Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuwe BOT


Flos

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot

Ziet er wel heel mooi uit @Geert .

 

Stevig genoeg, een paar van die schroeven?

Niet bang dat het zachte aluminium uitscheurt, zo zonder ringen eronder?

Er komen veel krachten op, bij hobbels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ziet er wel heel mooi uit @Geert .

 

Stevig genoeg, een paar van die schroeven?

Niet bang dat het zachte aluminium uitscheurt, zo zonder ringen eronder?

Er komen veel krachten op, bij hobbels.

 

Er moeten nog split ringen tussen om het los trillen te voor komen . Maar die heb ik niet in voorraad .

Van uitscheuren ben ik niet bang .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert mooie aanwinst , maar wat betreft je bevestiging van je profiel op de aanhanger vind ik dat @Heksenboot gelijk heeft , tenminste wat ik zo zie

is aluminium plaat wat omgezet is tot een soort U profiel en de dikte van dit plaat lijkt mij plm 2 / 2,5 mm . en dat is redelijk zacht aluminium

Ik zou zelf niet eens gaan voor vulringen maar zou eerder een strip of dikker aluminium (plm 5 mm ) of RVS staal als strip er tussen (op) bevestigen

ik zou ook niet voor schroeven gaan maar boutjes door en door of er zijn ook blindklinknagels (popnagels) met schroefdraad die je zou ook kunnen gebruiken .

om het profiel stijver te maken zou je voor en achterkant van deze U dicht kunnen maken en er een hoekprofiel onderaan kunnen bevestigen

want zoals Heksenboot zegt daar komen behoorlijke grote krachten op ,. Ook al zal het gewicht wat je erin plaatst niet eens zo groot zijn

als je met redelijke snelheid rijdt en dan ook nog eens een slecht wegdek hebt is het zo lullig als je onderweg wat verliest (zeker voor degene die achter je rijdt ;) )

ik weet niet wat precies die stelpoot vanachter doet maar soms is het handig om er een libel van kleine waterpas bij te monteren zo kun je hem

eenvoudig altijd waterpas stellen .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels . Ik heb al een paar dagen geen tijd gehad om verder te werken . Maar het zijn weldegelijk boutjes M5 misschien is het toch beter om er ringen tussen te plaatsen . En misschien kan ik ook nog ringen en een borg moer aan de binnenkant plaatsen . Een aluminium hoek profiel komt er nog onder . En ja zo een rond water pasje is misschien wel handig .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert ik twijfel niet aan uw kundigheid hoor , en het is een plaatje waar naar ik kijk , maar ik weet uit ervaring dat net als bij voertuigen men snel de krachten

die op bepaalde dingen komen onderschat. Ik weet niet precies wat er in dat profiel moet passen ( tafels ?? ) wellicht als u de binnenkant van het profiel met rubber bekleed

zowel trillingen als geluid kunt reduceren ook dat zal schelen bij de krachten die er op de bevestiging komt en de tafels zullen minder beschadigd raken .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik zou in plaats van die schroeven 5 mm popnagels met grote 14 mm kop gebruiken.

Sowieso raad ik je aan om er 3 of 4 per stalen profiel te doen.

Sommige aluminium legeringen zijn erg gevoelig voor metaal moeheid door trillingen en hoe groter je het bevestigings oppervlak maakt hoe efficiënter de krachten verdeeld worden

 

Smeer er een dikke laag kit tussen het aluminium en het staal vanwege naad corrosie en galvanische reactie want zinc, aluminium en water samen zijn geen vrienden.

 

Ik Werk dagelijks met aluminium als lasser/monteur en het is een mooi materiaal als je er goed en kundig mee werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20140613_122839.jpg.88aa1d6fc2ff8826c43bc8dc8c1784d4.jpg

Vandaag de goot aangepast aan mijn BOT . De raad en tips opgevolgt samen met mijn eigen ideeën .

Drie rvs hoeken er onder geplaatst . Tussen de aluminium en het gegalvaniseerd staal silicone gespoten dat was zeker geen slecht idee . Ook grote ringen en een splitring bij de boutjes gestoken en voor de zekerheid een borgmoer aan de binnen kant .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert, netjes hoor. Maar wel even wennen, na de kar met huif. Dit is wel praktisch natuurlijk en minder inbraak gevoelig.

Ga je haar nog een beetje camo schilderen?

 

 

Voor mij is het ook wennen en zeker als ik in mijn loods kom daar ligt al het materiaal dat er in moet uitgespreid .

herspuiten ? Ik weet het nog niet . Misschien tegen volgend jaar .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Hou er wel rekening mee dat aluminium onder invloed van UV en warmte verouderd en daardoor bros word hierdoor kunnen bij de gaten oa onder invloed van stootbelastingen scheuren ontstaan.

 

Aluminium verouderd niet Door warmte en al helemaal niet Door UV straling.

Wat aluminium wel doet is oxideren door een oxidator waar je niets tegen kan doen namelijk zuurstof.

Dat staal van de aanhanger is eerder geoxideerd dan het aluminium

 

 

@Geert ziet er goed uit zo ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je het Aluminium niet isoleren van het RVS om problemen in de toekomst te voorkomen Alu en RVS zijn niet bepaald een goede combinatie samen.

RVS vreet in op Aluminium is mij altijd verteld en een RVS bout zit na een goed jaar ook muurvast in het Alu door de oxidatie.

Verder een mooi karretje waar je veel plezier van zult beleven.

Google er eens op en dan weet je wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aluminium verouderd niet Door warmte en al helemaal niet Door UV straling.

Wat aluminium wel doet is oxideren door een oxidator waar je niets tegen kan doen namelijk zuurstof.

Dat staal van de aanhanger is eerder geoxideerd dan het aluminium

 

Zover ik weet vind in aluminium natuurlijke precipitatieharding plaats. Zoals jij het stelt gebeurt dit niet, kan je mij vertellen wat ik hier verkeerd zie? ik ben immers nooit oud genoeg om wat te leren.

Alvast bedankt

 

De vermoeiingsgrens van aluminium is veel lager dan die van staal. Door het plaatsen van die steunen er onder neemt de frequentie af en zal de duurzaamheid toenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie bak. Ik zou er ook wat hamerite op doen ;-)

 

Die klep is ook mooi, pootjes eronder, doek erover en je hebt een mooie overnachtingsplek.

Als je op gas gaat koken denk dan ook aan een gaslampje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...