Ga naar inhoud
GENEGEERD

Week naar de ardennen


Iamlordx

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Heeft iemand ervaring met wildkamperen in de ardennen? Ik zou het graag met een vriend van me doen.

 

Natuurlijk met de goede kaarten en een kompas. (Ja ik kan er mee omgaan)

Ook zal ik familie leden vertellen welke route we gaan lopen en waar we verblijven.

 

Heeft iemand tips qua regelgeving omzeilen/mazen in de wet?

 

Ik las dat @Geert het al een keer heeft gedaan, heb jij tip, en problemen waar je tegen aan liep?

 

Grtz

 

Iamlordx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heb je al een bestemming?

Als je bij het station gare de gendron parkeert of natuurlijk met de trein komt loop je naar Gendron

 

daar neem je het weggetje Chemin de Gozin hier staan nog 3 huizen en na 1 km houd de weg op en gaat over in een bospad (linksaf of een rotspad (rechtdoor) als je daar inloopt heb je geen regels nodig er is geen hond:cool:

 

Als je rechtdoor loopt (klautert) kom je bij een beekje.

Ook loopt het riviertje de Lesse door het gebied dus ook veel kano verhuur. Men kijkt dus niet vreemd op van een paar domme Nederlanders die verdwaalt zijn:)

 

 

En mocht je wel worden aangesproken dan zeg je dat je de camping zoekt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ( wij ) vragen aan een boer om op een niet gebruikte weide te staan . In belgie mag dat maar niet langer dan 24 u op de zelfde plaats . Normaal is dit graties . Vorig jaar had ik een boer die 6 blikjes bier vroeg en een een fles wijn . Die koop ik dan in de plaatselijke supermarkt . En iedereen is gelukkig .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al een bestemming?

Als je bij het station gare de gendron parkeert of natuurlijk met de trein komt loop je naar Gendron

 

daar neem je het weggetje Chemin de Gozin hier staan nog 3 huizen en na 1 km houd de weg op en gaat over in een bospad (linksaf of een rotspad (rechtdoor) als je daar inloopt heb je geen regels nodig er is geen hond:cool:

 

Als je rechtdoor loopt (klautert) kom je bij een beekje.

Ook loopt het riviertje de Lesse door het gebied dus ook veel kano verhuur. Men kijkt dus niet vreemd op van een paar domme Nederlanders die verdwaalt zijn:)

 

 

En mocht je wel worden aangesproken dan zeg je dat je de camping zoekt

 

Furfooz! super mooi daar! Er zit een grot, hier in het midden-> http://goo.gl/maps/zi4cB - waar je in slapen kan, met uitzicht op het dal... en langs de spoorlijn staat een oud gebouw, ook leeg en een prima slaapplaats!! ;) jeezzzz gouden tijden gehad daar! Bij de oude kasteel ruine verderop kan je mooi abseilen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Heeft iemand ervaring met wildkamperen in de ardennen? Ik zou het graag met een vriend van me doen.

 

Natuurlijk met de goede kaarten en een kompas. (Ja ik kan er mee omgaan)

Ook zal ik familie leden vertellen welke route we gaan lopen en waar we verblijven.

 

Heeft iemand tips qua regelgeving omzeilen/mazen in de wet?

 

Ik las dat @Geert het al een keer heeft gedaan, heb jij tip, en problemen waar je tegen aan liep?

 

Grtz

 

Iamlordx

 

Het is een tip die een beetje los staat van je vraag en toch weer niet. Als je in de knoei komt met iemand over recht van doorgang, eigendomsrecht, regelgeving, ... dan is het geen slecht idee om een beetje goodwill te tonen. Aangezien je wellicht geen of beperkt Frans spreekt, is een fles wijn een goede manier om het ijs te breken. Is je budget beperkt, dan kan je proberen met een 75 clfles van de betere bieren. Duvel, Grimbergen, Kasteelbier, ... . Zolang het maar geen gewone pils is. Toen ik nog veel de baan op ging in de verkoop had ik altijd wel een dozijn wijnflessen in de auto liggen. Je hebt geen idee hoeveel problemen je daarmee oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ( wij ) vragen aan een boer om op een niet gebruikte weide te staan . In belgie mag dat maar niet langer dan 24 u op de zelfde plaats . Normaal is dit graties . Vorig jaar had ik een boer die 6 blikjes bier vroeg en een een fles wijn . Die koop ik dan in de plaatselijke supermarkt . En iedereen is gelukkig .

