Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wild plan... interesse voor een gratis plek in Hongarije?


Wilve

Aanbevolen berichten

Gast DickBerts

Het is vrijwel zeker dat bij een grote crisis de grenzen compleet dicht gaan. Zeker voor hele konvooien. Een BOL buiten Nederland vind ik niet realistisch. Zeker niet, omdat je een crisis wel kun zien aankomen (dat doen de meeste preppers ook wel), maar nooit het exacte moment waarop hij toeslaat. Tijdens een crisis is het terug naar de eigen stam en zul je vrijwel nergens meer welkom zijn. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het onmetelijke voordeel van het 100% kennen van de taal, de cultuur etc.

 

"Vechten of vluchten", dat is oergedrag. Ver willen vluchten is wel te begrijpen, maar helaas is het oerstom. Ok, ik geef toe, niets is ooit zeker in het leven, maar logischerwijs is het buitenland geen slim plan. Sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er zullen vast bij bepaalde crisis grenzen sluiten,ligt er ook aan welke crisis er is lijkt me....kan je me een paar voorbeelden noemen @DickBerts?

Wel zijn me de negatieve reisadviezen bekend naar landen die onrustig zijn, hoewel Thailand geen negatief advies kreeg ondanks de onrusten en de avondklok die er onlangs nog was.

 

Ik probeer te zoeken naar voorbeelden van gesloten grenzen maar ik kom er niet op.Ik denk zelf even aan de kernrampen in Tsjernobyl en Japan...daar waren geen gesloten grenzen.

De crisis in de Ukraine nu, geen gesloten grenzen, een aantal gevaarlijke grensposten zijn en waren er wel maar niet het hele land is afgesloten.

 

Wat ik wel zie is dat landen hun grens sluiten voor enorme vluchtelingenstromen, vooral als er geen ruimte meer is voor opvang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

EUROPA KOMT VOL TE HANGEN MET IJZEREN GORDIJNEN!

 

@Stuudje. Je hebt gelijk, het zal van de aard van de crisis afhangen of de grenzen sluiten. Vrijwel alle landen ter wereld failliet, nog nooit gebeurd. Ik vrees dat er nu iets onmetelijk groots op ons afkomt. Daarom knoop ik voor wat betreft het sluiten van grenzen het liefste aan bij de wereldoorlogen. Nederland bleef buiten de Eerste Wereldoorlog, desondanks sloten we de grenzen voor de Belgen. Ons meest aan het hart gelegen broedervolk, dat grotendeels zelfs onze taal spreekt! Formeel werden de grenzen niet gesloten voor Belgen, maar de tienduizenden vluchtelingen werden wel in kampen gestopt. Daar was het zo slecht, dat de meesten maar weer terugkeerden naar het door oorlog verscheurde Belgie.

 

De Tweede Wereldoorlog lijkt op het eerste gezicht niet zo'n gesloten grenzen verhaal. Maar dat komt omdat de Duitsers vrijwel heel Europa onder de voet liepen, waardoor er weinig grenzen overbleven. Je moet dus kijken naar de verhalen van Engelandvaarders of van de crossers naar bevrijd Zuid Nederland in de winter van 1944. Daar zijn nogal wat dooien bij gevallen. Zie dat maar eens te doen met je preppers konvooi vol vrouwen en kinderen. Vergeet het maar!

 

Ook interessant zijn de opvattingen van Andre Blattman, de opperbevelhebber van het Zwitserse leger. Stront goeie vent. En een prepper. Recent riep hij de Zwitserse bevolking nog via de grootste Zwitserse krant op om te gaan preppen (mijn email wisseling met hem heb ik op de site gezet). Blattman bereidt het Zwitserse leger voor, om miljoenen Europese vluchtelingen 'op te vangen' aan de Zwitserse grens. Ze zullen vast een bakkie koffie van hem krijgen, want hij heeft nog wel wat benzinebranders over, maar dacht je dat Zwitserland zich zal laten overspoelen? En denk je dat voormalige EU landen bij een financiele wereldbrand miljarden op tafel gaan leggen, om grote groepen vluchtelingen op te vangen?? Europa komt vol te hangen met ijzeren gordijnen.....

