Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hongarije : Vrijwilligers gevraagd BOL


Highway

Aanbevolen berichten

Nee, Polány ligt een beetje in het toeristen-gedeelte van Hongarije. Wij wonen in het Noord-oosten, in de bergen.

 

hahaha grapjas, Polány ligt in de dunst bevolkte provincie van Hongarije, niks toeristen hier.

 

 

Dan even over dit topic, ik lees het nu pas, sorry retedruk hier:o Het is mij een beetje ontgaan.

 

Allereerst wil ik even duidelijk maken wat hier van mij uit de bedoeling is.

 

Ik zit in een vrij drukke periode qua moestuin vooral en dieren, kuikens, puppie etc. Manlief is een paar maanden in Nederland en ik zou graag wat hulp willen hebben om de toko te draaien.

 

Het betreft hier:

 

Moestuin onderhoud, snoeiwerkzaamheden bos en achterland, hooien, wijn maken, kersen plukken ( indien rijp) dan weer wijn maken, limonade maken, jam maken, evt Palinka stoken, eko-toilet bouwen, misschien een brug bouwen en een paar schilderklussen.

Er zijn later plannen bij gekomen om een eko-camping te maken met tipi, boomhut etc, dit is slechts een plan dat nog uitgewerkt moet worden, het zou leuk zijn hierover met zijn allen te brainen maar de eerstgenoemde werkzaamheden staan op de eerste plaats in elk geval, al mag er best begonnen worden aan leuke projecten als dat praktisch mogelijk is.

 

Inmiddels zit ik met 5 mensen die gaan komen en dat is op dit moment eigenlijk ook wel de max, ik zit hier per slot van rekening in mijn eentje op dit moment en een groep gasten vergt wat voorbereiding en 6 man in totaal is mooi overzichtelijk, ook qua boodschappen.

 

Dat neemt niet weg dat ik het hartstikke leuk zou vinden als er nog meer mensen zouden komen, maar dan niet precies in dezelfde week, later in de zomer is uitstekend! Graag zelfs.

 

Regel is hier: als je meedoet dan krijg je eten. Uiteraard wel eerst even contact met mij opnemen ivm de planning.

 

Super hoor, dat er zoveel animo is, dank jullie wel alvast!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In mijn beleving zit je niet zo ver van Pécs af toch? En rond Pécs zitten erg veel Nederlanders en Belgen. Maar Polány kan best anders zijn hoor.

 

hahaha grapjas, Polány ligt in de dunst bevolkte provincie van Hongarije, niks toeristen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto: kost ongeveer 150 euro pp (als je met 4 pax in een auto reist)

 

Ik snap nu wat je bedoeld M, @Highway gaat uit van totaal € 600,00 aan autokosten, ik kom heen/terug op iets meer dan de helft

 

Ik heb hoog opgegeven, rekening houdende met tegenslag, extra kosten en extra ritten in de regio of omleidingen, overnachting ... zal wel preppers bloed zijn :p het kan nu alleen maar meevallen.

 

Overigens rij ik benzine en ongeveer 1:10 a 1:9 , dat maakt al een verschil tov diesel of lpg rijders. De werkelijke kosten zullen we ervaren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe en @Heksenboot zelf zal ik een ouwe schep, grove houtzaag en een lange bijl mee nemen. En natuurijk wat handgereedschap; hamer, boormachine,20 meter haspel, doppenset. Nog andere wensen?

 

Ja.

 

Tekst en uitleg bij de Hongaarse grens.

 

EDIT:

 

Open Europa?

 

Was even in de war met Hongaarse/Servische grens. Die was nog dicht....

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe en @Heksenboot zelf zal ik een ouwe schep, grove houtzaag en een lange bijl mee nemen. En natuurijk wat handgereedschap; hamer, boormachine,20 meter haspel, doppenset. Nog andere wensen?

 

Ik vermoed dat @Piroska ook wel gereedschap heeft liggen voor de klussen.

Belangrijkste is gereedschap voor eventueel het busje zelf.

 

Ikzelf beperk het tot een handbijltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Raycoupe en @Heksenboot zelf zal ik een ouwe schep, grove houtzaag en een lange bijl mee nemen. En natuurijk wat handgereedschap; hamer, boormachine,20 meter haspel, doppenset. Nog andere wensen?

 

Prima! Echt een must in een busje. Ik neem wel wat extra gereedschap mee, want ik voel me bloot zonder. Klapschep kan straks van pas komen.

Stomme vraag: kaarten en EHBO.

Fles drank/omkoperij voor douane? Geen idee hoe dat werkt, geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima! Echt een must in een busje. Ik neem wel wat extra gereedschap mee, want ik voel me bloot zonder. Klapschep kan straks van pas komen.

Stomme vraag: kaarten en EHBO.

Fles drank/omkoperij voor douane? Geen idee hoe dat werkt, geen ervaring mee.

