Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mini review Vortex Solo 8x36 R/T monokijker


Aanbevolen berichten

Neen mijn beste, ik spreek mezelf zelden tegen. Je hebt Chinese zooi en je hebt Chinese kwaliteit en je hebt zelfs Chinese super kwaliteit.

 

Dat je van Hawke nog geen goede bent tegengekomen, dat kan prima, niet alle Mercedes modellen zijn de naam Mercedes waardig,

dat heb je met ieder merk en jouw referentie is niet sowieso dezelfde als van een ander. Ook bepalend is waar je je accent legt,

of we het hebben over richtkijkers of gewone verrekijkers enz. Bij de eerste is het consistent zijn belangrijker, bij de tweede eerder een mooi beeld.

 

De dag dat ik een S&B kan kopen tegen 1/5 van de normale prijs, koop ik die direct.

 

Daarom zeg ik ook een kijker is heel persoonlijk. Ik ben geen fan van Hawke. Als ik moet kiezen tussen het topmodel van Hakwe de Sidewinder met 32x vergroting of het topmodel van Optisan de Viper 32x hoef ik geen 2 seconden na te denken welke ik pak. Je hebt het dan over kijkers in de 400 euro range. De Optisan is veel helderder. heeft klicks van 1/8 MOA en komt uit Japan. De Hawke, mooi rustig kruis, maar daar houd het ver op. Komt uit China, Klicks zijn 1/4 MOA, niet trefzeker. Je twijfelt of het nu een klick was ja of nee. en wazig op 32x vergroting. De Optisan is nog 3 tientjes goedkoper ook. Laatst een wedstrijd geschoten in een niet nader te noemen klasse (daar is dit forum niet voor) met een hawke kijker schoot ik 184 van de 250 punten. Wedstrijd er na met een ander wapen geschoten met een S&B erop. Dezelfde wedstrijd schoot ik 242 van de 250 ik werd toen 4e met net zo veel punten als nummer 3. Waar ligt het dan aan? Bij die Hawke kijker moest ik gewoon 20 proefschoten extra doen om de kijker weer goed te krijgen deze verliep gewoon halverwege de wedstrijd. Fijn zo'n Hawke topmodel. Consistent is hij in ieder geval niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tiens, dat is wel erg. Mijn sidewinder HK4014 verloopt (tot op heden) niet. En inderdaad, clicks zijn 'maar' 1/4 MOA, maar wel mooi en scherp bij die van mij,

maar ik heb al scherper gevoeld, dat klopt. Op 32x klopt dat het beeld minder is, ik gebruik 'em enkel op x20 (of x10).

Op 20x moet ik zeggen dat alles lijkt te kloppen, maar ik heb hem nog niet met heel veel (kuch) poefjes getest, dus de miserie kan nog komen natuurlijk.

Ik moet wel zeggen dat ik op het internet nog al wat klachten van Hawke gelezen heb, ook van de zwaardere modellen. Misschien heb ik gewoonweg geluk?

Van de Weaver richtkijker die ik heb, ben ik ook vrij tevreden, maar het kruis en turrets zijn daar een pak simpeler en mil dots zijn toch wel zo handig vind ik.

 

Edit: Ik lees online dat de Viper een draadkruis heeft, dat vind ik wel wat minder.

 

Hier lees je dat de Viper eigenlijk ook Chinees is :)

http://www.specialtyshootingsportsoutdoors.com/air-gun-optics/optisan/optisan-viper-8-32x60irs.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...