Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Is Google Wallet, de volgende evolutie in geld ?

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

NEE.

Als googlewallet ook maar iets is dan is het wel de laatste stap in een geldloze wereld gedomineerde door de corporoate Een-Wereld regering geleid door het dictatoriale google.

Deze post delen

NEE.

Als googlewallet ook maar iets is dan is het wel de laatste stap in een geldloze wereld gedomineerde door de corporoate Een-Wereld regering geleid door het dictatoriale google.

Tja als we allemaal verstand hadden....

Fiat was ook niet te stoppen, alles op de pof kopen is ook heel normaal, leven van loonstrook naar loonstrook doet het merendeel, volgens de jeugd komt melk uit de fabriek zou nog best kunnen ook, een mobiele tefoon is bijna onmisbaar wat met je handen kunnen of tuinieren dat is vies........

Zolang de boel niet klapt zijn deze ontwikkelingen niet meer te stoppen volgens mij?

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Hoe kan je een wallet nou vergelijken met een valuta ?

Google Wallet bestaat sinds 2011.

Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar.

Google heeft een mobiel betaalsysteem ontwikkeld (net als diverse andere bedrijven), geen nieuwe valuta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_payment

Met de implementatie van NFC die tegenwoordig in de meeste telefoons aanwezig is, zal deze manier van betalen steeds meer worden toegepast.

Maar het heeft echt niks met valuta of bitcoin te maken.

Deze post delen

Niet elke digitale betaalwijze is hetzelfde natuurlijk.

Er zijn fundamentele verschillen tussen bitcoin en een googlewallet.

Om er maar eentje te noemen is privacy. Bitcoin weet niets van jou anders dan het saldo bitcoins op jouw nummer.

Google daarintegen weet wat je gezocht hebt op internet de laatste 15 jaar, weet welke tijden jij online bent. Weet welke videos je geupload hebt naar youtube en welke videos je bekeken hebt op youtube de laatste 15 jaar.

Google kan en herziet zijn privacy en andere regelementen van tijd tot tijd.

Zo zijn er honderden duizenden mensen geblokkeerd van youtube en google diensten voor dingen die ze ooit geschreven of gezegd hebben online.

Stel je eens voor dat je in een rare bui een rare opmerking op een youtube account zet of dat je eens een muziek nummer in 1 van je online videos hebt gebruikt. De software spiders van google merken je aan voor een overtreding van 1 van de regels van 1 vn de tientalle diensten die je van de firma google gebruikt en besluit dat al je account van alle diensten van de firma google worden geblokkeerd. dus ook van je google wallet!!!!!

Klinkt ingewikkeld maar dat is het niet het gebeurt elke dag duizenden keren.

Daarnaast is er het probleem dat globalistische bedrijven zoals google in bed liggen met de overheden en nog meer met ongekozen burocraten, en het aan alle kanten informatie verstrekt aan overheden en je informatie vekoopt aan andere bedrijven.

Sowieso is een geldloze samenleving een wereld waar ik niet graag in leef, ik hou liever de mogeljkheid om bij de lokale boer een fles melk te kopen voor een muntje in plaatst van dat de overheid/google over 35 jaar kan zien in de opgeslagen informatie dat ik nu een fles melk heb gekocht bij de boer om maar een voorbeeld te noemen!

Bitcoin is een leuk initiatief juist omdat deze informatie niet opgeslagen wordt, als je googlewallet en bitcoin met elkaar wilt vergelijken ddenk ik niet dat je het ook maar begrepen hebt.

Om het anders te formuleren voor een silverbug zoals jij, een dedicated zilveren rekening waar het zilver opgeslagen ligt is toch ook iets anders als een zilveren ETF.

Deze post delen

@martin

Google is bezig met banklicenties te krijgen in een aantal landen.

Dan zijn ze bank, hebben via hun bestaande netwerk en consumenten bereik een enorm markt aandeel.

Denk je dat ze dan echt niet gaan proberen daar ook nog een eigen digitale valuta bij te jongen?

Wat dacht je van de 'perfecte' bitcoin zonder de kinderziektes zonder de rare achtergrond.

Nee een 'gerenomeerd' bedrijf dat zal vertrouwen geven, en reken maar dat de overheden de nodige achterdeuren hebben ingebouwd waar ze met bitcoin tegen aan lopen..

De overheden zullen deze valuta niet gaan tegenhouden en dan weet je genoeg.

Maar de meerderheid ..........

K a n s

Deze post delen

Google wallet is een stapje verder naar totale controle. Speel je niet leuk mee, kun je niet meer betalen.

Deze post delen

Google Wallet is een betaalmanier, net als als Paypal. Dat google ook banklicenties wilt, wijst nog niet in de richting van een eigen munteenheid,

maar het kan wel... maar dat kan ook zonder banklicentie.

Het is afwachten... maar als er een bedrijf is dat OVERAL in zit als het met technologie te maken heeft, is het google wel.

Deze post delen

@martin

Google is bezig met banklicenties te krijgen in een aantal landen.

Dan zijn ze bank, hebben via hun bestaande netwerk en consumenten bereik een enorm markt aandeel.