 

EHBO setje is in sommige landen verplicht om in de auto te hebben, net als hesje, driehoek, etc.

 

Kaarten heb ik wel, een recente set van de ANWB, alleen wel erg grote schaal. Polany net even met de hand ingetekend, want dat gat staat er niet op.

't Is meer een backup up voor de TomTom.

 

Douane omkopen? ;) That could turn out weird!

 

Als we nu allemaal een zwarte baard op onze kin plakken en op de zijkant van 't busje 'Free Syria' kalken, dan laten ze ons vast wel door. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ouwe schep en ouwe leger bijl mogen ze desnoods houden aan de grens. Denk eerder dat grote messen en zakjes wiet een probleem zullen geven, maar dat gebruik ik niet.

 

Ik heb een Michelin Europese wegen atlas en navigatie in de Nokia van elke land, dus verdwalen zal lastig worden. EHBO box uiteraard standaard in de wagen, hesjes, jerrycans, alcoholtesters, sleepkabel, sleepstang, wielkettingen, startkabels, 2e accu, reserve onderdelen voor de motor, en M+S banden het hele jaar door.. hou me eens tegen ;) nee, dat komt goed...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ouwe schep en ouwe leger bijl mogen ze desnoods houden aan de grens. Denk eerder dat grote messen en zakjes wiet een probleem zullen geven, maar dat gebruik ik niet.

 

Ik heb een Michelin Europese wegen atlas en navigatie in de Nokia van elke land, dus verdwalen zal lastig worden. EHBO box uiteraard standaard in de wagen, hesjes, jerrycans, alcoholtesters, sleepkabel, sleepstang, wielkettingen, startkabels, 2e accu, reserve onderdelen voor de motor, en M+S banden het hele jaar door.. hou me eens tegen ;) nee, dat komt goed...

 

Zouden ze wat tegen messen hebben? Kan me haast niet voorstellen, uiteraard niet om je middel hangen, maar gewoon in de tas, evenals het bijltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima! Echt een must in een busje. Ik neem wel wat extra gereedschap mee, want ik voel me bloot zonder. Klapschep kan straks van pas komen.

Stomme vraag: kaarten en EHBO.

Fles drank/omkoperij voor douane? Geen idee hoe dat werkt, geen ervaring mee.

 

P8, je komt onderweg geen douane tegen, de drank kan je voor eigen gebruik meenemen:cool:

Ik rij toch niet met jullie mee, want ik kreeg net een bericht van Stuudje dat ze niet meegaat, dus rij ik zondag. We zien elkaar in Hongarije.

 

Hier nog een campingadresje, ongeveer halverwege de rit iets boven Regensburg:

http://www.campingamhauenstein.de/

Camping Am Hauenstein

Seestraße 9 - 11

92355 Velburg

Duitsland

 

Wanneer ik de heren nog ergens mee kan helpen, laat het me weten;) en anders veel plezier en goede reis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Die ouwe schep en ouwe leger bijl mogen ze desnoods houden aan de grens. Denk eerder dat grote messen en zakjes wiet een probleem zullen geven, maar dat gebruik ik niet.

 

Ik heb een Michelin Europese wegen atlas en navigatie in de Nokia van elke land, dus verdwalen zal lastig worden. EHBO box uiteraard standaard in de wagen, hesjes, jerrycans, alcoholtesters, sleepkabel, sleepstang, wielkettingen, startkabels, 2e accu, reserve onderdelen voor de motor, en M+S banden het hele jaar door.. hou me eens tegen ;) nee, dat komt goed...

 

Nou geen grensproblemen hoor ik net uit een verder postje. :)

Zoals ik als zei, rare vragen aan een prepper, maar ik wou het even horen gewoon. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto: kost ongeveer 150 euro pp (als je met 4 pax in een auto reist)

 

Ik snap nu wat je bedoeld M, @Highway gaat uit van totaal € 600,00 aan autokosten, ik kom heen/terug op iets meer dan de helft

 

Same here qua berekening wij kwamen op 350 heen & terug, tol is ongeveer 35 euro als je binnen een maand terug rijd. Wij hadden een auto die 1 op 16/17 reed dus daar zal dan iets van verschil in zitten.

 

Wat betreft gereedschap voor de auto is een goed idee van ray, de rest zou ik lekker thuis laten @Highway. Scheelt in gewicht en brandstof kosten. Daarnaast hebben piroska & haar mannetje "hartje gabon" gereedschap waar een timmerman jaloers op zou zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Same here qua berekening wij kwamen op 350 heen & terug, tol is ongeveer 35 euro als je binnen een maand terug rijd. Wij hadden een auto die 1 op 16/17 reed dus daar zal dan iets van verschil in zitten.

 

Wat betreft gereedschap voor de auto is een goed idee van ray, de rest zou ik lekker thuis laten @Highway. Scheelt in gewicht en brandstof kosten. Daarnaast hebben piroska & haar mannetje "hartje gabon" gereedschap waar een timmerman jaloers op zou zijn!

