Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vermogen Nederlands huishouden gehalveerd

Kans
 Share

Recommended Posts

Sinds het begin van de Crisis, let op in de verledentijd mogen we het daar dus wel over hebben en het beestje bij zijn naam noemen?, is het vermogen van de Nederlandse huishoudens gehalveerd:

http://www.nu.nl/economie/3791654/vermogen-huishoudens-gehalveerd-sinds-crisis.html

Op zich geen ramp....

Maar hoelang voordat deze buffer weer op orde is, als dat nog gaat gebeuren?

Hoeveel echte rampverhalen gaan er achter dit gemiddelde schuil?

En wat als dit nog maar een waarschuwing is voor wat er komen gaat?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat betekent maar één ding. Dat Nederlanders een compleet verkeerde visie hebben over schuld. Een bullet hypotheek (eentje die je niet aflost) is in Vlaanderen ONMOGELIJK. Als je geen eigen inbreng kan doen bij een aankoop krijg je geen geld van de bank. Mijn schulden bedragen op vandaag 7% van mijn vermogen. En dat kadert dan nog in een strategie. Dus harder sparen en minder ruim leven is de boodschap.

Link naar reactie

Dat betekent maar één ding. Dat Nederlanders een compleet verkeerde visie hebben over schuld. Een bullet hypotheek (eentje die je niet aflost) is in Vlaanderen ONMOGELIJK. Als je geen eigen inbreng kan doen bij een aankoop krijg je geen geld van de bank. Mijn schulden bedragen op vandaag 7% van mijn vermogen. En dat kadert dan nog in een strategie. Dus harder sparen en minder ruim leven is de boodschap.

Pure logica zou je zeggen. Maar bedenk dat de oorzaak van het teveel lenen komt ten gevolge van de ongelimiteerde hypotheek rente aftrek in NL.

Had dit in België bestaan, hadden we hetzelfde probleem als onze noorderburen.

Link naar reactie

Hey Johnny jij bent toch Nederlander . Kans is maar een halve . :D

Die k a n s ziet dan ook met lede ogen dat het 'verdeel en heers' nog goed werkt..

De Belgen 'lachen' om de Nederlanders, en de Nederlanders 'lachen' om de Belgen.

Beide willen dus niet echt inzien dat ze worden uitgekleed en voor lul staan.....

Verenig u en strijd !

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

De staatsschuld is in België veel hoger. 96,80% van het bruto Nationaal product. Nederland zit op 64,50%. (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_staatsschuld)

Wie in Nederland geboren wordt, begint met een aandeel in die staatsschuld van 25 duizend euro. Dan hang je nog aan de navelstreng...

In België is het 34.000 euro.

We worden dus allemaal genaaid, Belg of Nederlander.

Dimitri Tokmetzis schrijft:

"Het is een simpele en belangrijke vraag die niemand blijkt te kunnen beantwoorden: aan wie is de Nederlandse overheid precies de staatsschuld schuldig? Zelfs de schatkistbewaarder tast in het duister."

Maf hoor. Lees hier het hele stukje: https://decorrespondent.nl/8/niemand-weet-wie-onze-staatsschuld-bezit/389576-2a97c8fe

Link naar reactie

We geven onze visie en lachen niet. Maar ik los wel mijn openstaande schuld versneld af, zouden Nederlanders ook moeten doen. Of de tering naar de nering zetten want zeg nu eerlijk, wie gaat er nu voor meer dan 75% schuld op een eigen woning.

Waarom niet?

Betekent eigenlijk niets meer dan 30 jaar lang goedkoop huren.

In een EU met een streefinflatie van 2% moet het wel heel vreemd lopen wil je na dertig jaar minder voor je huis terug krijgen dan je hypotheek.

Link naar reactie

Bij staatsschuld neemt de vorige generatie alvast een voorschot op de welvaart van de ongeboren vrucht. Nog erger toch?

Zou moeten vallen onder:

Misdaad tegen de mensheid

Ook al is die nog ongeboren...

Ach wie weet ooit....

K a n s

Link naar reactie

Bij staatsschuld neemt de vorige generatie alvast een voorschot op de welvaart van de ongeboren vrucht. Nog erger toch?

Kun je een individu niet aanrekenen. Van het geld van ouderen moet men afblijven. Daar is keihard voor gewerkt en belasting over betaald.

Link naar reactie

Van het geld van ouderen moet men afblijven. Daar is keihard voor gewerkt en belasting over betaald.

Uhmmm....

"Kun je een individu niet aanrekenen."

Of

"Het economisch tij zit tegen, daar kun je niet iets anders van maken."

Ja dat gaat lekker?

K a n s

Link naar reactie

Waarom niet?

In een EU met een streefinflatie van 2% moet het wel heel vreemd lopen wil je na dertig jaar minder voor je huis terug krijgen dan je hypotheek.

Jullie mogen van mij gerust slimmer zijn dan ikzelf en flink schuldverbintenissen aangaan. Ik zal wel gek zijn dat ik mijn schulden afbetaal en mijn bankdeposito verklein.

Link naar reactie

Waarom niet?

De insteek is wat mij betreft al fout. Een huis moet naar je toekomen.

Link naar reactie

Het economisch tij is gebaseerd op groei, het is een idioot model, dat ooit is ontstaan en inmiddels met plakband en touw aan elkaar gehouden wordt, terwijl de hoge heren peentjes zweten. Het is enkel en alleen bedoeld om je aan de leiband te houden. Ze zijn als de dood voor inflatie en geldontwaarding, want als je straks een miljoen euro per maand verdien omdat het geld niks meer waard is, en een brood een ton kost, gaat iedereen eerst even zijn hypotheek aflossen, dan maar een broodje minder die maand, toch? Verder gaan we ruilhandel plegen, want geld is niks meer waard, en geld is nou net hoe ze je onder controle houden. Ik ben in die zin geen doemdenker omdat ik niet denk dat het instort, ik zou alleen willen dat het instortte!

En wat is dan de beste manier om te preppen?

Vrienden hebben. Een netwerk van mensen die elkaar niet laten vallen.

Link naar reactie

Het economisch tij is gebaseerd op groei, het is een idioot model, dat ooit is ontstaan en inmiddels met plakband en touw aan elkaar gehouden wordt, terwijl de hoge heren peentjes zweten. Het is enkel en alleen bedoeld om je aan de leiband te houden. Ze zijn als de dood voor inflatie en geldontwaarding, want als je straks een miljoen euro per maand verdien omdat het geld niks meer waard is, en een brood een ton kost, gaat iedereen eerst even zijn hypotheek aflossen, dan maar een broodje minder die maand, toch? Verder gaan we ruilhandel plegen, want geld is niks meer waard, en geld is nou net hoe ze je onder controle houden. Ik ben in die zin geen doemdenker omdat ik niet denk dat het instort, ik zou alleen willen dat het instortte!

Bijna perfect.

Ze zijn als de dood voor deflatie en een te grote inflatie.

Een paar % inflatie is het systeem mede op gebaseerd.

K a n s

Link naar reactie

Nee zo gaat het niet bij inflatie, echt niet!

Met je laatste zin ben ik het helemaal eens. Vriend van mij is van de ww. naar de bijstand gegaan en die laatste is nog niet geformaliseerd. Ellende en ook hij heeft boven zijn stand geleefd. Maar laten vallen doe ik hem niet en ik help hem waar ik kan. Als je stopt met " vriend zijn" ben je het nooit geweest.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...