Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Mbt opslag van graan en zaden ed


Wafels

Aanbevolen berichten

mbt de (langdurige ) opslag van zaden en granen ed kwam ik dit tegen het is uit een boek Crises preparedness handbook van Jack Spigarelli

en daarin stond een stukje over granen en zaen bewaren door ze te bedekken met een dun laagje '' diatomaceous earth bij ons bekend als kiezelgoer

en ik ben daar eens op gaan zoeken en kiezelgoer wordt inderdaad gebruikt om zowel mieren buitenshuis te houden (milieu vriendelijk )

en wordt ook tegen andere insecten gebruikt .

http://www.diatomeeenaarde.nl/

Mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee of gebruikt deze manier ?? want hij lijkt me erg milieu vriendelijk en onschadelijk voor ons en brengt geen

schade aan de zaden of graan ed

.

dit hieronder is dat stukje uit dat boekje

Dusts

Grains and seeds may be preserved by coating them with a small

amount of fine dust. The dust suffocates and scratches the insect

bodies, causing them to dehydrate and the insect to die. Although a

variety of dusts can be used, diatomaceous earth is the most common.

It is a very fine dust made from the ground-up silicate shells of a

pre-historic, microscopic algae called a diatom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@prepass het stukje kwam ook uit een Amerikaans boekje en ik kende deze toepassing niet , ik weet dat kiezelgoer een hoog absorptie vermogen heeft

en dat het scherp is (voor kleine beestjes ) dus ik snap het plaatje , ik weet dat er ook chemische middelen zijn maar die kunnen de kwaliteit

van granen en zaden behoorlijk beinvloeden en is verre van gezond voor ons @Stuudje dit materiaal heeft inderdaad ook andere toepassingen

dat klopt .

gr Will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...