Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik kan alles stukrekenen. ALLES! Er zijn drie soorten leugens: leugens, grove leugens, en statistieken.

De landelijke Prive (Telegraf, ja, ik laat expres 1 a weg...), kopte vandaag het volgende:

DEN HAAG -

Het kabinet houdt er rekening mee dat het dit jaar 500 miljoen euro meer kwijt zal zijn aan ontwikkelingssamenwerking. Dat is het gevolg van een nieuwe boekhoudkundige rekenmethode, waardoor de omvang van de economie toeneemt. BRON

WTF? Nog een keer: "Dat is het gevolg van een nieuwe boekhoudkundige rekenmethode, waardoor de omvang van de economie toeneemt."

Ja, u leest het goed...

Maar wacht, het wordt ook nog uitgelegd:

"Omdat Nederland een vast percentage van het bruto binnenlands product (bbp: het bedrag dat we met z’n allen in een jaar bij elkaar opgeteld verdienen) uitgeeft aan internationale hulp, stijgt dit bedrag als de economie groeit. Vanaf dit jaar wordt door internationale afspraken een nieuwe rekenmethode gehanteerd, waardoor de Nederlandse economie naar verwachting – in theorie althans – in omvang zal groeien."

Geniaal, nietwaar? DE OPLOSSING VOOR DE ECONOMISCHE ELLENDE IS GEVONDEN! Deze nieuwe rekenmethode zegt dus: Hoe meer geld u stort in de bodemloze put die ontwikkelingssamenwerking heet, hoe beter het met de binnenlandse economie gaat.... WTF?!

Ik heb de proef op de som genomen, mijn volledige maandsalaris gestort op het rekeningnummer van Stichting "Dierenleed is ook kut, weet je?". Deze stichting heeft ten doel om arme kindjes in centraal Afrika te vertellen over plofkippen en vervuilde vis. Hun credo is: "Okay, jullie hebben dan wel geen eten, maar daar redden jullie wel plofkippen mee!". Hierdoor kunnen deze kindjes met een goed gevoel gaan slapen. Ze gaan kapot van de honger, dat wel, maar wel met een schoon geweten.

Dus, ik zit nu te wachten totdat het met mijn huishoudboekje beter gaat. Ik heb al mijn geld weggegeven, dus de interne economie in huize Bravo moet gaan floreren! Ik ben zo benieuwd!

Enfin, ik dwaal af.

Gezien het feit dat er gelijk 100 miljoen wordt gereserveerd voor de oppositie partijen met hun linkse hobby's, bost het lekker aan.

En dat terwijl er hier in Nederland, bejaarden niet verschoond worden, twee keer per maand gewassen worden en eens in de week naar buiten mogen...

Een nieuwe boekhoudkundige rekenmethode, mijn hemel, dat is zoiets als zeggen, "Ik sta rood, wat een mooie kleur is dat!", "Ik doe net of ik NIET rood sta! Tralalala!". Compleet van de pot getrokken...

Ik geef het op. Dit land is kapot...

• Leuk 1

Gast Peerke

Nou ook toevallig. Ik las pasgeleden op Spitsnieuws dat Argentinië Nederland 500 miljoen betaald. Schuld afkopen ofzo iets.

Ik kan het artikel zogauw niet vinden.

Ik las ook op Spitsnieuws dat Nederland 500 miljoen aan ontwikkelingshulp geeft.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2014/05/extra-half-miljard-ontwikkelingshulp

Moderators en Operators, sorry als mijn mening jullie tegen het been schopt, maar...:

Er is hier in NL zoveel ongeziene armoe, en alles gaat naar het buitenland, buitenlandse missies en asielzoekers. Onze bejaarden mogen het uitzoeken in hun volgezeken luier. Als ze bij hun kinderen inwonen, worden zij en hun kinderen bestraft. :mad: ik kan nog geen KOTS-emoticoontje ontdekken. De NL-regering moet zich hard, heel hard schamen, met de broek op de enkels.

Ik moest ff kwijt. Sorry.

Geniaal nietwaar?

Even een andere rekenmethode toepassen, in de media gooien en voila! de economie stabiliseert,,,nee... nog een paar klikjes..... verbeterd (!!!) en heel Nederland voelt zich weer veilig om de zuurverdiende euro's uit te geven.

Het zou ook "Reversed economics" kunnen heten.

Bah!

