Ga naar inhoud

Marc67NL

Aanbevolen berichten

Denk ajub even met me mee. Binnenkort ga ik vliegen.

Wat neem ik mee? M'n Every Flight Carry.

Maar goed, wat doe ik erin?

Wat kan er gebeuren:

-Je overleeft een crash.

-Er is een noodgeval of ongeval aan boord.

 

Medikitje dus in ieder geval. Inhoud? (Al zijn de medikits aan boord vrij uitgebreid).

 

Een mes(je) gaat niet. Evenmin als flesjes met het één of ander.

 

:) Zwemvest? Je tarp, om er dmv. je paraband even snel een parachute van te fabrieken?

 

Nee, serieus, wat gaat er in een goede EFC.

 

Ah! Mondkapje FFP3 !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Van een lege Ultra light bag kan je een drijver maken, gewoon lucht erin en dichtdoen...handig als je te water komt. Kinderen leren dit overigens al bij zwemles met een vuilniszak...en hun laarzen gebruiken als drijvers. Uitdoen, op de kop het water indoen(dan zit er lucht in de laars) en erop hangen met je oksels.

 

Steek wat energydingen bij je. Kleine nutsreepjes bv.

Flesjes met inhoud mocht weer wel! Verder kan je je flesje leeg wel mee en in het vliegtuig vullen.

Verder mag verzegelde op het vliegveld gekocht drinken wel mee.

Doe je EFC in een heuptasje...zo heb je het altijd om.

Denk aan je medicatie...verdeel die altijd over bagage en handbagage voor geval je bagage kwijtraakt(steek dus ook wat schoon ondergoed in handbagage)

Doe je reservebril in je handbagage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

........

Denk aan je medicatie...verdeel die altijd over bagage en handbagage voor geval je bagage kwijtraakt(steek dus ook wat schoon ondergoed in handbagage)

Doe je reservebril in je handbagage.

Ahum, die 67 staat niet voor m'n leeftijd. :rolleyes:

 

Hier is al een draadje over gemaakt door @Prepping76 .

 

Geert

Top! Ga ik eens zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahum, die 67 staat niet voor m'n leeftijd. :rolleyes:
Was het te opvallend...Tja...ik had je houten been en je kunstgebit er nog buiten gelaten...

 

Maar serieus, iets als diarreeremmer is echt wel handig om bij je te hebben op reis. Zowel in het vliegtuig..als wanneer je neergestort in een jungle bent.

 

[video=youtube;jp4GNx-jGpA]

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige keer moesten we bij de douanen in Canada een aantal aanstekers inleveren en mag je er maar twee per persoon in je handbagage hebben. Wel belachelijk want met twee aanstekers kun je volgens mij net zoveel schade aanrichten in het vliegtuig als met 10 aanstekers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die handgel zonder water. Om je stoelleuningen en tafelblad goed te ontsmetten. :-)

 

Las ergens een artikel dat die allebei nog onhygienischer zijn dan de gemiddelde deurkruk van een tankstationtoilet. Die laatste wordt immers regelmatig schoongemaakt.

 

En waar gaat de reis naar toe? #nieuwsgierendheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige keer moesten we bij de douanen in Canada een aantal aanstekers inleveren en mag je er maar twee per persoon in je handbagage hebben. Wel belachelijk want met twee aanstekers kun je volgens mij net zoveel schade aanrichten in het vliegtuig als met 10 aanstekers...

 

Twee van deze?

 

lighter.jpg.22e357e45e513c323c5acfa744c82763.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Regels handbagage Schiphol

Maar let op, die kunnen weer per maatschappij verschillen. De grootte van de maximum handbagage bv.

En die regels verschillen ook weer per land.

Dus zoek goed uit wat met jouw vertrek en aankomstvliegveld geldt en voor de maatschappij waarmee je vliegt (en dan maar hopen dat je niet ongepland halverwege van maatschappij moet wisselen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

parachutes zijn voor watjes:p ;)

 

Volgens mij kan je die wel gebruiken als je met Ryanair vliegt. De laatste keer dat ik met hen vloog (en ik heb toch al ruim 40x gevlogen) dacht ik echt dat we in het weiland achter het vliegveld zouden landen. Bij het raken van de landingsbaan kreeg het vliegtuig zo'n klap dat ik dacht dat het landingsgestel zou afbreken. Sindsdien vlieg ik niet meer met hen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Ryanair ontwijken. Mijn stiefdochter was daar stewardess en is daar weggegaan omdat ze niet verantwoordelijk wilde zijn voor de niet-service die ze daar bieden. Daarbij is Ryanair naast slechte vliegmaatschappij voor klanten ook erg slecht voor het personeel.

De vliegveiligheid is ook regelmatig in het geding door tekort aan brandstof waardoor ze voorrang eisen kunnen bij landen maar ook geen druppel reserve hebben bij naar weer en niet kunnen uitwijken als dat nodig mocht zijn. Heel eng allemaal wat die maatschappij doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, die goedkope tickets zijn dan wel aantrekkelijk maar het gaat ten koste van je veiligheid (onder andere) Verstandig dus om dat soort maatschappijen links te laten liggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...