 

Prepper Heaven van KS is wel een goed plan. Top locatie ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel zie is dat landen hun grens sluiten voor enorme vluchtelingenstromen, vooral als er geen ruimte meer is voor opvang.

 

Deels ook een kwestie van referentiekader? Een vriend van mij is van nabij betrokken bij de Palestijnse problematiek. Zijn eerste reactie op brainstormen over een BOL in het buitenland: zinloos en kansloos, want grenzen zullen hermetisch dichtgaan. Voor hem een bruut en actueel ervaringsfeit.

 

Tja, en in Europa hadden we een nogal dominant IJzeren Gordijn wat bepaald lastig te passeren was. En aan de rand: de hoge hekken met prikkeldraad rondom Ceuta en Melilla, de Spaanse enclaves in Marokko. Of denk aan de Amerikaanse grens met Mexico. Dit zijn allemaal gesloten grenzen om economische vluchtelingenstromen in te perken. Niet zozeer vanwege oorlogsellende. Dus misschien is dat dan toch geen onlogische vergelijking als je anticipeert op een complete economische ineenstorting en grote schaarste aan middelen.

 

Anderzijds vraagt het ook nogal wat inzet van mensen en middelen om grenzen hermetisch te sluiten. Wat dat betreft gaat het minstens zozeer om wat @Keyser Suze zegt: als er grote schaarste is, trekt iedereen zich terug in zijn eigen stam. Je komt misschien die grens wel over, maar daar vind je dan niet bepaald een gespreid bedje. Genoeg verhalen uit WO2 dat zelfs compleet ingeburgerde buitenlanders ook in Nederland vervolgens per direct weer uit de boot vielen. Maar ja, natuurlijk ook mensen die anderen wél te hulp komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk wat je denken wil, maar hier zouden de mensen helemaal niet zoveel hebben van een financiële of andere crisis. Iedereen staat voor iedereen klaar, ook voor mij als 'buitenlander', iedereen heeft een groentetuin, kippen, eenden, ganzen, een paar varkens... Het zou zomaar kunnen dat mijn huis bestormd zou worden in een crisis, maar dan zouden ze niet alleen mij tegenover zich vinden, maar al mijn buren en vrienden.

De mensen die andere mensen beroven als ze in wanhoop zouden zijn, zijn de mensen die NU al buiten de samenleving vallen hier.

Ik lig heel wat beter bij mijn buren dan die mensen.

Hongaren zijn nationalistisch, dat is zeker zo. Zo nationalistisch dat het feit dat ik de moeite heb genomen hun taal te leren, al genoeg reden is om ons hier 100% te accepteren.

Het klinkt alsof nationalistisch zijn iets slechts is...

 

Wie in de buurt is mag me trouwens altijd opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige mensen lijken al in paniek als de wind de verkeerde kant opwaait. Ik heb mijn toekomstig BOL ook in het buitenland, bijna 1600km van waar ik woon. Ik hoop toch als prepper eerder in de gaten te krijgen als er iets staat te gebeuren als de rest van het land (rampen uitgezonderd). Dan heb je best nog tijd om eerder te vertrekken als anderen. En als je dat niet hebt, pech gehad.

 

Hier in NL heb ik ook een BOL, mijn eigen woning en de woningen van familie waar ik volop prep spullen heb staan. Gok nooit op 1 paard, zeker in NL komt de helft onder water wanneer er dijken doorbreken of gemalen niet meer werken. Een uitwijk naar het buitenland kan juist heel goed uitpakken met een groep en daarnaast hebben we anders nog een gave Shelter Camping\BOL voor wanneer de pleuris niet uitbreekt. Als ik van natuurlijke resources zou moeten leven, dan weet ik dat de vijvers in NL snel leeggevist zullen zijn. Water hebben we dan wel weer zat, maar voor veel zaken kun je beter een stuk grond in het buitenland hebben.

@Wilve komt bij mij over als een serieuze stabiele kerel, die al bewezen heeft zich te kunnen redden in zelfvoorzienende omgeving. Hij doet ons een geweldig voorstel waar we serieus over na moeten denken en zoals hij zelf al aangeeft kunnen we op verschillende manieren afspraken met hem maken. Ook is het mooi dat er altijd iemand in de buurt van de BOL\SC is om zaken in de gaten te houden. Hij spreekt bovendien de taal vloeiend en kent de regels van het land. Wat mij betreft allemaal voordelen.

