Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gaat de dollar vallen?

Recommended Posts

Waarvoor zouden ze die moeite nemen? De touwtjes zijn al jaren in handen van de banken ;-)

Die vraag houd mij ook al even bezig.

Als je alles al hebt wat moet je dan met nog meer?

Aan de andere kant als je het zo makkelijk kunt pakken, waarom zou je dan ooit stoppen?

Nodig hebben ze het niet meer, macht en spelletjes daar zal het ze nog om gaan.

Dat zullen ze ook nooit vrijwillig meer afstaan.

Als ik zie hoe weinig mensen zoiets als inflatie snappen, dan vraag ik me af hoe we ooit de moeilijkere aspecten kunnen uitleggen.

Het is redelijk hopeloos.

Zolang we nog eerder elkaar uitmoorden dan de bron aan te pakken is er weinig hoop.

Er is nog zo veel missionariswerk te verrichten dat het onbegonnen werk lijkt.

Ik heb er best een hard hoofd in.

Alleen maak je weinig kans, een groep is vreselijk moeilijk.

En dus glijden we de afgrond in en proberen we wat te organiseren, of het in de buurt van voldoende komt is de vraag?

Prep ze,

K a n s

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nu.nl: 'Russen kiezen Aziatische valuta voor handel'

Russische bedrijven bereiden zich voor om voortaan contracten te voldoen in de Chinese yuan renminbi en andere Aziatische valuta's, omdat ze vrezen dat westerse sancties ze de toegang tot de markt voor Amerikaanse dollars zullen ontzeggen. Dat schrijft zakenkrant Financial Times zondag op basis van bronnen in de banksector.

Is dit dan het Middelkoopje dat eraan zit te komen ...

Russian Companies Set To Drop Dollar

Russian companies are preparing to switch contracts to renminbi and other Asian currencies.

http://www.zerohedge.com/news/2014-06-09/trend-increasingly-more-russian-companies-set-drop-dollar-switch-chinese-yuan

Russia Is Doing It – Russia Is Actually Abandoning The Dollar

http://theeconomiccollapseblog.com/archives/russia-is-doing-it-russia-is-actually-abandoning-the-dollar

Ik ben er heilig van overtuigd dat nul komma nul schulden hebben waar of wat dan ook hetgeen is wat het meest toekomst bestendig is. Echter, deze logica is niet eens toepasbaar op middelgrote schaal want je krijgt dan te maken met teveel variabelen.

Ik acht het volgende belangrijk:

1. Je zorgt (persoon of land maakt ff niet uit) voor je primaire levensbehoeften.

2. Studeren of werken is gericht op meer output dan input, is dit niet het geval = anders aanpakken of anders stoppen.

3. Een algemeen betaalmiddel is in mijn optiek alleen nuttig ter bevordering van kaders/standaard.

4. Een eigen betaalmiddel is in mijn ogen alleen nuttig wanneer je veel van je producten zou exporteren. Kwaliteit is nooit duur aangezien het zichzelf altijd terugbetaald (zie puntje 2 input --> output)

5. Mocht je geen eigen betaalmiddel hebben en meeliften op een stabiele valuta dan houdt de optie achter de hand om je te kunnen ontkoppelen van deze valuta (en welke andere valuta dan ook). Wat het alternatief wordt kan of je eigen valuta zijn of een ingenieus plan dat ik nu zelfs niet kan bedenken :)!

Waarom het de verkeerde kant op gaat mondiaal is in mijn ogen om de volgende twee punten:

1. Hoewel belangrijk vind niet elke cultuur dit belangrijk. In NL is alles dichtbij maar dat veranderd voor bijvoorbeeld Duitsland of Noorwegen al snel.

2. Smaak gerelateerd, ook hier weer heeft elke cultuur zijn of haar eigen opinie hier in. Ikzelf vind dat er enorm veel inefficiënt en verkwistend gewerkt/geleefd wordt.

• 2 weeks later...

