Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alcohol gemaakt en wat nu


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Tsja een beetje methanol bewaren kan nooit kwaad.

 

Toch gisteravond de proef op de som genomen. Een heerlijk large shot glas genomen. Niet dood, niet blind en zelfs geen hoofdpijn.

Maar die 55 procent is toch wel pittig. Misschien toch maar verlagen naar iets drinkbaarders ipv brinkbarbaar.

 

haha, beetje anijs kattenstaart bijvoet en aluin en alsem enz toevoegen en lekker opdrinken..

 

Verleden week nog een bbq feestje gehad waar 70% absint geshot werd..

 

haha geen hoofdpijn ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[.....]

Ik heb helaas geen temperatuurmeter erop zitten. Kan ik de temperatuur ook meten op de ketel of moet dat aan de binnenkant gebeuren?

 

De temperatuurmeting moet bij een destilleerapparaat aan de binnenkant en bovenin in het toestel in de damp worden gemeten. Dus daar waar het vat overgaat in de neerdalende tuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
haha, beetje anijs kattenstaart bijvoet en aluin en alsem enz toevoegen en lekker opdrinken..

 

Verleden week nog een bbq feestje gehad waar 70% absint geshot werd..

 

haha geen hoofdpijn ook.

 

Blurk. :p

 

Maar aluin? Brrr, laat dat er maar uit.

 

Grappig, ik had het net over bijvoet met @Castaway.

Lekker drankje voor je. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn post in de eerste plaats gedacht aan niet-gedestilleerde dranken zoals bier en wijn. Als je echter gaat destilleren, dan kun je voor de zekerheid de voorloop weggooien. Geeft altijd een veilig gevoel. De voorloop ontsmet bovendien de gehele destillatie-opstelling, i.h.b. het koelgedeelte.

Takjes zoveel mogelijk toch verwijderen, i.v.m. met de aanwezigheid van C5 houtsuikers als xylose (Overigens zeer weinig). Houtsuikers geven inderdaad wat methanol bij vergisting. Alleen puur suiker vergisten geeft uitsluitend ethanol (stookwijn). Commerciële wijnen en bieren bevatten ook sporen methanol. De sulfiet die aan goedkope wijnen wordt toegevoegd geeft meer problemen (bv. hoofdpijn, "Appéllation Migraine Controllée" :().

 

Bedankt voor de aanvullende info.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
haha, beetje anijs kattenstaart bijvoet en aluin en alsem enz toevoegen en lekker opdrinken..

 

Verleden week nog een bbq feestje gehad waar 70% absint geshot werd..

 

haha geen hoofdpijn ook.

 

 

hoi Ronin,

zou ik u mogen vragen naar uw absinthe recept, moonshine maak ik al zelf en wil graag eens absinthe maken.

mvc C verne Luminus

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Ronin,

zou ik u mogen vragen naar uw absinthe recept, moonshine maak ik al zelf en wil graag eens absinthe maken.

mvc C verne Luminus

 

Een vriend van mij voegde dat toe, en het is niet aan te raden als beetje trippen niet de bedoeling is. Het recept voor absint heb ik helaas niet. Zal vast wel ergens online te vinden zijn.

Leuk dat u stookt, ik weet een hele oude stookketel te liggen, aas nog op het moment dat ik vraag of ik m kan overnemen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...