Ga naar inhoud
GENEGEERD

Erg goedkope en goede tunnelkas op ebay voor weinig...


Wilve

Aanbevolen berichten

Ik zag deze tunnelkas op Ebay en ik heb hem zelf al enkele jaren en moet zeggen dat het een geweldige kas is. Ik geloof dat ik er minimaal het dubbele voor betaald heb destijds.

Dus dacht ik, die tip ik even.

 

http://www.ebay.nl/itm/6m-x-3m-Polytunnel-Greenhouse-Pollytunnel-Poly-Tunnel-Cover-Only-6-Section-New-/131058653515?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1e83b4594b&_uhb=1

 

Dit is echt geen geld voor 18 vierkante meter kas. Bij ons voldoet hij prima, de ritsen zijn nog heel, nergens scheuren of slijtage. Ik kan hem echt iedereen (die er plaats voor heeft) aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Fuck, je bent wakkerder dan ik toen ik dit plaatste!

Met frame is hij duurder, maar nog steeds een aanrader: http://www.ebay.nl/itm/6-Section-Galvanised-Steel-Frame-Polytunnel-Greenhouse-Pollytunnel-Poly-6m-x-3m-/380589313531?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item589ce40dfb&_uhb=1

Ik heb hem verankerd met twee palen in de grond en de flap aan de zijkant ingegraven, hij staat als een huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een paar foto's van mijn kas in actie. Aan de rechterkant van de foto van de binnenkant zie je een paal met ijzerdraad naar de boog. Daarmee staat hij stormvast, want met de warme dagen laat ik hem uiteraard open. Ik heb ook twee kacheltjes, die 14 dagen branden op drie liter olie. Dat helpt ons in de winter aan verse sla, want die kan tot -10 graden hebben...

 

foto-1.JPG.38e103b2039a52f98f80c38f7ee67ef4.jpg

 

foto-2.jpg.1c3e15d75cb715fc9a16788745f8ab6b.jpg

 

foto-4.jpg.8f8c72af8b4eda4aae236de10276ff23.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuck, je bent wakkerder dan ik toen ik dit plaatste!

Met frame is hij duurder, maar nog steeds een aanrader: http://www.ebay.nl/itm/6-Section-Galvanised-Steel-Frame-Polytunnel-Greenhouse-Pollytunnel-Poly-6m-x-3m-/380589313531?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item589ce40dfb&_uhb=1

Ik heb hem verankerd met twee palen in de grond en de flap aan de zijkant ingegraven, hij staat als een huis.

 

Ja, ik ben een echte ochtendmens. Jij ging waarschijnlijk net slapen toe ik eruit kwam.;) In de bergen kan het in de winter nog wel eens waaien en daarom vroeg ik het, maar zo te zien is het prima tegen een prima prijs ook.

 

Misschien kun je voor de winter wat bakken op wielen (of verhoging) maken voor in de kas i.v.m. de vorst?

 

Kacheltjes die 3 liter gebruiken in 4 dagen? Die wil ik ook wel. Heb je er een foto van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drie liter in veertien dagen, op de laagste stand. Het is gewoon een soort olielamp. Je laat ze heel zacht branden. Ik heb er helaas geen foto van gemaakt. Doe ik nog een keer.

 

Dank je Molloneke. Ja, we hebben het aardig voor elkaar. We kopen gedurende de zomer eigenlijk niets. Elke dag vers eten. Wat we over hebben verwerken we voor de winter. Het gaat niet eens om het geld trouwens. Vanavond aten we stamppot van eigen gekweekte bindsla met verse kruiden en eigengemaakte schapenkaas.

Ik verzeker je, er is geen restaurant te vinden die dat op de kaart heeft, zelfs niet iets wat er in de buurt komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of zo'n ding de winter hier zou overleven, met pieken naar -35C gaat er best een hoop stuk...

 

Waarschijnlijk zou ik 't doek er eind van de herfst af moeten halen en dan begin van de lente er weer op doen, dan kan ik 't groei-seizoen hier stevig verlengen... wel wat minder mooi dan een "echte" kas, maar een stuk betaalbaarder... hmmm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieken van -35 zijn niet ongewoon hoor, bij ons in Hongarije. Een meter sneeuw ook niet. Niks aan de hand.

 

Ik vraag me af of zo'n ding de winter hier zou overleven, met pieken naar -35C gaat er best een hoop stuk...

 

Waarschijnlijk zou ik 't doek er eind van de herfst af moeten halen en dan begin van de lente er weer op doen, dan kan ik 't groei-seizoen hier stevig verlengen... wel wat minder mooi dan een "echte" kas, maar een stuk betaalbaarder... hmmm

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alle tunnelkassen kunnen even goed tegen sneeuw. Met de sneeuwstorm op 25 nov. 2005 is er bij ons een tunnelkas ingestort. Bij een collega zijn er toen vijfunnel kassen ingestort. De tunnelkas die bij ons was ingestort had de dunste buizen van de vijf kassen die wij hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...