Voor de VS vooral. Wat wij kunnen doen als preppers is nog wat extra brandstof voor de voertuigen inslaan, bewuster omgaan met transport, zorgen voor alternatief verwarmen (brandhout, steenkool, pellets, petroleum, flessengas) zodat we minder afhankelijk worden van de markt.

Ik verwacht alvast dat de beurzen een flinke tik gaan krijgen. Wellicht stijgen olie-, grondstoffen- en voedingsaandelen binnenkort. De flashy sectoren zullen onderuit gaan, de VS en Aziatische beurzen eerst. Van de Europese aandelen in conservatieve sectoren verwacht ik dat het wel zal meevallen. My 2 cents. Mijn usd posities zijn intussen geliquideerd.

"De-Dollarization" Continues - China Starts Direct Trade With UK

http://www.zerohedge.com/news/2014-06-19/de-dollarization-continues-china-starts-direct-trade-uk

Ik moet rap eens wat preps gaan afmaken...

Nu de euro nog.

Maar hoe gaat Europa dat aan de VS verkopen? Ja sorry jongens, we moeten wel rechtstreeks handelen met China, of Weet je wat jullie kunnen! De pot op!

• 3 weeks later...
De directeur van olie en brandstof gigant Total zegt dat de Petrodollar niet nodig is (om olie af te rekenen in het midden oosten).

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-05/ceo-one-worlds-largest-energy-major-sees-no-reason-petrodollar

Zo! Dat zijn nogal uitspraken.

Wat ik niet goed begrijp, is hoe die mensen over de toekomst denken als de petrodollar wordt losgelaten. Zij zullen toch niet geloven dat als Amerika onderuit gaat, de rest van de wereld gewoon kan doorgaan op de oude voet, alsof we er alleen maar beter van worden als de grootste uitvreter uit de markt valt?

Volgens mij raakt de hele wereld in diepe crisis als de dollar valt, volgens mij gaat de hele wereld failliet. Maar misschien zie ik dat te somber.

Aan de andere kant, misschien moeten we het ook maar gewoon proberen, want als we afwachten en niets doen, zal de dollar ook vallen. Dan duurt het alleen iets langer. :confused:

Het alternatief @Charlie is dat we aan de leiband van de VS blijven lopen. En die zorgen er echt wel voor dat ze zelf als laatste kapot gaan.

Het is kiezen uit twee kwaden maar in dat geval houdt ik het liever in eigen hand.

Dictated to a slave and sent by carrier pidgeon

Het alternatief @Charlie is dat we aan de leiband van de VS blijven lopen. En die zorgen er echt wel voor dat ze zelf als laatste kapot gaan.

Het is kiezen uit twee kwaden maar in dat geval houdt ik het liever in eigen hand.

Je houdt het liever in eigen hand? Ben jij stiekem lid van de Bilderbergers? Of bedoel je eigen als in euro?

Je houdt het liever in eigen hand? Ben jij stiekem lid van de Bilderbergers? Of bedoel je eigen als in euro?

Daar zouden we het toch niet meer over hebben in het openbaar agent KS? ;)

Eigen hand als in op dit moment EU/eurozone.

Daar zouden we het toch niet meer over hebben in het openbaar agent KS? ;)

Eigen hand als in op dit moment EU/eurozone.

dollar, euro, yen - allemaal Fiat geld. Waardeloos papier als het vertrouwen wegvalt.

Oh shit, dat mocht ik niet openbaar maken Dr. Vlad.

dollar, euro, yen - allemaal Fiat geld. Waardeloos papier als het vertrouwen wegvalt.

Oh shit, dat mocht ik niet openbaar maken Dr. Vlad.

Klopt, maar door nu je eigen plan te trekken zal het vertrouwen in de euro alleen maar stijgen als je de mensen het achterliggende verhaal vertelt.

(Ja ik weet, if only...)

Alles beter dan niets doen en wachten op de onvermijdelijke crash van de USD.

Klopt, maar door nu je eigen plan te trekken zal het vertrouwen in de euro alleen maar stijgen als je de mensen het achterliggende verhaal vertelt.

