Ga naar inhoud
GENEGEERD

Als zelfs de paus waarschuwt voor de economie...

Charlie
 Share

Recommended Posts

Dit bericht is wel een heel apart bericht, een paus die zich uitspreekt over de wereld economie en tegen de graaicultuur.

Nu wisten we al dat deze paus een apart mannetje was, maar in dit stuk zegt hij toch wel heel rake dingen.

“Our world cannot take it anymore. Our global economic system can’t take any more. We discard a whole generation to maintain an economic system that no longer endures – a system that to survive has to make war, as the big empires have always done."

Zie deze link: Bedank voer die bloeme...

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Goeie ,maar gevaarlijke uitspraak van de paus :( Mensen die dergelijke dingen roepen raken vaak spontaan ziek, of verongelukken in het verkeer aangezien het potje 'zwijggeld' ook leeg is. Ja, deze man is apart in de goeie zin. Het is 1 voor 12 denk ik :confused:

Inderdaad, maar denk eens aan al zijn volgelingen, wat doet die boodschap met christenen ?

Ik vraag t me slechts af, moet nu ineens iedereen moedeloos ineenzakken, of wat zit er verpakt in die boodschap ?

Nu die uitspraken............ wat betekent dat ?

Zou t ook een prepper zijn :D, dan heeft hij wel een leuke BOL, met veel voorraadkamers ?

Waarom nu die boodschap, van iemand, die door velen word gezien als de religieuze leider van de wereld ?

Link naar reactie

Tja, wat ik er ook wel een beetje in lees is het opportunisme van het Vaticaan om die "verloren generatie" die "geld idoliseert" weer terug te winnen voor het "het hogere" namelijk het geloof en de kerk. Iedereen weet dat ze wel weer wat nieuwe zieltjes kunnen gebruiken (donaties - macht - onderdanen) na de ontkerkelijking van de laatste decennia en meer recent de schandalen.

Desalniettemin mogelijk best een belangrijk statement van iemand die, naar mijn mening, helaas wordt gezien als een gezaghebbend figuur.

Link naar reactie

Tja, wat ik er ook wel een beetje in lees is het opportunisme van het Vaticaan om die "verloren generatie" die "geld idoliseert" weer terug te winnen voor het "het hogere" namelijk het geloof en de kerk. Iedereen weet dat ze wel weer wat nieuwe zieltjes kunnen gebruiken (donaties - macht - onderdanen) na de ontkerkelijking van de laatste decennia en meer recent de schandalen.

Desalniettemin mogelijk best een belangrijk statement van iemand die, naar mijn mening, helaas wordt gezien als een gezaghebbend figuur.

Zou kunnen, maar een zo'n uitspraak van een belangrijk figuur in de wereld vind ik wel veelzeggend, het is niet een obama, of een putin, we hebben het hier over de paus, die zo iets zegt, dan denk ik, opletten geblazen.

Zoveel is in de loop van de geschiedenis onder de pet gehouden, en deze zegt zoiets ?...............

Er gebeurt op dit moment zoveel, zoveel, zoveel, op vele gebieden, dat je wel blind moet zijn, om het niet te zien.

Ik denk dat het hier niet gaat over zieltjes winnen, maar the final count down

Is deze shit op de wereld uberhaupt nog terug te draaien ? Ik denk van niet.

Link naar reactie

Als ik het zeg dan is er scepsis en als de paus het zegt. ..... is het een orakel? Nee. Punt. Uit. Nuff said.

Nee, lieve schat, jij was de eerste, dat weten we gewoon hier op preppers.nl.

Maar dat doet niet af, van wat er allemaal gebeurt momenteel.

Jij blijft ons Orakel, met hoofdletter, de rest heb ik met opzet zonder hoofdletter geschreven, dat heb jij toch wel gezien............:cool:

Link naar reactie

Zou kunnen, maar een zo'n uitspraak van een belangrijk figuur in de wereld vind ik wel veelzeggend, het is niet een obama, of een putin, we hebben het hier over de paus, die zo iets zegt, dan denk ik, opletten geblazen.

Zoveel is in de loop van de geschiedenis onder de pet gehouden, en deze zegt zoiets ?...............

Er gebeurt op dit moment zoveel, zoveel, zoveel, op vele gebieden, dat je wel blind moet zijn, om het niet te zien.

Ik denk dat het hier niet gaat over zieltjes winnen, maar the final count down

Is deze shit op de wereld uberhaupt nog terug te draaien ? Ik denk van niet.

Mocht de Paus daadwerkelijk meer weten dan wij (en dat zal best wel) dan gaat hij dat echt niet aan de grote klok hangen. Daarvoor is het pausdom een te politieke positie met te grote belangen. Ik denk dat het dus nog steeds opportunisme is. De wereld economie is zwak, jongeren zijn wanhopig, arm. boos en zoekende naar "nieuwe" idealen en zingeving van hun generatie en leven. Ideale voedingsbodem voor zaken als religie.

Link naar reactie

Goeie ,maar gevaarlijke uitspraak van de paus :( Mensen die dergelijke dingen roepen raken vaak spontaan ziek, of verongelukken in het verkeer aangezien het potje 'zwijggeld' ook leeg is. Ja, deze man is apart in de goeie zin. Het is 1 voor 12 denk ik :confused:

Ik denk dat hij bewust dit risico zoekt. Ik zag laatst bij CNN in de nieuwsregel onder het scherm dat de paus zijn kogelvrije pausmobiel afschafte.

Het lijkt wel of deze paus het martelaarschap zoekt.