Ik zal de belastingdienst en mijn Bank ook ff vertellen dat ik een andere rekenmethode heb waardoor het allemaal wel meevalt. Geen probleem ;)

Hier dan nog een mening: Nog geen 0,6%....

Dat percentage bijdragen aan een betere wereld vind ik niet zo'n punt. :)

Hoe het geld wordt besteed, dat zou moeten veranderen.

Het storten op de bankrekening van zo'n ver weg dictatuurtje schiet niet op, laten ze waterpompen gaan slaan.

@Johnny BravoNL

Opgeven, never jongen, jij ook niet !

Je kan je beter niet laten leiden door de kul die je omgeeft.

Kijk naar hoe jij het ervaart, en doe op kleine schaal, wat je kunt doen !

Nooit opgeven, alhoewel ik het gevoel wel ken............

En toch weiger ik toe te geven aan de gekte die me/ons omgeeft.

Wat jij hier ook weer schrijft, je word er ook gek van, maar dat zijn slechts details...........

Blijf bij je eigen gevoel, hou daar aan vast, en ik weet zeker.........

Dat weet jij ook, alleen is het moeilijk in deze wereld te blijven geloven in jezelf, omdat

JE CONSTANT OVERHOOP GEZEKEN WORDT

Daar moet je enorm SHTF tegen hebben, ga je eigen pad !

Ik heb je nu 1 keer in levende lijve gezien, en moet zeggen, ja, jij voelt als een goed mens.

DUS ALSJEBLIEF, GEEF JIJ T EFFE NIET OP, HET IS JUIST ZO FIJN DAT JIJ ER BENT, EN ZO MEEDENKT !

Oke, tis nu 02.30 uur, dus laat, maar op dit moment voel ik dit zo, dus wilde dit ff zeggen.

Johnny, blijf wie je bent, en nooit opgeven !

Maak hier alsjeblief een paar stomme grappen over, heb ik liever, dan dat jij zegt, ik geef t op !

Andrea

@Johnny BravoNL.

Ik heb de hele nacht zitten rekenen, blijkt dat we helemaal geen staatsschuld meer hebben.:cool: Politici kunnen dus nog meer geld van anderen gaan uitgeven aan nutteloze zaken en baantjes voor hun vriendjes.:o

Gisteren in het nieuws dat de accijnsverhoging goed is voor de schatkist volgens de rekenmethodes Wiebes de kwibus. Ieder klein kind kan op zijn vingers berekenen dat er geen druppel brandstof meer wordt verkocht in de grensstreek (en die wordt steeds breder). Ontslagen, faillissementen en steeds meer mensen in de bijstand maar Wiebes de kwibus past zijn berekening gewoon aan, zodat het loont straks nog meer accijnzen te heffen al ligt het hele land aan het infuus.:confused:

Bondscoach Louis van Gaal zou zeggen: "Zijn jullie nou zo dom of ben ik zo slim".:p

Oh beter, open de grenzen! Stuur bussen, vliegtuigen en boten erop uit om vluchtelingen te halen, levert vast heel veel geld op.

En verdubbel de ontwikkelingshulp, minstens.

Oh beter, open de grenzen! Stuur bussen, vliegtuigen en boten erop uit om vluchtelingen te halen, levert vast heel veel geld op.

En verdubbel de ontwikkelingshulp, minstens.

Dat gebeurt nu toch al?:confused:

Dit land is inderdaad al kapot, maar het ergste moet nog komen. Het herstel waar over gesproken wordt door de politiek is alleen licht zichtbaar in de hogere niveaus van de samenleving en economie. Als ik een bedrijf zou hebben met 500 medewerkers en ik ontsla er 250, dan houd ik een hoop geld over. Het geld wat ik overhoud investeer ik in machines die de arbeid van deze mensen kan overnemen. Mijn bedrijf is dan opeens weer een stuk winstgevender en ik kan weer positieve cijfers laten zien (bijvoorbeeld aan het CPB). Het gaat dus een stuk beter met mijn bedrijf, maar hoe gaat het eigenlijk met die 250 medewerkers die ik heb ontslagen? De medewerkers hebben een gezin, een hypotheek(of huurhuis), hoge kosten, schulden, schoolgaande kinderen enz. Zij komen dus allemaal bij het UWV terecht en daarna in de bijstand. Werk vinden wordt hem niet, want er worden er 700 per dag ontslagen. Zoals jullie hebben kunnen lezen gaat het nog met 34% van de Nederlanders redelijk goed. Maar ja, hoelang zal het nog duren voordat deze groep ook hun ondergang voor ogen zien. Nederland is kapot, maar wie ruimt de scherven op? De politiek?

