Ga naar inhoud
GENEGEERD

Opvouwbare bak


Aanbevolen berichten

Een wat grotere bak dan het grootste pannetje van je setje kan soms erg handig zijn. Wasje laten weken, de afwas doen, water verzamelen, groenten wassen, groenten schoonmaken, verzin maar raak voor een knaak.

 

Ik had al eerder bij de dumpzaak opvouwbare (was)bakken gezien voor 5 euro, maar die vond ik erg klein, 'k geloof 1,5 liter en vrij zwaar.

 

b_1982.jpg.6583e78c49506703ad59acea580b11cd.jpg

 

 

Bij toeval, dankzij een slordige visser, heb ik deze gevonden, letterlijk. Bij de hengelsport handel dus te krijgen als bak om je lokvoer in aan te maken.

 

129 gram, 5 liter, 10cm hoog, 26,5cm diameter:

 

IMG_1077small.jpg.b50d262328c68b114890884916265e24.jpg

 

Ingeklapt ipv 10cm op het dikste punt (de rand) maar 7mm. Als je hem loslaat, vouwt hij weer uit:

 

IMG_1078small.jpg.c0965115337ef85826337298f42a37d9.jpg

 

Onderop stond het etiketje nog, maar was slecht te lezen. Een 1, onleesbaar getal en dan ,95 cent.

Dus tussen de 10 en 20 euro, wat ik wel fors vind voor een metalen ring met wat kunststof.

 

Ik ben er in ieder geval blij mee, nu ik een UL pannensetje heb voor in de rugzak, ipv m'n luxe grote pannenset.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Een wat grotere bak dan het grootste pannetje van je setje kan soms erg handig zijn. Wasje laten weken, de afwas doen, water verzamelen, groenten wassen, groenten schoonmaken, verzin maar raak voor een knaak.

 

Ook wel sterk! Ik had het gisteravond nog met Dree over dat opvouwbare pannetje. Die wil ik namelijk ook hebben. Over het waarom, daar komen we nog wel eens terug :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wel sterk! Ik had het gisteravond nog met Dree over dat opvouwbare panetje. Die wil ik namelijk ook hebben. Over het waarom, daar komen we nog wel eens terug :confused:

 

Dan heb je keuze kennelijk. Die link van @lewieke lijkt mij een tien liter variant. Hoeveel hij weegt, geen idee, maar voor jullie met de bus gaat het waarschijnlijk niet om de grammen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Cool.

 

Je zal wel denken daar heb je hem weer, maar ik krijg nou ineens inspiratie om een big bag als badje te gebruiken. :p

2 euro, 2ehands, zo goed als nieuw.

 

Een opvouwbare vijver @Vempain ? :D

 

Ook een beetje naar aanleiding van die gozer die met een kliko op reis ging in de trein.

Hij vervoerde daar zijn spullen in en op de camping gebruikte hij hem als bad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cool.

 

Je zal wel denken daar heb je hem weer, maar ik krijg nou ineens inspiratie om een big bag als badje te gebruiken. :p

2 euro, 2ehands, zo goed als nieuw.

 

Een opvouwbare vijver @Vempain ? :D

 

Ook een beetje naar aanleiding van die gozer die met een kliko op reis ging in de trein.

Hij vervoerde daar zijn spullen in en op de camping gebruikte hij hem als bad.

 

Oooooo, ik ga ineens heel anders over kliko's denken, dat ding heeft eigenlijk vele mogelijkheden.............

Karretje voor achter de fiets, zou dat kunnen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Oooooo, ik ga ineens heel anders over kliko's denken, dat ding heeft eigenlijk vele mogelijkheden.............

Karretje voor achter de fiets, zou dat kunnen ?

 

Met een kleine aanpassing redelijk te doen, maar vooral voor asfalt, door de kleine harde wielen.

Dat is een ramp op hobbels en bij stoepen.

 

Ik heb wel eens iemand gezien met een kliko achter de fiets, gewoon aan de achterkant van de bagagedrager.

Maar dan komt daar al het gewicht op en gaat je fiets steigeren, als je afstapt.

Een beugel naar de stang onder je zaden, zoals bij meerdere fietskaren is toegepast, is dus beter.

 

En dan grotere, dikkere bandjes eronder. Van step-wieltjes tot BMX kinderfiets-wieltjes (aanrader).

Op zich heel goed te doen.

Is ook waterdicht te maken, lijkt mij.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cool.

