Ga naar inhoud

glavrijsen

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@glavrijsen

Vrouwtje is goed bezig:)

Een welkome aanvulling!

Naast wecken had drogen van mijn eigen groente en fruit mijn interesse.

Het geeft weer een extra variatie voor gewassen die ik het jaar rond wil kunnen eten.

Dank.

 

Driehart

 

Hallo Driehart,

Ja ze heeft echt de smaak te pakken. Ze is nu volop aan het koken met gedroogd voedsel en om eerlijk te zijn is het heerlijk.

Ik had dat niet gedacht.

Ze neemt gewoon recepten die ze al kent, of nieuwe recepten en maakt daar dan recepten van met gedroogd voedsel.

Ik heb het geluk dat ik bijna elke avond mag proeven van al haar experimenten.

Groetjes,

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit boek ziet er goed uit. Mooie foto's! Van de foto's die in de link staan word ik al hebberig. Deze komt op mijn wensenlijst te staan.

 

Hoi Tanfana,

De foto's van het drogen zijn inderdaad heel goed.

Ze is wat dat betreft een natuurtalent. Ze pakt de camera en maakt zo wat foto's.

Ze gebruikt wel altijd direct zonlicht. Volgens haar is dat veel mooier dan kunstmatig licht.

Dank je wel voor het compliment, ik ga het haar zeker zeggen, maar ik moet haar niet teveel ophemelen want ze is nu al zo trots dat ze de hele dag met een glimlach rondloopt.

Groetjes, Gerrit

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jean en Claudia,

 

Wat een ontzettend mooi boek, ik zal hem zo gelijk bestellen. Zelf droog ik al jaren en mijn kinderen en wijzelf zijn er dol op. Producten van het seizoen drogen en het hele jaar genieten!

 

Nu ben ik niet alleen benieuwd naar de verschillen fruitleren (wat zijn die lekker) die je hebt bedacht, maar vind ook dat deze initiatieven gesteund moeten worden.

 

Ik heb nog een ander idee, maar dat zet ik even op de PM.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jean en Claudia,

 

Wat een ontzettend mooi boek, ik zal hem zo gelijk bestellen. Zelf droog ik al jaren en mijn kinderen en wijzelf zijn er dol op. Producten van het seizoen drogen en het hele jaar genieten!

 

Nu ben ik niet alleen benieuwd naar de verschillen fruitleren (wat zijn die lekker) die je hebt bedacht, maar vind ook dat deze initiatieven gesteund moeten worden.

 

Ik heb nog een ander idee, maar dat zet ik even op de PM.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen

 

Hallo Jeroen,

 

Wat betreft fruitleer en groenteleer. Je moet zeker het Gaspacho groenteleer uit het boek maken, ik eet het zo of op een boterham met kaas.

Ik stuur je hier als voorproefje een recept uit het boek dat nog moet uitkomen.

Ik vind het echt heerlijk: Tomatentapenade!

50 gram gedroogde tomaten

25 gram kappertjes

65 gram groene olijven (zonder pit)

3 knoflookteentjes

1 theelepel mosterd

1 theelepel citroensap

100 ml olijfolie

Tomaten een uurtje laten wellen in weinig water.

Mix daarna alle ingredienten (zonder de olijfolie) in een blender of keukenmachine tot de consistentie van een tapenade.

Voeg dan de olijfolie toe en roer er deze onder, even laten intrekken (ongeveer 1 uurtje) en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt trots ben ik op mijn vrouwtje dat morgen een boek over voedsel drogen op de markt brengt.

Ze heeft er heel lang aan gewerkt, zelf alle foto's gemaakt, getest, geproefd en is al bezig met het nieuwe boek..............

Het Handboek voedsel droger is te koop in de webshop van WECKENonline.com .

Voor een impressie volg deze link.

Is het boek ook te koop in een betere boekhandel ? Ook in vlaanderen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het boek ook te koop in een betere boekhandel ? Ook in vlaanderen .

 

Geert

 

Hoi Geert,

 

Claudia geeft het boek uit in eigen beheer. Dat betekend dat zij alle rechten blijft behouden en wij het zelf verkopen via: www.WECKENonline.com. We wilden het eerst via een uitgever doen maar die bepalen welke kwaliteit papier, kaft, prijs van het boek en je hebt de kans dat ze na een jaar beslissen om geen voorraad aan te houden (wat heel veel gebeurt tegenwoordig) en je boek te dumpen bij een opkoper.

Zij bepalen dan ook of er een herdruk komt.

We konden het niet eens worden over de kwaliteit van het papier, we vonden de prijs te hoog enz. enz.

We verkopen het ook via andere kanalen: verkopers van voedseldroger, natuurwinkels, speciaalzaken zoals biologische winkels, glutenvrije winkels, rawfood winkels enz enz. De meesten van hen zullen het ook verkopen via internet. Het boek is vanaf morgen te koop.