• Leuk 1

Wanneer je vandaag de dag je baan verliest ben je serieus de sjaak. Het is bar moeilijk om wat anders te vinden, laat staan iets wat er op lijkt.

Wanneer je vandaag de dag je baan verliest ben je serieus de sjaak. Het is bar moeilijk om wat anders te vinden, laat staan iets wat er op lijkt.

Mijn broer had binnen 3 weken wat anders (als metselaar)

Hoe het geld wordt besteed, dat zou moeten veranderen.

Het storten op de bankrekening van zo'n ver weg dictatuurtje schiet niet op, laten ze waterpompen gaan slaan.

Dat is het probleem nu net. Ook hiermee steun je indirect een meestal corrupt systeem. Aangezien je door jouw investeringen deze mensen een plek aan de top gunt (zij kunnen omdat jij HUN taak overneemt namelijk mooi aan de top blijven zitten). Een betere wereld voor honger lijdende afrikaantjes kan pas tot stand komen als de corrupte overheid daar plaatsmaakt voor eentje die staat voor het volk. Elke cent, op welke wijze dan ook in het land gestopt, steunt de verkeerden. Denk je dat ze veel beter af zijn met die waterpomp als die corrupte regering vervolgens beslag legt op die pomp voor hun eigen departementen of mensen....?

Een echte oplossing begint met een flinke bezem aan de top, gevolgd door nationalisatie van de natuurlijke grondstoffen (uit de handen van de nu veelal westerse corporaties) en een goed en nageleefd recht op eigendom voor de individuele burgers. Helaas komt er af en toe zo'n regime aan de macht met inderdaad zulke motieven maar zo snel bv de olie dan genationaliseerd wordt komen er ineens andere spelers het veld op gestormd (inval, oorlog, huidige leider wordt afgezet en er wordt door de nieuwe toegetreden spelers een nieuw corrupt mannetje aan de top gezet..ring a bell?).

Dat is het probleem nu net. Ook hiermee steun je indirect een meestal corrupt systeem. Aangezien je door jouw investeringen deze mensen een plek aan de top gunt (zij kunnen omdat jij HUN taak overneemt namelijk mooi aan de top blijven zitten). Een betere wereld voor honger lijdende afrikaantjes kan pas tot stand komen als de corrupte overheid daar plaatsmaakt voor eentje die staat voor het volk. Elke cent, op welke wijze dan ook in het land gestopt, steunt de verkeerden. Denk je dat ze veel beter af zijn met die waterpomp als die corrupte regering vervolgens beslag legt op die pomp voor hun eigen departementen of mensen....?

Een echte oplossing begint met een flinke bezem aan de top, gevolgd door nationalisatie van de natuurlijke grondstoffen (uit de handen van de nu veelal westerse corporaties) en een goed en nageleefd recht op eigendom voor de individuele burgers. Helaas komt er af en toe zo'n regime aan de macht met inderdaad zulke motieven maar zo snel bv de olie dan genationaliseerd wordt komen er ineens andere spelers het veld op gestormd (inval, oorlog, huidige leider wordt afgezet en er wordt door de nieuwe toegetreden spelers een nieuw corrupt mannetje aan de top gezet..ring a bell?).

Het is complex probleem, zonder simpele oplossingen.

Je voorbeeld van de waterpomp vind ik niet de beste, in de praktijk blijven die toch gewoon in die plattelandsdorpen in gebruik. Lastig te verplaatsen naar de stad waar de corrupte machthebbers zitten.

Er zijn best zaken waarmee je wel de lokale bevolking helpt, maar niet de corrupte machthebbers. Geld overmaken op de rekening van een dergelijke regering heeft idd geen zin.

Je hebt bv hulp in de vorm van staar operaties, het uitdelen van brillen of het voorlichten van de lokale bevolking over diverse onderwerpen. Er is best nog wel meer te verzinnen waar de bevolking wel van profiteerd, maar niet die machthebbers aldaar.

Het is complex probleem, zonder simpele oplossingen.

Je voorbeeld van de waterpomp vind ik niet de beste, in de praktijk blijven die toch gewoon in die plattelandsdorpen in gebruik. Lastig te verplaatsen naar de stad waar de corrupte machthebbers zitten.

Er zijn best zaken waarmee je wel de lokale bevolking helpt, maar niet de corrupte machthebbers. Geld overmaken op de rekening van een dergelijke regering heeft idd geen zin.

