Ga naar inhoud
GENEGEERD

American Silver Eagle

Sam's EDC
 Share

Recommended Posts

Beste Preppers,

Ik was net een beetje rond aan het surfen en ik kwam erachter dat best veel mensen een zilveren/gouden munt bij zich dragen.

Dus ik dacht het is best leuk om te hebben, maar ook voor als er iets gebeurd een waardevol ruilmiddel op zak te hebben.

Daarna ging ik ff googlen naar plekken waar je er eentje kunt kopen. (ik wil de Silver Eagle)

Alleen vragen ze overal zo'n 15€ verzendkosten. En is meer bedoeld voor massa inkoop.

Dus een vraagje aan jullie:

Waar kan ik vertrouwd éen Silver Eagle kopen en met niet zo'n belachelijk hoge verzending.

Alvast Bedankt,

Sam

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Uit welke provincie kom je ? Neem aan dat wanneer ie in Groningen woont niet helemaal naar Venlo gaat voor 1 eagle ;)

Ik woon toevallig in regio Venlo :o

Limburg dus.

Als jij er toevallig ook woont misschien valt er dan wel iets te regelen?

EDIT: Zie net pas staan: Locatie Randstad

Sam

Link naar reactie

Dan zul je toch op zoek moeten naar een coinshop in je omgeving.

Marktplaats kun je ook geluk hebben.

Meeliften met iemand anders zijn bestelling ?

Of toch iets groter inkopen, wegleggen en een muntje bij je dragen?

K a n s

Dat zit er helaas niet in Kans, ik wil een muntje als hebbedingetje o.a. en niet mijn geld in zilver beleggen.

Sam

Link naar reactie

Aan 1 zilveren munt (troy ounce) heb je natuurlijk niet zo heel veel, waarde van zo'n munt is nihil. Dan zou ik eerder kiezen voor een gouden munt, minimaal een kwart troy ounce of meer. Dan ook een Krugerrand, American Eagle, Maple of een andere goed bekende munt. Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan het Nederlandse gouden tientje.

Link naar reactie

Aan 1 zilveren munt (troy ounce) heb je natuurlijk niet zo heel veel, waarde van zo'n munt is nihil. Dan zou ik eerder kiezen voor een gouden munt, minimaal een kwart troy ounce of meer. Dan ook een Krugerrand, American Eagle, Maple of een andere goed bekende munt. Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan het Nederlandse gouden tientje.

Dan had ik graag bij wijze van spotgoedkoop kadootje een 1000-tal troy ounce zilveren muntjes van je gekregen. (Als een 16€ voor jou = nihil mag dat geen probleem zijn).

Link naar reactie

Dan had ik graag bij wijze van spotgoedkoop kadootje een 1000-tal troy ounce zilveren muntjes van je gekregen. (Als een 16€ voor jou = nihil mag dat geen probleem zijn).

Ja uh wodan, het onderwerp gaat over 1 muntje bij je hebben als waardevol ruilmiddel in je portemonnee voor het geval dat. En dan heb je dus niet zoveel aan 1 troy ounce zilver.

Link naar reactie

probeer eens marktplaats en kijk eens naar zilveren maple leafs, een degelijke zilveren munt en wordt regelmatig aangeboden door verzamelaars. de munt is redelijk populair, mede doordat er elk jaar een nieuw model munt wordt ontworpen.

Ik zal eens kijken!

Zou je die 16 euro dan niet eerst investeren in iets waar je concreet wel wat aan hebt. Ik bedoel, een zilveren munt van 16 euro kun je niet eten. Voor 16 euro rijst en witte bonen in tomatensaus kun je wel eten en daar heb je dus wat aan. Als het echt nodig is zul je die rijst ook wel kunnen ruilen tegen een brood. Als er straks iemand aan mijn deur staat die een geit wil ruilen tegen 15 kilo rijst dan doe ik dat. Als diezelfde persoon een zilveren munt wil ruilen tegen 15 kilo rijst dan mag die mooi doorlopen.

Pas als je gesetteld bent wat betreft spullen zou ik gaan kijken naar PM.

Oh ja, als je het echt bij je wilt hebben zijn drie briefjes van vijf misschien handiger. Als de nood aan de man is kun je daar denk ik makkelijker wat mee kopen dan met een zilveren munt. Want de meeste mensen zullen die niet herkennen en hem dus ook niet willen aannemen. Het briefje van vijf wel want daarvan denken ze dat dat echt iets waard is.

Nogmaals (zie eerste post). Het lijkt me leuk om te hebben als hebbedingetje ;)

Sam

Link naar reactie

Uit de eerste post:

"Dus ik dacht het is best leuk om te hebben, maar ook voor als er iets gebeurd een waardevol ruilmiddel op zak te hebben."