EN WIJ ZITTEN IN VLAANDEREN aan de grens en versturen zowel vanuit NL als vanuit BE, Groetjes, Gerrit

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg "op mijn oren" van mijn vrouwtje omdat ik vergeten ben om de "specs" van het boek te noemen.

Dus hier komt het:

Vorm: paperback

168 pagina's

meer dan 100 recepten en veel foto's

Hoogte: 210 mm

Breedte: 180 mm

Prijs: 19,95

ISBN nr (vermeld ik ook maar even): 9789082235401

En een korte beschrijving:

Het handboek voedsel drogen is het ideale boek voor iedereen die voedsel wil drogen in een voedseldroger. Heb je een grote moestuin, eet je biologisch, raw, vegetarisch, glutenvrij of suikervrij? Ben je prepper of wil je de kinderen alleen nog maar gezonde fruitsnoepjes geven? Wil je geld besparen en in het seizoen goedkoop groenten en fruit kopen om te drogen zodat de voor de rest van het jaar voorzien bent van groente, kruiden en fruit. Ga je op trektocht en wil je lichtgewicht voedsel meenemen? Het handboek voedsel drogen bevat meer dan 100 beproefde recepten die uitnodigen om meteen zelf aan de slag te gaan. Aan bod komt het drogen van allerlei soorten fruit, groenten en kruiden en het maken van groente- yoghurt- en fruitleer. Verder allerlei tips en ook volop suggesties welke recepten u kunt maken met gedroogd voedsel.

Zo, nu denk ik dat ik wel volledig ben:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou vind ik dit een geweldig boek en wilden wij ook voedsel gaan drogen... maar dan is zo'n voedseldroger wel erg handig, en dan kijk je op marktplaats en dan zijn ze 2dehands niet te krijgen en nieuw 400euries... iemand die weet waar een goedkopere variant te vinden is... ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vooral benieuwd welke voedseldrogers goed zijn, en welke wat minder zijn.

Zijn er mensen die hun ervaringen met de apparaten willen delen?

 

Ik koop het boek sowieso, ik ben zeer onder de indruk en drogen zal ik op den duur toch wel gaan doen.

Ik zie de aankoop zelf ook als ondersteuning. Dit soort mensen hebben we nodig, mensen die tijd en energie steken in het uitzoeken van lekker en gezond eten. Ik kijk uit naar dit boek, maar stiekem ook al naar de tweede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou vind ik dit een geweldig boek en wilden wij ook voedsel gaan drogen... maar dan is zo'n voedseldroger wel erg handig, en dan kijk je op marktplaats en dan zijn ze 2dehands niet te krijgen en nieuw 400euries... iemand die weet waar een goedkopere variant te vinden is... ???

 

Hallo Zinzzy,

Wij krijgen volgens mij volgende maand een gebruikte 9 laden Excalibur binnen (nog niet zeker maar wel heel waarschijnlijk). We moeten wel de roosters vervangen (8 euro per stuk) maar voor de rest is de machine in goede staat. Hij is begin dit jaar bij ons gekocht door iemand die gedroogd voedsel wou verkopen en het teveel werk vindt. De excalibur moet dan nog wel 300 euro kosten. (dat komt doordat de roosters vervangen moeten worden: 9 laden x 8 euro = 72 euro). Als je interesse hebt stuur dan maar een mailtje naar: info@WECKENonline.com. Garantie krijg je zoals op een nieuwe. Groetjes, Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
nou vind ik dit een geweldig boek en wilden wij ook voedsel gaan drogen... maar dan is zo'n voedseldroger wel erg handig, en dan kijk je op marktplaats en dan zijn ze 2dehands niet te krijgen en nieuw 400euries... iemand die weet waar een goedkopere variant te vinden is... ???

 

Hallo Zinzzy,

Wij krijgen volgens mij volgende maand een gebruikte 9 laden Excalibur binnen (nog niet zeker maar wel heel waarschijnlijk). We moeten wel de roosters vervangen (8 euro per stuk) maar voor de rest is de machine in goede staat. Hij is begin dit jaar bij ons gekocht door iemand die gedroogd voedsel wou verkopen en het teveel werk vindt. De excalibur moet dan nog wel 300 euro kosten. (dat komt doordat de roosters vervangen moeten worden: 9 laden x 8 euro = 72 euro). Als je interesse hebt stuur dan maar een mailtje naar: info@WECKENonline.com. Garantie krijg je zoals op een nieuwe. Groetjes, Gerrit

Als je het geld hebt zou ik het doen...inderdaad 2e hands heb ik ze ook nog nooit gezien. En ik geniet er zo vaak van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...