Je hebt bv hulp in de vorm van staar operaties, het uitdelen van brillen of het voorlichten van de lokale bevolking over diverse onderwerpen. Er is best nog wel meer te verzinnen waar de bevolking wel van profiteerd, maar niet die machthebbers aldaar.

Klopt deze discussie is al is eerder gevoerd in een draadje van mezelf maar een goede start zal zijn om het geld (die 0.6% van ons BBP waar het topic o.a. over gaat) niet langer zomaar over te maken op bankrekeningen daar of vage organisaties (wat dat betreft ook gelijk organisaties waar graaiers aan de top zitten). Dat geld is net zo goed hier besteed zoals de topicstarter ook al aangaf.

Klopt deze discussie is al is eerder gevoerd in een draadje van mezelf maar een goede start zal zijn om het geld (die 0.6% van ons BBP waar het topic o.a. over gaat) niet langer zomaar over te maken op bankrekeningen daar of vage organisaties (wat dat betreft ook gelijk organisaties waar graaiers aan de top zitten). Dat geld is net zo goed hier besteed zoals de topicstarter ook al aangaf.

Daar zijn we het wel over eens. :)

Op zich vind ik 0,6% het probleem niet, maar de manier waarop het besteed wordt.

• Leuk 1

Mijn broer had binnen 3 weken wat anders (als metselaar)

Ik verloor anderhalf jaar geleden mijn baan en had binnen twee weken weer een job en nu een contract voor onbepaalde tijd. Een vriend van mij verkocht in een korte tijd zijn huis. Deels kunde, grotendeels geluk. Realiteit is dat het in 99 van de 100 gevallen vandaag de dag anders loopt.

Ik kan alles stukrekenen. ALLES! Er zijn drie soorten leugens: leugens, grove leugens, en statistieken.

De landelijke Prive (Telegraf, ja, ik laat expres 1 a weg...), kopte vandaag het volgende:

DEN HAAG -

Het kabinet houdt er rekening mee dat het dit jaar 500 miljoen euro meer kwijt zal zijn aan ontwikkelingssamenwerking. .

JB,

0,7% hulp.

Nul komma zeven procent!

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontwikkelingshulp_door_Nederland

En dat is teveel? Ben jij zo'n koude dat jij niets geeft aan een ander? Denk het toch niet...

Voor een land zo rijk als NL is 0,7% toch eigenlijk nog een lachertje.

Over de besteding van dat geld kunnen we discussiëren, maar dat was je punt niet.

Voor sommige topic vullers, ga eens vaker kijken in andere landen om te zien hoe rijk iedereen in NL is.

In vele landen heeft Oma geen andere keus dan intrekken bij haar kinderen. Zonder hulp of steun. En als er een soort van bejaardenhuis is wil je daar echt niet zijn. En dan nog, is dat dan zo'n schande? De laatste dagen mag jij voor je ouders zorgen zoals zij ook voor jou hebben gedaan.

JB,

0,7% hulp.

Nul komma zeven procent!

En dat is teveel? Ben jij zo'n koude dat jij niets geeft aan een ander? Denk het toch niet...

Over de besteding van dat geld kunnen we discussiëren, maar dat was je punt niet.

Voor sommige topic vullers, ga eens vaker kijken in andere landen om te zien hoe rijk iedereen in NL is.

In vele landen heeft Oma geen andere keus dan intrekken bij haar kinderen. Zonder hulp of steun. En als er een soort van bejaardenhuis is wil je daar echt niet zijn. En dan nog, is dat dan zo'n schande? De laatste dagen mag jij voor je ouders zorgen zoals zij ook voor jou hebben gedaan.

Volgens mij snap je de achterliggende gedachte van mijn post niet helemaal...

EDIT: Herstel, je hebt er geen ene ruk van begrepen....

Even oude tante als voorbeeld : Werd dement, ging midden in de winter in pyama aan de wandel, want broer kwam zo thuis met die griet die ze niet mag (broer was al tientallen jaren dood en het was altijd haar huisje geweest). Politie plukt haar op een gegeven moment bijna dagelijks van straat. Die moet je dan als familie in huis nemen? Daar moet 24/7 toezicht op zijn, die stop je niet zomaar op de logeerkamer, ze blijft daar niet, want het is haar huis niet! Die groep kan je in elk geval niet in huis nemen met nog eens 1,5 baan en al dan niet kinderen die ook hulp en opvoeding nodig hebben. Dan laat ik het hele niet geschikt zijn van de moderne huizen en het ontbreken van de nodige aanpassingen even voor wat het is.

