Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Realistisch] Fight Quest


Aanbevolen berichten

Aangezien ik vaak filmpjes over vechtsport bekijk gezien mijn achtergrond wilde ik jullie 2 filmpjes laten zien wat aardig van toepassing kan komen bij een Mobattack of andere soorten overvallen.

 

Er zijn verschillende filmpjes te zien op internet waarin word geprobeerd een beeld te schetsen hoe een bepaalde vechtsport in elkaar steekt.

Fight Quest laat een ex militair en een goed beoefende MMA vechter verschillende stijlen vechtsport en/of methodes zien en onder de knie krijgen in 5 dagen. Hierna zullen ze het gevecht aangaan met de beste vechters uit de sportschool. Ze gaan naar het land waar de sport vandaan komt.

 

Ik vind de beelden een stuk realistischer dan alle anderen. Ook komt er een stukje cultuur bij kijken.

 

Hapkido (Spreekt mij zeer aan en hoop dat er weer eens een WS komt door @carismo)

 

Krav Maga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er zijn een hoop vechtsporten en stijlen. Veel sporten hebben ook iets van show in zich (lenigheid, mooie draaitrappen), die feitelijk minder effectief zijn. Dat is leuk om naar te kijken, maar ik geniet pas echt van een effectieve vechtstijl zonder al die poespas.

 

Er was vroeger een grap over. Er ging iemand sparren met een vriend. Die vriend kreeg allerlei klappen en trappen om zijn oren, blauw oog. Ja dat is Taekwondo. Volgende dag weer sparren, ander oog blauw. Ja dat was nou Karate. Volgende dag weer sparren en die persoon wordt wakker in het ziekenhuis en vraagt aan zijn vriend wat er is gebeurd. Waarop die vriend zegt: dat was nou een krik van een Toyota.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een hoop vechtsporten en stijlen. Veel sporten hebben ook iets van show in zich (lenigheid, mooie draaitrappen), die feitelijk minder effectief zijn. Dat is leuk om naar te kijken, maar ik geniet pas echt van een effectieve vechtstijl zonder al die poespas.

 

Er was vroeger een grap over. Er ging iemand sparren met een vriend. Die vriend kreeg allerlei klappen en trappen om zijn oren, blauw oog. Ja dat is Taekwondo. Volgende dag weer sparren, ander oog blauw. Ja dat was nou Karate. Volgende dag weer sparren en die persoon wordt wakker in het ziekenhuis en vraagt aan zijn vriend wat er is gebeurd. Waarop die vriend zegt: dat was nou een krik van een Toyota.:cool:

 

Hehehehe ja dat is idd een goede.

 

Even over de vechtSPORT. Bij vechtsport is altijd een show bij sommige daarvan is de beweging vloeiend zodat het er mooi uitziet maar zeker niet minder effectief.

Krav Maga (ondanks dat vele dit een hype vinden) is absoluut niet mooi. Wel doeltreffend en effectief. Er zijn mensen die zeggen dat er maar weinig goede scholen zijn om Krav Maga te leren en daar ben ik het deels mee eens. Niemand kan jou perfect Krav Maga leren. Je moet de techniek en kneepjes onder de knie krijgen en verder moet het in je zitten en instinctief denken.

 

Welke sport is de beste? Ik weet het niet, en wil het ook niet weten. Het is nooit verkeerd om aan een sport te doen. vechtsport of andere soorten sport. Je lichaam blijft in conditie en met vechtsport leer je je zelf te verdedigen. Als er wel een wapen op je hoofd word gezet zijn er maar een aantal sporten die technieken heeft om het wapen af te pakken. Ik heb geleerd hoe dit zou kunnen. Waag ik die kans? Ik weet het niet. Wat ik wel weet dat ik net zolang blijf zoeken en gissen totdat ik een manier vind om dat lelijke ding te pakken te krijgen ;) of het aangeleerd is of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn jong leven veel gevecht sporten gedaan . Sommige berusten op show andere techniek en andere fysiek .

