Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

'Vul je pensioen aan met een moestuin'

Recommended Posts

Is de minister nu een prepper geworden?

Staatssecretaris Klijnsma adviseert Nederlanders een moestuin te nemen als aanvullend pensioen. Dat zegt ze vandaag in een interview met het AD. Volgens Klijnsma behouden we in de toekomst een fatsoenlijk pensioen, maar moeten we ons ook niet rijk rekenen. 'Ik raad mensen wel aan om ook naar andere vormen van oudedagsvoorziening te kijken,' zegt de bewindsvrouw.

'Ik ken mensen met een moestuin, dat levert veel groente en fruit op. Of een eigen huis. Als de hypotheek is afbetaald kun je prima van de AOW leven.'

LEES MEER OP AD

Maar wat links erbij; (niet van de minister)

http://www.hln.be/hln/nl/39/Lekker-Eten/article/detail/1910773/2014/06/08/De-goedkoopste-weg-naar-een-groententuintje.dhtml

http://preventdisease.com/news/14/012214_15-Plants-Herbs-Boost-Lung-Health-Heal-Respiratory-Infections.shtml

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Ze waarschuwt voor de komende armoede.

Op een manier zoals alleen een politicus dat kan.

Wel respect voor het feit dat ze het onderwerp benaderd. Ook al is het indirect, het is nog altijd een verbetering t.o.v. het onderwerp mijden of niet erkennen/wegwuiven.

Deze post delen

ik denk dan altijd dat het een soort hint is naar toekomstige gebeurtenissen?

maar erg fijn dat ze het tenminste wel bespreekt

Deze post delen

In België iss daar nog geen enkele minister opgekomen . Maar ja ze zitten in lopende zaken .

Geert

Deze post delen

Haha grappig die politiek.

WELK pensioen ?

Dus vergeet dat aanvullen maar: het is voor jezelf zorgen of omvallen.

Dat huis willen ze graag op je naam hebben kunnen ze lekker van je plukken!

Ofwel een mooie inkomst via belastingen ofwel je mag het helemaal opeten voordat je een cent van ze krijgt.

Niks nieuws, was in de vorige crisis ook heel normaal dat je eerst je eigen huis mocht opeten, hufters dat ze zijn !

( en ik kan me nog heel goed herinneren dat veel mensen die geen huis hadden dat ook nog heel normaal vonden want mensen die een eigen huis hadden waren rijkestinkers, dat daar hard voor gewerkt was en afbetaald ipv alles lekker op te consumeren dat wilden ze natuurlijk niet horen..)

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Op een manier zoals alleen een politicus dat kan.

Wel respect voor het feit dat ze het onderwerp benaderd. Ook al is het indirect, het is nog altijd een verbetering t.o.v. het onderwerp mijden of niet erkennen/wegwuiven.

Zo zie ik het ook. Ze snijdt het tenminste aan, al is het erg dat het moet.

Deze post delen

WELK pensioen ?

Ofwel een mooie inkomst via belastingen ofwel je mag het helemaal opeten voordat je een cent van ze krijgt.

Niks nieuws, was in de vorige crisis ook heel normaal dat je eerst je eigen huis mocht opeten, hufters dat ze zijn !

( en ik kan me nog heel goed herinneren dat veel mensen die geen huis hadden dat ook nog heel normaal vonden want mensen die een eigen huis hadden waren rijkestinkers, dat daar hard voor gewerkt was en afbetaald ipv alles lekker op te consumeren dat wilden ze natuurlijk niet horen..)

Prep ze,

K a n s

Is wegschenken aan je kinderen geen optie ? Met een vruchtgebruikconstructie kan je er blijven wonen zonder eigenaar te zijn.

Deze post delen

Is wegschenken aan je kinderen geen optie ? Met een vruchtgebruikconstructie kan je er blijven wonen zonder eigenaar te zijn.

Dan heb je 50% belasting op de schenking, en de belastingen op het pand verdwijnen daar ook niet door.

Ongelukje en een brand en dan met het verzekerings geld emigreren lijkt me een betere gok :mad:

K a n s

• Leuk 1

Deze post delen

WELK pensioen ?

