Ga naar inhoud
GENEGEERD

Deel Amsterdam ontruimd

Yoyo
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bq_BHzECYAAeT0U.jpg

Via Twitter deze foto...volgens mij is niet slechts een melding van een bom, maar is er al een bom afgegaan, lijkt te zien aan de kapotte ramen en de enorme scheur in het pand.

Of is dit een idiote grap van iemand? Bewerkte foto ofzo. Gunst, ik weet het gewoon niet.

Even Artbox gegoogeld...inderdaad, bewerkte foto, Artbox is bedrijfje wat bewerkingen doet...bah, flauw om dit met nieuwsberichten te doen.

Link naar reactie

Volgens mij komen gevaarlijke situaties met waxinelichthouders in Nederland vaker voor.

Bommen die afgaan worden doorgaans niet gemeld.

Nederland is niet echt een bommenland geloof ik, hier zijn de bommen die gevonden worden meestal uit de oorlog.

Meldingen van bommen, of vermoedelijke bom in koffertje of rugtas worden wel vaker gedaan.

Deze komt regelmatig terug...

506509.jpg

Link naar reactie

Zomaar even een vraag uit interesse en omdat ik geen zin heb om het op te zoeken: Is er ooit een bommelding geweest waarna ook daadwerkelijk een bom afging?

Voor zover ik me kan herinneren is er nooit een zware bom afgegaan in Nederland. Wel is er een keer een bom die aan een flitspaal bevestigd was, per ongeluk afgegaan terwijl de EOD bezig was om de bom te ontmantelen. Hierbij is de EOD-er een hand kwijt geraakt geloof ik. Ook is er een keer iets afgegaan in een IKEA, maar dat viel er mee Was meer iets van vuurwerk.

Maar ja, het zou erg onverstandig zijn als een bom melding niet serieus genomen wordt. Kan zomaar eeen keer wel echt zijn......

Link naar reactie

Gast DickBerts
Voor zover ik me kan herinneren is er nooit een zware bom afgegaan in Nederland. .

Sorry, maar dat klopt echt niet! Er ging ooit zelfs een zware bom af, schuin tegenover mijn oude huis aan de Overtoom te Amsterdam. Zware bomaanslag in 1990 op het Auroragebouw. We waren het eerste pand op de Overtoom met hele (zij het beschadigde) ruiten. Ik lag plat op mijn buik van afstand achter een muur te kijken. Telkens een tiende seconde, en dan trok ik pijlsnel mijn hoofd weer in. Meestal gaan er namelijk meerdere autobommen na elkaar af! Wat ik zag was onvoorstelbaar! Duizenden feestvierders van het Leidse Plein, dat vlak naast het Auroragebouw ligt, stroomden er naar toe en stonden met hun neus tegen de weggeslagen gevel te kijken wat er gebeurd was. De politie stond ernaast en deed niets!!!!!!!!!! Weer die grote les; blijf altijd zelf nadenken. Letterlijk zes uur later, mocht ik van de politie ineens mijn huis niet meer uit. Afgezet met lint, geen doorgang politie, of zo'n soort tekst erop. De enige keer in mijn leven dat ik volledig door het lint ben gegaan ten opzichte van de politie. Dwars door hun afzettingen heen gebroken, midden op straat gaan lopen schreeuwen: "arresteer me dan stelletje oenen, eerst doen jullie geen reet en nou mag ik mijn huis niet uit". Nou ja, jullie kennen me een beetje en ik was toen ook nog eens heel wat jonger dan nu. Door dolle heen. Niemand dorst me op te pakken. Ben ik maar gewoon boodschappen gaan doen :)

http://fast.mediamatic.nl/f/tqgr/image/445/2161872-300-460-scale.jpg

Link naar reactie

Sorry, maar dat klopt echt niet! Er ging ooit zelfs een zware bom af, schuin tegenover mijn oude huis aan de Overtoom te Amsterdam. Zware bomaanslag in 1990 op het Auroragebouw. We waren het eerste pand op de Overtoom met hele (zij het beschadigde) ruiten. Ik lag plat op mijn buik van afstand achter een muur te kijken. Telkens een tiende seconde, en dan trok ik pijlsnel mijn hoofd weer in. Meestal gaan er namelijk meerdere autobommen na elkaar af! Wat ik zag was onvoorstelbaar! Duizenden feestvierders van het Leidse Plein, dat vlak naast het Auroragebouw ligt, stroomde er naar toe en stonden met hun neus tegen de weggeslagen gevel te kijken wat er gebeurd was. De politie stond ernaast en deed niets!!!!!!!!!! Weer die grote les; blijf altijd zelf nadenken. Letterlijk zes uur later, mocht ik van de politie ineens mijn huis niet meer uit. Afgezet met lint, geen doorgang politie, of zo'n soort tekst erop. De enige keer in mijn leven dat ik volledig door het lint ben gegaan ten opzichte van de politie. Dwars door hun afzettingen heen gebroken, midden op straat gaan lopen schreeuwen: "arresteer me dan stelletje oenen, eerst doen jullie geen reet en nou mag ik mijn huis niet uit". Nou ja, jullie kennen me een beetje en ik was toen ook nog eens heel wat jonger dan nu. Door dolle heen. Niemand dorst me op te pakken. Ben ik maar gewoon boodschappen gaan doen :)

http://fast.mediamatic.nl/f/tqgr/image/445/2161872-300-460-scale.jpg

Oke dan, daar heb ik niets van meegekregen destijds.

Link naar reactie

Uit de NRC-rubriek IK.

Lezers vertellen over zichzelf. Deze rubriek verschijnt iedere werkdag in de krant en online.

Kordate receptioniste

Woensdag was er een bom- melding bij de Bijenkorf, maar die bleek loos alarm. Dat is niet de eerste keer.

Tijdens een bijeenkomst van directeuren van Amsterdamse grootwinkelbedrijven in de jaren zestig of zeventig van de vorige eeuw bleek dat iedereen wel een paar (achteraf valse) bommeldingen had gehad, behalve de Bijenkorf.

Navraag bij het Bijenkorfpersoneel leidde tot een kordate receptioniste die bevestigde dat ook deze winkel eigenlijk een melding had gehad.

Waarom had ze die dan niet doorgegeven? Daar kon ze niet aan beginnen zei ze. Ze kreeg dit soort berichten veel te vaak. Ze antwoordde dus steevast dat ze de directie daar niet mee kon lastigvallen en bovendien dat dit soort meldingen bij de Bijenkorf alleen schriftelijk konden worden ingediend.

Dolf Elsevier van Griethuysen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...