Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beschermende kleding


Enki

Aanbevolen berichten

Zit net Doomsday Preppers te kijken en iets wat me al een tijdje opvalt moet ik toch even kwijt.

 

Waarom lijkt niemand iets simpels als bouwhandschoenen te preppen? Zoveel idioten die met 't doe-het-zelven zichzelf stevig verwonden, terwijl simpele bouwhandschoenen dat hadden kunnen voorkomen. Die dingen kosten geen ruk (5 paar voor een tientje) voor de simpelste versie. Ik heb pas zelf al 5 paar meegenomen, maar ik ga er zeker nog een hoop meer halen.

 

Zo ook wat werkschoenen met stalen neus en bodemplaat, kosten ook niet veel meer en kan je een hoop ellende besparen. Net als een goede werkbroek, sokken en andere werkkleding.

 

Wat vinden jullie? Hebben jullie ook werkkleding geprept? Zo nee, ga je dat nu wel doen?

 

Mis ik nog andere betaalbare werkkleding in dit lijstje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Haha, bij de Biltema, maar die heb je niet in Nederland.

 

Veiligheidsschoenen en een flinke stapel handschoenen zijn wat mij betreft absoluut onmisbaar (tenzij je in een luxe bunker verstopt, maar ook daar moet je ooit eens uit komen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vinden jullie? Hebben jullie ook werkkleding geprept? Zo nee, ga je dat nu wel doen?

 

Mis ik nog andere betaalbare werkkleding in dit lijstje?

In een oproep voor hulp aan de watersnood in Servië Bosnië, werd veel gevraagd om beschermende kleding. Waadpakken of regenkleding, mondkapjes, bezems en scheppen, stevige schoenen, werkhandschoenen, regenlaarzen, chloor, ontsmettingsmiddelen, vuilniszakken, latexhandschoenen voor eenmalig gebruik.

Er was hier veel behoefte aan.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit net Doomsday Preppers te kijken en iets wat me al een tijdje opvalt moet ik toch even kwijt.

 

Waarom lijkt niemand iets simpels als bouwhandschoenen te preppen? Zoveel idioten die met 't doe-het-zelven zichzelf stevig verwonden, terwijl simpele bouwhandschoenen dat hadden kunnen voorkomen. Die dingen kosten geen ruk (5 paar voor een tientje) voor de simpelste versie. Ik heb pas zelf al 5 paar meegenomen, maar ik ga er zeker nog een hoop meer halen.

 

Zo ook wat werkschoenen met stalen neus en bodemplaat, kosten ook niet veel meer en kan je een hoop ellende besparen. Net als een goede werkbroek, sokken en andere werkkleding.

 

Wat vinden jullie? Hebben jullie ook werkkleding geprept? Zo nee, ga je dat nu wel doen?

 

Mis ik nog andere betaalbare werkkleding in dit lijstje?

 

Omdat het doomsday preppers is? :D

Ik heb wel 20 paar goedkope werkhandschoenen. Stuk of 5dozen met latex en vinyl handschoenen (diverse maten). Tevens dikke leren lashandschoenen, mooie dunne "werkplaats" handschoenen met latex laagje. En dan mis ik er denk ik nog een paar denk ik. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere werkhandschoenen hier, ik koop meestal die van de Lidl (powerfix) waar ik erg tevreden over ben en mij perfect passen. In de auto heb ik altijd een paar daarvan, naast nog goedkopere voor de snelle bandenwissel.

Zeer belangrijk je handen te beschermen want dat zijn misschien wel je belangrijkste tools.

 

server.jpg.9aa5af136bb1471658d1ef0476e932a2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handige post! Nooit bij stilgestaan dat werkkleding bijzonder handig is als er geen klusjesman en/of huisbaas langs komt, het gaat op m'n lijstje!

 

Als je het toch over de klusjesman hebt, heb je ook al een goede set handgereedschap? Denk aan een handboor, hamer, zaag, glassnijder, beitels, etc etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe hebben ze in de Aldi van die gele fluo handschoenen.