 

Een voorbeeld van een oplossing. Indien Wilve de grond kan voor financieren, dan zouden we het onroerend goed gewoon op naam van de op te richten organisatie kunnen zetten. Met Wilve maken we dan weer een contract dat hij zijn centen in maandelijkse termijnen terug kan krijgen met als nderpand het stuk grond. Zelf kan hij ook meedoen binnen de organisatie zodat alles open een eerlijk gebeurd.

 

Hongarije was niet mijn eerste keuze, maar ik stond en sta er wel voor open. Zeker nu dit verhaal op ons pad komt. Er waren 14 mensen de ook open stonden voor Hongarije (inclusief familie komen we op 29 mensen). Als hier nu eens 10 serieuze gegadigden uitkomen, dan hebben we toch een geweldig project of zie ik dat verkeerd. Soms moet je dingen gewoon doen, anders komt het er nooit meer van.:rolleyes:

 

Daarom wil ik dit ook op 4-10 bespreken in de groep. Later zouden we met een afvaardiging Hongarije eens kunnen bezoeken (Wilve en gelijk ook Piroska natuurlijk al is het een stukje om) om even te ruiken aan het land en omgeving.;)

 

Mijn advies aan sommigen is om niet van elk klein probleem een groot probleem te maken. En zelfs grote problemen hebben oplossingen als je de wil hebt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er niks gebeurt heb je toch gewoon een prima vakantie elk jaar? 1000 meter is genoeg voor een stuk of wat tenten hoor. Ik heb al eerder gezegd dat ik helemaal geen doemdenker ben. Maar als er ergens iets fout gaat, zie je dat echt wel aankomen hoor. Er zijn honderd bedenkingen tegen Hongarije. Maar ik heb er honderden tegen Nederland. daarom woon ik hier en niet daar.

Wij hebben hier een thuis gevonden. Met fijne vrienden om ons heen, die tolerant zijn, hulpvaardig, open en vriendschappelijk.

Ik wil nooit meer terug naar Nederland, zelfs niet voor een week als het niet strikt noodzakelijk is.

We hebben in totaal drie huizen nu, ons eigen huis, een gastenverblijf en een huis dat samen met een (Hongaarse(!)) vriend gehuurd is voor een periode van 20 jaar. Daar ben ik ingestapt omdat het ergens verscholen midden in het bos ligt, er een bron is die altijd water geeft (zomer en winter) en omdat er drie hectare grasland bij zit wat ik kan maaien voor de schapen.

We hebben samen met een (opnieuw Hongaarse) vriend een wijnkelder in het dorp verderop, waar de consumptie wijn staat. We hebben een eigen wijnkelder in Eger, waar we de bewaarwijn opslaan in houten vaten. Oktober staat hier in het teken van de wijn. dan koop ik druiven, maak pakweg 500 liter wijn...

En dat alles voor de prijs van een garagebox in Amsterdam.

 

Ik snap best dat jullie liever 10 hectare hebben op de Veluwe. Bij mij zit dat er financieel niet in. Maar van mij mag je blijven dromen, geen punt.

Ik had (en heb) ook dromen, maar het merendeel is verwezenlijkt enkel en alleen omdat wij het lef hadden om te kijken waar we ze konden verwezenlijken.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

In welke staat bevind het huis zich,dat op die grond staat.

Ik wacht op foto's,die zeggen meer dan duizend woorden.Ik denk meer aan een houtskelet bouwhuisje.

Is hout daar niet goedkoper dan hier,heb tig jaren in den bouw gezeten,traditionele ruwbouw maar ook houtskelet

laagenergie en zelfs passief bouw.Dus ja mijn interesse heb je gewekt.

 

grtn verkenner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom ook dat ik steeds maar weer terugkom op de Preppers Heaven. Dat hoeft niet te betekenen dat we daar lokaal gaan zitten kniezen of verhongeren. Het kan juist dienen als verzamelpunt om vandaaruit te vertrekken naar veiliger oorden. In konvooi uiteraard. Strength in numbers.