Denk je dat ze dan echt niet gaan proberen daar ook nog een eigen digitale valuta bij te jongen?

Wat dacht je van de 'perfecte' bitcoin zonder de kinderziektes zonder de rare achtergrond.

Nee een 'gerenomeerd' bedrijf dat zal vertrouwen geven, en reken maar dat de overheden de nodige achterdeuren hebben ingebouwd waar ze met bitcoin tegen aan lopen..

De overheden zullen deze valuta niet gaan tegenhouden en dan weet je genoeg.

Maar de meerderheid ..........

K a n s

Nee, ik denk niet dat ze gaan proberen om een eigen digitale valuta te lanceren.

Ik ken geen enkele bank die een eigen valuta heeft gelanceerd. Jij wel?

Hier een overzicht van de huidige banklicenties in nederland

Bank 		Bankvergunninghouder	Deelt vergunning met
ABN AMRO 	ABN AMRO 		MoneYou
Aegon 		Aegon 			Knab
Allianz NL 	Asset Management 	Allianz NL Asset Management 	 
Anadolubank 	Anadolubank 	 
ASN Bank 	ASN Bank 	 
ASR Bank 	ASR Bank 	 
AT Bank 	AT Bank 	 
BLG Wonen 	SNS Bank 		SNS Bank
Zwitserleven
Centraal Beheer Achmea 	Centraal Beheer Achmea 	 
Credit Europe Bank 	Credit Europe Bank 	 
Delta Lloyd 	Delta Lloyd 	OHRA
DHB Bank 	DHB Bank 	 
Evi van Lanschot 	Van Lanschot 	Van Lanschot
GarantiBank 	GarantiBank 	 
ING 	ING 	 
Knab 	Aegon 	Aegon
LeasePlan Bank 	LeasePlan Bank 	 
MoneYou 	ABN AMRO 	ABN AMRO
Nationale Nederlanden 	Nationale Nederlanden 	 
NIBC Direct 	NIBC Direct 	 
OHRA 	Delta Lloyd 	Delta Lloyd
Rabobank 	Rabobank 	Robeco
Reaal 	RegioBank 	RegioBank
RegioBank 	RegioBank 	Reaal
Robeco 	Rabobank 	Rabobank
SNS Bank 	SNS Bank 	BLG Wonen
Zwitserleven
Staalbankiers 	Staalbankiers 	 
The Economy Bank 	The Economy Bank 	 
Triodos Bank 	Triodos Bank 	 
Van Lanschot 	Van Lanschot 	Evi van Lanschot
Yapi Kredi 	Yapi Kredi 	 
Zwitserleven 	SNS Bank 	BLG Wonen
SNS Bank

:aanvulling, om de lijst compleet te maken (bankvergunning buitenland)

Argenta 	
BIGBANK 	
ICBC 	
Keytrade Bank 	
Lloyds Bank

(sorry, te lui om de kolommen goed te krijgen)

Is er 1 die een eigen valuta heeft gelanceerd?

Ik heb werkelijk geen idee in hoeverre het mogelijk is om als bedrijf een valuta te lanceren.

Als je een minimaal percentage kan pakken op een transactie heb je naar mijn idee een veel slimmer verdienmodel dan een nieuwe valuta ontwikkelen.

Een aangezien Google momenteel een van het meest briljante bedrijf is zullen ze wel weten wat verstandig is.

Deze post delen

Is er 1 die een eigen valuta heeft gelanceerd?

Mag je het welbekende zegeltjes sparen ook scharen onder valuta?

Eigenlijk hebben die ook een waarde en worden uitgegeven door bedrijven als AH en Jumbo en Shell. Het zijn natuurlijk geen erkende betaalmiddelen, bitcoins is ook niet wereldwijd erkend.

Google kan ook zoiets doen.

Krijg je per zoekopdracht 1 googlepunt, te besteden in de Google Play shop.

Deze post delen

Postzegels zijn volgens mij nog wel een wettig betaalmiddel. Wanneer je 25 cent te kort kwam in de winkel, kon e er een postzegel bij geven.;)

BTC zal nooit een geaccepteerde valuta worden door de overheden. De voornaamste reden is dat zij het niet kunnen controleren en beheren.

Deze post delen

Nee, ik denk niet dat ze gaan proberen om een eigen digitale valuta te lanceren.

Ik ken geen enkele bank die een eigen valuta heeft gelanceerd. Jij wel.

Ja ik wel (en bijna het hele rijtje dat je zo mooi opsomt kan geld creeren)

Waar denk je dat alle bestaande valuta vandaan komt?

Volgens mij wordt elke bestaande valuta door, de centrale PRIVATE !, banken uitgegeven.

( ik ben te lui om even het hele lijstje door te nemen :rolleyes:)

Daarnaast kan elke bank, jou lijstje, geld creeren door middel van leningen, dit is dus gewoon niet fysiek bestaand digitaal geld waar ze wel rente over mogen vragen, in mijn definitie geld creatie.

Als al die banken niet snel de omstap gaan maken is dat precies de reden dat ze het gaan verliezen van het komende alternatief.

En reken maar dat ze die macht niet graag uit handen gaan geven.

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...