Ik koop daar iedere keer zo'n 10 a 15 paar van.

Goedkoop en relatief goede handschoenen.

Ook geschikt voor bij iets kouder weer.

(daarnaast koop ik ook een paar zeer zware handschoenen bij de Cevo, en een hoop lichtere op een traktor meeting waar ik alle jaren naartoe trek waar ge ze per 10 voor een prijsje kunt kopen)

Die van den Aldi zijn voor hun prijs veruit de beste vind ik persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere werkhandschoenen hier, ik koop meestal die van de Lidl (powerfix) waar ik erg tevreden over ben en mij perfect passen. In de auto heb ik altijd een paar daarvan, naast nog goedkopere voor de snelle bandenwissel.

Zeer belangrijk je handen te beschermen want dat zijn misschien wel je belangrijkste tools.

 

server.jpg.9aa5af136bb1471658d1ef0476e932a2.jpg

 

 

Die gebruik ik ook altijd. Zitten lekker en kunnen wat aan.

Matig vuurbestendig, heb ik gemerkt, kampvuur handeling hebben het eerste paar geen goed gedaan, maar zijn nog steeds in gebruik.

't Is ook het enige wat ik in die zakken aan m'n pijpen van mijn broek stop, de rest vind ik te zwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het toch over de klusjesman hebt, heb je ook al een goede set handgereedschap? Denk aan een handboor, hamer, zaag, glassnijder, beitels, etc etc

 

Ja klopt, meeste daarvan heb ik inderdaad, behalve de glassnijder. Is er een speciale rede waarom je die hebt toegevoegd aan je preps? Ik heb dat stuk gereedschap tot nu toe nog nergens voorbij zien komen op advieslijsten namelijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, meeste daarvan heb ik inderdaad, behalve de glassnijder. Is er een speciale rede waarom je die hebt toegevoegd aan je preps? Ik heb dat stuk gereedschap tot nu toe nog nergens voorbij zien komen op advieslijsten namelijk :)

 

Glassnijder, nee, die heb ik ook niet vaak nodig... leg eens uit @prepass? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, bij de Biltema, maar die heb je niet in Nederland.

Nou dat is nou een bedrijf wat we hier gewoon écht missen in Nederland.

Standaard bij aankomst in SE langs de Biltema voor de catalogus .... 3 weken om een lijstje te maken en dan op de laatste dag ff de spullen van het verlanglijstje gaan halen :D

 

 

Maar wat betreft de werkkleding ... Ik wordt van m'n werk uit voorzien van Snickers werkkleding en alles waarmee ik niet meer bij de klant kan verschijnen maar nog wel goed/heel is wordt bewaard...... en met handschoenen is het wie appelen vaart.........

 

Heb in het verleden ook goedkope werkkleding aangeschaft, VanCranebroek en Makro, maar dat slijt toch stukken sneller dan bijv. Snickers.

Denk dat een paar eenvoudige spijkerbroeken beter werken dan goedkope werkkleding.

 

@Enki weet jij hoe de kwaliteit van Biltema werkkleding is?

 

Wat betreft de handschoenen .... afgezien van de standaard werk en tuinhandschoen zijn er ook 'dunne' werkhandschoenen met snijweerstand (in div gradaties) .... het is wel handig als je wat aan het snijden bent en je schiet uit je niet meteen in je hand zit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enki weet jij hoe de kwaliteit van Biltema werkkleding is?

 

Wat betreft de handschoenen .... afgezien van de standaard werk en tuinhandschoen zijn er ook 'dunne' werkhandschoenen met snijweerstand (in div gradaties) .... het is wel handig als je wat aan het snijden bent en je schiet uit je niet meteen in je hand zit....

 

De kwaliteit is okee, zeker voor de lage prijs die je er betaalt. natuurlijk moet je niet denken dat het op hetzelfde nivo zit als de echte professionele merken, maar die zijn dan ook veel duurder en daar heb ik zelf gewoon simpelweg 't budget niet voor. Liever 3 setjes met redelijk goed spul, dan 1 set met super goed spul.

