Ga naar inhoud
GENEGEERD

SHTF in Scotland/Ireland as we speak! (bankholiday)

Tom
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

The backlog - which is affecting more than 100,000 Ulster Bank customers - will not be resolved until the end of the week, the bank has said

Some 80 Ulster Bank branches will have extended opening hours today as the bank continues an attempt to clear a backlog in payments.

The backlog - which is affecting more than 100,000 Ulster Bank customers - will not be resolved until the end of the week, the bank has said.

The bank said last night that clearing the build-up of interrupted transactions was "taking significantly longer than expected" and, as a result, customer accounts would not be fully operational today.

The bank said the original technical problem was caused by a software upgrade to the payment processing system which was corrupted.

It said 80 branches will remain open until 6pm today to deal with customer queries and clear the backlog in payments caused by the IT failure.

The bank processed more than 110,000 transactions with a value of €500 million over the weekend, and a spokeswoman said most payments involving customers from other banks had now been processed.

Ulster Bank opened branches over the weekend to deal with customer inquiries and received almost 9,000 customer telephone calls, while 11,100 people called into its branches.

Today is the seventh day of disruption.

Link naar reactie

De jongeren in ierland trekken massal terug naar huis omdat er geen werk is.Wie in ierland zijn hypotheek niet kan aflossen kan de bak in gaan,( als gewoon burger en nog hoofd van een gezin ook nog.).

De WAO uitkeringen zijn een derde minder geworden.

Het is eigenlijk begonnen toen de ierse staat een nieuwe lening bij europa aangegaan is. Bank of irland is allang failliet.

Link naar reactie

Yeap... ik doe alles cash.. en zorg dat ik een goede voorraad flappen ter beschikking heb. Het kan zo maar gebeuren dat je niet meer kan pinnen!

Helaas kan je niet helemaal zonder die banken...tenminste nog niet. Ik denk dat wanneer de zaak onderuit gaat dat wel weer kan. Weer een voordeel van SHTF.

Crisis...ik vind het wel verfrissend:p

Link naar reactie

Major problems in the majority of Norwegian banks

Problems with online banking: If you experience problems with access to online banking today, you are not alone. Several of the Norwegian banks currently have problems with access and work to resolve the problem.

Published 06/25/12 - 12:40, edited 25/06/12 - 1:10 p.m. (AP)

By Kristine Hellem Ånstad and Veslemøy Eine Teig Christiansen

(AP) Customers across the country are experiencing problems with access at most banks, both in banking and ATM.

For some it goes slow, in others, access all the way down.

- We are experiencing instability in our systems at the moment, says head of information at Fokus Bank, Stian Arnesen told VG Nett.

Will take time

According to Arnesen, customers can experience problems on both the banking, ATMs and the use of Visa cards. He asks customers patience prevails.

- Our technicians are working hard to figure out what is wrong. As of now we can not estimate how long it will take to fix the problem.

Also in DNB have the problems today, especially online banking customers.

- It does not apply to all customers, but some people find that there are kinks in the supply. We try as best we can to fix this as soon as possible, says vice president of DNB, Thomas Midteide.

Norwegians get tax settlement

It is perhaps no coincidence that just today's problems with the banks around. tax settlements to 2.9 million people are now ready in Altinn. Whether you print in the mail during the week, or you can already log on to check whether you get cash back or baksmell.

- No, we're working on it. I guess many people want to check into the tax settlement, perhaps, says Midteide.

Also at Nordea confirms that things are going slow.

- It takes a little longer than usual for some customers and right now, the challenge is to find out what caused it, information officer, said Thomas Sevang at Nordea.

[link to http://www.vg.no]

zojuist binnen via GLP link uit Noorwegen werkt niet

Link naar reactie

Lijkt toch meer op een soort van virus of digitale aanval dan dat er geen geld meer is/mag worden uitgegeven. Anders zouden de kantoren niet geld uitgeven. En het limiet van 500 euro contant is ook makkelijk te verklaren: Grootste deel van het hedendaagse geld is digitaal, als iedereen opeens massaal contante bedragen gaat opnemen dan zijn er niet genoeg papiertjes.

Link naar reactie

Ik moest naar de kpn winkel om mijn verhuizing door te geven-internet. Vaste telefonie wou ik tegelijk opzeggen. Daarin heb ik een maand opzegtermijn.

De verkoper begon mijn verhuis gegevens in te voeren.

Dan vertelde ie mij dat hij niet gelijk de telefonie kon opzeggen omdat "het system"het niet aan kon om 2 wijzigingen door te voeren.

Ik controleerde mijn gegevens aan het eind en blijkt dus dat mijn contract ( met telefonie ) ook gelijk met een jaar verlengt is.

ik uitte mijn ontevredenheid bij de verkoper en vraagt hem om dit te corrigeren want ik wil over een maand mijn tel opzeggen. Het kon niet gecorrigeerd worden.Ik vroeg hem dus alsnog alles op te zeggen.

Dat kon ook niet.

De verkoper raadt mij aan om contact op te nemen met klantenservice. Ik zei wat denk jij van politie? Ik belde onze geachte politie en die zei "wij zijn hier voor orde handhaving, pas als u de verkoper over de toonbaank trekt komen wij ".

Met alle moeite om mezelf te beheersen heb ik gezegd dat ik dat niet van plan was. de politie gaf mij het nummer van de juridisch loket.

ik moest dus naar huis. OP WEG NAAR HUIS HEB IK GELD GEPINNED GVD.bijna helemaal x en z, eenmaal s

Klantservice opgebeld. Mw pakte mijn dossier op en vervolgens liet mij 20 minuten in de wacht.