 

Dit is veruit het beste plan.

Een BOL in t buitenland is echt wel helemaal oke, en die dienen ook wel opgezet te worden, maar je bent het veiligste in een groep, wanneer je moet afreizen, wanneer het leven in NL geen optie meer is.

Als je puur kijkt naar de overleving van preppers, zal de een al op de BOL zitten, terwijl er nog genoeg die kant op moeten, omdat ze eerder niet weg konden, om welke reden dan ook.

Laten we eens en/en denken, ipv of/of.

 

Lijkt mij de beste optie, zo kan je een sterke nieuwe samenleving opbouwen, zonder onderscheid te maken in wie er al op de BOL zit, en wie er nog moet/kan komen.

Ik/wij willen best een soort van contributie betalen voor diverse BOLs, om op die manier meer opties open te houden.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende week komen de foto's en nogmaals, het is een wild plan. Geen idee of de buurman er vanaf wil, en wat hij er voor gaat vragen. Maar als dit serieuze vormen aan gaat nemen, vind ik echt wel een geschikt huis op een geschikte plaats. Het is een lemen huis. Net als ons huis trouwens. Hier maakten ze vroeger hun bouwmateriaal lokaal. Een mengsel van zand, klei en stro, stenen persen en laten drogen in de zon. Muren zijn dus 70 cm dik. Isolatiewaarde is werkelijk enorm. Het fundament is in de regel wel steen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk wat je denken wil, maar hier zouden de mensen helemaal niet zoveel hebben van een financiële of andere crisis. Iedereen staat voor iedereen klaar, ook voor mij als 'buitenlander', iedereen heeft een groentetuin, kippen, eenden, ganzen, een paar varkens... Het zou zomaar kunnen dat mijn huis bestormd zou worden in een crisis, maar dan zouden ze niet alleen mij tegenover zich vinden, maar al mijn buren en vrienden.

 

Hebben ze niet ook allemaal een jachtgeweer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Er zijn twee dingen waarvoor ik wil waarschuwen;

 

- Een soort prep standaard (met uitzondering van een waterfilter). Het is een groot goed, dat iedereen op zijn eigen manier prept. Vanuit iets hoger niveau gezien, biedt dat de mensheid de beste overlevingskansen. Een shtf is immers per definitie heel erg onvoorspelbaar. Niets mis met een BOL in het buitenland, ook al geef ik zelf verre de voorkeur aan een bol in Nederland, als ik het geld ervoor had. Maar niemand heeft de wijsheid in pacht en zeker ik niet.

 

- Wij Nederlanders zijn er meesters in, om ons eigen land te vervloeken. Maar er is hier ook nog heel veel goed!! Dat zie ik dan weer wel als voordeel van een bol in het buitenland, je gaat ontdekken dat Nederland relatief nog helemaal niet zo'n slecht land is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er niks gebeurt heb je toch gewoon een prima vakantie elk jaar? 1000 meter is genoeg voor een stuk of wat tenten hoor.

 

Klinkt als een perfect vakantie adres dan! Genoeg die best een zomer willen langskomen geloof ik zo na het lezen van dit draadje. Wellicht een leuke prepcamping openen? Het biedt Nederlandse preppers de uitgelezen kans om wellicht wat te prutsen daaro (moestuinen/shelter etc) maar wellicht nog wel belangrijker een kans om 1 of 2x per jaar is kennis te maken met gelijkgezinden. Een week of 2 intensief samenwerken of zijn op een preppercamping geeft een aardig beeld van de persoon tegenover je en als de band er eenmaal is volgen de initiatieven snel genoeg..

 

- Wij Nederlanders zijn er meesters in, om ons eigen land te vervloeken. Maar er is hier ook nog heel veel goed!! Dat zie ik dan weer wel als voordeel van een bol in het buitenland, je gaat ontdekken dat Nederland relatief nog helemaal niet zo'n slecht land is.