 

Handschoenen en schoenen zijn samen veruit 't belangrijkste. Zonder je voeten kom je nergens (en even naar de dokter voor een tetanus prik is er na de SHTF ook niet bij) dus een stalen bodemplaat in je schoenen helpt een hoop, als je in een spijker trapt heb je anders toch een mooi probleem. En zonder je handen begin je niets; van iets simpels als uitschieten met een mes tot het half afsnijden van vingers aan een stuk glas bij puinruimen.. handschoenen zijn gewoon onmisbaar. Ik ga mijn collectie hiervan zeer zeker nog flink uitbreiden, verschillende soorten voor verschillende klussen.

 

Goede sokken zijn ook niet te onderschatten, zeker in combinatie met schoenen met stalen/hardplastic neuzen bieden werksokken (of wandelsokken) veel meer comfort dan gewone "nette" sokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glassnijder, nee, die heb ik ook niet vaak nodig... leg eens uit @prepass? :p

 

Glassnijder is klein, kost niet zoveel dus waarom niet? Stel je heb een kapot raam en je wilt een goede permanente afdichting maken, dan kan dat het beste met glas. Zeil en ductape werkt maar is een tijdelijke oplossing. Dit geldt voor veel gereedschap (klein, kost niet veel) met name voor een bug in... Glassnijder noemde ik niet specifiek, kwam alleen even in me op van de lijst met spullen die ik heb.

Nog een paar:

Betonschaar (universele sleutel :D )

Hard soldeer

Knelfittingen

Schuifmaat

Waterpas

Rol bitumen

etc etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

waat @prepass zegt klopt wel vind ik , het zijn de kleine handige tooltjes die weinig kosten en je een hoop werk en tijd kunnen besparen

zoals een fretboortje ook dit is een handig tooltje zowel thuis als in je BOB . Ik denk dat het veelal de dingetjes zijn die je eigenlijk mist als je er eentje nodig hebt of niet hebt :)

dit geldt ook voor die handschoenen , ik heb gewoon een paar ouderwetse leren werkhandschoenen en weliswaar zwaar in gewicht maar ze voldoen goed bij het werken met staaldraad , glas

ed , ook qua vuurbestendig kunnen ze aardig wat hebben en je kan ze goed repareren . Enkel fijn werk doen ermee zit er niet in .

maar naast het hebben van materialen als hardsoldeer en gereedschappen is er kennis van hebben hoe ze te gebruiken ook wel zo handig .

Is niet beledigend naar de mensen hier want velen van jullie zullen die kennis wel hebben , maar degenen die dat niet hebben is het slim om je er eens wat in te verdiepen

zelfs een eenvoudige glassnijder vereis toch kennis van het hoe te snijden .(zonder dat het breekt :rolleyes: )

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit is okee, zeker voor de lage prijs die je er betaalt. natuurlijk moet je niet denken dat het op hetzelfde nivo zit als de echte professionele merken, maar die zijn dan ook veel duurder en daar heb ik zelf gewoon simpelweg 't budget niet voor. Liever 3 setjes met redelijk goed spul, dan 1 set met super goed spul.

Mooi, das goed om te weten, ga ik daar eens naar kijken als ik er ben over een week of 6.

Die Snickers broeken zijn om te dragen namelijk wel helemaal perfect ..... maar om ze zelf te kopen is het een heel ander verhaal ;)

Wil ook nog ff kijken of ze die el sluipsteen nog hebben .... beetje spijt dat ik 'm vorig jaar niet gekocht heb.

 

Pssst, op http://biltema.se/sv/ kun je je 't hele jaar vermaken dan ;)

Ik weet het .... kijk er stiekum ook wel af en toe .... maar voor het vakantie gevoel halen we altijd eerst de catalogus en dan op de terugweg in Göteborg inslaan :)

 

Weet niet waar je woont in Zweden, maar als je een zilvere Subaru ziet met of zonder kip steek gerust je hand op als je dat wil (kenteken sub zegt genoeg) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...