gezien "wel mee valt" omdat we boven onze stand hebben geleefd.

Dat iedereen het normaal vind om 3 keer per jaar op vakantie te gaan, en 2 auto's voor de deur is naar mijn idee geen reele situatie

Een groot gevaar schuilt in de steeds grotere kloof tussen "rijk en arm" en "autochtoon en allochtoon"

In het verleden is deze combinatie altijd het lont in het kruitvat geweest.

Hoewel ik enkel jaren overtuigd was dat we binnen afzienbare tijd een economische crash zouden krijgen zou het me niks verbazen dat het wederom een klassiek geval gaat worden van rassenhaat, geloofheidswaanzin en territoriumdrang.

Deze post delen

Het idee van preppen is om juist vooraf de zaken op orde te hebben.

Ja weet ik maar dat heb ik nog niet want ik zit niet zo breed met geld ik moet nog wachten totdat mijn zakgeld komt

Mvg homerun

Deze post delen

Wat ik al deed :

- PM kopen

- Aandelen kopen

Wat kan er nog meer ?

Een zadenbank aanleggen.

Een moestuin of Forest Garden. (het liefst eigen land, anders een volkstuin)

of eventueel groenten kweken in bakken op je balkom

Als je ruimte hebt, een bron laten slaan.

Verschillende soorten brandstof regelen (lampenolie, spiritus, gas, etc)

Een netwerk creëren met gelijkgestemden.

En belangrijk, zorgen dat je geld NIET terecht komt bij de heersende klasse/multinationals die achter de schermen aan de touwtjes trekken.

Deze post delen

@lewieke je hebt 5ton steenkool gekocht? ben benieuwd hoe dat in werking gaat.

@vheeswijk waarom dreigt er een impeachment voor barack obama?

Dat is vrij eenvoudig. Je neemt de telefoon, draait het nummer van een steenkoolhandelaar, je vraagt de prijs voor topkwaliteit Anthraciet Ibbenburen in de gewenste maat, je komt een prijs overeen en laat die thuis leveren. Ik vroeg ze in zakjes van kg, 5 pallets in totaal. Ik heb bij het verhandelen wat zakken beschadigd en die heb ik dan in bakken van 1m3 gegoten. Je betaalt bij aflevering, zo krijg je de beste prijs. Ik heb die steenkool een vijftal jaar geleden gekocht. Intussen is de prijs 25% gestegen en er zit nog een prijsstijging in. De voordelen zijn :

- compacte energie (10 kwh/kg)

- onbeperkt houdbaar

- een prima belegging want energie wordt alleen maar duurder

nadeel : neemt veel plaats in beslag. Om het wat compacter te maken heb ik de pallets wat hoger gemaakt.

Het steenkool is mijn backup voor het geval niet meer aan goedkoop brandhout zou kunnen komen. Daarvan heb ik er nog ongeveer 20 ton liggen. Eik. Mijn inbouwhaard is voorzien op het branden van steenkool en hout. Tijdens een erg koude winter, wanneer we bijna alleen steenkool stoken hebben we ongeveer 500 kg nodig. Als we enkel brandhout stoken hebben we ongeveer 10 m3 (4 à 5 ton) brandhout nodig.

Een tip : soms zijn er nog oude mensen die met steenkool stoken. Als ze overlijden weten de nabestaanden niet meer wat ze met die steenkool aankunnen. Af en toe zie ik zoekertjes op tweedehands sites van mensen die van die restanten af willen. Zelf heb ik er genoeg en ga ik niet met steenkool rondzeulen.

• Leuk 1

Deze post delen

Een zadenbank geloof ik niet zo erg in. Ik heb wat voorraad lang houdbare zaden, maar ook daar staat een vervaldatum op (genoeg voor een 3-tal jaar vermoed ik) Ik kreeg dit jaar mega veel zaden (50+zakjes) nog in de originele verpakking. De maximale houdbaarheidsdatum was ongeveer 10 jaar verstreken. Ik heb de zaden getest. En er is nagenoeg niets gekiemd. Uiteindelijk heb ik die zaden uit frustratie in de vuilnisbak gekieperd.

Een moestuin zijn we mee begonnen en dat werkt voor ongeveer 5 maand per jaar.

Een bron slaan moet ik nog aan werken maar dat komt misschien nog wel (ook omdat de moestuin veel water vraagt, waardoor een bron een goede investering lijkt).

Verschillende soorten brandstof is al in orde, alleen veel benzine en diesel wil ik niet opslaan uit veiligheidsoogpunt.

Je kan nauwelijks vermijden dat je centen terechtkomen bij machtige organisaties omdat we in het huidige economische klimaat ook moeten functioneren. En daarvoor is nu eenmaal redelijk wat geld nodig. We hebben een bescheiden levensstijl en er komt bijgevolg meer binnen dan er uit gaat. Bijgevolg staat er altijd wat op de bank. We proberen het binnen de perken te houden.

Deze post delen

Wil je benzine (beter Aspen natuurlijk) veilig opslaan, maak een veilige kelder in je tuin,

graaf bvb een IBC container in waarvan je de opening aan de bovenkant wat groter maakt

zodat je er een Jerrycan in kan laten zakken en plaats daar dan je Jerrycannetjes benzine

in. Zorg voor goede verluchting dmv een buis die +2m uitsteekt en onderaan goed afgesloten IBC.

Als er iets mis gaat is het ver van je huis, zit het vrij veilig in de grond, enz.

Diesel is veel veiliger, vanwege het niet vervliegen, hoger vlampunt enz.

Zaden kan je langer dan een paar jaar bewaren, de sleutel is totale droogte,

hoe droger je de zaden (langzaam) krijgt, hoe langer ze bewaren!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...