Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarschuwing: cyberaanval op computers ophanden

Communicator
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het wordt pas echt spannend als ze de infra op grote schaal gaan aanvallen en andere kritische systemen. Het gaat ze om losgeld en niet direct om het verstoren van de openbare orde, heb ik het idee.

Zolang het bij dit blijft:

Stewart Garrick, a senior investigator with the NCA, told Sky News the threat was mainly against individuals or businesses running Windows-based computers.
Vind ik het nog niet zo heel spannend worden. Neemt niet weg dat het een uiterst verwerpelijke aktie is....
Link naar reactie

Wie nu nog niet weet dat je dus niet op linkjes moet klikken als je niet weet waar het vandaan komt, vraagt er gewoon om toch?

Beetje wel, maar als je een mailtje krijgt van een goede vriend die onwetend besmet is met een linkje erin... Zo verspreid 't zich volgens het artikel. Besmet je computer en stuurt dan vanuit jouw mailbox mailtjes met linkjes. Ik kijk wel altijd als een vriend of kennis me mailt met een linkje of het iets is dat hij normaal gesproken zou mailen, en dan controleer ik meestal het linkje ook nog eens. Maar er kan er zomaar eens eentje doorheen glippen. Maar daar heb je dan weer je virus software voor.

Link naar reactie

Beetje wel, maar als je een mailtje krijgt van een goede vriend die onwetend besmet is met een linkje erin... Zo verspreid 't zich volgens het artikel. Besmet je computer en stuurt dan vanuit jouw mailbox mailtjes met linkjes. Ik kijk wel altijd als een vriend of kennis me mailt met een linkje of het iets is dat hij normaal gesproken zou mailen, en dan controleer ik meestal het linkje ook nog eens. Maar er kan er zomaar eens eentje doorheen glippen. Maar daar heb je dan weer je virus software voor.

Ik lees net dat het probleem is dat anti virus software Zeus niet altijd herkent, dus ga er niet vanuit dat een link veilig is als je anti virus software het als veilig bestempeld.

Maar eerst even over de link hooveren, geeft je al een indicatie of het veilig is.

Link naar reactie

Ik lees net dat het probleem is dat anti virus software Zeus niet altijd herkent, dus ga er niet vanuit dat een link veilig is als je anti virus software het als veilig bestempeld.

Maar eerst even over de link hooveren, geeft je al een indicatie of het veilig is.

Ik copy paste 'm meestal even in notepad :) Gelukkig pakt mijn antivirus Zbot ook.

Link naar reactie

Lolz, inderdaad, meestal zijn het scriptkiddies, die dmv knippen en plakken het één en ander in elkaar knutselen. Ik heb naar aanleiding van dit bericht toch even mijn router nagelopen qua firewall instellingen en dergelijke. Gelijk even gechecked of er nieuwe firmware updates beschikbaar waren.

Dus ik voel me weer ietsjepietsje veiligerder :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...