Ga naar inhoud
GENEGEERD

Weekend naar Duitse bossen


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om in de zomer samen met een paar mensen een weekend te gaan kamperen/survivalen in de Duitse bossen. Dit ook omdat wij pas net zijn begonnen met preppen maar ook omdat we het gewoon leuk vinden met zn alle. Alleen omdat we net begonnen zijn weten we nog niet echt wat ons te wachten staat en wat we allemaal mee moeten nemen in onze rugzakken. Daarom wou ik even aan jullie vragen of jullie nog tips hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

1: Jezelf eerst voorstellen in het daarvoor bedoelde topic.

 

2: Als je dan toch de zoekfunctie gaat gebruiken kijk even op het forum rond. Staat meer dan genoeg nuttige info op.

 

3: Wees zelfredzaam.

 

4: Welkom op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van plan om in de zomer samen met een paar mensen een weekend te gaan kamperen/survivalen in de Duitse bossen.
Wow. Leuk!

 

Dit ook omdat wij pas net zijn begonnen met preppen maar ook omdat we het gewoon leuk vinden met zn alle.
Ja, gezellig he...Nou ja, wat minder als het aan een stuk regent.

 

Alleen omdat we net begonnen zijn weten we nog niet echt wat ons te wachten staat en wat we allemaal mee moeten nemen in onze rugzakken.
Hmhm, best lastig om een goede paklijst te maken voor je eigen situatie.

 

Daarom wou ik even aan jullie vragen of jullie nog tips hadden.
Ja.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou oud ben je als ik vragen mag?

 

Welk merk mobieltje beter is toch geen serieuze vraag, toch?

Wat moet je kunnen met een mobiel? Dat moet ie dus kunnen... en welk merk en type het is, is dan onbelangrijk.

Ik bedoelde het meer of ik beter voor een stevig mobieltje kon gaan of 1tje waar je meer mee kan (gps etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde het meer of ik beter voor een stevig mobieltje kon gaan of 1tje waar je meer mee kan (gps etc.)

 

In een dicht loofbos heb je weinig aan je GPS. Kunt beter ook kaart van de omgeving en kompas meenemen.

 

Want, verdwalen is balen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mobiel, is voor mij, om in geval van nood mee te bellen, bijvoorbeeld bij een ongeluk waardoor ik niet zelfstandig verder het bos uit kan komen. Nou zijn de bossen in Nederland zo klein dat je zo op een looproute of ruiterroute bent dus hier is het al bijna helemaal niet nodig.

Met een kompas(die zijn er al vanaf 4 euro) verdwaal ik niet. Ook in Duitsland niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige zomer 8 dagen in de ardense bossen vertoeft . Waarvan 6,5 dagen regen . Of het nu in Duitsland is of in België de regen is even nat . Een voordeel het grootste deel valt naast jou . Dus wees voorbereid voor alle weer omstandigheden .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter dat je je eerst op de hoogte stelt van de Duitse regelgeving.

Wildkamperen mag niet, 1 nacht overnachten (overvallen door de tijd, het weer, oid.) op 1 plek mag wel.

Over het algemeen, als je je gedraagt*, wordt er niet zo moeilijk over gedaan.

*Geen zooitje maken van je kamp, opruimen, geen sporen achterlaten, niets vernielen, gecontroleerd vuur.

En check voor je naar een gebied gaat, of er in dat seizoen überhaupt vuur gestookt mag worden.

Spreekt iemand van jullie Duits?

En vergeet niet: Wildcamera's Duitsland bedreigen privacy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter dat je je eerst op de hoogte stelt van de Duitse regelgeving.

Wildkamperen mag niet, 1 nacht overnachten (overvallen door de tijd, het weer, oid.) op 1 plek mag wel.

Over het algemeen, als je je gedraagt*, wordt er niet zo moeilijk over gedaan.

*Geen zooitje maken van je kamp, opruimen, geen sporen achterlaten, niets vernielen, gecontroleerd vuur.

En check voor je naar een gebied gaat, of er in dat seizoen überhaupt vuur gestookt mag worden.

Spreekt iemand van jullie Duits?