Prep ze,

K a n s

Zo gaat het altijd. Wanneer je door hard te werken en je daarbij veel te ontzien de zaakjes op orde hebt wordt je daarvoor gestraft. Jouw geld wordt aangewend voor diegene die alles verbrast hebben en dan nog het liefst voor diegene die nimmer zelf iets hebben bijgedragen.

Deze post delen

Ik heb een betere deal voor de belastingdienst. Het huis gaat automatisch van ouder op kind (mogen die er zijn) wn wanneer de ouders niet meer in staat zijn om het huis te onderhouden/ondersteuning bij het huishouden dan lossen de kinderen dat zelf op.

Mocht dat aanbod niet worden aangenomen is er niks aan de hand, er zijn genoeg constructies te bedenken die de belastingdienst helemaal buiten spel zetten. In 2017 wanneer het belastingstelsel hervormd zou worden gaat nog mooi worden.

@Jacob,

En onder andere daar preppen we (of ik alleen?) voor om die cirkel te doorbreken :)! Want wat heeft anders voor nut en waarvoor zijn we anders uren aan kwijt?

Deze post delen

Ik krijg een 'Colijn' gevoel bij de moestuin-opmerking. Klijnsma is zeker vergeten dat de huizen en tuintjes de afgelopen decennia steeds kleiner moesten vanwege de grondprijs. Het was toch zonde van de grond, dus werden huizen zonder noemenswaardige tuintjes (achtertuin postzegelformaat, geen voortuin) bot op elkaar gebouwd. De projectontwikkelaars en/of gemeenten moesten wel garen spinnen natuurlijk. Waar moet dat moestuintje dan komen in dit soort wijken? Oh ja, misschien goed idee... een volktuintje huren van de gemeente of,nog beter, kopen. Je moet wel eerst fors investeren wil je later je pensioentje kunnen aanvullen met eten uit eigen moestuin. Het zal de zwaar gekorte huis-tuin-en-keuken pensionado van nu niet helpen. Eerst denken, dan spreken mevr. Klijnsma!

Deze post delen

Ik heb een betere deal voor de belastingdienst. Het huis gaat automatisch van ouder op kind (mogen die er zijn) wn wanneer de ouders niet meer in staat zijn om het huis te onderhouden/ondersteuning bij het huishouden dan lossen de kinderen dat zelf op.

Mocht dat aanbod niet worden aangenomen is er niks aan de hand, er zijn genoeg constructies te bedenken die de belastingdienst helemaal buiten spel zetten. In 2017 wanneer het belastingstelsel hervormd zou worden gaat nog mooi worden.

@Jacob,

En onder andere daar preppen we (of ik alleen?) voor om die cirkel te doorbreken :)! Want wat heeft anders voor nut en waarvoor zijn we anders uren aan kwijt?

Leuk idee. Heel libertarisch.

Deze post delen

Dan heb je 50% belasting op de schenking, en de belastingen op het pand verdwijnen daar ook niet door.

Ongelukje en een brand en dan met het verzekerings geld emigreren lijkt me een betere gok :mad:

K a n s

Wil je zulks doen, eens met goede notaris (beetje zoeken maar ze zijn er) gaan babbelen,

er kan nog veel legaal zonder dat de staat het leeuwendeel krijgt.

Deze post delen

Leuk idee. Heel libertarisch.

@Keyser Suze Ik moest even opzoeken wat het was maar ik wil mij daar niet mee identificeren. Ja het merendeel wat ze in het programma hadden staan kon ik mij in vinden alleen de paar waar ik dat niet bij kon zijn ook echt onoverkomelijk in mijn optiek en dan is het 'nee'.

Het homesteade principe van de libertarische partij klinkt leuk voor als je de eerste eigenaar bent maar is niet toekomst bestendig dus nee... gaat hem niet worden.

Daarnaast heb ik geen hekel aan belastingen bijvoorbeeld. Ik heb een hekel dat mijn belasting verkeerd wordt gespendeerd in mijn ogen. Dat er banken bijvoorbeeld mee omhoog worden gehouden die onder andere wapens leveren of dat er geen campagne wordt gevoerd die supermarkten bewust maakt om voedsel dat overblijft elke dag te schenken aan voedselbanken vind ik echt onacceptabel.

Dat ik het dan beter kan doen ben ik van overtuigd en hoe minder belasting ik hoef te betalen hoe minder zij kunnen verkwisten en hoe sneller ik mijn plannen tot uitvoeren kan brengen.