Je zocht ook een waardevol ruilmiddel. Zilver is een compleet waardeloos metaal. Je kun het niet eten, roken of drinknr. Ok dat roken weet ik niet helemaal zeker en ja je kan zilveroplossing maken om te drinken maar dat weet ook maar een beperkt aantal mensen. Een briefje van vijf kun je overal ruilen. Bij de McDonalds tegen een paar hamburgers, bij de benzinepomp tegen 2,5 liter benzine en in de supermarkt tegen heel veel andere dingen. Natuurlijk kun je een zilveren munt wel ruilen, maar het zal je best een boel moeite kosten om hem te ruilen tegen iets waar je wat aan hebt. Ga maar eens voor 16 euro benzine tanken en probeer dan af te rekenen met een zilveren munt waarvan jij vindt dat die 16 euro waard is. Vandaar mijn advies om, als je het geld niet op de plank hebt liggen, echt waardevolle ruilmiddelen te hebben en pas later als je helemaal voorzien bent minder waardevolle ruilmiddelen.

Oke dan, ik geef je gelijk.

Maar toch wil ik er eentje hebben. :)

Sam

Link naar reactie

Als het gewoon voor de heb is, gewoon doen. Niet alles hoeft altijd maar een functie te hebben. Zo wil ik graag een 4x4 auto hebben terwijl ik alleen maar op de rijksweg rij :D Koop dus zo'n mooi glimmend muntje en om ervoor te zorgen dat hij niet beschadigd verpak je hem in twee briefjes van vijf. Als de nood aan de man is, pak je je zilveren munt, haalt de vijfjes eraf, koopt een hamburger en zo redt de zilveren munt je dag!

Haha :), nu nog zo'n munt vinden.

Sam

Link naar reactie

Sam, als je in de buurt van Venlo zit, dan is Duitsland niet ver weg. Volgens mij is de winkeldichtheid daar groter dan hier, wat betreft goud en zilver, en goedkoper is het ook. Maar je bent natuurlijk al snel meer kwijt aan reiskosten dan verzendkosten, dus misschien handig als je toch die kant op moet.

Hoi,

Ik zal eens kijken :)

Sam

Link naar reactie

Zilver is een compleet waardeloos metaal. Je kun het niet eten, roken of drinknr. Ok dat roken weet ik niet helemaal zeker en ja je kan zilveroplossing maken om te drinken maar dat weet ook maar een beperkt aantal mensen. Een briefje van vijf kun je overal ruilen. Bij de McDonalds tegen een paar hamburgers, bij de benzinepomp tegen 2,5 liter benzine en in de supermarkt tegen heel veel andere dingen. Natuurlijk kun je een zilveren munt wel ruilen, maar het zal je best een boel moeite kosten om hem te ruilen tegen iets waar je wat aan hebt. Ga maar eens voor 16 euro benzine tanken en probeer dan af te rekenen met een zilveren munt waarvan jij vindt dat die 16 euro waard is. Vandaar mijn advies om, als je het geld niet op de plank hebt liggen, echt waardevolle ruilmiddelen te hebben en pas later als je helemaal voorzien bent minder waardevolle ruilmiddelen.

Als je nou erbij vermeld dat het jou mening is, dan ok.

Maar om nou als feit te vertellen dat "zilver compleet waardeloos is", nou ja laat ik het erop houden dat je " not from this planet" bent.

Als je nog wat hebt liggen kom ik het wel even bij je opruimen :rolleyes:

Met dit soort redenaties zijn vrijwel elke prep goederen waardeloos en nutteloos.

De meeste mensen preppen hier oa met het idee dat je juist geen benzine meer kunt krijgen bij die benzinepomp of voedsel kunt halen bij de super en dat die mc Donalds een rokende puinhoop is geworden.

De kans is dan groot dat je zelfs met een kruiwagen vijfjes nog niet je boodschappentas kunt vullen.

Dan kan ook ik nog steeds geen garantie geven dat je dat wel kunt met dat zilveren muntje.

Ik weet wel dat je met fiat bij mij dan met niet eens welkom bent, als je dat zilveren muntje hebt ia die drempel al overwonnen....

Ik kan op een aantal plekken net zo makkelijk met zilver betalen als met fiat, bij mij is het ook geen enkel probleem als iemand met zilver of goud wil betalen.

Er is helemaal niks mis mee om de huidige situatie als uitgangspunt te nemen maar om zomaar aan te nemen dat dat zo blijft?

En dat verkondigen op een preppersforum?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...