Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Roof de zombie rekeningen

Recommended Posts

De banken, Engeland en Japan, hebben een nieuwe cashcow gevonden: zombie rekeningen....

Het gaat om rekeningen die gedurende een langere tijd niet meer gebruikt worden.

In Engeland is die langere periode 15 jaar, in Japan 10 jaar.

Wtf?

Is de belasting op een erfenis niet genoeg cashen?

Nee gewoon het hele bedrag innen!

In Engeland gaat het zo'n 600 miljoen per jaar opleveren in Japan 500 miljoen per jaar...

Lekker als je mag roven.

Natuurlijk zien andere landen dit en denken, he das handig..

In Australie hebben ze die periode nog korter gemaakt na drie jaar je rekening niet meer gebruiken... Alles weg...

En in sommige Amerikaanse staten is twaalf maanden je rekening niet gebruiken genoeg om alles kwijt te zijn...

http://www.zerohedge.com/news/2014-06-11/introducing-latest-tactic-governments-raise-cash

Maar goed dit is natuurlijk best normaal? En zal geen mens zich afvragen waarom hij/zij nog geld op die bank zou parkeren?

Wat is er toch nodig om de grote groep wakker te schudden?

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb een spaarrekening bij de ING. Die rekening hebben mijn ouders destijds geopend toen ik geboren werd. Daar staat nu 5 euro cent op maar is nog steeds als spaarrekening bruikbaar. Dus in Nederland werkt het (nog) niet zo.

Deze post delen

Gast Peerke

Een deel op de bankrekening voor de maandelijkse lasten.

Het andere deel staat veilig, maar niet op een bankrekening. Of is geinvesteerd in goede goederen.

Deze post delen

Je moet tegenwoordig goed zot zijn om spaargeld bij een bank te parkeren en daar te laten inflateren tot het niets meer waard is...

Deze post delen

Je moet tegenwoordig goed zot zijn om spaargeld bij een bank te parkeren en daar te laten inflateren tot het niets meer waard is...

Allemaal goed en wel, maar wat moet je 'r mee ? Moet je 't allemaal opdoen dan ?

Deze post delen

Allemaal goed en wel, maar wat moet je 'r mee ? Moet je 't allemaal opdoen dan ?

Zo is het maar net.

Deze post delen

Zo is het maar net.

Doe anders eens een paar leuke suggesties. Ik heb geen inspiratie meer. Ik wil best investeren. Een auto is geen investering maar een kost. Zinvolle uitgaven wil ik doen, anders niet. Naar de hoeren hoef ik ook niet. Ik krijg dat gratis. Thuis. Ik ben benieuwd of je wat kan bedenken wat zinvol is, ik wil én nodig heb én nog niet zou hebben. Ik kan niets meer bedenken.

Deze post delen

ik heb hier nog een oud spaarbankboekje van de Rabobank, er staat 18.01 gulden op. Vorig jaar ging ik ermee naar de Rabobank om de rente erbij te laten schrijven, willen jullie raden wat ze me vertelden??

Deze post delen

schreef prepper053:
ik heb hier nog een oud spaarbankboekje van de Rabobank, er staat 18.01 gulden op. Vorig jaar ging ik ermee naar de Rabobank om de rente erbij te laten schrijven, willen jullie raden wat ze me vertelden??

.

Deze post delen

"Sorry mijnheer, wij kunnen geen rente in euro's berekenen over guldens" of zoiets achterlijks.

Deze post delen

Waarschijnlijk wilden ze geld van jou omdat de kosten voor de rekening hoger zijn geweest dat het banktegoed. Of ze hebben de rekening opgeheven toen het saldo 0 werd na aftrek van de kosten.:cool:

Deze post delen

Doe anders eens een paar leuke suggesties. Ik heb geen inspiratie meer. Ik wil best investeren. Een auto is geen investering maar een kost. Zinvolle uitgaven wil ik doen, anders niet. Naar de hoeren hoef ik ook niet. Ik krijg dat gratis. Thuis. Ik ben benieuwd of je wat kan bedenken wat zinvol is, ik wil én nodig heb én nog niet zou hebben. Ik kan niets meer bedenken.