Ik heb juridisch loket opgebeld..en die hebben mij voorbeeld brieven gegeven. ( tja, dat kon ik zelf ).

Ik probeer al twee uur mijn rust te hervatten.

Link naar reactie

Sterkte Mamy... kijk maar wat prepper 053 op zijn verlanglijstje heeft staan...ik maak maar een grapje...maar soms is het helemaal niet zo gek dat mensen agressief worden. KPNhufters

Moeten we anders samen even navragen bij de winkel of het niet anders kan? Je hoeft hem alleen maar aan te wijzen.

Ik kan van de week wel even langskomen.

Volgens mij zijn de banken verkeerd geld aan het dumpen!

Link naar reactie

oh lala..Ivan...die jongeman kan er niets aan doen, kpn is het probleem.

maar het kan hem ook n iks schelen geloof ik, dat vind ik weer kwalijk.

hoe en ook...hij heeft zich naar achteren teruggetrokken en ik heb hem daarna niet meer gezien....werd vervangen door nog minder wetende collega.

Link naar reactie

euh, vandaag extra pinnen?

Ik kan me niet inhouden, het is zeker niet aan MB gericht maar wel leuk om op dat bericht te reagen, bijvoorbaat mijn excusses als ik iemand over de zeik help, het is WEL bedoeld als trigger....

Als je nu nog moet gaan pinnen ben je dan niet wat laat:rolleyes:

Maar even serieus, als je erachter komt dat dit nu in nederland zou gebeuren en je moet nog reageren dan ben je dus wel te laat.

Ik zeg niet dat je nu moet stoppen met werken, je badkuip moet laten vollopen, en je met een gespannen boog, die schijnen nogal populair te zijn:cool:, voor je deur in je slaapzak moet kruipen.....

Maar over dit soort zaken moet je nu, en gisteren, over nadenken, niet als de eerste berichten van een falend systeem of feiten van een falend systeem je treffen.

Preppen, voorbereiden, vooruit denken..

Link naar reactie

oh lala..Ivan...die jongeman kan er niets aan doen, kpn is het probleem.

maar het kan hem ook n iks schelen geloof ik, dat vind ik weer kwalijk.

hoe en ook...hij heeft zich naar achteren teruggetrokken en ik heb hem daarna niet meer gezien....werd vervangen door nog minder wetende collega.

Mensen die bij de KPN in de winkel staan hebben een training gevolgd, die niet per se ging over klant vriendelijkheid.

Ik ging er een keer een adapter kopen voor mijn (niet KPN) telefoon.

Ze die verkoper na het betalen, "Wilt u DAAR aansluiten voor een abonnementenadvies." op een toon die geen tegenspraak duldde.

Link naar reactie

Kans

Ik kan me niet inhouden, het is zeker niet aan MB gericht maar wel leuk om op dat bericht te reagen, bijvoorbaat mijn excusses als ik iemand over de zeik help, het is WEL bedoeld als trigger....

Als je nu nog moet gaan pinnen ben je dan niet wat laat

Maar even serieus, als je erachter komt dat dit nu in nederland zou gebeuren en je moet nog reageren dan ben je dus wel te laat.

Ik zeg niet dat je nu moet stoppen met werken, je badkuip moet laten vollopen, en je met een gespannen boog, die schijnen nogal populair te zijn, voor je deur in je slaapzak moet kruipen.....

Maar over dit soort zaken moet je nu, en gisteren, over nadenken, niet als de eerste berichten van een falend systeem of feiten van een falend systeem je treffen.

Preppen, voorbereiden, vooruit denken..

lol, ik snap jou helemaal Kans..mijn vraag was wat retoriek ...hmm en niet duidelijk..

Ik heb extra gepind omdat ik over de zeik was. Ik had geld van opdrachten binnen en had op dat moment echt geen zin meer in om de bank te laten profiteren.

Maar jij mag mij over de zeik helpen..:o

Link naar reactie

NU OOK FRAKRIJK BESMET

Het is nog lang niet voorbij;

UPDATE

RBS/NatWest ‘Glitch’ Spreads to France: Banque Postale & Societe Générale Now Affected

RBS/NatWest’s total system failure/glitch is now in its 10th day with no access to funds for nearly 20 million in Ireland.

No word yet on whether they are related, but the NatWest system ‘glitch’ appears to have spread to France, as both Bankque Postale and Soc Gen are reporting system issues, and Soc Gen posted a notice today that the bank is closed due to a ‘systems issue’.

http://www.silverdoctors.com/rbsnatwest-glitch-spreads-to-france-banque-postale-societe-generale-now-affected/

Verdraait de link werk niet, dan maar via http://www.stevequayle.com/ de datum 30-6-12 en dan 3e onderwerp

Link naar reactie

Update, nu ook Rusland besmet

RBS 'Glitch' Goes Airborne As Biggest Russian Bank Halts All Credit, Debit Card Operations

It seems IT professionals around the world are #failing as the 'glitch' that affected millions of account holders in the UK has leaped the channel and spread across Europe to infect Sberbank - which just happens to be the largest Russian bank. Via Bloomberg:

•*SBERBANK CARDS NOT WORKING IN RUSSIA, ABROAD, COMPANY SAYS

•*SBERBANK SAYS WORKING TO RESOLVE TECHNICAL MALFUNCTION :SBER RU

LEES MEER OP ZEROHEDGE

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...