Ga naar inhoud
GENEGEERD

Light sticks (breek staven)


LogicSix

Aanbevolen berichten

Ik heb in de voorraad een aantal lightsticks die ik om ruimte te besparen uit de verpakking wou halen, deze zijn in een aantal gevallen nogal slecht verpakt. Toen ik daar mee bezig was viel me op dat ze geseald zijn in een soort licht tegenhoudende verpakking?

 

Weet iemand of er negatieve effecten aan zitten om lightsticks uit de verpakking te halen geruime tijd voordat ze worden gebruikt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb een aantal best grote, die zaten in kartonnen kokers. Eruit gehaald en in een plastic (lichtdoorlatende) bak gedaan. Daar liggen ze nu al vier jaar in. Dit jaar nog twee geprobeerd, deden 't prima dus ik denk niet dat ze lichtgevoelig zijn. Ze werken doordat er een glazen buisje in de grotere plastic buis breekt bij het buigen en er twee vloeistoffen bijeen komen. Bijelkaar veroorzaakt dat een chemische reactie dat licht oplevert. In mijn geval met die grote voor een uurtje of 14.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal ze in grootverpakking uit de UK (50 - 100 st). Ik bewaar ze ALTIJD in de lichtdichte verpakking/folie. Enkele hebben een jaar of 5-6 geleden, iets van 2 jaar uit de folie gelegen en deden het zeker 50% minder lang/fel dan goed opgeslagen breaklights. Ik merk wel duidelijk verschil tussen merk/leverancier.

Cyalume zijn erg goed

Firefly zijn OK

Omniglow zijn OK

 

Alle andere merken werken wel, maar verliezen snel hun gloed na 4-6 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check ideaal heb van die defensie break lights, groen geel en rood. Zaten in een kartonnen doos, eruit gehaald maar ze zitten nog standaard in zo een bifi verpakking, die je open kan scheuren. Volgens de verpakking 12 of 14 uur zo uit me hoofd,

Zit in het noodpakket naast de: fluit, uitgebreide EHBO set, insectenbeten setje, hoofdlamp, fm radio, batterijen, vuur tondel, isolatie dekens x2, medicijnen, suikers, waterfilter, waterdichte map voor documenten, tie rips, 15 meter paracord, 2,5 liter camelback, tactical light(fenix pd 35, leatherman surge, leatherman raptor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check ideaal heb van die defensie break lights, groen geel en rood. Zaten in een kartonnen doos, eruit gehaald maar ze zitten nog standaard in zo een bifi verpakking, die je open kan scheuren. Volgens de verpakking 12 of 14 uur zo uit me hoofd,

Zit in het noodpakket naast de: fluit, uitgebreide EHBO set, insectenbeten setje, hoofdlamp, fm radio, batterijen, vuur tondel, isolatie dekens x2, medicijnen, suikers, waterfilter, waterdichte map voor documenten, tie rips, 15 meter paracord, 2,5 liter camelback, tactical light(fenix pd 35, leatherman surge, leatherman raptor.

 

Zijn dat die van LUMICA ? Ik heb nu KNIXS en een aantal (kleine) van mil-tec maar die zitten in een verpakking waar je U tegen zegt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik heb in de voorraad een aantal lightsticks die ik om ruimte te besparen uit de verpakking wou halen, deze zijn in een aantal gevallen nogal slecht verpakt. Toen ik daar mee bezig was viel me op dat ze geseald zijn in een soort licht tegenhoudende verpakking?

 

Weet iemand of er negatieve effecten aan zitten om lightsticks uit de verpakking te halen geruime tijd voordat ze worden gebruikt ?

Als ik u was zou ik ze uit de verpakking halen en in een pvs buis stoppen. En dan dicht tapen. Dat heb ik ook bij mijne gedaan

 

Mvg homerun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...