 

Geert

 

Dus zo doe je dat.... en aan ons 50 euro per persoon vragen. ;)

Vandaar dat je zo rijk bent :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom goed idee, vooral dat beekje spreekt me aan!

@Geert ook een goed idee

@Stuudje die heb ik inderdaad, niet van die kaartjes waar niks op staat :p

@lewieke die ga ik ook onthouden

 

Ik zal het bespreken.

 

In ieder geval ga ik volgende week op survival kamp naar België met school.

 

En dan nog vakantie genoeg om in de ardennen te vertoeven :)

 

Overige tips/ervaringen zijn hartelijk welkom!

 

Allemaal bedankt voor jullie geweldige tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom goed idee, vooral dat beekje spreekt me aan!

@Geert ook een goed idee

@Stuudje die heb ik inderdaad, niet van die kaartjes waar niks op staat :p

@lewieke die ga ik ook onthouden

 

Ik zal het bespreken.

 

In ieder geval ga ik volgende week op survival kamp naar België met school.

 

En dan nog vakantie genoeg om in de ardennen te vertoeven :)

 

Overige tips/ervaringen zijn hartelijk welkom!

 

Allemaal bedankt voor jullie geweldige tips!

Gewoon gaan!

En niet vergeten veel foto's te maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gamble dat komt zeker goed. Kan ik eindelijk mn BOB testen :p

 

Weet iemand hoe het zit met vuur op de ardennen?!

 

Dat is wel handig om te weten...

Mag in principe ook niet zomaar. Maar net zoals hier: Wat niet weet, wat niet deert.

Maak wel veilig vuur aub!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gamble en @Stuudje oke bedankt dan weet ik ook weer dat ik heel veel alu-folie mee moet nemen :)

 

Dat kan je gebruiken als de grond nat is, maar ook als het te droog is, dan heb je een soort platform, dan is er minder kans op een natuur brand.

 

Graaf gewoon een stuk bovenlaag weg totdat je alleen nog maar op zand zit. Hou een laag zand aan de zijkant zodat je dat ten alle tijde op het vuur kan gooien, mocht het nodig zijn.

Ga niet lopen kutten met aluminium folie en bedenk dat alle rommel die je maakt ook opgeruimd moet worden!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graaf gewoon een stuk bovenlaag weg totdat je alleen nog maar op zand zit. Hou een laag zand aan de zijkant zodat je dat ten alle tijde op het vuur kan gooien, mocht het nodig zijn.

Ga niet lopen kutten met aluminium folie en bedenk dat alle rommel die je maakt ook opgeruimd moet worden!!!

 

Goede tip!

Ik doe de zandlaag sowieso , en dat schoon maken hoort er bij, want er wordt natuurlijk geen natuur beschadigd/vervuilt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ardennen zijn geweldig om wild te kamperen doe het regelmatig en ben nog nooit een mens tegengekomen.

 

Hoe wel rekening met jacht seizoen dat kan nog wel eens vervelend worden.

 

De natuur is geweldig en een hoop beesten ook vooral everzwijnen en ook water is er genoeg te vinden.

 

Vuur mag inderdaad niet maar als je daar verstandig mee om gaat is het wel goed te doen.

 

Je mag trouwens ook vuur maken in Schotland en het outdoor leven daar is ook geweldig en een stuk goedkoper dan Nederland, maar hoe rekening met de midges want die kunnen je trip aardig verpesten.

 

M.v.g. JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger veel geweest in de ardennen. Wat gamble al zegt; gewoon gaan. Kijk op de kaart waar weinig dorpen zijn en verdwijn lekker in de bossen daar. Vuurtjes heb ik nog nooit problemen mee gehad. Mijn idee is als je daar gewoon een beetje normaal doet komt het allemaal wel goed.

Probeer niet in het hoog seizoen te gaan en blijf weg van de toeristische wandelpaden.

Veel plezier!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...