Deze post delen

Ik zie dat er een apart draade over is. Zie mijn reactie ook op het hel verhaal van Klijnsma ... de economische ondergang van NL.

Echt het onzin praatje van een politica. Iedereen weet dat je in een moestuin wel leuke bio groenten en dergelijke kunt kweken, maar de prijs in de supermarkten is veel goedkoper. Bij LIDL in de aanbieding een krop sla voor 29 cent (of andijvie of een andere aanbieding), daar kun je echt zelf niet voor kweken. Daarnaast hebben ouderen juist vaak geen huis met tuin meer i.v.m. het onderhoud en het werk. Nu ken ik mensen van 67 die nog vrij fit zijn, maar als je een jaar of 10 verder bent dan zie ik de meeste mensen afhaken (zie ik al 35 jaar bij mij op de volkstuin). Dat verhaal m.b.t. de moestuin vind ik dus grote onzin.

Het hele AOW verhaal moet feitelijk op de schop. Politici hebben de pensioenpot geplunderd zodat pensionfondsen je zelf gespaarde pensioen niet eens meer kunnen garanderen. AOW is nooit voor gespaard, het geld komt van de mensen die op dit moment werken. Je zou dus mensen moeten laten sparen 40-45 misschien wel 50 jaar voor een basis AOW en als mensen meer willen afdragen een soort extraatje. Mensen die naar NL komen bijv. door een huwelijk met een NL moet je dwingen zelf hun eventuele AOW gat aan te vullen. Veel mensen die 65 worden denken dat er jaren voor hun AOW is gespaard, maar dat is er dus nooit. Het is een omslagstelsel en de politiek heeft nooit ingegrepen zodat het systeem nu gedoemd is.

Verder moet je de kosten van de overheid sterk terugbrengen door minder Roverheid (minimaal 1\3e) en minder regelgeving. Dan blijft er meer voor sociale zaken over. Ze hebben in 10-15 jaar het ooit zo rijke en sociale NL naar de kloten geholpen en ons hele sociale stelsel om zeep gebracht en nog pikken mensen die verhalen van die lui. Ik kots ervan, nog niet eens voor mezelf want ik ben al een tijdje wakker maar voor onze kinderen.

@Stuudje, goede post weer. Ik hoop dat mensen wakker worden van die onzinnige politieke onzin die momenteel de boventoon voert.:)

Aanvullend. Als je wilt dat je kinderen weinig of geen belasting betalen bij overlijden, dan moet je nu al jaarlijks schenken (op papier).

Deze post delen

K a n s

Er zijn heel zeker constructies die het mogelijk maken om iets weg te schenken zonder dat je je blauw betaalt. In plaats van keihard te werken en te wroeten is het veel meer lonend om eerst te gaan zitten, na te denken, advies in te winnen en dan een zet te doen. Zo doe ik het althans in Vlaanderen. Zo heb ik zelf twee jaar geleden een bedrijfsgebouw van de hand gedaan ZONDER 1 CENT aan de fiscus te betalen. Maar het heeft me wel een hoop moeite en creativiteit gekost.

Deze post delen

Als ik zo de reactie van de zuiderburen lees, dan snap ik best waarom de Belgische overheid de pensioenpotten compleet heeft leeggeroofd :mad:

Het is gewoon een geval achterstallige belastingen innen :confused:

De oorzaak is natuurlijk, meestal, te hoge belastingsdruk.

Dan gaan mensen dat ontwijken, krijg je nog meer belastingen enz.

Het probleem is dat de overheid gewoon een macht/geweldmonopolie heeft en dus heeeel lang zal doorgaan :(

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Overigens is een moestuin niet eens nodig. Ik zie vaak in Spanje bij de boeren dat ze bijvoorbeeld niet eens de plukkers kunnen betalen, omdat de prijs te laag is. Dan laten ze de rijpe vruchten gewoon van de boomvallen en wegrotten. Ook als er een vlekje op fruit zit of een rare vorm, dan gaat het niet eens naar de veiling, terwijl er niets aan mankeert. Als je afspraken met een boer kunt maken en je zou het fruit kunnen verwerken (sap, jam, wecken, alcohol, etc.), dan heb je een voorraad die nooit op kan.:rolleyes:

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...