Ga naar inhoud
GENEGEERD

Topinkomens stijgen rustig verder

Zanshin
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast DickBerts

Het zijn geen inkomens, het is buit. De kop had moeten luiden;

"BUIT VAN PLUNDERENDE BOVENLAAG DIE ELKAAR DE BAL TOESPEELT WEER VERDER GESTEGEN".

Link naar reactie

En bij ons op het werk wordt alles versoberd. Bovenwettelijke vakantiedagen gaan eraf, geen loonstijging komende jaren etc... Het meest vervelende is dat je er niets aan kunt doen. De collega's willen van alles ondernemen totdat het puntje bij het paaltje komt en dan blijkt dat achter alle grootspraak en fiere plannen een wezel zit die bang is voor z'n baantje en je er dus alleen voor laat staan.

Zo ging het al op school; " morgen een proefwerk en dat pas nu aankondigen" nee dat accepteren we niet. Sterker nog we gaan morgen niet naar de les.

Ik ging dus niet echt niet en bleek later samen met 1 andere knaap de enige twee te zijn. Mogen jullie raden wie de sjaak was/waren?

Helaas is het vandaag de dag niet anders. Solidariteit nul, mentaliteit nul. Samenhorigheid nul.

Link naar reactie

Ik heb het al vaker geroepen, dat dit het grootste probleem is. De kloof tussen arm en rijk wordt veel te groot en zal uiteindelijk een probleem worden. Vroeguh verdiende een directeur 12x het loon van zijn medewerker, nu volgens het artikel 300x (al weet ik dat het al jaren minimaal 400x is). Dit kan alleen maar mis gaan op termijn.

Sinds de crisis zijn de gewone werknemers er alleen maar op achteruit gegaan, maar managers niet. Is dat niet gek?

Link naar reactie

Ik heb het al vaker geroepen, dat dit het grootste probleem is. De kloof tussen arm en rijk wordt veel te groot en zal uiteindelijk een probleem worden. Vroeguh verdiende een directeur 12x het loon van zijn medewerker, nu volgens het artikel 300x (al weet ik dat het al jaren minimaal 400x is). Dit kan alleen maar mis gaan op termijn.

Sinds de crisis zijn de gewone werknemers er alleen maar op achteruit gegaan, maar managers niet. Is dat niet gek?

Ik denk dat er ook zat managers op achteruit zijn gegaan. Het is mijn inziens de top die gespaard blijft. Beter geformuleerd, zichzelf spaart.

Link naar reactie

Er stond laatst een stuk in de krant hierover.

Hoeveel keer mag het salaris zijn van een directeur ten opzichte van de laagstbetaalde werknemer in het bedrijf?

Eerst de vraag wat men in het algemeen acceptabel vond:

12 keer

Wat men schatte dat de huidige situatie was:

14 keer

Wat de werkelijkheid is:

17 keer!

En dit is dan een doorsnede a la willekeurige bedrijven. Misschien is dit nog te rooskleurig, misschien ook niet...

Link naar reactie

In zwitserland heeft vorig jaar een referendum over max 12x loon van een werknemer het niet gehaald.

Daarbij kan je je afvragen of het loon van de baas omlaag zou zijn gegaan, en het dan gewoon met bonussen weer opgevult zou worden, of ( heel naief) de koffiedame met mischien wel 9000 frank naar huis had gegaan

Link naar reactie

In zwitserland heeft vorig jaar een referendum over max 12x loon van een werknemer het niet gehaald.

Daarbij kan je je afvragen of het loon van de baas omlaag zou zijn gegaan, en het dan gewoon met bonussen weer opgevult zou worden, of ( heel naief) de koffiedame met mischien wel 9000 frank naar huis had gegaan

Ze wilden ook een minimumloon van ongeveer 3300€ bruto instellen. Dat heeft het ook niet gehaald.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...