 

De krimp in Noord-Nederland is iets wat naar mijn mening op de lange termijn zeker in de gaten moet worden gehouden hier op het forum. Ik zie namelijk op DAT gebied mooie kansen te voorschijn komen zoals clubjes boerderijen of kleine dorpjes die opgekocht kunnen worden voor '25cents on the dollar'. Het hoeft dan wellicht niet gelijk als groep maar als er een iemand in een half leeg dorp woont en aangeeft dat er diverse te koop zijn naast hem? Gewoon huis voor huis een prepperdorp vullen? Financieel gezien hoeft het niet eens de beste keuze te zijn maar als jij voor 75.000 een verouderde woning kan kopen waarmee je uiteindelijk onafhankelijk kunt wonen? En je houdt er na 5 jaar een volledig onafhankelijke BOL aan over van zo'n 40.000 is het dan weggegooid geld of hetgeen wat je altijd hebt gewild en een kleine investering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meer welgestelde mensen... Die mensen die bij problemen je tuin zouden komen plunderen zijn toch echt degenen zonder jachtgeweer. Die weten ook nu al meestal hun mogelijkheden niet te benutten. Uitkering, geen groentetuin want daar wordt je moe van, veel alcohol...

Een jachtgeweer kost ook geld.

Illegaal kun je wel wat kopen, maar dan nog ligt de prijs op twee keer een maanduitkering.

Wil je een vergunning, ben je toch echt pakweg 600.000 forint kwijt, zo'n tweeduizend euro dus. En dat is in een land waar een leraar die full time in het voortgezet onderwijs werkt met 600 euro thuis komt, een hoop geld!

 

 

Hebben ze niet ook allemaal een jachtgeweer?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De doelstelling van Wilve is, naar ik kan lezen, ook niet echt om hard core een BOL te worden, maar om een plek te bieden waar mafkezen zoals wij zich uit kunnen leven, met als 'neveneffect' dat je daar een sóórt BOL kunt hebben als je wil, maar dat dat ook niet 100% de bedoeling is. Ik bedoel ... de oprijlaan vol met die karavaan Hollandse preppers die gaan zitten schuilen in een ingegraven container en hun tent gaan opslaan...realistically speaking? Is dat wat je wil - want dan haal je je, als mensen er op ingaan, nogal wat op de hals natuurlijk.

 

Ik zie meer een soort Asterix-dorpje voor me, een Nederlandse Preppers compound, waar je in een heel ander stuk Europa in alle vrijheid kunt klooien, kennis uitwisselen, technieken leren, op en misschien ook wel van het land leren, zonder al te veel gedoetjes en padvinders die je in de weg lopen.

Je kunt daarvoor misschien een soort programmering ontwikkelen, waarbij je de NL preppers community uiteraard betrekt, en je kunt inschrijven op meedoen aan projecten, experimenten, gatherings, enzovoorts. Een pow-wow van 'new world order' geeks die hun koppen bij elkaar steken tijdens hun verblijf daar, een week leren houtbewerken onder begeleiding van een houtmeester (ik noem maar wat), zelf een turbine bouwen van colablikjes, krav maga training, you name it.

Dat is wel iets (kuch) gestructueerder dan "ik open hier een veldje voor preppers en wie wil mag komen klooien, er mag hier meer dan daar" - ik snap heel goed wat voor vibe je zoekt en het zou natuurlijk te gek zijn als allerlei types je landje komen bevolken.

Daarvoor moet je het misschien wat minder vrijblijvend insteken en meer als project optuigen als je er iets mee zou willen doen. Met communities werkt het ook nog zo dat 90% lurkt, 10% actief is en daar weer 1% van ook echt pro-actief is. Maar als je een paar van die pro-actievelingen aan je compound weet te binden kan je activiteit veroorzaken en interessante figuren en activiteiten naar je land lokken.

Om interessant te zijn voor mensen moet je wel echt iets bieden wat het andersom ook de moeite waard maakt om dat klere-end te reizen, er moet een soort 'gang' (bende ;) ontstaan rond je plek. Dán word je voor mensen een trekpleister en ontwikkelen zich dingen. Als die plek meer inhoud en activiteit heeft kan je ook weer andere dingen gaan doen - daar afspreken met internationale preppers, bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi onder woorden gebracht Rambi. Maar ik ben degene die de grond en het huis eventueel beschikbaar kan stellen. Iemand anders zal met de plannen moeten komen. Ik kan wel helpen natuurlijk, met contacten zoeken.

