Ga naar inhoud
GENEGEERD

NL luchtmobiel valt direct onder het duitse bevel...

Zinzzy
 Share

Recommended Posts

Zoals de titel al zegt valt sinds vandaag de Nederlandse luchtmobiele brigade onder het directe bevel van de duitsers... hieronder een link ervan...

Weet dat er tussen ons zich luchtmobielers bevinden..

Maar wat vinden jullie er van ? Bezuinigingen binnen defensie spelen een rol, maar onze beste troepen "weggeven"???? voelt voor mij niet goed iig.

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2061150/duitse-generaal-wordt-de-baas-van-onze-luchtmobiele-brigade.htm#.U5nWbxZCazY

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Integraal optreden. Door de samenwerking zijn er meer mogelijkheden ontstaan in het kader van training, opleiding en oefeningen draaien.

Geen slechte zaak.

Oke hier kan ik me volledig in vinden maar vind het wel een erg summier antwoord ... er zullen vast ook nadelen aan zitten, wat zijn deze nadelen en wat weegt dan zwaarder??

Link naar reactie

Oke hier kan ik me volledig in vinden maar vind het wel een erg summier antwoord ... er zullen vast ook nadelen aan zitten, wat zijn deze nadelen en wat weegt dan zwaarder??

Ben je onder de 28?

Meld je dan aan, probeer op de KMA (of NLDA) te komen, volg een officiers opleiding (danwel 4 jaar, danwel verkort), klein jaartje naar Amersfoort voor je VTO Infanterie, even een VAKOL doen om je rode pet te verdienen dan als de wiederweerga melden op Schaarsbergen danwel Assen.

Als je me DAN en alleen DAN beveelt om antwoord te geven.... Dan gaan we het er inhoudelijk over hebben.

Tot die tijd krijg je "summier".

Link naar reactie

Gast DickBerts

Oude sentimenten moeten we vergeten. De Duitse democratie functioneert niet zo goed, maar in ieder geval beter dan de onze. In de onmetelijke shit die op ons afkomt, is het een goeie zaak om de banden met je grote sterke broer aan te halen. Zeker als de EU en de NAVO uit elkaar vallen, wat ik op termijn absoluut zie gebeuren.

Overigens is dit zo wie zo geen big deal, want de hele Nederlandse krijgsmacht is peanuts. In tijd van oorlog is een brigade maar een militaire splintergroepering, ook al zijn we dat vergeten. Ok, luchtmobiel, goeie lui. Laten we ervan uitgaan dat ze voor twee tellen. Twee brigades zijn ook niks :)

(Latere toevoeging; hier krijgt de LMB alleen maar een compliment, het Korps Mariniers is net zo goed een militaire splinter groepering. Niet de schuld van de LMB of van het Korps. Doet aan de kwaliteit niets af, maar echt meetellen in een fikse oorlog doe je pas als je de omvang hebt van een legerkorps. Minstens een factor 10 groter dan LMB).

Link naar reactie

Ben je onder de 28?

Meld je dan aan, probeer op de KMA (of NLDA) te komen, volg een officiers opleiding (danwel 4 jaar, danwel verkort), klein jaartje naar Amersfoort voor je VTO Infanterie, even een VAKOL doen om je rode pet te verdienen dan als de wiederweerga melden op Schaarsbergen danwel Assen.

Als je me DAN en alleen DAN beveelt om antwoord te geven.... Dan gaan we het er inhoudelijk over hebben.

Tot die tijd krijg je "summier".

sorry ben heel erg in de war... waar maak je op uit dat ik jou "beveel" om antwoord te geven?? het is een simpele vraag omdat ik namelijk benieuwd ben naar de nadelen.. mijn broer zit bij de luchtmobiel, andere bij marechaussee , mijn werk direct samen met het koninklijke huis, ministers van defensie, dus probeer mij hier niet te kleineren omdat je iets op een verkeerde manier interpreteert. niets persoonlijks slechts een vraag .. en ipv te gaan zitten bitchen over hier stuur me dan een privé bericht om om verduidelijking te vragen... hoe dan ook nogmaals, niets persoonlijks slechts een vraag van prepper tot prepper omdat ik graag de beweegredenen wil weten buiten het mooie plaatje wat defensie voorspiegelt.

Link naar reactie

Gast DickBerts
@DickBerts

Wel eens een splinter onder je nagel gehad? Irritant he?

LMB is de staalsplinter in je oog. Klein en ogenschijnlijk nietszeggend maar verneukt je dag en schakelt je wel uit ;)

Er is ook een onderdeel van de krijgsmacht waar ze niet met een splinter, maar pas met een stalen balk in hun oog uitgeschakeld zijn. :p

Link naar reactie

@tothemax kan jij hier iets meer over vertellen ? hoe jij t voor je ziet ?

Uhhhh ik zie geen probleem hoor.

Het NL en Duits leger werken al heel lang samen. Er is dus ook een Duits/Nederlands legerkorps, die wisselt wel eens van Duits of Nederlands commandant.

Er zijn meer eenheden die samenwerken met de duitsers, onder andere om ervaringen te delen en zo de (al) gezamelijke opleiding te (her) schrijven.

Nu LMB dus ook. Prima toch? de duitse para's zijn prima militairen, goed opgeleid.

Link naar reactie

@Zinzzy

Had jij niet een broer die bij de brigade zit?

Die zal toch ook zijn licht kunnen laten schijnen op al je vragen?

beter nog mijn zat vanmiddag in dezelfde cougar (helikopter) als waar onze minister van defensie uitstapte.. misschien heb je zelfs wel gezien landen.

probleem is dat mijn ...en broer zo pro defensie pro america zijn pro koninklijk huis zijn dat daar volgens hun helemaal geen nadelen aan zitten, ik wil gewoon een realistische kijk op wat komen gaan.

maar zo te zien zie ik spoken.. :) nou ja, beter dan wat mijn gevoel zegt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...