Ga naar inhoud

BTF

Aanbevolen berichten

Whey is een voedingssupplement dat bestaat uit poedervormig geconcentreerd eiwit geproduceerd uit wei. Dit word veel gebruikt door sporters, en mensen die fanantiek aan fitness doen met name. Ook zijn er de laatste jaren veel mensen die een eiwit-dieet volgen om af te vallen, voor ze whey voor gebruiken.

 

Denken jullie dat whey geschikt is als prep voor je voedselvoorraad. Het bevat (uiteraard) zeer veel proteïne. Ook is het gedroogd, dus ik vermoed dat het wel een tijdje houdbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Houdbaarheid valt erg tegen.

Max 1 a 2 jaar volgens alle whey poedertjes die ik hier heb staan...

 

Greener

 

Dat valt inderdaad tegen! Ik heb dat spul nooit gebruikt/gezien, dus geen idee van de houdbaarheid. Ik vind het wel vreemd hoor. Is toch poeder? Wat wordt er slecht dan, er zit nauwelijks vet in toch?

 

Maar als het maar zo kort houdbaar is, is het inderdaad niet nuttig als prep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is volgens mij vooral vocht waar de houdbaarheid van het poeder onder te lijden heeft. Een geopende bus kan tot een jaar gebruikt worden mits goed afgesloten volgens de fabrikant

Ik gebruik het soms als ik in een hele fanatieke periode met gewichten train. Ik heb het nog nooit hoeven weggooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 2 jaren later...

De laatste weken is de http://www.bodyenfitshop.nl nogal negatief in de social media terechtgekomen vanwege het feit dat onafhankelijke testen uitwezen dat sommige producten van het huismerk hun claims niet konden waarmaken:

 

3.jpg.37a9a711c7b9827038fbe00456fd674d.jpg

2.jpg.d8d8810a21ad033bf0c2c67110ff35ae.jpg

 

De versie die ik zelf gebruik is bij de verschillende tests dusver nog niet genoemd. Echter gezien de prijs en de uitstekende klantenservice blijf ik wel fan van deze webshop. Persoonlijk overstappen op een alternatief kan prijswijs niet uit voor mij. Aangezien 90% van de proteïne supplementen of shakes hormonen of kunstmatige zoetstoffen bevatten zoals aspartaam, aculfaam-k, sacharine, cyclamaat of Sucralose/Splenda (stevia-variant van het huismerk. Mocht deze versie ook minder eiwitten en meer koolydraten bevatten dan kan de budgetprepper prijsbewust beter een extra schep toevoegen en de koolhydraten verder beperken in de dagelijkse voeding zelf naar mijn mening.

 

Aangezien dit draadje zich richt op whey of eiwitpoeder als prep leek het me gunstig dit mede te delen aan mede-preppers zodat een ieder zijn of haar eigen afwegingen kan maken en zelf zijn of haar beste keuze kan maken als het gaat om whey-shakes.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Whey is goed gecombineerd met een voldoende voorraad aan dinkwater. als supplement 1 keer per dag kan het niet zo'n kwaad maar om meerdere maaltijden per dag te vervangen moet je 3 tot 5 liter extra drinken per dag om je lever en nieren niet te hard te belasten. Ook moeten extra vezels ingenomen worden voor een normale stoelgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ervaring met de whey proteïne van body en fitshop en helpt zeker met de spier opbouw en herstel! Maar zoals zoveel dingen lijkt het me dat duurdere merken ook beter zijn zo weet ik van kennissen uit de sportschool dat de whey vam optinum nutrition een stuk beter is. Echter kan ik deze niet betalen, ook het geld om een voorraad op te bouwen ontbreekt me. Maar als iemand het geld heeft zeker een goede prep!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ervaring met de whey proteïne van body en fitshop en helpt zeker met de spier opbouw en herstel! Maar zoals zoveel dingen lijkt het me dat duurdere merken ook beter zijn zo weet ik van kennissen uit de sportschool dat de whey vam optinum nutrition een stuk beter is. Echter kan ik deze niet betalen, ook het geld om een voorraad op te bouwen ontbreekt me. Maar als iemand het geld heeft zeker een goede prep!

 

Al eens op powersupplements.nl gekeken? Goedkoop en goed gerief daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...