Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zweedse vuur fakkel


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nice. Zijn te koop bij de Intratuin voor een paar euro per stuk. Maar een boom in the middle of nowhere is natuurlijk gratis.

Hoe lang blijft het branden? En kan je hem ook uitmaken dmv uit elkaar trekken en dan de volgende keer opnieuw gebruiken? Of blijft het smeulen (wat ik denk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had afgelopen najaar een partij openhaardhout besteld en kreeg daar ook twee van deze jongens bij. Dan tot 80% ingezaagd ofzo, zodat het geheel wel bij elkaar blijft. Prachtig simpele oplossing, al ben ik vooral gecharmeerd door de kunde van dat jonge knulletje in het filmje van offgrid hierboven. Niet voor niks 2.5 miljoen hits erop :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

die dingen worden op mijn werk kant en klaar gemaakt. het is makkelijk om ze te kopen, maar tijdens survival zou ik het niet aanraden. je vind tenslotte in het bos niet snel op maat gezaagde boomstammen en om ze zelf te gaan zagen met een draadzaag of iets dergelijks koste erg veel energie.

er zijn dan makkelijker manieren om vuur te maken om water te koken, eveneens zal je er zelf weinig warmte van voelen omdat het binnen naar buiten brand.

 

maar toch erg knap dat hij dat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...