(Ja ik weet, if only...)

Alles beter dan niets doen en wachten op de onvermijdelijke crash van de USD.

Heb je de laatste memo niet gelezen? Als de dollar valt, gaat de euro ook om. Dat zal dan wel het moment zijn dat het IMF komt NWO-muntjes....

Heb je de laatste memo niet gelezen? Als de dollar valt, gaat de euro ook om. Dat zal dan wel het moment zijn dat het IMF komt NWO-muntjes....

Die dan net zo waardeloos zijn bij gebrek aan enige vorm van dekking.

Zou wel een mooi moment zijn om onze roebel aan goud te linken, dat hebben we zat :)

Edit: oops, daar gaat mijn opsec..

Het lijkt nu ook dat steeds meer mensen/landen door krijgen waar amerika mee bezig is.

Kunnen we mooie Saabs kopen van de Zweden zitten we nu met de JSF.

Of is het een strategische zet om de rest van de wereld vleugel lam te maken en

hebben ze zelf een loods met andere modellen. :rolleyes:

Hoe lang kan amerika nog zijn BS verkopen aan de rest van de wereld.

Hoelang wil Nederland nog een kolonie blijven van de us.

Op dit moment houden de zoethoudertjes het amerikaanse volk nog

rustig, maar wat als de candy op is.

Hoeveel dollars zijn er al weer bij gedrukt sinds ik aan het typen ben?

Paar tonnen!!

Het lijkt nu ook dat steeds meer mensen/landen door krijgen waar amerika mee bezig is.

Kunnen we mooie Saabs kopen van de Zweden zitten we nu met de JSF.

Of is het een strategische zet om de rest van de wereld vleugel lam te maken en

hebben ze zelf een loods met andere modellen. :rolleyes:

Hoe lang kan amerika nog zijn BS verkopen aan de rest van de wereld.

Hoelang wil Nederland nog een kolonie blijven van de us.

Op dit moment houden de zoethoudertjes het amerikaanse volk nog

rustig, maar wat als de candy op is.

Hoeveel dollars zijn er al weer bij gedrukt sinds ik aan het typen ben?

Paar tonnen!!

Hier een mooi stukje tekst voor je. De Dollar is binnen afzienbare tijd verdwenen. http://www.zerohedge.com/news/2014-07-06/mike-maloney-dollar-we-know-it-will-be-gone-within-6-years

Papier geld houdt een bepaalde waarde zolang men die er die waarde aan geeft.

De Euro vertrouw ik ook niet echt, maar zolang als ik boodschappen kan doen

en mijn berekening werkuren naar Euro naar te kopen artikelen klopt, laat ik het

maar even.

Vroeger ging het geld dat ik verdiende op en ik kocht er een huisje voor.

De rente betreffende het huisje heb ik toentertijd 30 jaar vast gezet, want ik

wist vanuit de jaren '80 dat het raar kon lopen.

Nu blijkt de Euro zo weinig waard te zijn en mogen banken zo manipuleren dat

bijna 0 % rente 'normaal' kan zijn.

Nu ben ik al wat jaartjes aan het bezuinigen en houd ik wat geld over.

Een beetje op de bank als buffertje is altijd handig.

Maar wat als ik straks (hopelijk) wat meer kan gaan overhouden.

Dan eerst wat preppen en dan zou ik toch denk ik voor zilver gaan,

of wodka, of sigaretten (hoe lang zijn die eigenlijk houdbaar).

Nu zit ik me eigenlijk al te beseffen dat de Dollar al jaren terug gevallen is.

De armen hebben ze toch bijna niet en als ze er eens eentje hebben wordt

ie meteen ingewisseld. De middenstand heeft eigenlijk alleen maar schulden,

dus maakt het niet meer zoveel uit.

De rijken worden gecompenseerd, daarom verdien je in amerika in de

bankenwereld met gemak een miljard dollar, zij zijn diegene die de echte

waarde kennen.

Voor minder dan een ton per week willen ze immers niet meer aan het werk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...