 

Ik heb er alle vertrouwen in, dat prepper, sleutelaar en klassieker liefhebber @Highway zijn busje perfect op orde heeft.

Gereedschap zullen ze idd wel hebben, maar weet jij alles van. Voor wordt het de eerste keer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er alle vertrouwen in, dat prepper, sleutelaar en klassieker liefhebber @Highway zijn busje perfect op orde heeft.

Gereedschap zullen ze idd wel hebben, maar weet jij alles van. Voor wordt het de eerste keer!

 

Meneer Piroska heeft een hele caravan vol met gereedschap, wellicht mogen jullie daar iets van gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Same here qua berekening wij kwamen op 350 heen & terug, tol is ongeveer 35 euro als je binnen een maand terug rijd. Wij hadden een auto die 1 op 16/17 reed dus daar zal dan iets van verschil in zitten.

 

Wat betreft gereedschap voor de auto is een goed idee van ray, de rest zou ik lekker thuis laten @Highway. Scheelt in gewicht en brandstof kosten. Daarnaast hebben piroska & haar mannetje "hartje gabon" gereedschap waar een timmerman jaloers op zou zijn!

 

Helaas niet allemaal aanwezig straks, want de Wolf gaat naar Nederland en neemt veel gereedschap mee voor een klus.

NIet dat we zoveel nodig hebben hoor. Want we gaan basic dingen doen. Maar bijl en schep zijn essentieel daarbij.

Ook handig voor zelfredzaamheid onderweg. Prepper Tic. :p

@Lion ook. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Highway @Heksenboot @Raycoupe en meer reizigers.

 

Alvast heel veel plezier daar, hebben wij vorig jaar ook gehad. Fantastisch verblijf gehad @Piroska !

 

Wat ik jullie even mee wil geven: zorg voor genoeg muggenspul, of maak dat recept van Heksie, hij weet ervan.

Wij hebben daar vorig jaar veel plezier van gehad, je hebt er veel van nodig.

 

Geef Piroska en Hartje Gabon een hele dikke knuffel van ons 3.

Poeh, wil eigenlijk ook wel mee, maar dat gaat niet, jammer.

 

Groetjes Dree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Highway @Heksenboot @Raycoupe en meer reizigers.

 

Alvast heel veel plezier daar, hebben wij vorig jaar ook gehad. Fantastisch verblijf gehad @Piroska !

 

Wat ik jullie even mee wil geven: zorg voor genoeg muggenspul, of maak dat recept van Heksie, hij weet ervan.

Wij hebben daar vorig jaar veel plezier van gehad, je hebt er veel van nodig.

 

Geef Piroska en Hartje Gabon een hele dikke knuffel van ons 3.

Poeh, wil eigenlijk ook wel mee, maar dat gaat niet, jammer.

 

Groetjes Dree

 

 

Thanx!

We gaan wat afknuffelen. :D

 

Ja, muggenspul. Had ik het met @Raycoupe ook al over.

 

Ik heb weer een nieuwe truuk geleerd, Dree: armbandje van katoen of zo, en daar olie op doen. Werkt lang en kan ververst worden.

 

Voor de mensen die niet weten waar we het over hebben:

 

Het heet Teek Away, want het werkt ook tegen teken.

*

Men kan zelf een prima en prettige muggen- en tekenwerende huidolie maken met bijvoorbeeld het volgende recept: theeboomolie, lavendelolie, geraniumolie, pepermuntolie, origanumolie, rozemarijnolie, eukalyptusolie (allemaal 1 deel), citroenolie (2 delen) en koudgeperste zonnebloemolie (10 keer zoveel als de etherische oliën samen). Bij voorkeur hoogwaardige oliën van biologische kwaliteit gebruiken.

*

Deze "tekenolie" weert niet alleen teken af, maar voedt - niet alleen door de etherische oliën maar ook door de zonnebloemolie (laatste bevat bijvoorbeeld zeer veel vitamine E) - ook de huid, waardoor de immuunfunctie van de huid zelf ook beter wordt (en de kans op infectie dus ook langs deze weg kleiner). De olie beschermt ook tegen muggen en tegen uitdroging. De samenstelling is zo gekozen dat de olie bovendien een prettige en ontspannende geur heeft.

*

Als men in het voorjaar of de zomer de natuur ingaat, kan men de olie insmeren op de onbedekte huid, vooral benen en armen, eventueel ook voeten, nek en oren, schouders en oksels. Voor optimale werking het insmeren na 2 à 3 uur herhalen.

 

Bron: http://www.lymenatuurlijkgenezen.nl/preventie.htm

@Piroska maakt dit zelf, gewoon op gevoel, vrijwel hetzelfde recept. Werkt ook tegen spinnen.

 

 

 

 

 

 

Jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn deze keer, maar het was ook kort dag natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...