Ga naar inhoud
GENEGEERD

Snugpak softie jas en broek als alternatief voor slaapzak


FKAGB

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Uitstekende ervaring mee. Ik bezit 2 snugpak jasjes tot -7.. Wegen werkelijk helemaal niets.

En een snugpak blizzard tot -25.

 

Tijdens jagen uren lang stilzitten? Geen probleem, lijkt net of je in een saunatje zit.. heerlijk, terwijl anderen staan te blauwbekken.

 

Erin slapen zal vast ook prima gaan! Dat heb ik nog maar half uitgeprobeerd :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met Snugpak is dat de waardes ruim zijn geschat. De comfort waardes van deze zakken liggen lager dan bij andere zakken van het zelfde gewicht. Ze gaan er bij snugpak vanuit dat je met kleding in een zak ligt. Kijk maar naar de range tussen comfort en extreme waardes. Deze liggen bij snugpak dichter bij elkaar dan andere zakken.

Neemt niet weg, dat Snugpak gewoon goede zakken zijn als je rekening houdt met bovenstaande zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gedurende de afgelopen jaren aardig wat ervaring opgedaan met de spullen van Snugpak en ik blijf het fantastisch spul vinden! Super comfi en lekker warm. Zelfs bij temperaturen van -20 / -25 (ergens in Polen, tijdens een uitje met de baas).

 

Echter, het heeft naar mijn mening de voorkeur om een 'gewone' slaapzak te gebruiken voor als je echt gaat slapen. Hierin lig je comfortabeler, warmer en krijgt je lichaam efficientere rust.

 

Maar als je de jas/broek alleen wilt gebruiken om in te guppen (knikkebollen) in de auto, of om warm te blijven tijdens de wacht/jacht dan zijn ze bij uitstek geschikt. Het is dan veel waarschijnlijker dat je koude handen/voeten krijgt dan de rest van je lijf. Goede sokken, handschoenen en bovenal een muts en je zit met gemak de nacht met temperaturen ver onder 0 met gemak uit.

 

Gupze!

 

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik heb gedurende de afgelopen jaren aardig wat ervaring opgedaan met de spullen van Snugpak en ik blijf het fantastisch spul vinden! Super comfi en lekker warm. Zelfs bij temperaturen van -20 / -25 (ergens in Polen, tijdens een uitje met de baas).

 

Echter, het heeft naar mijn mening de voorkeur om een 'gewone' slaapzak te gebruiken voor als je echt gaat slapen. Hierin lig je comfortabeler, warmer en krijgt je lichaam efficientere rust.

 

Maar als je de jas/broek alleen wilt gebruiken om in te guppen (knikkebollen) in de auto, of om warm te blijven tijdens de wacht/jacht dan zijn ze bij uitstek geschikt. Het is dan veel waarschijnlijker dat je koude handen/voeten krijgt dan de rest van je lijf. Goede sokken, handschoenen en bovenal een muts en je zit met gemak de nacht met temperaturen ver onder 0 met gemak uit.

 

Gupze!

 

Verstuurd vanaf mijn GT-P5110 met Tapatalk

 

Ik heb geen ervaring met zo'n pak.

Als ik die -25 verhalen hoor, denk ik: cool!

 

Waarom vind jij een gewone slaapzak prettiger? Ligt ( :p ) dat aan de houding, dat je je benen ergens tegen aan kan duwen, een soort baarmoeder-effect?

Dat zou je (theoretisch) dus aan een lakenzak genoeg hebben, want het Snugpak kan tegen -25 .

Of mis ik iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...