Voordeel van Hongarije is dat er erg veel is toegestaan. Dus inderdaad, wie een windmolen bouwt van colablikjes, krijgt hier geen bezoek van de schoonheidscommissie. Wie een muurtje optrekt van autobanden en lege flessen kan hier hooguit op de warme belangstelling van de buren rekenen.

Regelen kan ik wel veel. Als iemand echt een container wil ingraven, mijn buurman heeft een bobcat... :)

Mij lijkt het leuk. Gesteld dat het gene dat wordt gedaan, een soort klimaatneutraal doel heeft. Eigen watervoorziening, off the grid, misschien een toilet met daarachter van die meertjes met riet, zodat het vanzelf zuivert. Dingen die in Nederland gewoon niet kunnen.

Ik heb een vriend die meubelmaker is. Hoewel hij nu zijn geld verdient als kroegbaas. Die gaat bijvoorbeeld, als hij iets maakt, nog echt van boom tot eindproduct. Van dat soort mensen kun je veel leren.

Het salaris ligt hier op 34 euro per dag. Voor een vakman. Dus zo iemand inhuren voor een workshop 'van boom tot bierbank' kost bijna niks.

Ik noem maar wat.

Maar die plannen vragen wel om iets meer land denk ik. En een stukje bos erbij zou leuk zijn.

Kortom, mij lijkt het geinig. Dat Asterix dorpje spreekt me wel aan. Al heet de toverdrank hier Palinka en zit er 55% alcohol in.

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vrijwel zeker dat bij een grote crisis de grenzen compleet dicht gaan. Zeker voor hele konvooien. Een BOL buiten Nederland vind ik niet realistisch. Zeker niet, omdat je een crisis wel kun zien aankomen (dat doen de meeste preppers ook wel), maar nooit het exacte moment waarop hij toeslaat. Tijdens een crisis is het terug naar de eigen stam en zul je vrijwel nergens meer welkom zijn. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het onmetelijke voordeel van het 100% kennen van de taal, de cultuur etc.

 

"Vechten of vluchten", dat is oergedrag. Ver willen vluchten is wel te begrijpen, maar helaas is het oerstom. Ok, ik geef toe, niets is ooit zeker in het leven, maar logischerwijs is het buitenland geen slim plan. Sorry.

 

Zo denk ik er ook precies over!

 

En dat is de reden waarom wij vorig jaar alvast gegaan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook precies over!

 

En dat is de reden waarom wij vorig jaar alvast gegaan zijn.

 

Veel mensen weten niet dat je in een land als Hongarije of Spanje met 5-600 euro in de maand en flink wat inzet in je eigen zelfvoorzienend leven veel gelukkiger kunt leven dan in de NL samenleving.

 

Veel mensen blijven dromen maar doen niets.

 

Veel mensen zijn niet bereid een klein beetje effort te steken in een rijker leven (rijker is geen geldelijke rijkdom).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Hier is 600 euro in de maand een heel behoorlijk inkomen! Het overgrote deel van het dorp zou er gelijk voor tekenen denk ik.

Als je je huis schuldenvrij hebt, is 600 euro in de maand echt veel geld.

Ga maar eens rekenen in Holland. Mijn vaste lasten zijn, buiten mijn auto's om (ik heb een gewone auto, een Polski Fiat voor de hobby en een Mitsubitshi L200 voor in de bergen), 50 euro per maand.

Hier mijn auto naast die van één van onze gasten:

samen.jpg.4a7d1839f08a135a66f90c164dbe1138.jpg

 

De L200 kost me 100 euro verzekering per jaar en 70 euro wegenbelasting, eveneens per jaar.

Wat kost zoiets in Nederland, een diesel van 2000 kilo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Holland = Bolland

 

Enig idee wat er allemaal uit de Randstad komt zetten als het eten op is?

Elke avond worden er daar mensen zwaar mishandeld omdat ze iemand anders verkeerd aan hebben gekeken.

Nu moet je je indenken dat die lieden gaan zwerven voor wat kruimels...

 

Grenzen die dicht gaan bij een shtf.

 

Wie gaat die grenzen sluiten dan binnen een minuut.