Is dat de ultieme manier om de wereld wakker te schudden?? :confused:

Link naar reactie

Gast DickBerts
Als ik het zeg dan is er scepsis en als de paus het zegt. ..... is het een orakel? Nee. Punt. Uit. Nuff said.

Laten we van de paus een orakel maken en van het orakel een paus. Prepper paus Suze I. Onfeilbaar.

Link naar reactie

Het ligt eraan tegen wie je het zegt. Wij hangen aan je lippen, maar de gemiddelde autochtone patiënt zal je niet begrijpend aankijken. Dus schoenmaker, blijf bij je aambei incisie.

Bovendien is het niet eerlijk. Paus Fransisco heeft een veel groter platform en dito publiek.

Je houdt een kudo tegoed, Orakeltje.

Link naar reactie

Nee, lieve schat, jij was de eerste, dat weten we gewoon hier op preppers.nl.

Maar dat doet niet af, van wat er allemaal gebeurt momenteel.

Jij blijft ons Orakel, met hoofdletter, de rest heb ik met opzet zonder hoofdletter geschreven, dat heb jij toch wel gezien............:cool:

Laten we van de paus een orakel maken en van het orakel een paus. Prepper paus Suze I. Onfeilbaar.

Het ligt eraan tegen wie je het zegt. Wij hangen aan je lippen, maar de gemiddelde autochtone patiënt zal je niet begrijpend aankijken. Dus schoenmaker, blijf bij je aambei incisie.

Bovendien is het niet eerlijk. Paus Fransisco heeft een veel groter platform en dito publiek.

Je houdt een kudo tegoed, Orakeltje.

Dank voor jullie mooie woorden. Mocht je ooit last hebben van een pijnlijke bult aan je bips Charlie, dan weet je de deal.

Link naar reactie

Wat jullie Orakel reeds meldde, is dat de paus een groot voorstander is van een nieuwe wereld munt. Check mijn postings. De NWO komt eraan. De paus is niet alleen geestelijk leider, maar bovendien directeur van een van de grootste en machtigste banken. Mark my words.

Misschien heb je gelijk... nee, sorry, natuurlijk heb je gelijk. Ik weet het niet. In die link die ik aanhaalde in de eerste post, staat ook dat hij 5 man de laan heeft uitgestuurd.: Earlier this month, he sacked the five-man board of the Vatican’s financial watchdog, the Financial Information Authority, to pave the way for drastic change. Maar dat kan ook zijn om de weg te plaveien naar een wereldmunt.

Link naar reactie

Wat jullie Orakel reeds meldde, is dat de paus een groot voorstander is van een nieuwe wereld munt. ...maar bovendien directeur van een van de grootste en machtigste banken. Mark my words.

vandaar z'n charme offensief denk ik, zieltjes winnen zoals altijd ... m'n eerste post was ook voornamelijk sarcastisch bedoeld.

Link naar reactie

Het is wel de eerste paus waar ik het van kan hebben als hij zegt: 'fallen into a sin of idolatry, the idolatry of money'. Zijn hele leven staat in het teken van omzien naar armen, nederigheid en - voor zover binnen zijn macht - heeft hij ook de decadentie in het Vaticaan aangepakt.

Het Vaticaan blijft een draak van een instituut met een niet te temmen machtshonger. Paus Franciscus lijkt een incidentele uitzondering in de rij der usurpatoren.

Link naar reactie

Gast DickBerts

Ik word iedere keer weer blij van deze paus. Natuurlijk moeten we hem kritisch blijven volgen. Maar wel positief kritisch, want dat verdient hij absoluut. Als we Franciscus ondanks alle bemoedigende signalen geen kans geven, dan blokkeren we daarmee zelf de lente die in het Vaticaan lijkt te zijn ingetreden.

(In verband met de forumregels; deze posting gaat over het staatshoofd van Vaticaanstad :))

Link naar reactie

Inderdaad, maar denk eens aan al zijn volgelingen, wat doet die boodschap met christenen ?

Ik vraag t me slechts af, moet nu ineens iedereen moedeloos ineenzakken, of wat zit er verpakt in die boodschap ?

Nu die uitspraken............ wat betekent dat ?

Zou t ook een prepper zijn :D, dan heeft hij wel een leuke BOL, met veel voorraadkamers ?

Waarom nu die boodschap, van iemand, die door velen word gezien als de religieuze leider van de wereld ?

Hij heeft Banco Ambrosiano.

Link naar reactie

Gast DickBerts
@f150 en @DickBerts, misschien moeten we hem alvast heilig verklaren voor z'n dood.:o

Maar ik begrijp heel goed wat jullie bedoelen. Deze man heeft volgens mij echt het beste met de wereld voor.

Eigenlijk gaat het om iets veel diepers.... ook in een xxxxxxinstituut kan wel eens een goeie kerel boven komen drijven. Daarmee dwingt het bestaan ons, om vastgeroeste concepten los te laten en in het heden te zijn en te kijken naar wat er op dit moment aan de orde is.

Link naar reactie

Eigenlijk gaat het om iets veel diepers.... ook in een xxxxxxinstituut kan wel eens een goeie kerel boven komen drijven. Daarmee dwingt het bestaan ons, om vastgeroeste concepten los te laten en in het heden te zijn en te kijken naar wat er op dit moment aan de orde is.

Ik zeg altijd: Iedereen verdient het voordeel van de twijfel. Bij deze heeft ie bij mij nog altijd het voordeel van de twijfel.

Hij doet in zijn eigen leven tot hiertoe toch wat ie anderen aanbeveelt en zulke consequentie kan ik bij iedereen waarderen,

of ik het er nu mee eens ben of niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...