Voedsel zaadjes vergaan niet en je moet toch verbouwen om te eten. Nemen weinig ruimte en je kan zelf de investering bepalen :)!

• Leuk 1

Deze post delen

Een uitbreiding op je zonnepanelen systeem, zodat 't ook zonder netspanning doordraait. Is tegenwoordig goed mogelijk (Sunny Backup / Sunny Island oid), dan heb je bij een SHTF ook nog wat aan je zonnepanelen installatie! :)

• Leuk 1

Deze post delen

lullig voor de mensen die rentenieren

Mensen die rentenieren, alles oppotten en niet consumeren zijn de doodsteek voor de economie...

Deze post delen

@prepper053 nu ben ik wel heel erg benieuwd

On topic: dit is toch belachelijk hoe durven ze überhaupt het idee voor te dragen. Volgens mij zijn ze vergeten wat een regering moet doen (hoort te doen) en niet rovertje spelen nemen ze dan helemaal geen eer of trots in hun werk?

Deze post delen

Gast Peerke

Gelukkig heb ik geen zombie rekening. Ik haal er regelmatig wat vanaf.

Als de overheid blijft graaien in pensioenpotten, spaargelden e,d,, zorg ik dat ze bij mij zo weinig mogelijk te plukken hebben.

Vuile graaiers die roverheid !

Deze post delen

Mensen die rentenieren, alles oppotten en niet consumeren zijn de doodsteek voor de economie...

Dus je punt is... Allemaal per direct stoppen met consumeren :confused:

( alle andere mogelijke interpretaties zouden je intellect tekort doen volgens mij?)

K a n s

Deze post delen

Juist, ja dan hebben ze er om gevraagd natuurlijk! (Dit is ironie voor de slecht verstaander...)

Deze post delen

Het antwoord: Jah sorry, maar wij kunnen dit boekje niet aannemen, het is verlopen en de data is niet meer te achterhalen in het netwerk. Dit omdat we zijn overgestapt op een ander systeem, papieren boekjes kunnen derhalve niet worden geaccepteerd.

Lullige is ze wilden het wel opsturen naar het hoofdkantoor, maar alleen om het boekje te vernietigen. Ik vraag me nog steeds af wat de rente zou zijn geweest van 18 gulden over een periode van bijna 24 jaar. hahaha Grappige van het boekje, de simpele voorwaarden staan op pagina 12... geen geklooi van 3 a4tjes met kleine lettertjes gewoon simpel, toen de bank er was voor de mensen en nog geen giga klojo's werden die alles doen om geld te jatten van hun klanten.

Deze post delen

Het antwoord: Jah sorry, maar wij kunnen dit boekje niet aannemen, het is verlopen en de data is niet meer te achterhalen in het netwerk. Dit omdat we zijn overgestapt op een ander systeem, papieren boekjes kunnen derhalve niet worden geaccepteerd.

Lullige is ze wilden het wel opsturen naar het hoofdkantoor, maar alleen om het boekje te vernietigen. Ik vraag me nog steeds af wat de rente zou zijn geweest van 18 gulden over een periode van bijna 24 jaar. hahaha Grappige van het boekje, de simpele voorwaarden staan op pagina 12... geen geklooi van 3 a4tjes met kleine lettertjes gewoon simpel, toen de bank er was voor de mensen en nog geen giga klojo's werden die alles doen om geld te jatten van hun klanten.

Wil je in zulk een geval je recht halen, moet je er mee naar de media stappen, facebook enz en dan ineens gaat er van alles wel.

Deze post delen

dat is altijd zo, ze willen hun image niet schaden voor zover ze die nog hebben.

Maar de grote vraag is dan,...

Ga je er wat mee doen, of laat je het erbij zitten?;)

Deze post delen

Ik zou het boekje bewaren, mischien wordt het als collectors item nog wat waard of voor een museum?

Zo niet dan is het nog leuk voor je, potentieel, nageslacht.

K a n s

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...