 

Je zal wel denken daar heb je hem weer, maar ik krijg nou ineens inspiratie om een big bag als badje te gebruiken. :p

2 euro, 2ehands, zo goed als nieuw.

 

Een opvouwbare vijver @Vempain ? :D

 

Ook een beetje naar aanleiding van die gozer die met een kliko op reis ging in de trein.

Hij vervoerde daar zijn spullen in en op de camping gebruikte hij hem als bad.

opvouwbare vijver lijkt me niet geheel nodig omdat we dicht bij een plasje zitten waar we in kunnen dobberen :p maar ook met een grote speciekuip kun je gemakkelijk een zitbad maken ;) Voor de winter hebben we nog wel een ibc voor onze watervoorraad nodig ook daar kun je jezelf prima in onderdompelen wanneer je de bovenkant weg haalt. (niet dat ik van plan was om in mijn watervoorraad te gaan liggen om af te koelen ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
opvouwbare vijver lijkt me niet geheel nodig omdat we dicht bij een plasje zitten waar we in kunnen dobberen :p maar ook met een grote speciekuip kun je gemakkelijk een zitbad maken ;) Voor de winter hebben we nog wel een ibc voor onze watervoorraad nodig ook daar kun je jezelf prima in onderdompelen wanneer je de bovenkant weg haalt. (niet dat ik van plan was om in mijn watervoorraad te gaan liggen om af te koelen ;))

 

:D

 

Big Bag is opvouwbaar. Leek me echt een Ger Bad - idee. :p

 

Hoe zit het met hele grote, slappe Food Grade waterzakken?

Zoiets als dat 3 literding dat ik laatst van je kreeg, maar dan 1000 liter?

Als je dat in een big bag doet, blijft hij mooi op zijn plaats, zonder te scheuren.

En opvouwbaar.

Of mag je een IBC laten staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken wel van die grote zakken waar olie in kan. Als je er lucht in doet heb je een springkussen.

 

We hebben net een vat van een kuub gekregen. Het komt onder de regenpijp te staan. Als het heel warm is kunnen we er ook in plonzen. (ja als het koud is kan dat ook :-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Wow, mooie bak @Tanfana .

 

Zou wel gaaf zijn om zoiets hoog te plaatsen, zodat je ook nog van de zwaartekracht gebruik kan maken, op verschillende manieren.

Maar dan heb je wel een beresterke constructie nodig.

 

Schiet me gelijk weer een mogelijkheid te binnen, die ik zelf ook wil gaan toepassen.

 

Wéér een bib bag, jawel, maar deze keer hoger dan 1 meter. (1,5 tot 2 m hoog) Ook deze zijn verkrijgbaar voor 2 euro per stuk, 2ehands.

Vullen met zand, 1 m hoog.

Waterbak erop.

Het resterende stuk big bag, houd de waterbak op zijn plaats.

Het zand draagt de waterbak.

De volgende functie van het zand, is een zand-waterfilter.

Dit kan je googlen, want er zijn diverse methodes voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot en @Tanfana: Hebben jullie ook een dergelijk opklapbare bak of alleen zwem/dompel bad aspiraties voor in de tuin?

 

Voor mij een IBC tank zonder frame in een big bag van 1,5 m hoogte. 50 cm zand als filter en fundering, als onderdeel van mijn Zandzakken Yurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bak is van polyester. We hebben er over gedacht om hem hoger te zetten. Maar onze tuin is niet zo groot. En dan is die bak wel heel lomp. Bovendien wil @styx er nu een hottub van maken. Hij heeft er al een plankje boven gemaakt waar de hapjes en de glazen kunnen staan ;)

 

http://mechanical-engineering.info/simple-solar-water-heaters/ zoiets maken van zwarte slang (http://www.wildkamp.nl) en een simpele waterpomp (van een vijver bv)

of en koperen pijp in een houtvuur wikkelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Ow ja.

Hot Tub.

Helofieten filter.

Kas.

 

Hoe ga ik dat nou weer allemaal combineren? :p

Puzzeltje nog. :)

 

Hot Tub ga ik in ieder geval anders doen.

Graven, dan wordt hij wat groter en gelijk met bankjes erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On topic.

Vandaag heb ik bij de lidl een opvouwbare 10 liter afwasteil gekocht. De bak weegt. 210 gram. Afmeting 28x17x28. De naden zijn ongeveer 5 mm gelast. Prijs € 4. De bak staan nu vol buiten. De hond en kat vinden het in ieder geval een goede waterbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...