Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zwaard maken


homerun

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik denk dat zwaardvechtkunst pas in een veel later stadium van een shtf situatie een rol gaat spelen. Als andere dingen opraken... Maar zeker geen verkeerde skill om te leren. Vooral het maken van zwaarden zal best eens waardevol kunnen zijn.

ja zeker dat vind ik ook. maar altijd handig om het te kunnen. want ik denk zelf als er een EMP of een zonnevlam komt en de elektriciteit valt uit. dat we dan een soort romeinse tijd weer krijgen. met gewapende milities die met elkaar gaan oorlog voeren. dus altijd hanfig zo,n mooi zwaard

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Tip: Niet moeilijk doen gewoon kant en klaar kopen.

 

Er is een Machete die de moderne variant van de oude Gladius zwaard is. Het is gemaakt om te gebruiken als Machete en dus ook redelijk degelijk, daar kan een zelfgemaakt amateur zwaard natuurlijk nooit tegen op.

 

[ATTACH=CONFIG]11018[/ATTACH]

http://www.kampeermarkt.com/Cold-steel-Gladius-machete.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun is alvast beginnen met een houten zwaard maken geen slim plan (is niet beledigend bedoelt !! , je krijgt een idee van wat je wilt maken

en hoe het zich gedraagt en je hebt gelijk een oefen zwaard , want beginnen met zwaard vechten met een scherp zwaard is geen strak plan :D

gr will

 

Wijs advies. De meesten die een scherp zwaard in handen krijgen, denken dat ze 'Kill Bill' zijn.

Zelfs Japanse grootmeesters oefenen met een boken/bokken in plaats van een katana.

 

Zelf heb ik ze beide aan de muur hangen. Als sportattribuut (de boken) als sierobject en statussymbool en voor als SHTF (de katana) :)

Ik beoefen ruim 30 jaar vechtsporten van de 42 die ik er rondloop, dat terzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun gewoon kopen is het beste denk ik , goed staal etc kost veel geld en coldsteel maakt spul dat speciaal voor zelfverdediging is

oefen wel met een houten want dat spul is illegaal hier (ik geloof zelfs dubbel geslepen) @chemsmid kan mischien meer info geven

 

Oefenen met hout is inderdaad een goed idee. Misschien op Kendo oid gaan? Zwaarden zijn voor zover ik weet niet illegaal in NL. Zolang je er maar niet mee over straat loopt. Ik heb ook een paar hele mooie op m'n schoorsteenmantel die functioneel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm sommige mensen die tools maken hebben het al moeilijk om mes-ongezinden te overtuigen dat een mes een tool is..

 

Een draadje openen met de vraag om tips betreffende iets te maken dat (buiten als decoratie aan de muur) het doel heeft om vooral lichamelijk letsel toe te brengen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm sommige mensen die tools maken hebben het al moeilijk om mes-ongezinden te overtuigen dat een mes een tool is..

 

Een draadje openen met de vraag om tips betreffende iets te maken dat (buiten als decoratie aan de muur) het doel heeft om vooral lichamelijk letsel toe te brengen...

je kan een gladius ook als tool gebruiken om bijv onderdak te maken enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm sommige mensen die tools maken hebben het al moeilijk om mes-ongezinden te overtuigen dat een mes een tool is..

 

Een draadje openen met de vraag om tips betreffende iets te maken dat (buiten als decoratie aan de muur) het doel heeft om vooral lichamelijk letsel toe te brengen...

ja daar heb je gelijk in maar iedere prepper heeft iets ter zelfverdediging denk ik is trouwens onmisbaar en

en als je net als homerun en ik minderjarig bent is het moeilijk om aan veel anders te komen dan machetes etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm sommige mensen die tools maken hebben het al moeilijk om mes-ongezinden te overtuigen dat een mes een tool is..

 

Een draadje openen met de vraag om tips betreffende iets te maken dat (buiten als decoratie aan de muur) het doel heeft om vooral lichamelijk letsel toe te brengen...

@homerun, ik denk dat Carismo heel goed weet waar hij over praat. Begin eerst met het maken van een kleiner object zoals een mes om ervaring p te doen. Voor een klein mes ben je al 20-40 uur bezig met slijpen, metaal bewerken, handvat maken etc, laat staan een heus zwaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun, ik denk dat Carismo heel goed weet waar hij over praat. Begin eerst met het maken van een kleiner object zoals een mes om ervaring p te doen. Voor een klein mes ben je al 20-40 uur bezig met slijpen, metaal bewerken, handvat maken etc, laat staan een heus zwaard.

ja dat is ook waar ik begin daar wel mee. sorry @carismo

 

mvg homerun

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is ook waar ik begin daar wel mee. sorry @carismo

 

mvg homerun

 

Er zijn ook DHZ pakketten om een mes te maken. Wel prijzig maar dan heb je het juiste staal en kun je zelf oefenen.

 

http://www.knife-heaven-shop.com/dhz-starterkit/dhz-starterkits.html

 

Hier ook goed uitgelegd hoe je zelf een mes maakt, er komt best wat bij kijken.

 

http://mancave.conrad.nl/low-budget-diy-tools-maak-je-eigen-mes/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook DHZ pakketten om een mes te maken. Wel prijzig maar dan heb je het juiste staal en kun je zelf oefenen.

 

http://www.knife-heaven-shop.com/dhz-starterkit/dhz-starterkits.html

 

Hier ook goed uitgelegd hoe je zelf een mes maakt, er komt best wat bij kijken.

 

http://mancave.conrad.nl/low-budget-diy-tools-maak-je-eigen-mes/

ja ik had al een keer een poging gewaagd maar dat werd uit eindelijk niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...