In een bejaarden/verzorgings/verpleegtehuis kan je met bv 6 man 30 mensen schoon, veilig en gevoed houden zonder dat die 6 man zichzelf de WAO/WIA in draaien. Alleen al de andere opzet van het gebouw (bv er niet zomaar uit kunnen en niet de gaskraan open laten staan, die is er nl niet) maakt het al stukken makkelijker. Komt bij dat met wat meer afstand en gerichte training het ook makkelijker is om de verzorging te doen. Je moeder wassen is iets anders dan mevrouw jansen douchen (want geen familie).

@Johnny BravoNL,

Je hebt het weer prachtig weten te verwoorden. Tranen van het lachen hoe je het weet neer te zetten (talent?). Uiteindelijk wel waar.

JB,

0,7% hulp.

Nul komma zeven procent!

Niet geheel waar. Nederland is met een paar landen een uitzondering op het verhaal van er wonen geen 3 generaties in hetzelfde huis. En JUIST Nederland zou (gezien de hoogste bevolkingsdichtheid) er van kunnen profiteren door dit wel te doen. Nee ik heb het niet over stereo typische filipijnen families of vietnam of maleisië. Je kan met 3 generaties best van je familie heel goed samen leven zolang je maar de RUIMTE hebt. Kinderen maken herrie en moeten hun energie kwijt aan het landschap, ingetogen wonen en wat meer stil zitten of zittend onderwerpen aanpakken is iets voor ouderen waarbij geduld en precisie de boventoon voeren. Het is een soort schijfje van 3 partjes wat doordraait. Ver genoeg van elkaar om geen overlast te veroorzaken en dichtbij genoeg om te hulp te schieten.

Bron kan ik zo even niet vinden maar er staat mij een aflevering van iets in de trant van: 'all you need is love' bij waarin een jongeman (eigenlijk al volwassen kerel van ruim over de 30) nog steeds bij zijn ouders woont en heel erg moet wennen dat dit in Nederland niet zo is. Hij vertelt ook heel openhartig dat dit de gewoonste zaak van de wereld is waar hij vandaan komt.

Ondanks dat zal je zeker een kern van waarheid hebben alleen is die niet echt toepasbaar in andere delen in de wereld vind ik. Niet de keuze hebben door gelimiteerde materialisme maakt nog niet dat de mensen in kwestie erover zouden vallen. Eerder vind ik het frappant dat wij 2 dat doen.

Om maar te eindigen in een quote waar dit topic om draait: 'Gaat lekker! Not!'

Volgens mij snap je de achterliggende gedachte van mijn post niet helemaal...

EDIT: Herstel, je hebt er geen ene ruk van begrepen....

Nog een ruk gelezen, en begrijp, ja ik wel.

(andere rekenmethode om omvang economie te vergroten)

• Leuk 1

Zo lang als dat er voedselbanken en mensen in de bijstand hier in Nederland bestaan, lijkt het mij dat wij geen geld hebben om andere landen te helpen.

Als jij mij €50,- vraagt te lenen (wat ik geen probleem zou vinden als wij elkaar zouden kennen), maar ik moet nog eten kopen voor mijn gezin. Dan zeg ik sorry gap, ik heb het nu even niet.

Volgende keer beter.

Zou zouden wij ook in Nederland moeten kijken naar ontwikkelingshulp.

Klinkt misschien hard, maar als je je eigen kinderen niet kan onderhouden dan kan je ook niet anderen sponsoren!

Zo lang als dat er voedselbanken en mensen in de bijstand hier in Nederland bestaan, lijkt het mij dat wij geen geld hebben om andere landen te helpen.

Als jij mij €50,- vraagt te lenen (wat ik geen probleem zou vinden als wij elkaar zouden kennen), maar ik moet nog eten kopen voor mijn gezin. Dan zeg ik sorry gap, ik heb het nu even niet.

Volgende keer beter.

Zou zouden wij ook in Nederland moeten kijken naar ontwikkelingshulp.

Klinkt misschien hard, maar als je je eigen kinderen niet kan onderhouden dan kan je ook niet anderen sponsoren!

En sterker nog, we geven nog steeds miljoenen per dag meer uit dan dat er binnenkomt. Wanneer jij met je pinpas naar de automaat loopt en zoveel rood staat, dan komt er op gegeven moment geen geld meer uit.;)

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...