Jaren op staat gevochten omdat ik geen onrecht kon aanzien .

Veel klappen gekregen maar ook veel uitgedeeld .

Waar het op straat op aan komt is geen angst snelheid en kracht . En daar moet je voor trainen .

Nu 25/30 jaar later ben ik de snelheid en de kracht kwijt maar bang ben ik niet van niemand .

Al kan ik nog geen onrecht zien vechten doe ik niet meer . Zeker niet op straat de tijden zijn veranderd .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik vaak filmpjes over vechtsport bekijk gezien mijn achtergrond wilde ik jullie 2 filmpjes laten zien wat aardig van toepassing kan komen bij een Mobattack of andere soorten overvallen.

 

Er zijn verschillende filmpjes te zien op internet waarin word geprobeerd een beeld te schetsen hoe een bepaalde vechtsport in elkaar steekt.

Fight Quest laat een ex militair en een goed beoefende MMA vechter verschillende stijlen vechtsport en/of methodes zien en onder de knie krijgen in 5 dagen. Hierna zullen ze het gevecht aangaan met de beste vechters uit de sportschool. Ze gaan naar het land waar de sport vandaan komt.

 

Ik vind de beelden een stuk realistischer dan alle anderen. Ook komt er een stukje cultuur bij kijken.

 

Hapkido (Spreekt mij zeer aan en hoop dat er weer eens een WS komt door @carismo)

 

Krav Maga

 

Voor mij is het Hapkido in Fight Quest niet realistisch weergegeven want eigenlijk is er geen sparring in Hapkido, ik merk ook dat de tegenstanders zich ook heel hard inhouden en nogal nonchalant zijn (vandaar ook die blessure).

 

Betreft het geven van een vervolg van een ws op een sc, ik ben zelf geen vragende of aanbiedende partij meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehehehe ja dat is idd een goede.

 

Even over de vechtSPORT. Bij vechtsport is altijd een show bij sommige daarvan is de beweging vloeiend zodat het er mooi uitziet maar zeker niet minder effectief.

Krav Maga (ondanks dat vele dit een hype vinden) is absoluut niet mooi. Wel doeltreffend en effectief. Er zijn mensen die zeggen dat er maar weinig goede scholen zijn om Krav Maga te leren en daar ben ik het deels mee eens. Niemand kan jou perfect Krav Maga leren. Je moet de techniek en kneepjes onder de knie krijgen en verder moet het in je zitten en instinctief denken.

 

Welke sport is de beste? Ik weet het niet, en wil het ook niet weten. Het is nooit verkeerd om aan een sport te doen. vechtsport of andere soorten sport. Je lichaam blijft in conditie en met vechtsport leer je je zelf te verdedigen. Als er wel een wapen op je hoofd word gezet zijn er maar een aantal sporten die technieken heeft om het wapen af te pakken. Ik heb geleerd hoe dit zou kunnen. Waag ik die kans? Ik weet het niet. Wat ik wel weet dat ik net zolang blijf zoeken en gissen totdat ik een manier vind om dat lelijke ding te pakken te krijgen ;) of het aangeleerd is of niet

 

Ik ben het met je eens. Het is bewezen dat mensen die sporten en fit zijn 12,5% actiever zijn en waarschijnlijk xxx% gezonder en mentaal sterker ook. Krav Maga vind ik bijzonder effectief en het wordt door vele legers dan ook beoefend. Helaas ben ik de laatst 13 jaar niet zo fit meer door een versleten lichaam. Actief sporten zou nog meer blessures en schade berokkenen al zou een paar kilo gewicht ook beter voor me zijn.

 

Ik heb verschillende vechtsporten gedaan in mijn leven maar op straat leer je echt effectief knokken (al heb ik een hekel aan ruzie). Van mijn 4e to 12e heb ik aan Judo gedaan, daarna tot mijn 21e muay thai (variant van kickboxen) en gewoon boksen. Een combinatie van meerdere sporten is ideaal. Ik kon echter ook redelijk goed voetballen en heb geprobeerd prof te worden. Daarom moest ik stoppen met vechtsport i.v.m. de vele blessures na wedstrijden. Met voetbal is het uiteindelijk ook niet gelukt, maar gelukkig heb ik nooit op1 paard gegokt en netjes mijn opleidingen afgemaakt. Op mijn 29e was het lichaam versleten en kon ik uitsluitend nog op bier-niveau sporten.