Er is nu al niet eens personeel genoeg om de standaard werkzaamheden te doen laat staan de grenzen dicht te gooien.

Mocht het logge apparaat dat wel voor elkaar krijgen ben je toch echt een tijdje verder.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar liggen de grenzen dan volgens jou? Gooien we, als er problemen ontstaan, de hele Europese unie in vijf minuten overboord en sluiten we de landsgrenzen van Nederland?

Daar hebben we helemaal het apparaat en de mogelijkheden niet meer voor. Bovendien heeft Europa elkaar dan keihard nodig. Want eten, Greener, komt niet langer uit Nederland. Hoe kom je op het idee dat een land zijn grenzen kan sluiten als het niet zelfvoorzienend is?

Dat de Europese grenzen zouden sluiten, daar kan ik inkomen. Maar dat Nederland zich afsluit van Europa? No way!

Nederland dat tegen de rest van Europa zegt 'je komt er hier niet meer in met je graan en andere producten die we zelf niet meer produceren!'

Wij gaan wel voor ons zelf zorgen, want het is nu crisis?

Volkomen ondenkbaar als je het mij vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Holland = Bolland

 

Enig idee wat er allemaal uit de Randstad komt zetten als het eten op is?

Elke avond worden er daar mensen zwaar mishandeld omdat ze iemand anders verkeerd aan hebben gekeken.

 

Ja, Greener, das nie mis wat er uit die Randstad komt aanzetten. De Duitsers zullen ze met open armen ontvangen. Ha, ha, ha, ha.

 

En omdat het zulk fijn volk is dat uit de Randstad komt, zullen ze vast in ieder voormalig Europees land mogen blijven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Dat de Europese grenzen zouden sluiten, daar kan ik inkomen. Maar dat Nederland zich afsluit van Europa? No way!

Nederland dat tegen de rest van Europa zegt 'je komt er hier niet meer in met je graan en andere producten die we zelf niet meer produceren!'

Wij gaan wel voor ons zelf zorgen, want het is nu crisis?Volkomen ondenkbaar als je het mij vraagt.

 

1) Je kunt het sluiten van de grenzen voor goederen of voor personen niet op een hoop gooien.

 

2) Nederland kan in crisissituaties in zijn eigen voedselvoorziening voorzien, daar zitten wel flinke haken en ogen aan, maar in principe zou het kunnen;

 

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/rapporten/2013/04/06/voedselvoorziening-in-nederland-onder-buitengewone-crisisomstandigheden.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Greener, das nie mis wat er uit die Randstad komt aanzetten. De Duitsers zullen ze met open armen ontvangen. Ha, ha, ha, ha.

 

En omdat het zulk fijn volk is dat uit de Randstad komt, zullen ze vast in ieder voormalig Europees land mogen blijven :)

 

Dick Berts, 1 van de weinigen met enig verstand denk ik soms.

Als Nederland in een situatie zou komen waardoor er volledig chaos zou ontstaan en het normale leven volledig ontspoord, denk maar niet dat de Belgen en/of Duitsland al die duizenden vluchtelingen met open armen zou ontvangen.

Nee, grenzen zouden wel degelijk binnen no time dicht gaan en vluchtelingen kampen opgezet.

Wie denkt dat als Nederland uit 1 is gevallen en als land helemaal niks meer waard is, onze buren staan te juichen om ons te helpen kent de geschiedenis niet goed of kijkt niet goed naar landen waar dit nu al gebeurt.

Blijf vooral in je eigen land en probeer het zelf op te lossen wordt er dan gezegd.

Natuurlijk zal er hulp op gang komen en worden er mensen opgenomen, maar dan wel gecorrigeerd en mondjes maat.

Alles moet wel in goede orde verlopen natuurlijk.

 

Wat Greener denk ik bedoelt is dat voor het zo ver is, er velen al de landsgrenzen over geglipt zijn.

Tuurlijk zijn er altijd mensen die het lukken en er op tijd bij zijn, maar vergeet niet dat bv Hongarije niet op 30 min. rijden is.

Als iedereen vlucht, hoe denk je trouwens dat de wegen er uit zullen zien?

Niettemin zal er bij een daadwerkelijke echte calamiteit sneller dan je denkt opgetreden worden door de overheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...