Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Hazardlight RAC


Charlie

Aanbevolen berichten

Personal Hazardlight RAC

 

@Simurgh van de Prepshop.nl heeft mij gevraagd deze Personal Hazardlight te reviewen. Bij deze dan.

 

Dit noodsignaal is ontwikkelt voor automobilisten, maar is natuurlijk ook voor andere toepassingen te gebruiken. Het is in hoofdzaak bedoeld om automobilisten te waarschuwen, als je met een voertuig langs de weg staat.

 

Formaat.jpg.1704163c5a180b0a5f347a73c727c2c5.jpg

 

De 16 leds zijn verbazingwekkend helder en dus goed zichtbaar zowel ’s nachts als overdag.

Er zitten 9 verschillende verlichtingsstanden op de RAC. De levensduur van de batterij is mede afhankelijk van de gebruikte stand.

 

1. Rotate 15 uur

2. Quad Flash 15 uur

3. Single Blink 100 uur

4. Alternating Blinks 15 uur

5. SOS signaal 24 uur

6. Steady Light (Hoog) 8 uur

7. Steady Light (Laag) 10 uur

8. 2 LED Flashlight 15 uur

9. 4 LED Flashlight 10 uur

 

Wat punt 8 en 9 betreft, de manual geeft dan wel flashlight aan, maar in werkelijkheid branden de led’s constant.

 

Verder geeft de manual aan dat de RAC waterdicht is en schokbestendig. Er zou zelfs een vrachtwagen overheen kunnen rijden.

Je kunt hem neerleggen, op z’n kant zetten, ophangen aan touwtje of met de magneet op je dak klikken.

 

Knopje.jpg.94f6592f9194780e12205d548b64b094.jpg

 

Het licht zou in het donker tot op een km zichtbaar zijn.

Dus daar eerst maar eens mee gaan testen. Ik heb Amazing Dree in de auto gezet met de RAC op het dak, in het donker op een rechte dijk van een km of vijf.

Via een portofoon kon ik haar melden wanneer het licht uit het zicht verdween. De eerste keer mislukte, omdat er meerdere auto’s achter haar aan kwamen, waardoor ze aan het oog onttrokken werd.

De tweede keer zag ik het licht niet meer knipperen op 800 m omdat het werd overschenen door d’r achterlichten.

Amazing merkte wel dat tegenliggers haar meer ruimte gaven. Men was klaarblijkelijk in de veronderstelling dat het een hulpverlener betrof die met spoed ergens naartoe moest.

 

Vervolgens heb ik het licht in een emmer regenwater gedonderd en geconstateerd dat ze het gewoon blijft doen.

 

Zwemproef.jpg.8c596a53c0acc5f60dc30d0139a35025.jpg

 

Ik heb overwogen er met de bus overheen te rijden, maar heb dat maar niet gedaan. Ik vond het niet nodig de RAC echt te slopen en hoe vaak zal er een wagen overheen rijden?

 

Ik hem de RAC open gehaald om het binnenwerk te bekijken en gezien dat er een apart, niet standaard, batterijtje in zit. De RAC schijnt er in twee uitvoeringen te zijn. Met een verwisselbare batterij of oplaadbaar.

 

Binnenzijde.jpg.a04e922f91271f4eb4433167343ec2fd.jpg ... Binnenwerk-detail.jpg.ddb34b481533280e5b865a6527ddf1d4.jpg

 

De RAC weegt 10 oz, ofwel zo’n 300 gr. En dat is vrij zwaar. Te zwaar om als hebbedingetje in een BOB mee te voeren.

De schakelaar kun je het best bedienen met je autosleutel, bijvoorbeeld. Als je hem aanklikt, begint in de stand waarin je hem hebt uitgeschakeld, mits je hem uitschakelt door de knop 2 sec + in te drukken.

 

Al met al een degelijk, solide en mooi apparaatje, dat je veiligheid langs de weg wel degelijk zal bevorderen. En als je hem niet langs de weg nodig hebt, kun je hem ook nog als discolichtje gebruiken.

 

Disco1.jpg.2dab11c6b99492b6a021a7e729b265a4.jpg

 

 

Groeten

Charlie

 

 

 

 

 

 

[video=youtube;w3-zxovYbhQ]

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooie review, klinkt als een degelijke toevoeging voor in de auto! Liever zichtbaar met pech dan plat en dubbel pech. Zeker in de nacht is opletten voor veel weggebruikers niet van zelf sprekend. Moet direct iets voor in een shtf, maar wel om goed voorbereid op weg te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er al jaren een (van een andere fabrikant) in de auto liggen voor het geval dat ik een probleem met de electra heb en de alarm lichten dus niet werken. Ook als ondersteuning van de alarm lichten natuurlijk prima.

 

Ik heb er inmiddels ook een paar van de action (iets kleiner en werkend op AAA batterijen, minder robuust maar net zo functioneel (en het voordeel is dat AAA batterijen overal te krijgen zijn en een (ik meen) CR123 niet.

 

de disk van de action gaat bij mij ook mee in de auto en soms ook in de rugtas als noodbaken.

 

Goede investering voor het geval je met (alectronische) pech stil komt te staan, of gewoon op een rare plek strand. Door het bewegende licht van de leds valt het vaak goed op.

 

Dergelijke "road flares" worden ook door de politie gebruikt, leg m onder een verkeerskegel/pilon en het hele ding licht op voor nog meer attentie waarde.

 

 

 

ook tijdens het rijden houden ze goed door de magneet (die eerste getest met 80+ km zonder probleem, bleef gewoon zitten) dus ook handig als tijdelijke amber verlichting als je gekke manouvres moet uithalen.

 

GreetZ,

Pjotr78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de Review! Kudo's hou je te goed van me. (mag ff niet uitdelen van het forum)

 

Maar wat ik eigenlijk mis is de prijs van die dingen. Ik kocht er bij de action een aantal voor een zacht prijsje (iets van 4 euro per stuk ofzo)

Zijn deze beter dan die van de action?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de Review! Kudo's hou je te goed van me. (mag ff niet uitdelen van het forum)

 

Maar wat ik eigenlijk mis is de prijs van die dingen. Ik kocht er bij de action een aantal voor een zacht prijsje (iets van 4 euro per stuk ofzo)

Zijn deze beter dan die van de action?

Deze van goede kwaliteit zijn vaak oplaadbaar, andere soorten kunststof, betrouwbaarder binnenwerk. Voor persoonlijk zeer occasioneel gebruik te overwegen, maar voor ordediensten die er op moeten kunnen rekenen, geen bruikbaar alternatief. Als ik er ooit zou kopen, zou ik gaan voor een 4-tal van goede kwaliteit incl lader enz, maar niet noodzakelijk die van een bepaald gekend merk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review bedankt.

 

Je kan er echt met een auto over rijden, weet niet hoeveel fabrikanten of soorten er zijn maar die ik heb zijn daar tegen bestand.

Zo'n cr123 is in europa niet exht bekend maar dat is snel aan het veranderen.

Veel led zaklampen maar ook steeds meer andere dingen werken op die batterijen.

In Amerika wordt hij super veel gebruikt en helemaal in het leger.

Kijk bv maar eens op knive and tools die verkopen ook de oplaadbare en veel van hun lampen werken op dat model.

 

Grt

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...