En vergeet niet: Wildcamera's Duitsland bedreigen privacy

 

Ik kan zelf een beetje Duits (Praten iets minder maar verstaan kan ik vrijwel alles)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jesper_ zoals eerder al gevraagd: wat is je leeftijd?

 

Waarom precies Duitsland? Waarom niet een paar dagen paalkamperen in NL? Goede infra, je spreekt de taal, mooie stukjes natuur, altijd wel op loop afstand een dorpje oid in de buurt. Mooie gelegenheid om eens te testen of het wat voor je is, dat kamperen. Niks mis met Duitsland hoor, maar waarom zo "ver" voor de eerste keer?

 

Wat denk je van:

Rugzak

Tentje

Matje

Slaapzak

Pannetje

Mok

Lepel

Zakmes

Simpel brandertje

1ltr waterfles oid

2 sets kleding

4x paar extra sokken

Set regenkleding

EHBO set

Topokaarten van de omgeving

En misschien nog wat klein spul wat je lekker zelf mag verzinnen

 

Succes

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@jesper_ zoals eerder al gevraagd: wat is je leeftijd?

 

Waarom precies Duitsland? Waarom niet een paar dagen paalkamperen in NL? Goede infra, je spreekt de taal, mooie stukjes natuur, altijd wel op loop afstand een dorpje oid in de buurt. Mooie gelegenheid om eens te testen of het wat voor je is, dat kamperen. Niks mis met Duitsland hoor, maar waarom zo "ver" voor de eerste keer?

 

Wat denk je van:

Rugzak

Tentje

Matje

Slaapzak

Pannetje

Mok

Lepel

Zakmes

Simpel brandertje

1ltr waterfles oid

2 sets kleding

4x paar extra sokken

Set regenkleding

EHBO set

Topokaarten van de omgeving

En misschien nog wat klein spul wat je

 

 

Succes

 

zaklamp reserve batterijen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jesper_ zoals eerder al gevraagd: wat is je leeftijd?

 

Waarom precies Duitsland? Waarom niet een paar dagen paalkamperen in NL? Goede infra, je spreekt de taal, mooie stukjes natuur, altijd wel op loop afstand een dorpje oid in de buurt. Mooie gelegenheid om eens te testen of het wat voor je is, dat kamperen. Niks mis met Duitsland hoor, maar waarom zo "ver" voor de eerste keer?

 

Wat denk je van:

Rugzak

Tentje

Matje

Slaapzak

Pannetje

Mok

Lepel

Zakmes

Simpel brandertje

1ltr waterfles oid

2 sets kleding

4x paar extra sokken

Set regenkleding

EHBO set

Topokaarten van de omgeving

En misschien nog wat klein spul wat je lekker zelf mag verzinnen

 

Succes

 

In Nederland is toch echt het probleem dat je gewoon nergens echt kan gaan kamperen door alle weten etc. etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland is toch echt het probleem dat je gewoon nergens echt kan gaan kamperen door alle weten etc. etc.

 

Wat is "echt" kamperen? En als je je best doet kan je in NL gewoon wild kamperen. Heb het vaak genoeg gedaan.........Bekijk het verhaal van @Gamble maar eens, als ie die BOB gaat testen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is "echt" kamperen? En als je je best doet kan je in NL gewoon wild kamperen. Heb het vaak genoeg gedaan.........Bekijk het verhaal van @Gamble maar eens, als ie die BOB gaat testen.....

Toevallig woon ik ook in Flevoland dus ik zal wel overleggen met de anderen of we idd niet beter eerst gewoon lekker dichtbij huis 2 tot 3 dagen de bossen in kunnen. Hebben jullie nog tips rond welke regio mooie bossen zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig woon ik ook in Flevoland dus ik zal wel overleggen met de anderen of we idd niet beter eerst gewoon lekker dichtbij huis 2 tot 3 dagen de bossen in kunnen. Hebben jullie nog tips rond welke regio mooie bossen zijn ?

 

Sorry maar dat mag je lekker zelf gaan uitzoeken..........straks vraag je nog of ik je handje moet vasthouden onderweg........:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...