 

Toch heb ik geen spijt, want ik heb altijd met plezier gesport. Top sport is eigenlijk heel slecht voor je lichaam en mijn advies is wanneer je toch niet de ambitie hebt prof te worden om zuinig met je lichaam om te gaan. Dan kun je nog heel lang plezier beleven en fit blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je jonge jaren gesport hebben, blijft heel lang merkbaar.

Ik werkte in de bejaardenzorg toen een van de oude heren die ik verzorgde een verschrikkelijke val maakte.

Echt, elk ander zou minstens een heup gebroken hebben en nog wat meer botten. Deze oude man was wel bont en blauw, maar had niks gebroken. Hij had in zijn jonge jaren op hoog niveau gesport. Daar leerde hij oa vallen en doorrollen...dat had hij automatisch gedaan toen hij die vreselijke val maakte. Daarmee voorkwam hij ernstige schade. Dat automatisme blijft dus nog heel lang werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik lees

Het is bewezen dat mensen die sporten en fit zijn 12,5% actiever zijn en waarschijnlijk xxx% gezonder en mentaal sterker ook
zet ik daar mijn vraagtekens toch bij

Ik denk dat dit in veel gevallen een geval zal zijn van de kip of het ei

 

Veel sporten is ook een tweezijdig zwaard

Veel atleten hebben vroegtijdig veel blessures en slijtage waardoor ze juist in de latere jaren meer problemen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste vechtsporter is hij die zich weet aan te passen aan de stijl van zijn tegenstander.

Welke vechtsport de beste is ? Een combinatie van geeft het voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is al eens een topic van meer dan 30 pagina's over geweest.... Vechtsport is sport, Martial arts en zelfverdediging niet omdat er geen regels zijn. Maar het wil niet zeggen dat iemand die jaren aan vechtsport op topniveau heft gedaan dat deze zich niet kan verdedigen.

 

Een combinatie in lijn van de beoefende sporten kan vruchten afwerpen maar iemand die kickbox doet en bijkomend en bijkomend taekwondo gaat doen zal 1 van de 2 stijlen moeten laten varen want de manier van trappen is geheel anders.

 

Een combinatie van de 2 en een eigen interpretatie eraan geven in een noodsituatie kan goed zijn maar kan ook resulteren in blessures. Ook zijn er zelfverklaarde mma goeroes (ik ga geen namen noemen) die dangraden hebben in verschillende disciplines maar als ze iets moeten voordoen nog niet tot boven de gordel kunnen trappen...

 

Er is 1 ding dat mensen voor ogen moeten houden en dat is dat de kans vrij klein is dat mensen in een confrontatie er ongeschonden uitkomen bij hand to hand combat en zeker als er een slag of steekvoorwerp aan te pas komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik lees zet ik daar mijn vraagtekens toch bij

Ik denk dat dit in veel gevallen een geval zal zijn van de kip of het ei

 

Veel sporten is ook een tweezijdig zwaard

Veel atleten hebben vroegtijdig veel blessures en slijtage waardoor ze juist in de latere jaren meer problemen krijgen.

 

Ik had misschien beter moeten aangeven, sporten op recreatief niveau. Met topsport maak je je lichaam inderdaad vroegtijdig kapot.

 

Ik heb dagelijks pijntjes bij het opstaan of juist als ik een zware dag achter de rug heb (een echte ouwe lul). Aan de andere kant wen je lichaam erg snel. Wanneer je bijv. 3 weken op vakantie bent geweest en weinig of niets gedaan hebt. Dan ben je de eerste werkdag totaal versleten. Na een paar dagen pak je het weer op en komt de conditie terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...